کابینت های گلاس مات

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت های گلاس مات

کابینت هایگلاس از انواع کابینت‌های موجود در بازار است که از پرس کردن ورق هایگلاس ۱ میلی متری به روی ام دی اف ۱.۵ سانتی متری تهیه می‌شود. ورق هایگلاس در انواع ساده و طرح دار با میزان شفافیت براق، نیمه براق و مات وجود دارد.

کابینت هایگلاس از دوام بسیار کمی در مقابل آب و رطوبت برخوردار است و اگر طولانی مدت در معرض رطوبت قرار بگیرد، به سرعت از بین می‌رود.

با توجه به اینکه امکان ابزار زدن و حکاکی روی ام دی اف و ورق هایگلاس این مدل کابینت وجود ندارد، طرح‌های این کابینت بسیار ساده و یکدست هستند؛ به همین دلیل کابینت ساز بیشتر از کابینت های گلاس در دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده می‌کند.

حامی ساخت ارائه دهنده انواع خدمات کابینت های گلاس مات است. شما می‌توانید طراحی و اجرای این نوع کابینت را با اطمینان از نتیجه کار به ما بسپارید.

قیمت کابینت هایگلاس مناسب و مقرون به صرفه در مقابل کیفیت بالا و ظاهر شیک آن مقرون به صرفه است و سبب محبوبیت انواع مدل‌های کابینت هایگلاس شده است.

کابینت هایگلاس مات چیست؟

کابینت هایگلاس مات یکی از انواع کابینت‌های هایگلاس است. ورق هایگلاسی که در این نوع کابینت روی ام دی اف قرار می‌گیرد می‌تواند از نوع مات ساده یا مات طرح دار باشد.

کابینت هایگلاس مات امروزه در بین طراحان دکوراسیون داخلی رواج بیشتری پیدا کرده است و در انواع رنگ‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه میزان شفافیت و درخشندگی کابینت مات با جنس این نوع کابینت بسیار کمتر از نوع براق آن است؛ اما از کابینت ام دی اف مات، براقیت بیشتری دارد.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

تصویر کابینت های گلاس مشکی مات

مزایا و معایب کابینت های گلاس مات

کابینت هایگلاس مات از مزایای فراوانی برخوردار است؛ به طوری که این مزیت‌ها بسیاری از افراد را متقاعد می‌کند تا آن را انتخاب کنند. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  1. اولین مزیت هایگلاس مات این است که دائم نیاز به تمیز کاری ندارند؛ چرا که کمتر اثر کثیفی را نشان می‌دهند. تمیز کردن آن به راحتی با یک دستمال نمدار امکان پذیر است‌.
  2. کابینت هایگلاس مات علاوه بر اینکه در مقابل خراشیدگی دوام بیشتری دارد حتی اگر خراش‌ و آسیب سطحی به آن وارد شود نیز کمتر دیده می‌شود.
  3. در صورتی که خراش ایجاد شده روی سطح کابینت عمیق نباشد و به لایه‌های زیرین ورق هایگلاس آسیبی وارد نکرده باشد، به راحتی به کمک خش گیرها می‌توان روی آن را پوشاند؛ به طوری که اصلا آثاری از آن دیده نشود.

معایب کابینت هایگلاس مات نیز بسیارند. آن چیزی که مهم است آگاهی شما از معایب آن است تا با اطلاعات کافی از آن‌ اقدام به خرید و یا سفارش کابینت های گلاس مات کنید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید.

  1. این کابینت اگرچه اثر انگشت و موارد مشابه را کمتر نشان می‌دهند، اما در مقابل لکه‌های روغن و غذا روی آن کامل مشخص است.
  2. اگر کیفیت ورق هایگلاس مات پایین باشد، تمیز کردن آن کار بسیار سخت و طاقت فرسا است.
  3. کابینت مات با جنس هایگلاس در مقابل تابش مستقیم آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد.

 

کابینت هایگلاس مات بهتره یا براق؟

کابینت هایگلاس مات و کابینت هایگلاس براق هر کدام ویژگی‌هایی دارند که آن را برای دکورهای گوناگونی مناسب می‌کند؛ در نتیجه به طور کلی نمی‌توان مشخص کرد که کدام یک بهتر است؛ چرا که سلیقه شخصی و موقعیت محیطی که کابینت در آن قرار می‌گیرد فاکتورهای مهمی در انتخاب مات و یا براق بودن کابینت هستند.

به طور مثال همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد کابینت هایگلاس مات در مقابل نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می‌دهد؛ بنابراین اگر موقعیت آشپزخانه شما به گونه‌ای است که آفتاب دائما روی کابینت‌ها است، باید از کابینت هایگلاس براق استفاده کنید.

انعکاس نور کابینت هایگلاس مات بسیار کمتر از کابینت های گلاس براق است؛ در نتیجه اگر آشپزخانه بزرگ و نورگیری دارید، کابینت مات انتخاب مناسب‌تری برای آن محیط خواهد بود.

کابینت مات هایگلاس برخلاف براق آن باعث می‌شود محیط آشپزخانه کلاسیک‌‌تر و باکلاس‌تر دیده شود. این کابینت علاوه بر اینکه بهتر با المان‌های تزیینی کلاسیک هماهنگ می‌شود، نقش بسزایی در مرتب نشان دادن فضای آشپزخانه دارد.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

تصویر کابینت های گلاس سبز مات

رنگ‌های محبوب کابینت هایگلاس مات

کابینت های گلاس مات از جمله معدود کابینت‌هایی است که تقریبا تمامی رنگ‌های آن زیبا هستند و هرکدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. تنوع رنگ ورق هایگلاس مات بیشتر از نوع براق آن است؛ بنابراین در انتخاب رنگ کابینت با ورق هایگلاس مات آزادانه‌تر می‌توانید عمل کنید.

بیش‌ترین رنگ‌هایی که در ساخت کابینت مات به کار برده می‌شود، رنگ‌های روشن و یا خنثی است. کابینت هایگلاس مات سفید و کابینت هایگلاس مات طوسی جلوه بی نظیری را به فضای آشپزخانه می‌بخشند.

با توجه به اینکه کابینت‌های مات کمتر نور را منعکس می‌کنند، کاربرد رنگ تیره آن‌ها محیط آشپزخانه را می‌تواند دلگیر کند؛ به همین دلیل طراحان دکور برای حل این مشکل تکنیک ترکیب دو رنگ در کابینت مات را در این نوع کابینت به کار می‌گیرند. این روش بیشتر در آشپزخانه‌هایی با متراژ متوسط و یا بزرگ استفاده می‌شود. ترکیب دو رنگ در ساخت کابینت علاوه بر اینکه ظاهر جذابی را برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورد بلکه در این حالت امکان هماهنگی بهتری بین رنگ‌ کابینت با سایر اجزای محیط خانه و آشپزخانه وجود دارد.

کابینت هایگلاس سفید طوسی مات و کابینت هایگلاس سفید کرم مات از پرفروش‌ترین ترکیبات رنگی طی سال‌های گذشته است.

برای آشپزخانه‌های با متراژ پایین کابینت هایگلاس مات سفید رنگ انتخاب بسیار شیک و مناسبی خواهد بود. کابینت هایگلاس تک رنگ مات نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت