مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

با به روی کار آمدن سبک کلاسیک، مردم به جزئیات توجه زیادی می‌کنند. این توجه زیاد باعث شد است که در بیشتر افراد به سبک مدرن روی بیاورند. دوباره مردم در این سبک زیاده روی کردند و این باعث شد که دوبار همه افراد تمام جزئیات آشپزخانه خود را بسیار ساده انتخاب کنند. متخصصان به دنبال راهی بودند تا بتوانند تعادلی بین این دو سبک انتخاب کنند. به همین دلیل سبک نئوکلاسیک به وجود آمد.

در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل مزایا و معایب کابینت‌های نئوکلاسیک را بیان کنیم و بگوییم چه سبک کابینتی با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد.

معایب کابینت نئوکلاسیک چیست؟

معایب کابینت نئوکلاسیک به شرح زیر است.

بسیار ساده است

کابینت‌های نئو کلاسیک دارای طراحی‌های ساده هستند. این موضوع برای افرادی که عاشق مدل‌های مدرن هستند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد و این افراد را به طرفداران کابینت‌های نئوکلاسیک تبدیل می‌کند. از طرفی برای افرادی که طرفدار کابینت‌های سبک کلاسیک هستند یک نوع ایراد محسوب می‌شود.

تصویر امکانات کابینت نئوکلاسیک

امکانات بالا برای ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک

برای ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک باید از دستگاه‌های سی ان سی استفاده کنید. همچنین نوع رنگ پاشی بسیار مهم است و باید تمام دقت و حساسیت خود را بکار ببرید؛ به همین دلیل است که هر کابینت سازی نمی‌تواند از پس ساخت این نوع کابینت‌ها بر بیاید.

تخصص بالا برای ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک

متخصصی که برای این کار انتخاب می‌کنید باید بسیار ماهر باشد و تجربه این کار را در کارنامه خود داشته باشد؛ به طور مثال اگر در زمان رنگ آمیزی از رنگ‌های بسیار خوب استفاده نکنید، نتیجه کار این می‌شود که کابینت بد رنگ می‌شود. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود انتخاب طراح بسیار مهم شود طراحی در کیفیت نهایی است. اگر کیفیت کار خروجی بد شود این می‌شود که آن چیزی که مد نظر است به دست نیاید. به طور کلی در کابینت‌های نئوکلاسیک پولشی باید دقت زیادی را به عمل آورید که طرح ساده باشد. اگر این را در نظر نگیرد کابینت خوبی در آخر کار نخواهید داشت.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

رنگ کردن کابینت‌های نئوکلاسیک نیاز به محیط‌های مخصوص دارد

همانطور که در پارگراف‌های بالا اشاره کردیم، ساخت این نوع کابینت‌ها بسیار حساس است و اگر محیط آن را ایزوله نکنید امکان دارد نتوانید کاری تمیز و یک دست را بدست آورید.

حساسیت نسبت به اشیاء

کابینت‌های نئوکلاسیک از ام دی اف خام ساخته می‌شود. عمدتا بر روی ام دی اف رنگ زده می‌شود؛ به همین دلیل نسبت به اشیاء تیز و برنده آسیب پذیر هستند.

کابینت‌های روکش رنگ، اغلب به کابینت‌های نئوکلاسیک معروف هستند. این کابینت‌های قابل قبولی در برابر نئوکلاسیک شناخته می‌شود؛ اما اگر ضربه‌ای به این کابینت‌ها وارد شود باعث می‌شود از همان قسمت روطوب وارد کابینت شود و آسیب جدی وارد شود.

بالا بودن قیمت

این مورد را نمی‌توانیم جزء معایب این نوع کابینت در نظر گرفت. این نوع کابینت‌ها نسبت به کابینت‌های‌های گلاس، کابینت ام دی اف و ملامینه گران‌تر است. حال که معایب کابینت‌های نئوکلاسیک متوجه شدید می‌توانید تصمیم بگیرید از چه جنس کابینت استفاده کنید.

تصویر کابینت نئوکلاسیک

مزایای کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت‌های نئوکلاسیک طرفدار‌های بسیار زیادی دارد. پس حتما مزایای دارد که افراد زیادی به دنبال خرید این سبک کابینت‌ها هستند. حال در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره مزایای این کابینت‌ها برای شما صحبت کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این کابینت‌ها این است که این کابینت‌ها تلفیقی از کابینت‌های مدرن و کلاسیک است؛ در واقع می‌توانیم نئوکلاسیک را اصلاح شده این سبک‌ها بدانیم.

وجود تقارن در کابینت‌ها می‌تواند نمای زیبایی به محیط آشپزخانه شما بدهد. کابینت‌های نئوکلاسیک این تقارن را رعایت می‌کند. اگر سبک کابینتی دارای تنوع باشد می‌توانند نقطه قوت قوی برای آن در نظر بگیریم. نئوکلاسیک به طور کلی کابینتی ساده است؛ اما اگر بیایم آن را با رنگ‌ها تنوع بدهیم با سلیقه همگان همسو خواهد شد. این را نیز باید بدانید که به طور عمده رنگ‌های استفاده شده در این نوع کابینت‌ها سفید، طوسی و آبی است.

تزئینات کابینت‌ها اغلب به صورت دلخواه است اما پیشنهاد می‌شود از دستگیره‌های فلزی متناسب با رنگ کابینت خود استفاده کنید.

شاید دیده باشید که کابینت‌های معمولی تا نصف کار می‌شوند. در کابینت‌های نئو کلاسیک به طور معمول تا سقف کابینت می‌زنند و ارتفاع زیاد آن باعث می‌شود این گمان را بکنیم که برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای مناسبی ندارند باید مناسب باشد.

ساده بودن این طرح باعث می‌شود، آرامش به اعضای خانواده تزریق شود. نگهداری آن نیز به مراتبط آسان‌تر است. در کابینت‌هایی که ظرافت زیادی دارند گرد و خاک زیادی جذب می‌شود و تمیز کاری آن حوصله زیادی می‌خواهد.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

در خرید کابینت نئوکلاسیک باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

فاکتور‌هایی وجود دارد که خوب است هنگام خرید آن‌ها را رعایت کنیم؛ زیرا مشتریان به دنبال جنس مرغوب و عالی هستند. در ابتدا باید به جنس ام دی اف به کار رفته در متریال آن‌ها توجه کنید که از جنس بسیار خوب مطابق با استاندارد‌های روز جهان ساخته شده باشند. از طرفی دیگر، اگر مرغوب بودن کابینت تایید شود، خروجی کار شما منحصر به فرد خواهد شد. نوع یراق آلاتی که از آن استفاده می‌کنید نیز باید بسیار عالی باشد و یکی از نکات کلیدی در انتخاب متریال است.

لازم به ذکر است که تعیین قیمت کابینت وابسته به متراژ است و قیمت دقیقی ندارد و هزینه نهایی ممکن است با توجه به متراژ و نوع خواسته‌های شما تغییر کند.

جهت اطلاع از قیمت‌ها و اجرای این نوع کابینت می‌توانید با مشاوران ما در حامی ساخت مشورت کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت