مدل کابینت آشپزخانه

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > مدل کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها با توجه به جنس و متریالی که دارند به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از لحاظ طراحی کابینت‌ها به سه دسته کابینت کلاسیک، کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک که ترکیبی از مدرن و کلاسیک است تقسیم بندی می‌شوند. مدل کابینت آشپزخانه از لحاظ جنس و متریال به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این دسته بندی‌ها می‌توان به کابینت ممبران، کابینت چوبی و کابینت روکش چوب که در دسته کابینت‌های کلاسیک قرار دارند و به کابینت های گلاس و کابینت ام دی اف که در دسته کابینت مدرن قرار دارند اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این کابینت‌ها می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه کنید. در این صفحه از حامی ساخت ما می‌خواهیم چند نمونه و مدل کابینت برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم.

آشنایی با جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 1402

جدیدترین مدل کابینت 1402 شامل انواع کابینت‌های مدرن یعنی های گلاس و ممبران است. برای اینکه جدیدترین مدل‌های کابینت را سفارش دهید ابتدا نیاز است با سبک‌ها و مدل‌های مختلف کابینت آشنا شوید، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و سپس متناسب با بودجه، سلیقه و سایر نکاتی که در نظر دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. حامی ساخت با معرفی برترین تیم‌های اجرایی در سراسر ایران این امکان را برای شما مهیا می‌کند تا ضمن بررسی نمونه کارها و مقایسه قیمت‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنید و بهترین مدل کابینت را برای منزل خود سفارش دهید.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

معرفی انواع مدل کابینت

با توجه به دسته بندی که برای سبک کابینت آشپزخانه در بالا نام بردیم در ادامه به ترتیب، عکس این کابینت‌ها را مشاهده خواهید کرد.

1.مدل کابینت های گلاس

کابینت های گلاس یکی از مواردی است که در سبک مدرن طرفداران بسیاری دارد و کمتر در سبک کلاسیک دیده می‌شود. درخشش و رنگ‌های متنوع این مدل کابینت از مهم‌ترین دلایل انتخاب آن است.

در ادامه مزایا و معایب آن را توضیح می‌دهیم.

مزایا و معایب:

  • رنگ بندی با تنوع زیاد 
  • درخشندگی بالا
  • قیمت مناسب 
  • مقاومت 

نکته: این نوع کابینت در برابر رطوبت آسیب‌پذیر است و خش‌پذیری بالایی دارد، البته با کمی احتیاط و مراقبت می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید؛ از طرفی رنگ بندی کابینت های گلاس تنوع بالایی دارد و شما صرفا محدود به چند رنگ سفید، مشکی یا کرم نیستید و متناسب با تم و رنگ منزل خود می‌توانید از رنگ‌هایی همچون قرمز و صورتی استفاده کنید.

چند مورد از رایج‌ترین رنگ بندی‌های این کابینت‌ را در ادامه خواهیم دید.

2.مدل کابینت های گلاس سفید

3.مدل کابینت های گلاس سفید – طوسی

استفاده از ترکیب رنگ سفید به همراه یک رنگ خنثی همچون طوسی می‌تواند جذابیت بیشتری به محیط آشپزخانه شما ببخشد؛ از طرفی ترکیب سفید و طوسی در سبک مدرن بسیار رایج است.

4.مدل کابینت های گلاس سفید – طلایی

استفاده از ترکیب رنگی سفید به همراه طلایی در سبک کلاسیک بسیار جذاب و پرطرفدار است.

5.مدل کابینت های گلاس پله‌ای

همانطور که از نام این مدل پیداست به صورت پله‌ای در دو عمق متفاوت طراحی می‌شود. استفاده از این مدل برای آشپزخانه‌های کوچک که نیاز به فضای بیشتری دارند توصیه می‌شود.

6.مدل کابینت های گلاس مات

های گلاس مات طرفداران خاص خود را دارد. البته تمیز به نظر رسیدن‌ های گلاس مات یکی از چالش‌هایی است که اکثر افراد با آن سر و کار دارند؛ اما به جذابیت آن می‌ارزد.

7.مدل کابینت های گلاس سفید – مشکی

این رنگ یکی از رایج‌ترین و جذاب‌ترین ترکیب‌هایی است که معمولا افراد از آن استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید متناسب با سبک و تم رنگی مورد نظر از این رنگ استفاده کنید.

8.مدل کابینت ام دی اف

مدل کابینت ام دی اف از معمول‌ترین و پر استفاده‌ترین مدل‌های کابینت است که در حین زیبایی قیمت مناسبی نیز دارد. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه کابینت به شما نشان دهیم.

مزایا و معایب:

  • مقرون به صرفه
  • سطوح صاف و متراکم
  • ابزار خوری راحت

نکته: ام دی اف در برابر رطوبت آسیب پذیر است، بافت بسیار نرم چوب ام دی اف موجب می‌شود محل پیچ و مهر کمی گشاد شود؛ البته جذابیت و تراکم ورق‌های ام دی اف باعث می‌شود معایب آن کمتر به نظر برسد.

تنوع رنگی در مدل کابینت ام دی اف بسیار گسترده است چند مورد از پرکاربردترین رنگ‌های ام دی اف که اکثرا استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • مدل کابینت ام دی اف سفید
  • مدل کابینت ام دی اف سفید طلایی
  • مدل کابینت ام دی اف سفید قهوه ای
  • مدل کابینت ام دی اف سفید طوسی
  • مدل کابینت ام دی اف سفید نسکافه‌ای

9.مدل کابینت ممبران

همانطور که در اول مقاله گفتیم مدل کابینت ممبران در سبک کلاسیک طراحی می‌شود. این سبک کابینت لوکس، زیبا و بسیار شیک است. مدل کابینت ممبران حس یک آشپزخانه با طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیبا را به آدم القا می‌کند.

مزایا و معایب:

  • بافت کابینت ممبران به صورتی است که امکان اجرای طرح‌های متنوع را فراهم می‌کند.
  • نسبت به کابینت‌های چوبی هزینه مناسب‌تری دارد.
  • نکته: کابینت‌های ممبران نسبت به نور مستقیم آسیب پذیر هستند.

10.مدل کابینت چوبی

مدل کابینت چوبی حس طبیعت و سرزندگی را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهد. در ادامه چند نمونه کابینت چوبی را مشاهده خواهید کرد.

  • مزایا و معایب مدل کابینت چوبی 
  • ایجاد طرح‌های جذاب و گرم
  • عایق صدا
  • ایجاد حس آرامش

همانطور که می‌دانید کابینت‌های چوبی به دلیل جنس متریال در برابر آب و رطوبت حساس هستند؛ به همین دلیل استفاده از کابینت چوبی اطراف سینک مناسب نیست؛ اما زیبایی و جذابیتی بی‌نظیر به محیط آشپزخانه شما می‌بخشد.

مدل کابینت روکش چوب نیز مانند مدل کابینت چوبی حس سرزندگی و طبیعت را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهد. در ادامه چند نمونه عکس از کابینت روکش چوب برای شما به نمایش می‌گذاریم.

مزایا مدل کابینت روکش چوب

معمولا جنس‌هایی مثل نئوپان که از لحاظ ظاهری مناسب نیستند را با استفاده از روکش چوب زینت می‌بخشند، به طور کلی تمام کابینت‌ها را می‌توانید به وسیله روکش چوب پوشش دهید.

  • مقاومت نسبت به رطوبت
  • دوام بالا
  • امکان اجرای طرح‌هایی با پیچیدگی و ظرافت زیاد

11.مدل کابینت فلزی

در گذشته استفاده از مدل کابینت فلزی بسیار مرسوم بوده؛ اما امروزه با گسترش هنر و دانش طراحی دکوراسیون کمتر از این نوع کابینت استفاده می‌شود و بیشتر از مدل‌های مدرن و کلاسیک استفاده می‌کنند؛ زیرا مدل کابینت فلزی از لحاظ ظاهری جذابیت ندارد، در مقابل میزان مقاومت این کابینت‌ها در برابر آسیب، خش و رطوبت بسیار بالاست. دو نوع از رایج‌ترین کابینت‌های فلزی، گالوانیزه و استیل است که هر کدام و طرفداران خاص خود را دارد.

12.مدل کابینت پولیشی

مدل کابینت پولیشی در دسته کابینت‌ مدرن قرار می‌گیرد. در این سبک کابینت یک لایه رنگ پولیش بر روی ورق ام دی اف قرار می‌گیرد و مدل کابینت پولیشی را تشکیل می‌دهد. در ادامه چند نمونه کابینت پولیشی را مشاهده خواهید کرد.

تفاوت انواع مدل کابینت آشپزخانه

همانطور که در بالا گفتیم مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید معمولا از نظر سبک طراحی کابینت آشپزخانه به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می‌شود. انواع جنس کابینت در این دو دسته قرار می‌گیرد. سبک‌های کابینت آشپزخانه با توجه به سبک چیدمان آشپزخانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم یک دسته بندی دقیق‌تری از مدل کابینت آشپزخانه داشته باشیم می‌توان به دسته بندی پایین اشاره کرد.

  • کابینت آشپزخانه کلاسیک: کابینت چوبی، ممبران و روکش چوب
  • کابینت آشپزخانه مدرن: ام دی اف، های گلاس و پولیشی
  • کابینت نئوکلاسیک: تمام متریال‌های کابینت

اکنون ویژگی‌های هر دسته را با هم بررسی می‌کنیم تا شناخت آن‌ها از روی ظاهر هم برایتان ساده‌تر باشد:

  1. مدل کابینت کلاسیک

اغلب تاج، دستگیره و طرح‌های پر جزئیات مانند منبت کاری دارند که باعث می‌شود نمای آشپزخانه‌تان لوکس و خاص‌تر به نظر برسد. کابینت‌های کلاسیک معمولا به رنگ کرم، قهوه‌ای و یا سفید هستند. در این سبک از المان‌های سنگین و بزرگ استفاده می‌کنند.

2.مدل کابینت مدرن

کابینت‌های مدرن معمولا به رنگ‌های خنثی همچون طوسی است، این مدل کابینت ساده است، خطوط کشیده و موازی دارد و با رنگ آن یکدست است و اغلب خنثی طراحی می‌شود. یا بدون دستگیره یا با مدل مخفی و ساده هستند.

3.مدل کابینت نئوکلاسیک

این مدل در واقع ترکیبی از دو دسته قبلی است و با داشتن خطوط نرم و جزئیات ظریف و سادگی، طراحی می‌شوند.

4.مدل کابینت جدید

تمامی متریال‌ کابینت امکان طراحی در جدیدترین مدل‌های کابینت را دارند. به طور کلی مدل کابینت سفید همواره جدید و زیباست و این رنگ پرطرفدار هیچگاه قدیمی نمی‌شود. در ادامه چند مدل کابینت ایرانی جدید را مشاهده خواهید کرد.

5.مدل کابینت برای آشپزخانه‌های موازی

محل قرار گیری کابینت در این نوع از آشپزخانه‌ها بر روی دو دیوار روبروی هم به صورت موازی است. اگرچه فضای زیادی بین فاصله دو دیوار اشپزخانه نیست؛ اما در صورتی که طول دیوارها زیاد باشد شما بابت جا دادن ظروف خود در کابینت‌ها با مشکلی مواجه نخواهید شد. از طرفی به دلیل فضای نزدیک به هم ببین دو ردیف کابینت کار شده شما به راحتی می‌توانید در این آشپزخانه‌ها فعالیت کنید؛ اما اگر تعداد افرادی که در آشپزخانه حضور دارند بیشتر شود کار کمی برایتان سخت می‌شود. از سویی دیگر به دلیل اینکه اغلب این آشپزخانه‌ها باریک هستند فضایی برای قرار دادن جزیره و یا میز در این مدل آشپزخانه‌ها وجود ندارد؛ مگر اینکه متراژ منزل شما زیاد بوده و بتوان فاصله بین دو دیوار را بیشتر و عریض‌تر درنظر گرفت.

مواردی که گفته شد تنها قسمت کوچکی از آنچه وجود دارد است. علاوه بر آنچه گفته شد شما می‌توانید متناسب با نوع دکوراسیون و یا تم کلی آشپزخانه از کابینت‌های مختلف استفاده کنید؛ مثلا برای آشپزخانه‌های کوچک از مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار و یا مدل کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت