حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > قیمت طراحی کابینت با 3dmax

قیمت طراحی کابینت با 3dmax

همانطور که می‌دانید یا احتمالا شنیده‌اید تری دی مکس یکی از فوق‌العاده‌ترین نرم افزارها در زمینه طراحی کابینت است. با استفاده از نرم افزار تری دی مکس و همچنین با خلاقیت و نوآوری‌های هنرمندانه می‌توانید کابینت آشپزخانه مد نظر خود را طراحی کنید. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر طراحی افزایش سرعت کار و صرفه جویی در هزینه است که به کمک تری دی مکس این دغدغه رفع می‌شود.

ویژگی‌های نرم افزار 3dmax در طراحی کابینت

از ویژگی‌های منحصر به فرد درباره نرم افزار تری دی مکس می‌توان به صرفه جویی در وقت اشاره کرد؛ همچنین با استفاده از امکانات موجود در نرم افزار 3dmax می‌توان طرح‌های 2 بعدی و یا 3 بعدی بسیار زیبایی را خلق کرد.

شما می‌توانید با استفاده از مدل سازی، مشتری خود را مجذوب محصول خود کنید و می‌توانید با استفاده از بازتاب آن به فکر انبوه سازی باشید.

و از دیگر ویژگی‌های شگفت انگیز و خارق العاده در مورد طراحی کابینت با تری دی مکس این است که می‌توانید مدل شبیه سازی شده خود را آزمایش کنید و محصولی که پدید آورده‌اید را بسنجید. این آزمایشات عبارتند از:

آزمایش حرارتی

آزمایش ساختاری

آزمایش ارتعاش

با انجام این آزمایش‌ها و تحلیل آن‌ها می‌توانید به پاسخ ایده آل خود دست یابید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

عوامل موثر بر قیمت طراحی کابینت با 3dmax

عوامل متعددی بر قیمت طراحی کابینت با 3dmax تاثیر گذارند. مهم‌ترین عامل، مدت زمانی است که طراح و کابینت ساز برای پروژه شما اختصاص می‌دهد. اگر شما طرحی را از قبل آماده کنید و از طراح بخواهید صرفا آن را به 3dmax تبدیل کند هزینه کمتری در بر دارد؛ در مقابل زمانی که طراح بخواهد شخصا بر اساس اصول طراحی، صفر تا صد یک طرح را پیاده سازی کند قطعا هزینه بیشتری به همراه دارد.

عواملی همچون متراژ آشپزخانه، میزان پیچیدگی طرح، سبک کابینت‌های درخواستی، متریال، رنگ‌بندی، مدل کابینت و غیره بر قیمت طراحی کابینت با 3dmax تاثیر می‌گذارد.

اصول کار بدین صورت است که در ابتدا طراحان قیمت پایه‌ای را به خریدار می‌دهند؛ سپس این قیمت بعد از سفارش متناسب با خواسته‌ شما تغییر می‌کند. این را بدانید که سبک طراحی کابینت کلاسیک به نسبت سبک‌های دیگر قیمت بالاتری دارد؛ زیرا این طراحی دارای ظرافت‌های زیادی است و همانطور که می‌دانید جذابیت‌های شگفت انگیزی دارد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طراحان و مجموعه‌های مختلف قیمت طراحی کابینت با 3dmax را متناسب با رزومه، برند و سابقه کاری متفاوت اعلام می‌کنند.

آیا تعرفه طراحی کابینت با 3dmax در سال 1400 افزایش می‌یابد؟

بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا تعرفه طراحی 3max در سال 1400 افزایش می‌یابد؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر ساله نرخ اکثر خدمات افزایش می‌یابد و دلیل آن بالا رفتن هزینه‌های جانبی است که به طور غیر مستقیم بر کسب و کار افراد تاثیر می‌گذارد؛ از طرفی با افزایش نرخ تورم طراحان نیز باید قیمتی ارائه دهند که معقول به نظر برسد و عقب ماندگی‌های مالی خودشان را جبران کند؛ پس اگر با افزایش قیمت کابینت مواجه شدید هیچ تعجب نکنید؛ زیرا هر کسب و کاری برای اینکه بتواند با قدرت ادامه دهد باید از پس مخارج خود برآید و راهی جز افزایش قیمت ندارد.

 در مورد تعرفه طراحی کابینت با 3dmax باید این نکته را در نظر داشته باشید که تخصص و مهارت یک فرد را نمی‌توان با هیچ عددی برابر دانست. یک طراح کابینت 3dmax از نیستی و خلا طرحی را می‌آفریند که در انتها المان‌های کلی و جزئی آشپزخانه شما را تشکیل می‌دهد.

در واقع مبلغی که شما به عنوان قیمت طراحی کابینت با 3dmax پرداخت می‌کنید بابت ذهن خلاق، مهارت و تصویر سازی بی نقصی است که یک شخص ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن این نکته هر چقدر هم که بابت این موضوع هزینه کنید باز هم ناچیز است.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

بررسی همه جانبه هزینه طراحی کابینت با 3dmax

وقتی بحث از طراحی دکوراسیون داخلی و هزینه طراحی کابینت با 3dmax می‌شود اکثریت مبحث ریالی آن را می‌سنجند در حالیکه در این بخش هزینه فرصت را نیز باید در نظر بگیرید؛ از طرفی علاوه بر مشتریان طراحان 3dmax نیز از این مبحث منتفع می‌شوند که در ادامه به صورت مفصل توضیح داده می‌شود.

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه بودن طراحی کابینت با 3dmax از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مشتریان و طراحان و نصاب کابینت به آن توجه ویژه دارند. طراحی کابینت با تری دی مکس جدا از اینکه برای مشتریان مقرون به صرفه است برای طراحان نیز منافع مالی بسیاری دارد.استفاده از نرم افزار 3dmax در طراحی صنعتی بستر بسیار مناسبی را برای ایجاد تصویر دقیق و مشابه محصولات واقعی فراهم کرده است. با بهره‌گیری از این تصاویر می‌توان قبل از تولید محصولات و بدون صرف هزینه‌های گزاف، اقدام به بازاریابی و جذب مشتری نمود که این ویژگی از لحاظ مالی منفعت بسیاری برای طراحان دارد.

رفع ایرادات و کاهش خطا

یکی دیگر از کارایی 3dmax این است که می‌توان مدل سازی‌های سه بعدی را ویرایش نمود و در آخر به یک طراحی بسیار عالی و ایده آل در زمینه‌های مختلف دست یافت.
رفع ایرادات در حین طراحی از دوباره کاری و پرداخت هزینه‌های اضافی شما را در امان می‌دارد.

بازاریابی محصول قبل از تولید آن

شاید عجیب به نظر رسد که چگونه با اینکه هنوز محصولی تولید نشده چگونه برای آن محصول بازاریابی کنیم؛ اما یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی طراحی در 3d max این است که با استفاده از مدل سازی سه بعدی ایجاد شده توسط نرم افزار 3dmax می‌توان به بازاریابی محصولات قبل از تولید آن اقدام کرد.
با استفاده از مدل سازی سه بعدی توسط نرم افزار 3dmax می‌توان قبل ساخت محصول نهایی و بدون هزینه اولیه، مشتریان زیادی را برای مدل‌ها و طراحی‌های سه بعدی انجام شده توسط این نرم افزار پیدا کرد و سپس به تولید انبوه رساند که این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی در تری دی مکس است که طراحان را از صرف هزینه اضافی نجات داده است.
این مبحث برای طراحان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا هزینه‌های ساخت مدل و نمونه کار بسیار بالاست اما به وسیله تری دی مکس شما می‌توانید جزئیات کاملی از آنچه قرار است طراحی شود را ارائه دهید و این نکته می‌تواند به میزان قابل توجهی از هزینه‌های شما را جبران کند.

امکانات نرم افزار تری دی مکس چیست؟

تنها با استفاده از نرم افزار تری دی مکس شما می‌توانید به اقیانوسی از امکانات دست یابید. در نرم افزار تری دی مکس یک محیط و ابزارهای فراوانی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به ایجاد طراحی‌های سه بعدی و انیمیشن بپردازید. امکانات نرم افزار تری دی مکس در زمینه کابینت عبارتند از:

نور

مواد

مدل‌سازی

رندر

در حالت کلی نرم افزار تری دی مکس یک نرم افزار فوق العاده و در عین حال قدرتمند در زمینه طراحی کابینت است که با استفاده از آن می‌توانید به در آمد زایی بیکران دست یابید.

مراحل طراحی در نرم افزار تری دی مکس

در حالت کلی طراحی در نرم افزار تری دی مکس به چهار مرحله تقسیم می‌شود که در مرحله نخست آن باید به شکل گیری یک ایده بپردازید و ایده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس اتمام مرحله اول باید به شناخت دقیق و جزئی پدیده یا ایده مورد نظر بپردازید که این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی است؛ زیرا اگر در این مرحله اشتباهی رخ دهد ممکن است کلا طراحی با مشکل روبرو شود.

در مرحله سوم باید به مدل سازی ایده خود بپردازید که این مرحله نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در مرحله آخر با نور پردازی و همچنین گرفتن تصویر نهایی مراحل طراحی در نرم افزار تری دی مکس به پایان می‌رسد.

در ادامه دو مورد از مهم‌ترین مراحل طراحی در نرم افزار تری دی مکس را به صورت مفصل توضیح می‌دهیم.

مدل سازی؛ گام اول در شروع طراحی داخلی با تری دی مکس

در این مرحله از طراحی دکوراسیون داخلی با تری دی مکس می‌بایست طرح و مدل کلی اتاق و خانه خود را ایجاد کنید. این جریان مانند آن است که خانه‌ای خالی از وسایل به شما تحویل داده شود و شما از طریق نرم افزار تری دی مکس وسایل را با توجه به سلیقه خود بچینید. برای این کار کافیست نگاهی از بالا به خانه خود بیاندازید و طرح کلی آن را پیاده سازی کنید؛ به عنوان مثال چارچوب کلی خانه شما مستطیل است، طرح آن را ایجاد کرده و با ابزارهای مربوطه در این محیط، اتاق خواب‌ها و سرویس‌های حمام و توالت را ایجاد کنید.در مدل سازی بهتر است که چیدمان وسایل را با چندین مدل مختلف چک کنید. این می‌تواند ایده‌های خاصی را در ذهن شما تداعی کند.قبل از شما هزاران نفر مدل سازی و طراحی داخلی با تری دی مکس را انجام داده‌اند و وب سایت Archive3d بیشتر این طرح‌ها را جمع آوری کرده‌اند. حال شما برای عملکرد بهتر در طراحی می‌توانید از طرح‌ها و مدل‌های آماده 3dmax استفاده کنید و با کمی تغییرات روی طرح‌های آماده، طرحی خارق العاده را برای خود ایجاد کنید.

ایجاد صحنه طراحی داخلی با 3Dmax

در مرحله ساخت صحنه ما مدل‌های خام را جمع آوری می‌کنیم و سپس اتاقی که در ذهن خود برای دکوراسیون داخلی داریم را ایجاد می‌کنیم. این مرحله نشان می‌دهد که ما مقیاس را مشخص کرده‌ایم و آن در محل اتاق و فضای مورد نظر خود قرار داده‌ایم. حال باید بافت آن را بهبود ببخشیم.

برای بهبود بخشی به بافت فضا، دو روش خاص وجود دارد:

روش اول:

برای ایجاد بافت می‌بایست وسایل خود را به طور واقعی‌تر در فضا قرار داده تا بتوانیم طراحی داخلی با تری دی مکس را به صورت حرفه‌ای‌تر و واقعی ایجاد کنیم. برای این کار باید تصویر مبتنی بر پیکسل را در نرم افزار وارد کرده و در مدل‌ها و طرح‌های خود استفاده کنیم؛ مثلا برای کف اتاق می‌توانید تصویری از پارکت یا کاشی سرامیک مدنظر خود را قرار دهید تا فضا واقعی‌تر را نشان دهید.البته باید نقشه کف را ایجاد کنید. برای این کار بهتر است که از نقشه‌های طرح ریزی شده مسطح آماده استفاده کنید و سپس تصویر یا پس زمینه آن را تغییر دهید. در طراحی دکوراسیون داخلی با تری دی مکس شما توانایی‌های زیادی داشته و دست‌تان در هر زمینه باز است.برای بقیه اشکال در مدل، نقشه بافت قابلیت آن را دارد که در یک الگوی کروی مانند یا استوانه‌ای شکل، ایجاد شود.

روش دوم:

برای ایجاد بافت در طراحی داخلی با تری دی مکس، استفاده از بافت‌های رویه‌ای است.در این روش الگوهایی به کار گرفته می‌شود که درون 3DMAX تولید شده است. این بافت‌ها به گونه‌ای هستند که می‌توانند طیف بسیار بزرگی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلاحی را به شما نشان دهد تا تغییرات گسترده‌ای را در تصاویر، بافت‌های اتاق و فضا ایجاد کنید.یکی دیگر از ویژگی‌های خاص و جذاب تری دی مکس ایجاد روشنایی و نور برای فضا و اتاق مورد نظر است. بعد از استفاده از بافت‌ها برای ایجاد وسایل و دکور، می‌توانید تاثیری که نور محیط بر روی آن می‌گذارد را با ابزارهای ایجاد روشنایی ببینید. طراحی داخلی با تری دی مکس هیچ کم و کاستی نداشته و همه خواسته‌های شما در این زمینه را برطرف می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت