نصب کابینت ممبران

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > نصب کابینت ممبران

چند سالی است که کابینت‌های ممبران در ایران باب شده است. زمانی که برای انتخاب کابینت می‌روید، اولین مدل کابینت که چشم شما را می‌گیرد ممبران است. از طرفی دست به آچار بودن ما ایرانیان زبانزد همه است و همه ایرانیان به نحوی ادعای فنی بودن می‌کنند. نصب کابینت نیست جزء مواردی خواهد بود که می‌توانید از پس آن بر بیایید. در این مقاله می‌خواهیم روش نصب کابینت ممبران را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی آن را نصب کنید و در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه جویی کنید. 

این را نیز به شما بگوییم نصب این کابینت‌ چه توسط نصاب و چه توسط کابینت ساز صورت بگیرد، تفاوتی با بقیه کابینت‌ها ندارد.

شما می‌توانید ضمن طراحی و ساخت کابینت ممبران، نصب کابینت ممبران را نیز به مجموعه حامی ساخت بسپارید و با اطمینان خاطر از نتیجه نهایی سفارش خود را ثبت نمایید.

حامی ساخت ارائه دهنده انواع خدمات نصب و اجرای مربوط به کابینت مفتخر است با سال‌ها تجربه این خدمات را به بهترین نحو برای شما به انجام برساند.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

نصب کابینت ممبران چگونه است؟

ساختن یک چیز جدید بسیار لذت بخش است. مخصوصا اگر به دست خودمان باشد. دربار‌ه کابینت نیز به همین صورت است. زمانی که شما اقدام به ساخت یک چیزی می‌کنید، بی صبرانه منتظر پایان کار هستید. هنگامی که به خوبی آموزش دیده و شروع به نصب کردید منتظر هستید تمام شود تا نتیجه کار خود را ببینید.

برای ساخت کابینت نیاز به طی کردن چند مرحله دارید؛ همچنین موجود کردن ابزارهای مخصوص این کار. این ابزارها عبارتند از:

متر، ماژیک، تراز، قلم و کاغذ، پیچ گوشتی و دریل برقی از اصلی‌ترین ابزاری است که برای نصب نیازمندید.

برای نصب کابینت‌ها نیاز به سوراخ کردن دیوار دارید. برای این کار از دریل برقی می‌توانید استفاده کنید و مکان‌های که از قبل به وسیله مداد مشخص کردید را ایجاد کنید، نکته مهم این است که قبل ایجاد نقاط بر روی دیوار، آن را بر روی کاغذ نیز طراحی کنید.

حتماً می‌دانید که کابینت قبل از برش، متناسب با آشپزخانه شما اندازه گیری می‌شود و سپس برش داده می‌شود؛ به همین دلیل در این مقاله گفته نمی‌شود که سینک، هود و… در کجا باید قرار بگیرد.

تصویر نصب کابینت ممبران

مراحل نصب کابینت ممبران

دلیل اینکه از شما خواسته شد مداد و کاغذ داشته باشید، برای این است که بتوانید تمام مراحل و چیدن کابینت‌ها را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید. این کار باعث می‌شود درصد اشتباهات تا حد زیادی پایین بیاید.

هنگام نصب کابینت ممبران با دو نوع کابینت روبرو هستید؛ کابینت هوایی و کابینت زمینی. بعد از اتمام طرح نهایی بر روی کاغذ، نوبت به وصل کردن کابینت‌ها می‌رسد. بسیاری از افراد به تنهایی اقدام به نصب می‌کنند و باید بگوییم نصب کابینت به تنهایی بسیار سخت است و ممکن است برای شما مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. گاهی اوقات تا مسیری از نصب، شانس با شما یار است اما گاهی اوقات شانس با شما یار نیست و مشکلات زیادی گریبان گیر شما خواهد شد؛ از این رو بهره گیری از مجموعه‌های متخصص در این زمینه مانند مجموعه حامی ساخت پیشنهاد می‌شود.

یکی از نکات بسیار مهم، نصب نکردن کابینت به صورت تکی است؛ زیرا امکان دارد دیوار شما ناهموار باشد و قسمتی از آن بر روی دیوار صاف نصب نشود. همین نکته بسیار ساده چهره آشپزخانه شما را زشت می‌کند؛ به همین دلیل باید تمام قطعات قبل از نصب بر روی دیوار بهم متصل شوند. زمانی که از تراز بودن کابینت‌ها مطمئن شدید، می‌توانید آن را به کمک افراد دیگر بر روی دیوار نصب کنید.

شما در ابتدا باید بدنه را بر روی دیوار نصب کنید و بعد از مطمئن بودن به سراغ نصب درب‌های آن بروید. البته می‌توانید صبر کنید تا کل کابینت‌ها تمام شود و به ترتیب به سراغ درب‌های کابینت‌ها بروید. اکنون به سراغ نصب کابینت‌های ممبران زمینی می‌رویم. نصب کابینت‌های زمینی تفاوت آن چنانی با دیگر کابینت‌ها ندارد فقط چند نکته را باید رعایت کنید. کابینت‌های ممبران باید به خوبی عایق بندی شوند؛ زیرا سینک ظرفشویی بر روی آن نصب می‌شود. اگر شما می‌خواهید بر روی کابینت ممبران، سنگ استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که اگر اندازه آن را به درستی گرفته باشید تا برای نصب آن به دردسر بزرگی نیفتید.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

تصویر نصب کابینت

نکات و لوازم جهت نصب تاج کابینت ممبران

همانطور که در بالا اشاره کردیم اجرا و نصب کابینت‌های ممبران بسیار در ایران مد شده است و از آنجایی که ایرانیان تابع مد هستند، درخواست برای نصب کابینت ممبران همواره رو به افزایش است. این کابینت‌ها چندان ارزان نیستند و قیمت نصب کابینت ممبران به نسبت دیگر مدل‌ها کمی بیشتر است. در این بخش می‌خواهیم روش نصب تاج کابینت ممبران را به شما آموزش دهیم.

از تاج کابینت ممبران، برای موارد تزئینی استفاده می‌شود و در برخی از کابینت‌ها استفاده از این تاج لازم است.

به وسیله تاج می‌توانید فاصله خالی بودن کابینت با دیوار را تا حد زیادی بپوشانید. طرح‌های مختلف برای تاج وجود دارد که می‌تواند با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

نصب تاج برای کابینت‌های قدیمی آسان است؛ اما در کابینت‌های جدید نظیر ممبران کار چندان راحتی نیست.

ابزارهای مورد نیاز برای نصب تاج کابینت عبارت است از:

  • ورق پلاستیکی
  • نوار نقاشی
  • قلم‌موی زاویه‌دار
  • کاغذ سنباده ریز
  • گونیا
  • میخ کوب
  • اره برقی
  • نردبان
  • متر

بر خلاف بدنه کابینت‌ها تاج با دیوار ارتباط مستقیم ندارد و شما می‌توانید به وسیله نوار، میخ چوبی را به آسانی به آن نصب کنید.

مراحل زیر را هنگام نصب تاج رعایت کنید.

  1. نوارهای چوبی میخ را اندازه بگیرید.
  2. اندازه گیری لبه پایین کابینت.
  3. نوارهای چوبی را برش دهید.
  4. قرار دادن نوارهای میخ در مکان‌های تعیین شده.
  5. بخش‌های جانبی تاج را برش دهید و اندازه گیری کنید.
  6. سپس می‌توانید رنگ آمیزی را شروع کنید.

هزینه نصب کابینت ممبران

در بخش آخر مقاله می‌خواهیم به قیمت گذاری نصب کابینت ممبران بپردازیم. قیمت‌های مختلفی بسته به میزان سختی نصب و مدل کابینت وجود دارد که می‌توانیم میانگینی از آن را به شما بگوییم. شما می‌توانید جهت کسب اطلاع از قیمت دقیق با مشاوران ما در حامی ساخت تماس بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت