کابینت پولیشی

کابینت پولیشی به کابینتی می‌گویند که جنس بدنه آن از رنگ پلیش باشد. رنگ در این نوع کابینت مانند یک لایه شیشه‌ای به ضخامت چند میل بر روی بدنه کابینت قرار می‌گیرد. کابینت پولیشی در دسته کابینت نئوکلاسیک قرار می‌گیرد. کابینت پولیشی به دلیل سبک خاص و زیبایی که دارد امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع کابینت پولیشی مانند کابینت ممبران و کابینت های گلاس یک نوع متریال نیست؛ بلکه پولیش نام رنگی است که توسط کابینت ساز بر روی بدنه این کابینت زده می‌شود و به همین دلیل به آن کابینت پولیشی می‌گویند. در واقع جنس بدنه اصلی این کابینت ام دی اف است. 

مزایای کابینت پولیشی

در این بخش می‌خواهیم مزایای کابینت پولیشی را نسبت به کابینت‌های دیگر مقایسه کنیم. به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی به این کابینت ضخامت صفحه دو تا سه میلی متر بیشتر می‌شود. این موضوع باعث محکم‌تر شدن ورق‌های کابینت شود و با فشار به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌شود. یکی دیگر از مزایای کابینت پولیشی این است که بر اثر هر ضربه دچار فرورفتگی نمی‌شود؛ زیرا خمیر پولیشی به کار رفته در کابینت پولیشی بعد از سفت شدن مانند چسب سفت عمل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که سطوح به هیچ عنوان دچار فرورفتگی نشود. مزایای بعدی مقاوم بودن کابینت پولیشی در برابر آب است. علاوه بر اینکه رنگ پولیش تمام سطح کابینت رو با ضخامت زیاد می‌پوشاند. در این کابینت تمام سطح لبه‌های کار با رنگ روی درب یکی می‌شوند به نوعی دور تا دور کار را ماده پولیش می‌پوشاند در این حالت به هیچ عنوان آب در کابینت نفوذ نمی‌کند. کابینت پولیشی در رنگ‌های دیگر نیز ساخته می‌شود؛ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های این سبک کابینت، کابینت پولیشی مشکی است. کابینت پولیشی سفید برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است؛ چرا که رنگ سفید باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه شما می‌شود. علاوه بر این رنگ سفید رنگی است که هر چیزی را می‌توان به راحتی با آن ست کرد. کابینت پولیشی برای هر نوع آب و هوایی حتی آب و هوای مرطوب مناسب است. این نوع کابینت در برابر نور خورشید، حرارت‌های سطحی، انواع روغن و غیره مقاوم و ضد خش است.

کابینت پولیشی

معایب کابینت پولیشی

کابینت پولیشی در کنار مزایایی که برای آن عنوان شد، معایبی نیز دارد که شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد:

رنگ کاری این کابینت‌ها به دلیل حساسیت در اجرا حتما باید در محیطی ایزوله و عاری از هر نوع گرد و غبار انجام شود. در نتیجه احتیاج به فراهم نمودن فضایی مناسب، به همراه دستگاه‌‌های تمام اتوماتیک برای پاشش رنگ دارد. این موضوع باعث شده که قیمت کابینت پولیشی سایر کابینت‌ها تفاوت زیادی داشته باشد. قیمت بالا، از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد تمایلی به خرید این سبک از کابینت ندارند. البته که این کابینت ارزش قیمت بالا را دارد. ساخت این کابینت‌ها سخت بوده و همین ‌طور حساسیت و دقت بالایی برای تولید این کابینت‌ها نیاز است؛ بنابراین، شخصی که کابینت شما را اجرا می‌کند باید بسیار ماهر باشد و از تجربه و دقت کافی در کار داشته باشد؛ وگرنه کابینت شما با آن چیزی که تصور داشته اید در نهایت فاصله می‌گیرد. طولانی بودن پروسه رنگ کاری و ساخت درب‌ها، سنگین بودن وزن درها به دلیل استفاده از ورق‌های ۲۵ میل، خراب شدن زود هنگام لولا‌ها به دلیل وزن درها، و احتیاط‌های لازم برای پاک کردن سطوح از معایب دیگر کابینت پولیشی هستند.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

تفاوت کابینت انزو و کابینت پولیشی

یکی از سوال‌های متداول در رابطه با کابینت پولیشی که زیاد پرسیده می‌شود، این است که این کابینت با کابینت انزو چه تفاوت‌هایی دارد؟ باید بگوییم در کابینت انزو، از دو نوع روکش پلی‌اورتان و پی وی سی استفاده می‌شود. اگر روکش استفاده شده در کابینت پولیشی پلی‌اورتان باشد آن را کابینت انزو خطاب می‌کنند؛ اما اگر روکش کابینت پولیشی پی وی سی باشد، آن را کابینت ممبران خطاب می‌کنند؛ در ضمن کابینت انزو جزو کابینت‌های مدرن است و سطح براق، شفاف و زیبایش، آن را به کابینتی شیک و مجلل تبدیل کرده است.

طراحی و ساخت کابینت پولیشی

کابینت پولیشی انزو از جنس ورق ام دی اف خام است. این ورق‌ها در سایزهای بیست و پنج و چهل میلی متری انتخاب می‌شود و در آخر توسط دستگاه‌‌های برش طبق سلیقه مشتری و نوع دکوراسیون منزل شما طراحی می‌شوند. کابینت پولیشی که همان کابینت انزوا است روش ساخت ویژه و منحصر به فردی دارد و تحت مراحلی بر روی کابینت‌های ام دی اف و چوب ساخته می‌شوند. این نوع کابینت‌ها پس از برش‌ها خاص توسط دستگاه‌های مخصوص به مرحله نهایی که همان پولیش است می‌رسند. این مرحله بسیار حساس است. لازم به ذکر است که این نوع کابینت‌ها به همین علت از قیمت بالاتری برخوردار هستند؛ اما با این وجود طرفداران خود را دارد.

نصب و اجرای کابینت پولیشی

نصب و اجرای کابینت پولیشی چند مرحله اصلی دارد؛ در ادامه به این مراحل اشاره می‌کنیم:

برنامه‌ریزی: در ابتدا باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و طرح و ابعاد کابینت مورد نظر خود را بر اساس فضای مورد نظرتان طراحی کنید؛

انتخاب مواد: در مرحله بعد باید مواد مورد نیاز را برای ساخت کابینت انتخاب کنید. برای کابینت پولیشی، بهتر است از موادی مثل MDF، HDF، چوب لایه‌ای و… استفاده کنید. این مرحله را بهتر است به یک کابینت ساز حرفه‌ای بسپارید.

برش و ساخت قاب: بعد از این که موارد مورد نیاز را تهیه کردید، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مثل اره و دستگاه برش، مواد را به ابعاد مورد نیاز برش داده و قاب کابینت را بسازید و به هم بچسبانید؛

نصب درب و کشو: در مرحله سوم زمان نصب درها و کشوهای کابینت است. برای کابینت پولیشی، عموما در و کشو با ضخامتی برابر استفاده می‌شوند تا ظاهری یکنواخت به کابینت دهند؛

پولیش: در انتها و برای ختم کار، با استفاده از کاغذ آبراهه و سایر ابزارهای پولیش، سطح کابینت را پولیش کنید و به آن درخشندگی ببخشید.

بهتر است نصب و اجرای کابینت پولیشی را به یک کارگاه مجهز و متخصص بسپارید تا با استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب و به صورت کاملا حرفه‌ای کابینت شما به درستی نصب و اجرا شود؛ البته باید در نظر داشته باشید اشخاصی که نصب و اجرا کابینت پولیشی را انجام می‌دهند از تجربه بالایی برخوردار باشند؛ در این زمینه تیم‌هایی که توسط حامی ساخت معرفی می‌شوند می‌تواند نصب این نوع کابینت را به بهترین نحو اجرا کنند. 

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

قیمت کابینت پولیشی

همانطور که گفتیم کابینت پولیشی از دسته کابینت نئوکلاسیک است. این سبک یکی از خاص‌ترین کابینت‌ها است که جنس درونش از ام دی اف خام است و بدنش از رنگ پولیش ساخته می‌شود که مثل یک لایه شیشه‌ای روی بدنه قرار می‌گیرد. در این کابینت بخاطر اضافه شدن رنگ پولیشی ضخامت صفحه بیشتر می‌شود. مزیتی که دارد این است که در فشار دچار خم شدگی و تاب نمی‌شود و مقاومتش هم بیشتر است؛ اما ویژگی‌هایی دارد که بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد؛ مثلا اینکه کابینت پولیشی مات باشد یا کابینت پولیشی براق باشد یکی از عوامل موثر بر قیمت است؛ پس نمی‌توان به طور دقیق گفت کابینت پولیشی متری چند است؟ چرا که تحت شرایطی این قمت ممکن است تغییر کند. برای محاسبه قیمت کابینت خود می‌توانید به صفحه قیمت کابینت مراجعه کنید.

عوامل موثر بر قیمت کابینت پولیشی

اگر در بازار به دنبال قیمت کابینت پولیشی باشید، با اعداد مختلفی مواجه می‌شوید؛ اما دلیل این تفاوت در قیمت چیست؟ در ادامه به بررسی عواملی پرداخته‌ایم که بر هزینه کابینت پولیشی تاثیرگذار است. 

کیفیت جنس ام دی اف: جنس ام دی اف یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر قیمت کابینت پولیشی تاثیرگذار است. بدیهی است که هرچی استحکام و کیفیت ام دی اف بکار رفته در کابینت بیشتر باشد، قیمت آن افزایش می‌کند.

نوع رنگ پولیش: ملاک دومی که بر هزینه قیمت کابینت پولیشی تاثیرگذار است نوع رنگ پولیش آن است. هر چه این رنگ شفاف و براق‌تر باشد، قیمت کابینت پولیشی مد نظر شما بیشتر می‌شود.کیفیت مراحل ساخت: تمامی افراد به دنبال نصابی هستند که کار را دقیق‌تر پیش ببرد. در برخی از موارد نصاب‌های کابینت پولیشی هزینه کمتری می‌گیرند اما تجربه و مهارت پایینی نیز دارند. این نکته را فراموش نکنید که حتما قبل از اعتماد به نصاب کابینت پولیشی، تحقیقات لازم را انجام دهید و نمونه کار‌های پیشین او را ببینید. از دیگر مواردی که بر قیمت کابینت پولیشی تاثیرگذار است، می‌توان به نحوه طراحی و خارجی یا ایرانی بودن آن اشاره کرد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت