کابینت کلاسیک

تصویر کابینت کلاسیک شیک

فهرست مطالب

کابینت در واقع قفسه‌ها و کمد‌هایی است که در آشپزخانه برای نگهداری لوازم، مواد غذایی و ظروف استفاده می‌شود. رعایت اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه موجب می‌شود تا از فضای آشپزخانه به طور مفید استفاده شود. کابینت‌های ام دی اف سفید امروزه محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین جنس کابینت در بین مردم هستند. از سبک‌های پرطرفدار کابینت می‌توان به کابینت کلاسیک اشاره کرد. حال با توجه به کاربرد‌ و سلایق مختلف از متریال‌های گوناگونی برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می‌شود. در ادامه به طور کامل‌تری با سبک کابینت کلاسیک آشنا می‌شوید.

پروژه طراحی کابینت کلاسیک توسط حامی ساخت

Previous slide
Next slide

احیای طبیعت در آشپزخانه با حامی ساخت؛ بسپارش به ما!

کابینت کلاسیک چیست؟

اول از همه به بررسی این می‌پردازیم که کابینت کلاسیک چیست؟ کابینت کلاسیک، کابینت‌های چوبی بسیار زیبایی هستند که طرفداران زیادی دارند. این کابینت‌های چوبی طبیعت را به دل منازل می آورند و فضایی گرم و صمیمی در محیط ایجاد می‌کنند. از انواع چوب‌هایی که برای ساخت کابینت‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به راش، افرا، سرو و… اشاره نمود. طرح و رنگ متنوع این کابینت‌ها، که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند، موجب شده که در میان انواع کابینت‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار باشند. نقش و نگار، حکاکی، فرورفتگی‌ و برجستگی‌هایی که بر روی این کابینت‌ها وجود دارد آن‌ها را به کابینت‌های سلطنتی تبدیل کرده که جلوه‌ای شیک و لوکس به محیط می‌بخشند.

کابینت کلاسیک آشپزخانه

خصوصیات کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را از سایر کابینت‌ها متمایز نموده است. از مهم‌ترین خصوصیات کابینت کلاسیک جدید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمای تمام چوب
  • ابعاد بزرگ و برجسته
  • درب‌ها و ستون‌های نقش و نگار خورده و حکاکی شده
  • داشتن یراق آلات مسی رنگ یا برنزی
  • طرح و شکلی با پیچیدگی‌های خاص
  • برخورداری از رنگ‌های مات، گرم و سفید

نمی‌دونی کدوم کابینت کلاسیک برای آشپزخونه‌ت مناسبه؟

انواع کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل‌های زیر اشاره نمود:

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت کلاسیک چوبی تماما از چوب ساخته شده‌ و فوق العاده زیبا و شیک هستند. قیمت کابینت کلاسیک تمام چوب در مقایسه با سایر کابینت‌های کلاسیک بالاتر است. این مدل از کابینت در همه ادوار طرفداران خاص خود را داشته و هیچگاه به فراموشی سپرده نشده.

کابینت کلاسیک رومی

طراحی اولیه کابینت کلاسیک رومی در ایتالیا بر اساس هنر رومی صورت گرفته است؛ به همین دلیل این کابینت‌ها به نام کابینت کلاسیک رومی مشهور شدند. اگر آشپزخانه شما فضای کمی دارد استفاده از کابینت رومی می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه شما کمک کند.

تصویر کابینت کلاسیک کرمی

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت‌ ممبران در واقع از جنس MDF است که بر روی آن‌ها روکشی از جنس ممبران وجود دارد و به دلیل اینکه قیمت کابینت ممبران مناسب است، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. کابینت ممبران از محبوب‌ترین انواع کابینت کلاسیک است.

کابینت کلاسیک روکش چوبی

با توجه به اینکه قیمت کابینت کلاسیک چوبی بالا است و خرید آن برای تمامی اقشار جامعه امکان پذیر نیست، نوعی از کابینت‌های کلاسیک با روکش چوبی تولید می‌شوند که بسیار زیبا هستند و قیمت پایین‌تری دارند. این کابینت‌ها در واقع از جنس MDF هستند اما روکش چوبی دارند. به این سبک کابینت، کابینت روکش چوب می‌گویند.

کابینت نئوکلاسیک

شاید برای شما هم سوال باشد که کابینت نئوکلاسیک چیست؟ نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری که در قرن هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشته می‌گویند. این سبک در واقع ترکیبی از کابینت مدرن و کلاسیک است که بسیار جذاب است.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

کابینت کلاسیک سفید

به طور کلی کابینت‌ کلاسیک سفید با توجه به طرح و محبوبیت رنگ سفید بسیار زیبا و شیک است و استفاده از آن‌ در هر فضایی می‌تواند سبب تغییر فوق العاده در آن فضا و مجلل شدن آن گردد. کابینت کلاسیک سفید با وجود ظاهر و ساختار خاصی که دارد دارای قیمت بالایی است که خرید آن‌ها برای تمامی افراد امکان پذیر نیست. البته افرادی که به این سبک کابینت‌ سفید علاقه‌ مند هستند می‌توانند انواع ارزان قیمت آن را انتخاب نمایند. کابینت کلاسیک سفید در ترکیب با برخی رنگ‌ها بسیار جذاب می‌شود؛ مانند کابینت کلاسیک سفید طلایی و کابینت کلاسیک سفید طوسی.

تصویر آشپزخانه کلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت مدرن ظاهری ساده و بی آلایش دارد اما کابینت کلاسیک بسیار شلوغ و پرکار است. در کابینت مدرن از رنگ‌های براق استفاده می‌شود اما در کابینت‌های کلاسیک اغلب از رنگ‌های مات استفاده می‌شود. همچنین در کابینت مدرن از رنگ‌های پرهیجان و شگفت انگیز استفاده می‌شود اما در کابینت کلاسیک جدید از رنگ‌های سنگین و آرام، مانند خاکستری یا رنگ چوب استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کابینت کلاسیک و مدرن، شیوه تمیز کردن آن‌ها است؛ تمیز کردن کابینت مدرن بسیار راحت و آسان است در صورتی که در کابینت کلاسیک به هیچ وجه اینگونه نیست؛ بخاطر اینکه در کابینت کلاسیک حکاکی و کنده کاری بکار رفته است تمیز کردنش کار را کمی مشکل کرده.

کابینت کلاسیک، متری چند؟

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک مانند هر کابینت دیگری دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که قبل از خرید کابینت کلاسیک باید به آن توجه کنید. در ادامه به بررسی مزایای کابینت کلاسیک و معایب کابینت کلاسیک می‌پردازیم.

مزایای کابینت کلاسیک

این کابینت‌ها را می‌توان در هر فضای آشپزخانه‌ای مورد استفاده قرار داد و با سایر دکوراسیون هماهنگ نمود. تنوع طرح و رنگ این کابینت‌ها بسیار بالا است و حتی می‌توانید طرحی که مد نظر دارید را نیز سفارش دهید که برای شما اجرا نمایند. بنابراین محدودیتی از نظر طرح و رنگ ندارند. برخی از رنگ‌های پرطرفدار کابینت کلاسیک عبارتند از کابینت کلاسیک طوسی و کابینت کلاسیک قهوه ای. کابینت‌های کلاسیک کل فضای آشپزخانه را پوشش می‌دهند به این ترتیب از فضای آشپزخانه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود، از این رو بسیار جادار هستند. این کابینت‌ها را می‌توان متناسب با فیزیک افراد طراحی و اجرا نمود تا بتوانند به خوبی از بخش‌های مختلف کابینت استفاده کنند و به آن دسترسی داشته باشند.

معایب کابینت کلاسیک

در صورت آسیب دیدن هر یک از قطعات و تکه‌های کابینت نمی‌توان آن را تعویض یا تعمیر نمود. کابینت کلاسیک قیمت بالایی دارد. در مقابل اجسام تیز آسیب پذیر هستند و خراش می‌بینند. تمیز کردن و نظافت آن‌ها به دلیل برجستگی‌ها و طرح و نقشی که دارند کار سختی است. نصب این کابینت‌ها به دلیل وزن سنگینی که دارند دشوار است و حتما باید توسط نصابان ماهر انجام شود. ساخت و آماده سازی کابینت به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

تصویر طراحی کابینت کلاسیک

جدیدترین مدل‌های کابینت کلاسیک 2024

همان‌طور که اشاره شد کابینت کلاسیک همیشه طرفداران خاص خود را داشته. در ادامه برخی از جدیدترین مدل‌های این کابینت را مشاهده می‌کنید.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

سفارش کابینت کلاسیک به سبک حامی ساخت

حامی ساخت با معرفی بهترین تیم اجرایی به شما کمک می‌کند تا منحصربه فردترین و مرغوب‌ترین کابینت کلاسیک را سفارش دهید.

حدود 12 سال است که این مجموعه در زمینه ارائه خدمات متنوع در حوزه کابینت سازی فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه در این زمینه بسیار پرنفوذ و معتمد است لیستی از مجرب‌ترین کابینت‌سازان را معرفی کرده تا شما بتوانید متناسب با بودجه و سایر ویژگی‌ها بهترین تیم را انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب تیم اجرایی مطمئن باشید که حامی ساخت با در نظر گرفتن فیلترهای مختلف و سنجش ملاک‌هایی مهم مانند مسئولیت پذیر بودن، حرفه‌ای بودن و تحویل سریع پروژه و با سخت‌گیری بسیار از بین صدها نفر مجرب‌ترین‌ها را انتخاب و معرفی می‌کند؛ در نتیجه اگر به دنبال تیم حرفه‌ای هستید، می‌توانید با خیالی آسوده از حامی ساخت کمک بگیرید.

اگر طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه توسط تیم حرفه‌ای انجام شود در ابتدا نمای کلی پروژه به صورت 3 بعدی طراحی و به متقاضی نشان داده می‌شود تا در صورت نیاز تغییراتی متناسب با سلیقه متقاضی در آن اعمال شود، این کار باعث می‌شود تا از کپی کردن طراح‌های کابینت جلوگیری شود. حامی ساخت بهترین تیم‌های طراحی کابینت کلاسیک را به شما معرفی می‌کند تا دیگر نگران خروجی کار نباشید. لازم به ذکر است که در پروسه انتخاب بهترین کابینت ساز در حامی ساخت تمامی فاکتورهای لازم را در نظر می‌گیریم تا بتوانیم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

نکات مهم در انتخاب کابینت کلاسیک

برای انتخاب کابینت کلاسیک در ابتدا به متراژ فضای مد نظرتان توجه کنید و سپس به میزان نوری که در این فضا دارید. اگر در فضای شما نور کمی وجود دارد از رنگ‌های روشن برای کابینت‌ استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر متراژ فضا مورد نظر شما زیاد است از رنگ‌های تیره استفاده کنید و جلوه بیشتری به آشپزخانه خود بدهید. 

بر روی کابینت به هیچ عنوان وسیله داغ قرار ندهید تا رنگ آن از بین نرود. فضای داخل کابینت را به اندازه معمول پر کنید تا کابینت از فرم اصلی خود خارج نشود؛ همچنین از قرار دادن وسیله خیس در داخل کابینت یا روی کابینت پرهیز کنید؛ به این علت که کابینت در آن قسمت باد می‌کند و باعث از بین رفتن کابینت می‌شود.

نکاتی برای سالم ماندن کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک یکی از شیک‌ترین نوع طراحی کابینت است که در بین افراد لاکچری پسند بسیار محبوب است. این نوع کابینت بسیار طرح‌های ظریف دارد و معمولا از متریال‌های گرانی برای ساخت این نوع کابینت استفاده می‌شود؛ پس بهتر است در حفظ و نگهداری آن نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته این است که از تماس مستقیم با آب و رطوبت خودداری شود. چون رطوبت به مرور زمان باعث می‌شود که کیفیت کابینت از بین برود. دوم اینکه بهتر است از تماس اشیاء نوک تیز خودداری شود. سعی کنید کابینت کلاسیک خود را همواره تمیز نگه دارید و نگذارید که چربی و کثیفی به مدت طولانی روی آن بماند.

تصویر کابینت آشپزخانه سفید

کاور هود در کابینت کلاسیک

یکی از بخش‌های مهم در طراحی کابینت کلاسیک، کاور هود است. از کاور هود در کابینت کلاسیک برای دیده نشدن هود استفاده می‌شود. این کاور متناسب با طرح کابینت آشپزخانه شما ساخته می‌شود و استفاده از آن برای تکمیل شدن دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک واجب است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این کاور به شکلی طراحی می‌شود که نمای هود و گاز شما را بسیار زیباتر می‌کند. لازم به ذکر است که حامی ساخت همواره لیستی از بهترین کابینت سازان را به شما ارائه  می‌دهد. پس خیال‌تان از بابت کیفیت کار راحت باشد و با خیال راحت از خدمات حامی ساخت استفاده کنید.

تصویر کابینت کلاسیک

قیمت کابینت کلاسیک

قیمت کابینت کلاسیک  مانند سایر کابینت‌ها متغیر است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و این فاکتورها به قرار زیر هستند: 

  • جنس مواد: جنس مواد و متریالی که برای ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد مثل چوب صنوبر، فلز و… در قیمت تاثیرگذار است؛ چرا که هر کدام از این جنس‌ها قیمت متفاوتی دارند؛
  • ابعاد کابینت: ابعاد کابینت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت کابینت کلاسیک است. هر چه یک کابینت ابعاد بیشتری داشته باشد هزینه بیشتری برای طرحی و ساخت آن لازم است؛
  • سطح پوشش: سطوح پوشش کابینت ممکن است متفاوت باشد مثلا روکش چوب، رنگ، لمینت و.. با یکدیگر از نظر قیمتی متفاوت تمام می‌شود؛
  • طراحی و سبک: یکی دیگر از عواملی که بر قیمت کابینت کلاسیک تاثیرگذار است طراحی و سبک آن است. کابینت کلاسیک معمولا دارای طراحی‌های پیچیده و جزئی است و از این رو طبیعی است هزینه بیشتری برای آن دریافت شود.

در میان انواع کابینت‌های کلاسیک مدرن، کابینت‌های چوبی گران‌ترین و کابینت‌ ام دی اف ارزان‌ترین هستند. علاوه بر این روکشی که در کابینت‌ها استفاده می‌شود نیز بر قیمت نهایی آن‌ها تاثیر گذار است و هر چقدر که این روکش با کیفیت‌تر و با دوام‌تر باشد کابینت کلاسیک نیز دارای قیمت بالاتری است.

به صورت کلی قیمت کابینت کلاسیک ساده و جدید را می‌توان از چند میلیون تومان تا چند صد میلیون با توجه به فاکتورهایی که ارائه شده در نظر گرفت. برای تخمین دقیق هزینه ساخت کابینت کلاسیک بهتر است با تعدادی از کابینت‌سازها و فروشندگان کابینت کلاسیک در خصوص قیمت و ویژگی‌های کابینت کلاسیک مشورت بگیرید. حامی ساخت کار شما را از این بابت راحت کرده؛ در هر شهری که هستید می‌توانید با لیست کابینت‌سازهای شهر خود از طریق شماره‌ تماس آن‌ها ارتباط بگیرید و قیمت کابینت کلاسیک را جویا شوید.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. المیرا
    المیرا ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

    مطالب و اطلاعاتی که گذاشتید بسیار عالی و کامل بود من تونستم به راحتی طرح و متریالی که مد نظرم بود رو انتخاب کنم. ممنون

    1. حامی ساخت
      حامی ساخت ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

      سلام. خواهش می‌کنم، خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفتیم.

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت