نور مخفی کابینت چه تاثیری در جلوه آشپزخانه دارد؟

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > نور مخفی کابینت چه تاثیری در جلوه آشپزخانه دارد؟

نور مخفی کابینت آشپزخانه راهی مناسب برای روشن نمودن نقاط مختلفی از آشپزخانه می باشد، شاید بارهای برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود نورهایی که در آشپزخانه است کابینت ساز برای کابینت ها نور مخفی قرار می دهند. نورهای معمولی در زیر کابینت و نورهای led باعث روشنایی در مناطقی از آشپزخانه می شوند که قبلا بسیار کم نور بوده اند حتی می توان گفت نور مخفی برای کابینت ها می تواند به زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه کمک کند به طور کلی نور مخفی نه تنها زیبا منحصر به فردی را به آشپزخانه می بخشد بلکه باعث می شد که هنگام شستن سبزیجات و پخت و پز احساس راحت تری داشته باشید. چراغ های معمولی می توانند به خوبی نور محیط را تامین کنند اما برای روشن نمودن بهتر میز های آشپزخانه کارایی کمتری دارند به همین علت نور مخفی کابینت می تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

می توان گفت استفاده از نور مخفی چند دلیل دارد اول اینکه برای پختن غذا باید یک فضای روشن و پرنوری وجود داشته باشد و این نور و روشنایی باید به طور متمرکز پخش شود تا بتواند فضای زیر کابینت را روشن کند بنابراین استفاده از نور مخفی برای کابینت بهترین گزینه ممکن است. بیشتر سطح های آشپزخانه در زیر کابینت قرار گرفته اند به همین علت نور و روشنایی در هنگام پختن غذا مسدود خواهد شد. برای حل اینگونه مشکل ها می توانید از چراغ های پر نور تری استفاده کنید اما به جای این کار بهتر است که فضای های مختلف آشپزخانه را با نور مخفی روشن نمایید؛ بنابراین دلیلی دیگری که می توان برای استفاده از نور مخفی کابینت نام برد زیبایی آن است. نور مخفی برای استفاده در کابینت ها انواع مختلفی دارد که به دو نوع تقسیم می شوند:

انواع نور مخفی کابینت آشپزخانه

  • نور مخفی که نصاب کابینت استفاده می‌کند به سمت پایین که این نوع نور به صورت متمرکز انجام می شود و معمولا آن را به صورت چند تایی وصل خواهند کرد، این مدل می تواند باعث به وجود آمدن یک استایل خاص برای محیط آشپزخانه شود مخصوصا مناسب برای کابینت های بلند است.
  • نور مخفی که به صورت نواری در زیر کابینت قرار می گیرد آن را در طول کابینت برای پخش نمودن یکنواخت نور انجام می دهند، این نوع از نورهای مخفی برای کابینت هایی که از ارتفاع کمی برخوردار هستند بسیار مناسب است و می توان آن ها را به هم وصل نمود تا سطحی را به صورت یکپارچه روشن کنند.

هنگام استفاده از نور مخفی کابینت آشپزخانه باید در مورد چراغی که قرار است در آن قرار بگیرید تصمیم بگیرید. چراغ های هالوژن با ولتاژ کم و روشنایی زیاد برای مردم شناخته تر می باشد و همچنین رنگ بسیار خوبی را از خود پخش می کند، گرم بودن رنگ آن می تواند کاشی های قرمز، آجر کاری و چوب را به خوبی تکمیل کند و جلوه ای بی نظیر را به آشپزخانه ببخشد؛ اما با وجود این ها استفاده از چراغ های ال ای دی باعث می شود که نور به صورت یکنواخت تر نسبت به هالوژن پخش شود. چراغ های ال ای دی دارای یک نور سفید هستند و با فضا های مدرن و سفید بسیار مناسبت دارند. این نوع از چراغ ها به صورت ریسه ای به فروش می رسند و همچنین می توان از نوع smd آن هم استفاده کنید از لحاظ ظاهری این نوع از نورپردازی ها توجه زیادی را به خود جذب می کنند با توجه به شکل ظاهری که این نوع از لامپ ها دارند برای بالای کابینت از لامپ های led استفاده می کنند و برای زیر کابینت ها از ریسه های smd استفاده می شود لامپ های زیر کابینتی را می توانید بسیار راحت و به صورت برچسبی نصب کنید همچنین برای نور پردازی های بین کابینتی، قفسه های دیواری آشپزخانه ها و … از این نوع از لامپ ها استفاده می کنند.

استفاده از نور مخفی کابیت آشپزخانه خصوصا برای مناطقی که زیاد مورد اهمیت قرار نداشته اند و یا حتی کنج های آشپزخانه می تواند بسیار مناسب باشد. با نصب نمود لامپ های ال ای دی هر شکل و حالتی که بخواهید می توانید ایجاد کنید. حتی می توانید کنج های آشپزخانه را با ریسه های نواری تزئین و قاب عکس های خود را در آن جا قرار دهید. نور پردازی های ال ای دی چند سالی می شود که در بین مردم محبوبیت پیدا کرده. ریسه های نواری تزئینات مناسبی را به خانه ها می بخشد و سیستم نور پردازی فوق العاده ای را می تواند ایجاد کند به نحوی که قبلا به وسیله هیچ گونه دستگاهی اجرا نشده اند. به علت کلاس کاری و تازه بودن لامپ های نواری ارزش آن ها بیشتر می شود.

برای کسانی که سقف آشپزخانه کوچکی دارند و فضای زیادی برای استفاده از لوسترها را ندارند نور پردازی به وسیله رسیه های ال ای دی بسیار مناسب خواهد بود اگر از این لامپ ها در نور مخفی کابینت آشپزخانه استفاده کنید نیاز چندانی به نورهای ولتاژ قوی نخواهید داشت. برای نورپردازی بیشتر حتی می توانید قسمت های بالای کابینت ها را با چراغ های ریسه ای تزئین کنید. اگر قصد دارید از چنین سیستم نورپردازی استفاده نمایید بهتر است که فضای آشپزخانه را به اتاق های دیگر متصل کنید چرا که می تواند دکوراسیون کلی خانه را خیلی زیباتر از قبل نشان دهد در نتیجه می توانید از این نور ها در اتاق ها هم استفاده کنید.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت