کابینت پی وی سی

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت پی وی سی

پی وی سی (pvc) نوعی پلاستیک فشرده و ورق pvc، ورقی نسبتا ضخیم است که در ساخت بدنه کابینت و کمد‌ها کاربرد دارد. در نظر داشته باشید که آشپزخانه قلب هر خانه است و تمام اعضای خانواده، مخصوصا خانم‌ها زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانند. بخشی از زیبایی هر آشپزخانه بستگی به انتخاب درست کابینت آشپزخانه دارد. امروزه انواع متفاوتی کابینت در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ کابینت‌ها کابینت pvc است. این نوع کابینت به دلیل کاربرد خاص، در بازار فعلی بسیار محدود اجرا می‌شود، البته با پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته تنوع زیادی پیدا کرده است. حامی ساخت با معرفی بهترین نصاب کابینت در سراسر ایران به شما کمک می‌کند تا انواع کابینت لوکس و لاکچری را متناسب با سلیقه و بودجه خود تهیه کنید.

مشخصات کابینت PVC

ضخامت PVC معمولا بین 1.5 تا 2 سانتی متر بوده و معمولا رنگ آن سفید است. متخصصان این حوزه نیز توصیه می‌کنند به علت ضد آب بودن این کابینت برای قسمت بدنه یا زیر سینک‌ها از آن استفاده کنید. کابینت پی وی سی مقاوم در مقابل رطوبت و استحکام است که ویژگی مهم این متریال شمرده می‌شود. البته می‌توانید تمام کابینت‌های خود را از جنس pvc بسازید که به آن کابینت تمام پی وی سی می‌گویند. این کابینت با گذشت زمان و در تماس با رطوبت پوسته پوسته نمی‌شود و یکی از نکات مثبت درمورد این کابینت سبک بودن و نصب آسان آن است.

تصویر کابینت پی وی سی سفید

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

حامی ساخت، ارائه دهنده انواع کابینتpvc آشپزخانه

حامی ساخت با 12 سال سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی با تکیه بر تیم فنی و همچنین مهارت کافی انواع کابینت و سایر المان‌های مربوط به دکوراسیون داخلی را به صورت صفر تا صد طراحی و اجرا می‌کند.

بهره گیری از کارشناسان مجرب و حرفه‌ای این امکان را فراهم کرده تا پیچیده‌ترین طرح‌ها، در کوتاه‌ترین زمان و به نحو احسنت اجرا شود.

قیمت مناسب و مشاوره تخصصی از سایر امکانات مجموعه حامی ساخت است که به شما کمک می‌کند بهترین‌ها را تجربه کنید.

تنوع و ارائه خدمات با کیفیت به همراه پشتیبانی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که حامی ساخت در طول این چند سال آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده تا از هر جهتی اعتماد و اطمینان مشتریان خود را جذب کند.

ارائه انواع کابینت پی وی سی آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به همراه ضمانت و پشتیبانی از سایر خدمات حامی ساخت است.

تصویر کابینت آشپزخانه pvc

مزایا و معایب کابینت pvc

کابینت پی وی سی از جمله کابینت‌هایی که است که برشکاری و نصب آسانی دارد؛ علاوه بر آن ضد آب بوده و خیال مشتری را از آسیب پذیر بودنش تا حدودی راحت می‌کند؛ اما مانند هر کابینت دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

مزایا کابینت پی وی سی

مزایای کابینت پی وی سی در مقایسه با معایب آن بیشتر است که به طور مختصر در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به طور کلی اگر کابینتی با کیفیت و با دوام بالا انتخاب شماست ما پی وی سی را پیشنهاد می‌کنیم.

  • مقاومت در برابر رطوبت، ضد آب بودن
  • مقاومت در برابر حشرات موذی
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد قلیایی و اسیدی
  • نصب آسان‌ به دلیل سبک بودن
  • وزن کم
  • عایق حرارتی
  • ضد خش و مقاوم در برابر ضربه
  • سهولت در نظافت و نگهداری آسان
  • مناسب با آب و هوای مختلف (دچار انقباض و انبساط نمی‌شوند)
  • ابزار خوری مناسب

معایب صفحه کابینت پی وی سی

برخی از معایب کابینت پی وی سی عبارتند از:

  • تجزیه ناپذیری و آسیب‌زا برای محیط زیست
  • تجزیه ناپذیری و آسیب رسان به محیط زیست 
  • نسبتا گران
  • تنوع محدود در طرح و رنگ
  • شکل ظاهری مصنوعی
  • مقاوم نبودن در برابر نور خورشید

تصویر کابینت پی وی سی صورتی

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

کابینت پی وی سی آماده 

برای خرید کابینت پی وی سی نیاز است زمان بسیاری را صرف کنید تا طرح مورد علاقه، رنگ مورد پسند و سایر فاکتورهای مهم را بسنجید حال گاهی زمان کافی برای تحقیق و بررسی تمامی این فاکتورها وجود ندارد و از طرفی برای خرید کابینت پی وی سی عجله دارید در چنین شرایطی توصیه می‌شود حتما از کابینت پی وی سی آماده استفاده کنید.

این کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و پس از تعیین متراژ در کوتاه‌ترین زمان در محل مورد نظر شما نصب می‌گردد.

از مهم‌ترین مزیت‌های کابینت پی وی سی آماده می‌توان به این نکته اشاره کرد که از هرگونه تخریب یا بهم ریختگی در آشپزخانه در امان هستید؛ زیرا تمام مراحل تولید در کارگاه‌ها انجام شده و کابینت‌ها به صورت آماده برای شما ارسال می‌شوند.

تنها نکته‌ای که در مورد کابینت پی وی سی آماده وجود دارد محدودیت در تنوع و رنگ آن است و شما نمی‌توانید طرح اختصاصی یا شخصی سازی شده خود را بیابید.

کابینت pvc قرمز

راهنمای خرید کابینت پی وی سی

کابینت مهم‌ترین جزء آشپزخانه است و تاثیر بسیاری در جذابیت آن دارد؛ علاوه بر اهمیت شکل ظاهری، کیفیت کارایی و قیمت کابینت نیز تاثیر بسزایی در انتخاب نوع آن دارد. به همین دلیل افراد هنگام خرید صفحه کابینت پی وی سی تمامی فاکتورها و ویژگی‌های لازم را در نظر می‌گیرند تا خرید خوبی داشته باشند.

برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید صفحه کابینت پی وی سی در نظر داشته باشید عبارتند از:

کیفیت

همیشه کیفیت مهم‌ترین عاملی است که افراد را به خرید ترغیب می‌کند. از طرفی چون هزینه‌های مربوط به تغییر دکوراسیون آشپزخانه بالاست اکثرا سعی می‌کنند گزینه‌ای را انتخاب کنند که تا چندین سال کارایی و جذابیت کافی را داشته باشد. 

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همیشه به همان میزان که هزینه می‌کنید خدمات باکیفیت دریافت می‌کنید؛ پس در صورت صرف هزینه کم انتظارات خود را نیز کاهش دهید.

تصویر کابینت pvc مشکی

ضمانت

ضمانت یک محصول آسودگی خاطر مشتری را به همراه دارد؛ زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل شخص یا مجموعه‌‌ موردنظر شما را حمایت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل پیش آمده را رفع می‌کند. حامی ساخت به عنوان یکی از پیشگامان در این حوزه با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی به متقاضیان کمک می‌کند تا بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب را داشته باشند.

طرح

 در هنگام خرید صفحه کابینت پی وی سی سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که با سایر المان‌های محیط و سبک منزل و آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد تا جذابیتی دوچندان خلق کند.  حامی ساخت با معرفی بهترین کابینت سازها در شهر خودتان به شما در انتخاب بهترین طرح کمک می‌کند.

رنگ

رنگ کابینت از سایر ویژگی‌هایی است که حتما باید در هنگام خرید صفحه کابینت پی وی سی به آن دقت داشته باشید؛ از طرفی خوب است بدانید که رنگ کابینت در قیمت آن تاثیر گذار است پس حتما بودجه خود را نیز در نظر داشته باشید.

تصویر کابینت pvc سبز

قیمت کابینت پی وی سی آشپزخانه

اگر قصد خرید این نوع کابینت را دارید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کابینت پی وی سی متری چند است؟

 باید بگوییم که کابینت پی وی سی قیمت مناسبی دارد و به نسبت کیفیت آن ارزان و مقرون به صرفه است. کابینت pvc در مقایسه با چوب طبیعی و آلومینیوم ارزان‌تر و نسبت به ام دی اف گران‌تر است. قیمت کابینت pvc با توجه به ابعاد و ضخامت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین برای برآورد کردن قیمت تمام شده کابینت‌های یک آشپزخانه ابتدا باید متراژ کابینت‌هایی که قرار است ساخته شود را محاسبه کرد و با توجه به ضخامت ورقه‌ها به اضافه ریل‌ها ولولا قیمت کابینت پی وی سی را به دست آورد.

قیمت ورق کابینت پی وی سی

ورق پی وی سی با صفحه پی وی سی متفاوت است و همین تمایزها موجب تفاوت قیمت می‌شود.

ورق در واقع لایه‌های نازک‌تری از پی وی سی هستند که نه تنها برای آشپزخانه بلکه برای تمامی محیط‌هایی که در معرض عفونت هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق کابینت پی وی سی متناسب با عرض و برخی ویژگی‌ها همچون رنگ، مات یا شفاف بودن، دوجداره بودن و همچنین ضد خش بودن متفاوت است.

شما می‌توانید متناسب با محیط، بودجه و سایر المان‌های مورد نظر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تصویر کابینت pvc زرد

قیمت صفحه کابینت پی وی سی

مقصود از صفحه کابینت پی وی سی قطعات بزرگی است که پس از نصب بدنه به روی آن قرار می‌گیرد.

صفحه کابینت پی وی سی قیمت متفاوتی دارد و دلیل این تفاوت فاکتورهایی همچون رنگ، جنس، طرح و میزان مقاومت در برابر رطوبت و خراشیدگی و ابعاد صفحه کابینت پی وی سی است.

هنگام خرید و یا حتی فروش صفحه کابینت پی وی سی حتما فاکتورهای فوق را در نظر داشته باشید. حامی ساخت با ارائه یک مشاوره تخصصی شما را برای انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه روی کابینت پی وی سی یاری می‌دهد.

تنوع مدل در کابینت‌های پی وی سی

 تنوع زیادی در این نوع کابینت وجود دارد و دلیل آن را می‌توان امکان روکش کردن و رنگ پذیری ورقه‌های pvc دانست. رایج‌ترین مدل کابینت‌های pvc به چهار دسته تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین این دسته‌‌ها می‌توان به کابینت پی وی سی رنگی مات که شامل رنگ‌های سبز، صورتی، لاکچری سفید، مشکی کهکشانی، طلایی، پتینه، سفید چرمی، لاکچری مسی، لاکچری آبی و… می‌شود، اشاره کرد.

آیا کابینت پی وی سی مدل‌های متنوعی دارد؟

در جواب این سوال باید گفت بله تنوع زیادی در این نوع کابینت وجود دارد و دلیل آن را می‌توان امکان روکش کردن و رنگ پذیری ورقه‌های pvc دانست. رایج‌ترین مدل کابینت‌های pvc به چهار دسته تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین این دسته‌‌ها می‌توان به کابینت پی وی سی رنگی مات که شامل رنگ‌های سبز، صورتی، لاکچری سفید، مشکی کهکشانی، طلایی، پتینه، سفید چرمی، لاکچری مسی، لاکچری آبی و… می‌شود، اشاره کرد.

مقایسه کابینت pvc با ام دی اف

کابینت‌های ام دی اف و پی وی سی تفاوت‌هایی باهم دارند که از بارزترین آن‌ها ضدآب بودن کابینت پی وی سی نسبت به کابینت ام دی اف است که همین امر باعث می‌شود در مکان‌هایی مثل کابینت زیر سینک که رطوبت درآن‌ها بالاست از پی وی سی استفاده می‌شود. در ادامه به مقایسه این دو نوع کابینت بیشتر می‌پردازیم:

  • طول عمر کابینت‌های ام دی اف نسبت به کابینت‌های pvc کمتر است.
  • مقاومت کابینت پی وی سی نسبت به ام دی اف در برابر عواملی مثل رطوبت، ضربه، خط و خش، ضربه بیشتر است.
  • کابینت‌های pvc نسبت به کابینت ام دی اف، به روزتر و ظاهر زیباتری دارند.
  • کابینت ام دی اف مناسب برای سبک مدرن و سنتی است؛ اما کابینت پی وی سی فقط در سبک مدرن استفاده می‌شود.

تصویر کابینت pvc صورتی سفید

آیا کابینت پی وی سی بهترین نوع کابینت است؟

کابینت‌ها هر کدام مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند و نمی‌توان تعیین کرد که کدام کابینت بهترین نوع کابینت است؛ زیرا هر کدام برای مصارف متفاوتی تولید شده‌اند؛ اما با توجه به معایب و مزایای این کابینت متوجه می‌شویم که مزایای آن نسبت به معایبش به مراتب بیشتر است. در ادامه سعی می‌کنیم به کاربرد تعدادی از کابینت‌ها به صورت مختصر اشاره کنیم تا تصمیم گیری و در نهایت انتخاب کابینت برای شما آسان‌تر شود.

کابینت هایگلاس، این نوع متریال یک متریال درخشان و پرطرفدار بین مردم است همینطور در آشپزخانه‌های مدرن نیز کاربرد دارد.

  • کابینت ام دی اف: این متریال دوام بالایی دارد و به دلیل قیمت مناسبی که دارد از پرطرفدارترین کابینت‌ها در حوزه کابینت سازی است.
  • کابینت پی وی سی: همانطور که قبلا اشاره شد کابینت پی وی سی آماده از جنس پلیمر ساخته شده و بسیار سبک و بادوام است. از مصرف مهم و کاربردی آن می‌توان به مقاومت بالا در مقابل آب و رطوبت اشاره کرد.
  • یکی از گران‌ترین نوع کابینت‌ها کابینت چوبی است؛ این متریال کابینتی طبیعی و لوکس را می‌سازد و بسیار مناسب برای طراحی دکوراسیون کلاسیک است.
  • کابینت آشپزخانه فلزی، این نوع کابینت در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ ولی به مرور استفاده از آن کمتر شده است؛ از ویژگی‌های مهم کابینت فلزی استحکام بالای آن است.

کابینت ممبران، از زیباترین و لوکس‌ترین کابینت‌های بازار هستند. این متریال نه تنها برای ساخت کابینت کلاسیک بلکه برای ساخت کابینت مدرن نیز کاربرد دارد؛ اما کاربرد کابینت مدرن با این متریال نسبت به کابینت کلاسیک کمتر است. نکته‌ قابل توجه این است که کابینت ممبران ورقه‌های ام دی اف با روکش pvc هستند که با کابینت pvc متفاوت است؛ زیرا در کابینت pvc از ورقه‌های خام pvc استفاده شده است.

Previous slide
Next slide

سوالات متداول

منظور از PVC چیست؟

Pvc پلاستیک فشرده و ضخیمی است که در ساخت بدنه کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابینت PVC دارای چه ضخامت و رنگی است؟

این پلاستیک حدودا بین 1.5 تا 2 سانتی متر ضخامت دارد و در اکثر موارد رنگ آن سفید است.

چرا باید از کابینت PVC استفاده کنیم؟

کابینت PVC دارای مزایای بسیاری است که از مهمترین مزایای آن می‌توان به ضد خش و مقاوم بودن در برابر ضربه، نصب آسان به دلیل وزن کم و مقاومت بالا در برابر رطوبت اشاره کرد، در ضمن فراموش نکنید کابینت PVC مزایای بسیاری دارد و این‌ها فقط بخش از مزایای آن بود. برای اطلاع بیشتر از مزایای کابینت PVC به قسمت مزایا و معایب آن مراجعه کنید.

کابینت PVC چه معایبی دارد؟

با وجود این که کابینت PVC مزایای بسیاری دارد؛ اما دارای معایبی نیز است. از معایب آن می‌توان به مقاوم نبودن در برابر خورشید، قیمت نسبتا بالا و تنوع محدود در طرح و رنگ اشاره کرد.

هنگام خرید کابینت PVC، باید به چه مواردی دقت داشته باشیم؟

مهم‌ترین معیارهایی که در خرید کابینت PVC باید ، شامل ضمانت، طرح، رنگ و کیفیت می‌شود.

استفاده از کابینت MDF بهتر است یا PVC؟

طول عمر کابینت MDF کمتر از PVC است؛ اما علاوه از سبک مدرن در سبک سنتی نیز ار کابینت MDF استفاده می‌شود؛ در صورتی که از کابینت PVC فقط در سبک مدرن استفاده می‌شود.

از دیگر مزایای کابینت پی وی سی نسبت به ام دی اف می‌توان به ظاهر به روز و مقاوت بالا در برابر خوردگی و رطوبت اشاره کرد.

نوار PVC چیست؟

محصولی که برای پوشاندن لبه‌های بریده شده کابینت استفاده می‌شود، نوار PVC نام دارد.

استفاده از کابینت PVC در اطراف اجاق گاز باعث بروز مشکل می‌شود؟

استفاده از کابینت PVC با روکش ملامینه از آسیب دیدن آن از جمله ترک برداشتن جلوگیری می‌کند.

برای کابینت، می‌توان خود کابینت را PVC اما درب آن را ممبران زد؟

بله؛ نه تنها از درب ممبران بلکه از درب نئوکلاسیک نیز می‌توانید استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت