کابینت چوبی کلاسیک

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت چوبی کلاسیک

یکی از ایده‌هایی که طراحان دکوراسیون داخلی برای بهبود طراحی‌های داخلی خود استفاده می‌کنند، الهام گرفتن از طرح‌های قدیمی است. در بحث طراحی کابینت نیز این موضوع مورد اهمیت قرار گرفته است. به همین دلیل امروزه، کابینت چوبی کلاسیک نیز با استقبال بی نظیری روبرو شده است. امروزه از کابینت چوبی قدیمی، بیشتر در دکوراسیون خانه‌هایی با سبک چیدمان سلطنتی استفاده می‌شود. کابینت بلوط در دهه 1980 محبوبیت پیدا کرد و از آن زمان به بعد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها، مورد استفاده قرار گرفت. کابینت‌های چوبی کلاسیک فضای گرم و دنجی را در خانه ایجاد می‌کند. ظاهر جذاب و چشم نواز، تنها مزیت کابینت چوبی کلاسیک نیست؛ بلکه مواد اولیه‌ای که در ساخت این کابینت استفاده می‌شود نیز با دوام است؛ به همین علت کابینت چوبی کلاسیک عمر زیادی دارد. با حامی ساخت همراه باشید تا با این سبک کابینت بیشتر آشنا شوید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

انواع کابینت چوبی کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک چوبی ویژگی‌های مختلفی دارند و براساس این ویژگی‌ها دسته بندی می‌شوند. همان طور که می‌دانید، اکثر کابینت‌های جنس چوب از دوام بسیار زیادی برخوردارند و همین ویژگی باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های انواع کابینت چوبی کلاسیک برای کاربران و مردم، چشم نواز بودن آن است. جلوه کابینت‌های چوبی قدیمی به گونه‌ای است که وقتی وارد یک آشپزخانه کلاسیک می‌شوید، حس خوبی را به شما القا می‌کند. انواع کابینت چوبی کلاسیک طرح و رنگ متفاوتی دارند. با توجه به اینکه رنگ تیره با دکوراسیون منزل شما سازگارتر است یا رنگ روشن، می‌توانید کابینت خود را انتخاب کنید. ویژگی منحصر به فردی که بیشتر در آشپزخانه‌های دارای کابینت چوبی قدیمی دیده می‌شود، تک رنگ بودن است. تک رنگ بودن کابینت‌های کلاسیک چوبی، یکنواختی بیشتر را در آشپزخانه ایجاد کرده و به افرادی که در آن حضور دارند، حس بهتری را القا می‌کند. تک رنگ بودن کابینت‌های آشپزخانه باعث می‌شود که شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه کمتر به چشم بیاید.

مزایای کابینت چوبی کلاسیک

شاید تا اینجای کار با برخی ویژگی‌های این سمبل زیبایی آشپزخانه، آشنا شده باشید؛ اما در ادامه به طور کامل، مزایای آن‌ را با هم بررسی می‌کنیم:

سه بعدی بودن طرح‌های آن

اگر به کابینت‌های چوبی و قدیمی خانه مادربزرگ خود دقت کنید، متوجه می‌شوید که در گذشته، استفاده از طرح‌های سه بعدی در کابینت‌های آشپزخانه رواج داشته. در بازه زمانی 5 تا 15 سال گذشته، دیگر استفاده از طرح‌های سه بعدی، با استقبال خوبی روبرو نشد و کابینت‌های تخت و براق به پرفروش‌ترین کابینت‌های بازار تبدیل شد. امروزه کابینت‌ ممبران که الهام گرفته از کابینت چوبی کلاسیک است؛ با استقبال ویژه‌ای روبرو شده. یکی از ویژگی‌های این سبک کابینت، سه بعدی بودن است. در گذشته این طرح‌های سه بعدی توسط کابینت ساز ساخته می‌شد؛ اما اکنون دستگاه‌های پیشرفته CNC است که این کار را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهد. قیمت کابینت ممبران نیز به نسبت این کابینت‌ها مناسب‌تر است.

رنگ‌های آرامش بخش و یکنواخت

کابینت‌های چوبی کلاسیک در هر طرح و رنگی مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. زمانی که شما وارد جنگل می‌شوید، رنگ‌های متنوعی از چوب را مشاهده می‌کنید؛ طیف رنگ‌های قهوه‌ای، حس خوب و چشم نوازی را القا می‌کنند. حال این زیبایی در قالب کابینت به آشپزخانه‌ها آمده است. رنگ چوب، حس خوب و آرامش خاصی را به فضای آشپزخانه منتقل می‌کند.

کابینت چوبی کلاسیک

معایب کابینت چوبی کلاسیک

معایب کابینت‌های کلاسیک چوبی مانند کابینت چوبی است. سطح کابینت‌های چوبی کلاسیک حساس بوده و به راحتی خراشیده می‌شود. این سبک کابینت‌ها معمولا فاقد روکش هستند؛ به همین دلیل رطوبت به درون آن‌ها نفوذ کرده و باعث ترک برداشتن آن می‌شود. کابینت‌های چوبی کلاسیک شرایط نگهداری خاصی دارند، به هنگام استفاده از آن‌ها باید بیشتر دقت کنید زیرا در صورت آسیب دیدن، به راحتی تعمیر نمی‌شوند.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

قیمت کابینت کلاسیک چوبی

قیمت کابینت کلاسیک چوبی به طور کلی به متریال، متراژ، طرح و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد. در میان انواع کابینت‌های کلاسیک، کابینت‌های چوبی کلاسیک به دلیل استفاده از چوب طبیعی درختان گران‌تر هستند. علاوه بر این روکشی که در کابینت‌ها استفاده می‌شود نیز بر قیمت نهایی آن‌ها تاثیر گذار است و هر چقدر که این روکش با کیفیت‌تر و با دوام‌تر باشد، کابینت کلاسیک نیز قیمت بیشتری خواهد داشت. کابینت کلاسیک چوبی با اینکه به نسبت سایر کابینت‌ها قیمت بالایی دارد، اما به دلیل زیبایی و چشم نواز بودن آن، از طرفداران زیادی برخوردار است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌های کابینت چوبی کلاسیک آشنا کنیم. به دلیل محبوبیت کابینت‌های چوبی، امروزه استفاده از این جنس کابینت افزایش یافته است. اما برخی افراد کابینت چوبی را به سبک ساخت قدیمی می‌پسندند و مدل‌های مدرن آن برایشان جذاب نیست. این افراد می‌توانند کابینت چوبی کلاسیک را برای آشپز خانه خود انتخاب کنند. این کابینت‌ حس خوب و دلپذیری را به آشپزخانه منتقل می‌کند. اگر تا به حال وارد خانه‌های چوبی شده باشید، متوجه می‌شوید، رنگ و بویی که چوب به محیط خانه القا می‌کند بسیار آرامش بخش است. این سبک کابینت بسیار پرطرفدار است و کمتر کسی وجود دارد که عاشق این سبک کابینت نباشد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت