صفحه کابینت کورین

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > صفحه کابینت کورین
تصویر صفحه کابینت کورین شیک

فهرست مطالب

کورین یا همان سنگ مصنوعی کورین اولین صفحه کابینت ایست که به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار گرفت. اولین بار این محصول، با عنوان انگلیسی Solid Surface به بازار عرضه شد و توسط برند آمریکایی کورین به بازار ایران نیز وارد شد؛ همچون برندهای دیگر نظیر تاید که نام تجاری برند تولید کننده پودر لباسشویی بود، نام صفحه کابینت کورین ایرانی نیز در بازار ایران ماندگار شد و مدتی است که در ایران با نام کورین شناخته می‌شود؛ اما همانطور که گفته شد، کورین نام یک برند آمریکایی تولید کننده صفحات مصنوعی است. صفحه کابینت کورین مدلی برگزیده در بین تمامی صفحات کابینت است و مزایای ویژه‌ای دارد که باعث می‌شود از انتخاب خود پشیمان نشوید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در رابطه با اینکه صفحه کابینت کورین چیست و چرا باید از این صفحه کابینت استفاده کنیم به طور کامل صحبت کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

تنوع در صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین طرح‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد. برندهای مختلف، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی را تولید می‌کنند؛ یعنی شما طیف گسترده‌ای از رنگ و طرح را در اختیار خواهید داشت. این تنوع بالا در طرح و رنگ، یکی از بزرگ‌ترین مزایای صفحه کابینت کورین است. از پرطرفدارترین رنگ‌های صفحه کابینت کورین می‌توان به صفحه کابینت کورین سفید، صفحه کابینت کورین مشکی و صفحه کابینت کورین طوسی اشاره کرد. این تنوع در رنگ در صفحه کابینت کورین باعث می‌شود که تمامی افراد با هر سلیقه‌ای هر رنگ از آن را که می‌پسندند انتخاب کنند و زیبایی را به کابینت‌های خود هدیه دهند. 

تصویر صفحه کابینت کورین ایرانی

کاربرد صفحه کابینت کورین

سنگ کورین کاربردهای فراوانی دارد؛ یکی از این کاربردها استفاده به عنوان صفحه کابینت است. به طور کل می‌توان این متریال را برای هر نوع سطحی استفاده کرد؛ به ویژه سطوحی که بطور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند و دائما در معرض برخورد با رطوبت قرار می‌گیرند. یکی از بخش‌هایی که متریال کورین در آن بیشترین استفاده را دارد، کابینت است. می‌توان گفت، امروزه در تمامی ساختمان‌های نوساز از کورین برای صفحه کابینت استفاده می‌شود.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

تصویر صفحه کابینت کورین شیک

ویژگی‌های صفحه کابینت کورین چیست؟

صفحه کابینت کورین سطحی یکپارچه دارد و هیچ راهی برای نفوذ در آن نیست؛ به همین علت آب در آن نفوذ نمی‌کند و یا به عبارت دیگر به سختی نفوذ می‌کند؛ از این رو برای سطوحی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند کورین انتخاب بسیار خوبی است؛ به عنوان مثال برای روشویی‌ها در سرویس‌های بهداشتی، کورین بهترین انتخاب است. از سوی دیگر عدم نفوذ آب در سطح کورین باعث می‌شود تا این متریال آنتی باکتریال باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه کابینت کورین این است که اگر چند صفحه کابینت کورین را به هم متصل کنید در آخر با ساب زدن می‌توانید سطح آن را یکنواخت کنید. ماهیت کورین بدین شکل است که با سمباده و دستگاه مخصوص آن می‌توان سطح کورین را صاف کرد و درزها را از بین برد. البته محل اتصالات، از طریق چسب‌های مخصوص کورین کاملا محکم می‌شود، به نحوی که صفحه کاملا یک تکه خواهد شد. قابلیت ساب خوردن در کورین باعث می‌شود که در صورت بروز خط و خش به مرور زمان، بتوانیم از طریق ساب زدن با سمباده، تمامی خط و خش‌ها را از بین ببریم و بدین شکل، صفحه کابینت شما، مانند روز اول صاف، صیقلی و درخشنده شود. ویژگی رفع خط و خش‌های پیش آمده از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی های صفحه کابینت کورین ایرانی است. لازم است بدانید که کورین یکپارچه است. یعنی هر عمقی از این سنگ دقیقا مانند سطح رویی آن است. هر قدر کورین را با سمباده بسابید، باز سطحی که بدست می‌آید مانند سطح رویی است. این ویژگی را در کمتر متریالی می‌توان مشاهده کرد. از انتخاب این صفحه برای ساخت کابینت خود هرگز پشیمان نمی‌شوید.

نمونه پروژه اجرا و نصب سنگ کورین

اجرای صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین به دلیل اجرای تمیز و بی نقص، قیمت مقرون به صرفه، قابلیت اصلاح در صورت بروز هرگونه خط و خش و… بهترین انتخاب برای صفحه کابینت شما است. همینطور در خانه‌ها و فضاهای مدرن که از آشپزخانه جزیره‌ای بهره می‌برند، کورین انتخاب شماره‌ی یک برای صفحه و همینطور بدنه جزیره است. از طرف دیگر تنوع در رنگ و طرح، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. شما می‌توانید یک سطح صاف و یکدست داشته باشید و یا صفحه کابینت براق و یا حتی صفحه کابینت کورین لایت را انتخاب کنید. این تنوع بی نظیر، صفحه کابینت کورین را تبدیل به انتخاب مناسب برای تمام افراد کرده است. با خیال راحت از این متریال در طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید و مطمئن باشید که انتخاب درستی کرده‌اید.

تصویر جدول قیمت‌های سنگ کورین

قیمت صفحه کابینت کورین

یکی از نکاتی که قبل از خرید صفحه کابینت کورین باید به آن توجه کنیم قیمت صفحه کابینت کورین است. به دلیل نوسانات بازار نمی‌توان قیمت دقیقی برای صفحه کابینت کورین اعلام کرد. ابعاد صفحه کابینت کورین بر روی قیمت نهایی موثر است. به طور کل صفحه کابینت کورین قیمت مناسبی دارد. نحوه محاسبه قیمت سنگ‌های کورین و کوارتز و مارمونایت براساس متر طول در عرض ۶۰ سانت است؛ یعنی یک متر طول ۰/۶متر مربع است. در اجرای صفحات بیشتر از عرض ۶۰ سانت، ابتدا مساحت قسمتی که باید سنگ اجرا شود محاسبه می‌شود و در نهایت مساحت تقسیم بر ۰/۶ می‌شود و اینگونه متراژ براساس طول محاسبه می‌شود و در آخر متراژ به دست آمده ضربدر قیمت می‌شود؛ مثلا برای محاسبه یک جزیره به طول ۲ متر و عرض ۸۰ سانت نحوه محاسبه به این شکل است:(۲×۰/۸)÷۰/۶=۲/۶۶ ضحال متراژ نهایی ۲/۶۶ ضربدر قیمت می‌شود. اگر قصد اجرای صفحه کابینت کورین را دارید و در رابطه با نحوه اجرا، قیمت صفحه کابینت کورین و… نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با مشاورین ما در تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صفحه کابینت کورین برای چه کابینت‌هایی مناسب است؟

همانطور که می‌دانید سنگ کورین در دو نوع طبیعی و مصنوعی عرضه می‌شود. اگر نمونه مصنوعی این سنگ را خریداری کردید، می‌توانید آن را بر روی انواع کابینت حتی ام دی اف نصب کنید؛ اما اگر نمونه طبیعی آن را تهیه کردید با توجه به گران قیمت بودن و همچنین برخورداری از برخی ویژگی‌ها همچون مقاومت در برابر ضربه، ضد آب بودن، طول عمر بالا و سایر ویژگی‌ها بهتر است برای کابینت‌های کلاسیک گران قیمت و لوکس استفاده شود.به طور کلی استفاده از صفحه کابینت کورین در سبک مدرن و کلاسیک پرکاربردتر است؛ زیرا از لحاظ ظاهری این صفحه کابینت با ویژگی‌های سبک مدرن و کلاسیک سنخیت بیشتری دارد.موارد استفاده از سنگ کورین در آشپزخانه‌های کلاسیک و مدرن شامل صفحه روی کابینت، سنگ اوپن، بین کابینتی سنگی و سینک ظرفشویی است.حامی ساخت به شما کمک می‌کند تا متناسب با ویژگی‌هایی که مد نظر دارید همچون بودجه و سلیقه بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

رنگ بندی صفحه کابینت کورین

کابینت کورین در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ارائه می‌شود و شما می‌توانید متناسب با سبک منزل، تم رنگی آشپزخانه و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. ظاهر سنگ کورین اغلب به سنگ‌های طبیعی شباهت دارد و وجود دانه‌های رنگی ریز و درشت درون آن جذابیت و تنوع رنگی آن را افزایش داده.با توجه به اینکه سنگ کورین توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌شود، می‌توانیم رنگ بندی متنوعی از این سنگ را در اختیار داشته باشیم.برندهای معروفی که سنگ کورین تولید می‌کنند عبارتند از:
  • سامسونگ
  • اورانوس
  • سوپر استون
  • میسی
  •  آتیستون
  • الجی
  • هانکس
پرکاربردترین رنگ بندی‌های سنگ کورین:

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت