مدل بازه قیمتی
کابینت ام دی افاز 4000000 تا 5500000 تومان
کابینت ام دی اف برجسته خارجیاز 4800000 تا 6800000 تومان
کابینت ام دی اف با رنگ پولیشیاز 9500000 تا 13000000 تومان
کابینت ام دی اف خام با رنگ پلی اورتاناز 7500000 تا 11000000 تومان
کابینت های گلاس ایرانیاز 5500000 تا 6900000 تومان
کابینت های گلاس خارجیاز 6500000 تا 9000000 تومان
کابینت روکش چوب با طراحی سادهاز 9000000 تا 12500000 تومان
کابینت روکش چوب با طراحی پرکاراز 13000000 تا 16000000 تومان
کابینت روکش چوب با رنگ پلی اورتاناز 11000000 تا 16000000 تومان
کابینت روکش وکیوم (ممبران)از 7000000 تا 9000000 تومان
کابینت تمام چوباز 15000000 تا 25000000 تومان
کابینت ترکیب ام دی اف و های گلاساز 5500000 تا 7500000 تومان
کابینت انزو (با رنگ)از 10000000 تا 14000000 تومان
کابینت لمی گلاس ایرانیاز 6500000 تا 9000000 تومان
کابینت لمی گلاس خارجیاز 7000000 تا 10000000 تومان
کابینت PVCاز 6000000 تا 7500000 تومان

به دنبال قیمت انواع کمد‌ها می‌گردی؟



قیمت کابینت

قیمت کابینت به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت ثابت و کلی برای آن‌ها مشخص کرد. مهم‌ترین عامل این تفاوت جنس کابینت است. قطعا کابینت های گلاس و کابینت ممبران از نظر قیمتی با هم تفاوت دارند. 

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید کابینت، قیمت آن است. در برخی از موارد نرخ اتحادیه کابینت‌ سازان با آنچه کابینت ساز اعلام می‌کند متفاوت است. گاهی برای ساخت مدل‌های پرطرفدار کابینت مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری می‌شویم. این قیمت‌ها با آنچه از قبل حساب و کتاب شده، متفاوت است و خریدار نمی‌داند علت این تفاوت چیست؟ 

در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با قیمت انواع کابینت صحبت کنیم و نحوه محاسبه قیمت کابینت در تهران آشپزخانه را توضیح دهیم. با حامی ساخت همراه باشید.

حامی ساخت؛ منبعی معتبر برای محاسبه آنلاین قیمت کابینت

شما می‌توانید قیمت به‌روز انواع کابینت را در این سایت مشاهده کنید و بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید کابینت دلخواه خود را به کابینت‌سازها سفارش دهید؛ همچنین اگر به دنبال یک کابینت‌ساز معتبر و با تجربه هستید می‌توانید در سایت حامی‌ساخت لیست کابینت‌سازهای معتبر شهر خود را همراه با نمونه کار آن‌ها مشاهده کنید و با روشی آسان و بدون فوت وقت کابینتی مناسب با محیط آشپزخانه خود سفارش دهید. در نظر داشته باشید حامی ساخت به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه کابینت سازی با در نظر گرفتن فیلترهای مختلفی همچون اخلاق کاری، کیفیت، حرفه‌ای بودن تیم اجرایی، سابقه کاری قوی و دیگر فاکتور‌های مهم، مجرب‌ترین کابینت سازان موجود را گزینش کرده و به شما معرفی می‌کند تا بتوانید با در نظر گرفتن فاکتور‌هایی همچون بودجه بهترین تیم را انتخاب کنید.

نحوه محاسبه متراژ کابینت

در حوزه اجرای کابینت، از مسائل اساسی که در تعیین قیمت موثر است محاسبه متراژ کابینت است. نحوه محاسبه متراژ کابینت آشپزخانه یک دستورالعمل خاص دارد که توسط اتحادیه کابینت‌سازان تهیه شده و در اختیار دیگران قرار گرفته است. در واقع قیمت‌ها بر اساس متراژ کابینت تعیین می‌شود؛ ولی با توجه به نوع متریال کابینت متغیر است. در ابتدا شما باید با اصطلاح متراژ کابینت در کابینت‌سازی آشنا شوید. متراژ کابینت بر اساس یک متر طول محاسبه می‌گردد. یک متر طول شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی است. در روش محاسبه متراژ کابینت، ۶۰ درصد هر متر طول به کابینت زمینی و ۴۰ درصد آن به کابینت هوایی تعلق می‌گیرد؛ یعنی در نحوه محاسبه متراژ کابینت، اتحادیه مجموع یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی را، یک متر کابینت می‌نامد.

افرادی که قصد سفارش کابینت را دارند جهت محاسبه متراژ کابینت می‌توانند با استفاده از فرمول ذکر شده متراژ کابینت خود را تخمین بزنند. 

در نظر داشته باشید که این فرمول‌ها پیچیده هستند و استفاده از آن‌ها نیازمند کمی تجربه است؛ به همین علت امکان محاسبه اشتباه توسط شما وجود دارد، با این اوصاف بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد. حامی ساخت بهترین‌های شهرتان را به شما معرفی می‌کند تا با خیالی راحت از مشاوره این افراد برخوردار شوید.

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت

طریقه محاسبه متراژ کابینتی که در جدول زیر ذکر شده نیز می‌تواند به شما کمک کند؛ اما باید بگوییم که این فرمول دقیق نیست و برای اطلاع از قیمت نهایی بهتر است با یک کابینت ساز حرفه‌ای مشورت کنید؛ همچنین فرمول ذکر شده در نحوه محاسبه متراژ کابینت ام دی اف و نحوه محاسبه متراژ کابینت ممبران نیز کاربردی است.

بهتر است بدانید که محاسبه قیمت کابینت به صورت متری دقیق نخواهد بود بلکه این قیمت، یک قیمت حدودی خواهد بود.

قیمت کابینت آشپزخانه

یکی از موضوعاتی که در خرید کابینت بسیار اهمیت دارد، نحوه محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه است. لازم دانستیم در این مقاله یک سری نکات را برای محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه شرح دهیم. نوع طراحی کابینت در نحوه محاسبه قیمت اهمیت زیادی دارد؛ مخصوصاً در کابینت‌های چوبی، طراحی یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین قیمت است.

قیمت و هزینه کابینت آماده در مقایسه با کابینت‌هایی که بنا به متراژ محیط و سلیقه مشتری طراحی و اجرا می‌شوند، متفاوت است. قیمت انواع کابینت آشپزخانه نیز به عواملی مانند جنس کابینت، درها، دستگیره‌ها، لولاهای کار شده در کابینت و چند مورد دیگر بستگی دارد؛ می‌توانید قیمت پایه کابینت آشپزخانه را در سایت حامی ساخت مشاهده کنید و با کمک کابینت‌سازهای با تجربه‌ای که در این سایت معرفی شده‌اند از قیمت تقریبی کابینت مناسب آشپزخانه خود مطلع شوید؛ همچنین می‌توانید لیست قیمت کابینت در تهران سال 1402 را بر اساس نرخ اتحادیه کابینت‌سازان در همین سایت بررسی کنید.

روش محاسبه قیمت کابینت در تهران

روش محاسبه قیمت کابینت در تهران معیارهای مختلفی دارد، بستگی دارد کابینت موردنظر زمینی، دیواری یا کمدی باشد. در ادامه به نحوه محاسبه هر یک پرداخته‌ایم.

  • روش محاسبه قیمت کابینت زمینی

قیمت پایه × متراژ کابینت زمینی × ضریب کابینت زمینی 

  • روش محاسبه قیمت کابینت دیواری

قیمت پایه × متراژ کابینت دیواری × ضریب کابینت دیواری

  • روش محاسبه قیمت کابینت کمدی

قیمت پایه × متراژ کابینت کمدی × ضریب کابینت کمدی 

در محاسبه قیمت انواع کابینت آشپزخانه، نوع طراحی، جنس، مدل و لوازم جانبی بسیار اهمیت دارد و هر کدام درصدی مشخص از قیمت پایه را به خود اختصاص می‌دهد که توسط کابینت ساز اعلام می‌شود. برای طراحی و محاسبه دقیق کابینت آشپزخانه از یک کابینت ساز حرفه‌ای کمک بگیرید.

تصویر فرد کابینت ساز

روش محاسبه قیمت کابینت زمینی

به ازای هر متر کابینت زمینی شما فقط باید ۶۰ درصد قیمت پایه را پرداخت کنید؛ به این صورت که مثلا اگر قیمت انواع کابینت ام‌دی‌اف یک میلیون تومان باشد، شما باید برای یک متر کابینت زمینی ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.  کابینت‌های هوایی ۴۰ درصد است که مانند فرمول محاسبه کابینت زمینی، در قیمت پایه یک میلیون تومان، شما بابت هر متر ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید.

روش محاسبه قیمت کابینت کنجی

بهترین استفاده‌ای که از فضاهای پرت در گوشه آشپزخانه پر کردن آن با کابینت کنجی است. استفاده از کابینت کنجی برای آشپزخانه باعث می‌شود دسترسی راحت‌تری به لوازم مورد نیاز آشپزخانه داشته باشیم. برای این کابینت باید یک در با طرح منحنی در نظر گرفته شود؛ راه حل دیگر برای پر کردن فضای کنج آشپزخانه استفاده از اکسسوری‌های چرخشی است. هزینه کابینت کنجی به جنس و متریالی که در درب کابینت به کار برده می‌شود، بستگی دارد؛ از این رو با هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید فضای پرت گوشه آشپزخانه خود را پر کنید.

روش محاسبه قیمت کابینت ایستاده

نحوه محاسبه کابینت‌های ایستاده یا همان کابینت‌های کمدی، به این صورت است که ۶۰ درصد قیمت پایه در متراژ در ضریب ۳ است؛ یعنی برای یک متر کابینت ایستاده با قیمت پایه یک میلیون تومان، شما ۶۰۰ هزار تومان در ضریب ۳ باید پرداخت کنید که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت‌های هوایی که روی صفحه کابینت زمینی آمده است؛ به این گونه است که هزینه کابینت هوایی که همان ۴۰ درصد پایه است در ضریب ۲ انجام می‌شود؛ مثلاً در قیمت پایه ۱ میلیون تومان،  400 هزار تومان ضربدر ۲ است که باید ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

کابینتی که شما استعلام‌ قیمت می‌کنید بر اساس اندازه‌های استانداردهای از قبل تعیین شده است. 

 

یکی از تغییراتی که در ابعاد اتفاق می‌‌افتد ارتفاع کابینت هوایی است که معمولاً  همان ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. اگر تغییراتی در این اندازه انجام شود به ترتیب زیر است:

  • برای مثال اگر به ارتفاع کابینت اندازه 90 سانتی‌متر تغییر کند نحوه محاسبه قیمت آن به این صورت است که همان ضریب ۴۰ درصد قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود.
  • برای یک متر کابینت با قیمت پایه یک میلیون تومان اول ۴۰ درصد محاسبه می‌‌شود و بعد از آن، اختلاف ارتفاع به آن اضافه می‌گردد که قیمت نهایی حدود ۵۱۵ هزار تومان برای هر متر است. 
  • نحوه محاسبه آنلاین کابینت برای این قسمت به این صورت است که قیمت ۴۰ درصد را در تناسب زیر بگذاریم؛ مثلا برای پایه یک میلیون تومان به این صورت است.
  • برای محاسبه قیمت کابینت جزیره و یا همان اپن معمولا ۱۰۰ درصد قیمت پایه در متراژ محاسبه می‌شود. 

معمولاً در آشپزخانه‌ها جاهایی وجود دارد که در آن قسمت کابینت بدنه لازم نیست و فقط صفحه روی کابینت در آنجا به کار برده می‌شود؛ مانند جای ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی که فقط مبلغ صفحه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

روش محاسبه قیمت کابینت جزیره

عوامل مختلفی بر قیمت این نوع جزیره تاثیر گذار است. همیشه گفته شده که مهم‌ترین معیار سنجش قیمت، میزان متریالی است که برای ساخت کابینت استفاده می‌شود. علاوه بر این عوامل جزئی بسیاری وجود دارد که بر قیمت کابینت جزیره تاثیر می‌گذارند؛ مثل طراحی‌های خاص، پایه‌ها، سر ستون‌ها، کشوها و ویژگی‌های دیگری که قیمت‌شان مجزا حساب می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت کابینت در تهران

قیمت و بهای کابینت به عوامل متعددی بستگی دارد که به طور کلی برای تمامی کابینت‌ها در نظر گرفته می‌شود. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر شما یراقی با کیفیت بالا انتخاب کرده باشید، طبیعتا قیمت کابینت در تهران نیز گران‌تر از عرف بازار خواهد شد.
  • ممکن است بخواهید از صفحه کابینت با کیفیت‌تری استفاده کنید که شامل هزینه‌ای جداگانه می‌شود.
  • اگر قصد سفارش اکسسوری‌‌‌هایی مانند اکسسوری سوپر مارکت، مجیک کرنر، سبد ریلی، سبد رخت چرک و غیره را برای کابینت‌های خود دارید، باید علاوه بر هزینه ساخت، هزینه نصب آن را نیز در نظر بگیرید.
  • برای محلی که ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی قرار می‌گیرد، هزینه‌ای حساب نخواهد شد.
  • قیمتی که برای هر متر کابینت در نظر گرفته می‌شود، برای مقایسه جنس‌های مختلف کابینت با یکدیگر است.

همانطور که گفتیم نکاتی که در بالا ذکر شد فقط برای محاسبه قیمت یک نوع کابینت خاص مطرح نیست؛ این نکات برای محاسبه قیمت انواع کابینت مانند قیمت کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن، کابینت مات و دیگر سبک‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین در تعیین قیمت کابینت آماده نصب نیز تاثیرگذار است.

تاثیر محل نصب بر قیمت کابینت در تهران

 شاید این موضوع برایتان جالب باشد؛ اما باید بدانید که محل نصب کابینت تاثیر بسزایی در قیمت کابینت در تهران دارد. این که شما کابینت‌های خود را بر روی یک دیوار ساده نصب کنید و یا اینکه بخواهید آن را بالای سینک ظرفشویی و یا دیوارهایی ک نیاز به طراحی پیچیده دارند اجرا کنید هزینه‌های متفاوتی دارند. به طور مثال  دیوارهای آشپزخانه شما دارای زاویه و شیارهایی است که برای طراحی و اجرا کابینت نیاز به زمان و نیرو انسانی بیشتر است؛ در این موقعیت برای نصب کابینت در این محل باید قیمت بیشتری را  نسبت به دیوارهایی که ساده هستند و پیچیدگی خاصی ندارند پرداخت کنید.

تصویر آشپزخانه با کابینت‌های سفید

قیمت کابینت در تهران با طراحی 3dmax

یکی از جدیدترین روش‌های طراحی کابینت، طراحی با 3dmax است که با نرم افزار انجام می‌شود. در این روش قبل از شروع کار طراح می‌تواند بر اساس سلیقه مخاطب طرح نهایی کابینت را مشخص کند و پس از پایان طراحی، کارفرما می‌تواند آن را به دلخواه خود تغییر دهد و بعد از تایید طرح نهایی به اجرا درآید. از مهم‌ترین مزایای این روش که می‌توان به آن اشاره کرد این است که کاملا بر اساس سلیقه کارفرما طراحی و اجرا می‌شود و در صورت اینکه کارفرما طرح را نپسندید بدون پرداخت هزینه‌ای می‌تواند قبل از اجرا آن را تعویض کند که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود. قیمت طراحی کابینت با 3dmax به مهارت طراح و زمانی که به طراحی اختصاص می‌دهد بستگی دارد. در مجموعه حامی ساخت از افراد مجرب و حرفه‌ای در انجام کارها استفاده می‌شود که در آینده مشکلی برای شما پی نیاید.

تاثیر متراژ بر قیمت کابینت

در حوزه اجرای کابینت، از مسائل اساسی که در تعیین قیمت موثر است محاسبه متراژ کابینت است. نحوه محاسبه متراژ کابینت آشپزخانه یک دستورالعمل خاص دارد که توسط اتحادیه کابینت‌سازان تهیه شده و در اختیار دیگران قرار گرفته است. در واقع قیمت‌ها بر اساس متراژ کابینت تعیین می‌شود؛ ولی با توجه به نوع متریال کابینت متغیر است. در ابتدا شما باید با اصطلاح متراژ کابینت در کابینت‌سازی آشنا شوید. متراژ کابینت بر اساس یک متر طول محاسبه می‌گردد. یک متر طول شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی است. در روش محاسبه متراژ کابینت، ۶۰ درصد هر متر طول به کابینت زمینی و ۴۰ درصد آن به کابینت هوایی تعلق می‌گیرد؛ یعنی در نحوه محاسبه متراژ کابینت، اتحادیه مجموع یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی را، یک متر کابینت می‌نامد. افرادی که قصد سفارش کابینت را دارند جهت محاسبه متراژ کابینت می‌توانند با استفاده از فرمول ذکر شده متراژ کابینت خود را تخمین بزنند. در نظر داشته باشید که این فرمول‌ها پیچیده هستند و استفاده از آن‌ها نیازمند کمی تجربه است؛ به همین علت امکان محاسبه اشتباه توسط شما وجود دارد، با این اوصاف بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد. حامی ساخت بهترین‌های شهرتان را به شما معرفی می‌کند تا با خیالی راحت از مشاوره این افراد برخوردار شوید.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

قیمت انواع کابینت

در نهایت سه عامل وجود دارد که برای تمام کابینت‌ها کاربرد دارد و تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کابینت می‌گذارد: 

1- قیمت پایه

2- متراژ کابینت

3- طراحی کابینت

  • قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک یکی از متریال‌های پرطرفدار است که در اکثر دکوراسیون‌های داخلی دیده می‌شود و یکی از مواردی که باعث شده مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است. قیمت کابینت نئوکلاسیک به متریال آن وابسته است و اینکه متریال خارجی باشد یا ایرانی تا حد زیادی به قیمت نهایی پروژه تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این کیفیت حرف اول را می‌زند و هرچه کیفیت نئوکلاسیک بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. حامی ساخت لیستی از قیمت این متریال را در اختیار شما قرار داده است تا با بررسی دقیق آن بتوانید بهترین و با کیفیت نئوکلاسیک را پس از مقایسه با سایر متریال‌ها تهیه کنید.

 

  • قیمت کابینت های‌گلاس

به طور کلی فاکتورهای مختلفی مانند جنس، ابعاد و تجهیزات بر قیمت کابینت های‌گلاس تاثیر گذارند. این کابینت به دلیل این که ترکیبی شیک و مدرن دارد امروزه توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. برای خرید کابینت های‌گلاس بهتر است از قیمت های‌گلاس ایرانی و خارجی مطلع باشید تا بتوانید انتخابی مناسب بودجه و نیاز خود داشته باشید.

  • قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران بنا به نوع و کیفیتی که دارد می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ همچنین ظاهر کابینت ممبران به دلیل متریالی که در سبک طراحی از آن استفاده می‌شود در تعیین قیمت کابینت لوکس ممبران موثر است؛ اما به طور کلی کابینت ممبران به دلیل این که بسیار پرکار است نسبت به سایر کابینت‌ها گران‌تر است. 

  • قیمت کابینت ام دی اف

یک عامل مهم در تعیین بهای کابینت MDF، نوع ام دی افی است که در آن به کار برده شده است. کابینت ام دی اف انواع مختلفی دارد که هر یک دارای روکش‌های متفاوتی هستند؛ این روکش‌ها تاثیر مستقیمی بر قیمت این نوع کابینت‌ می‌گذارند. در میان روکش‌های مختلف ام دی اف روکش ملامینه بسیار رایج و متداول است که از نظر قیمت مناسب‌تر از مدل‌های دیگر است. برای مشاهده لیست قیمت کابینت ام دی اف می‌توانید به صفحه آن در حامی ساخت مراجعه کنید.

  • کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان در اصل کابینت MDF است که لایه‌ای رنگ پلی اورتان بر روی آن قرار گرفته که مقاومت این کابینت را در برابر حرارت و آب بالا می‌برد و از زود خراب شدن آن جلوگیری می‌کند.

این نوع کابینت یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت است. از مزایای این کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جنس و کیفیت عالی
  • مقاومت در برابر آب و گرما
  • مقاومت بالای رنگ در برابر نور خورشید
  • تنوع رنگ‌بندی بالا

برای رنگ‌آمیزی این کابینت به یک متخصص نیاز دارید تا در رنگ‌آمیزی مشکلی به وجود نیاید؛ زیرا رنگ آمیزی این کابینت کاری حساس است؛ همچنین رنگ پلی اورتان قیمت بالایی دارد که قیمت تمام شده کابینت را بالا می‌برد.

  • قیمت کابینت انزو

کابینت انزو در واقع نوعی طراحی مختص شرکت کابینت سازی انزو است که به اشتباه در ایران به اسم یک نوع از کابینت شناخته می‌شود. این کابینت مانند بسیاری دیگر از کابینت‌ها از مغزی ام دی اف تشکیل شده است که بر روی آن روکش کشیده شده. این کابینت در ضخامت‌های 25mm و 32mm ارائه می‌شود و در روکش آن از جنس‌های متفاوتی استفاده می‌شود که باعث ایجاد تفاوت در قیمت این کابینت می‌شود. 

ضخامت زیاد این کابینت به همراه روکشی که بر روی آن کشیده می‌شود مهم‌ترین علت گرانی این کابینت است.

یکی از علل کم‌تر محبوب بودن این کابینت همین قیمت گران آن است.

  • قیمت کابینت فلزی

کابینت فلزی یکی دیگر از انواع کابینت است که در گذشته طرفدار زیادی میان ایرانیان داشت؛ ولی امروزه میل و رغبتی نسبت به استفاده از این نوع کابینت در خانه‌ها دیده نمی‌شود و بیشتر این نوع کابینت را در رستورا‌ن‌ها و خانه‌های قدیمی پیدا خواهید کرد.

کابینت‌های فلزی در سه مدل

  • فلزی با ورق سیاه
  • گالوانیزه 
  • استیل 

یافت می‌شود که نوع استیل آن پرطرفدارتر از دو نوع دیگر است. این کابینت‌ها از مقاومت، قیمت ارزان‌تر و قابلیت تعمیر برخوردارند که دیگر کابینت‌ها (چوبی) از آن‌ها برخوردار نیستند.

مانند تمامی اجناس این کابینت‌ها هم دارای معایبی هستند که شامل:

  • مقاومت کم نسبت به آب و رطوبت که باعث زنگ‌زدگی سریع می‌شود.
  • تنوع طرح و رنگ در این نوع کابینت نسبت به دیگر کابینت‌ها محدود است.
  • برخلاف دو نوع کابینت گالوانیزه و ورق سیاه، کابینت‌های استیل که جزو دسته کابینت‌های فلزی هستند قیمت بالایی دارند و گاها از کابینت‌های چوبی هم گران‌تر هستند.

برآورد قیمت کابینت در سال 1402

هر سال با توجه به تغییراتی که در نرخ متریال و دستمزدها رخ می دهد اتحادیه کابینت سازان تعرفه های مختلفی را جهت راهنمایی مشتریان و نصابان ارائه می دهد که هر ساله این نرخنامه متفاوت است و معمولا دچار تغییرات افزایشی می شود.

نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه

در ادامه چند فاکتور مهم که از جانب اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد را توضیح می دهیم.

قیمت متریال:

با توجه به اینکه برخی متریال وارداتی هستند قیمت آنها با نوسانات دلار تغییر می‌یابد و هر سال این نرخ افزایش می یابد. اتحادیه کابینت سازان با در نظر گرفتن قیمت ورق کابینت و یراق آلات نرخ نهایی خدمات را مشخص می کند. در نتیجه قیمت متریال را به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار در نظر بگیرید که می تواند تا حد زیادی در هزینه های شما را تحت شعاع قرار دهد؛ زیرا 60 درصد قیمت کابینت در تهران به نرخ متریال وابسته است. نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که هر چقدر کیفیت متریال بالاتر باشد

دستمزد نصاب:

درصدی از قیمت کابینت در تهران مربوط به دستمزد و هزینه‌های ساخت محصول است و با توجه به تورم این نرخ هر ساله تغییر می‌کند؛ به همین دلیل هنگام ثبت سفارش این فاکتور را نیز در نظر داشته باشید؛ از طرفی هر چقدر سابقه کاری و شهرت کابینت ساز بیشتر باشد دستمزد دریافتی نیز بیشتر است. حال اگر ساکن مشهد هستید و به دنبال بهترین کابینت ساز در مشهد می‌گردید، با حامی ساخت به لیست کاملی از بهترین‌ها دسترسی داشته باشید. حامی ساخت علاوه بر مشهد بهترین کابینت ساز‌ها در کرج، تهران، شیراز و اصفهان را نیز معرفی می‌کند و شما می‌توانید با خیال آسوده و با اطمینان کامل حرفه‌ای‌ترین‌ها را انتخاب کنید. گاهی اوقات نصب کابینت می‌‌تواند یک کار ساده باشد که شما نیز قادر به انجام آن باشید و نیازی به حضور نصاب در محل نباشد؛ پس بهتر است با دریافت مشاوره رایگان حامی ساخت نیاز به حضور نصاب در محل را بررسی کنید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

مدل بازه قیمتی
کمد دیواری ملامینه (چارچوبی)از 2200000 تا 2500000 تومان
کمد دیواری ملامینه (با بدنه)از 2500000 تا 3500000 تومان
کمد دیواری ام دی اف (چارچوبی)از 2500000 تا 3800000 تومان
کمد دیواری ام دی اف (با بدنه)از 3000000 تا 4500000 تومان
کمد دیواری هایگلاس بدون بدنهاز 3800000 تومان
کمد دیواری هایگلاس بدون بدنهاز 5000000 تومان
کمد دیواری هایگلاس خارجی با بدنهاز 5500000 تومان
کمد دیواری ممبراناز 5000000 تا 7000000 تومان
کمد دیواری انزواز 6000000 تا 9000000 تومان
کمد دیواری روکش چوباز 5500000 تا 10000000 تومان
کمد دیواری چوبیاز 9000000 تا 19000000 تومان
ساخت هر عدد کشواز 450000 تا 700000 تومان
تعویض و نصب ریل برای هر درباز 500000 تا 900000 تومان
طبقه بندی با ام دی افاز 500000 تا 950000 تومان
طبقه بندی با نئوپان روکش ملامینهاز 350000 تا 600000 تومان

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت