کابینت رومی

کابینت رومی از اصیل‌ترین و شیک‌ترین کابینت‌ها به شمار می‌رود که برخلاف داشتن مزایای فوق‌العاده و جذابیت ظاهری بسیار زیاد، کمتر در معرض توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد.

حامی ساخت ارائه دهنده انواع کابینت رومی مفتخر است کابینتی با بهترین کیفیت و با استفاده از بهترین متریال به شما عزیزان عرضه کند.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

کابینت رومی چیست؟

کابینت رومی از جمله کابینت‌های کلاسیک است که از چوب طبیعی ساخته می‌شود. این کابینت بسیار مقاوم و بادوام است و شکوه و عظمت خاصی را به محیط آشپزخانه می‌بخشد. این کابینت منحصر به فرد را می‌توانید در دکوراسیون‌های سنتی به راحتی استفاده کنید.

در کابینت مدل رومی، تزیینات حرف اول را می‌زند. روی درب‌ها، حاشیه‌ها و حتی دستگیره این کابینت‌ها، طرح‌های منبت کاری شده شیک و ساده طراحی می‌شود و بر زیبایی آن می‌افزاید. تمامی این حکاکی‌ها توسط نجاران ماهر و زبردست و با ابزارآلات دستی انجام می‌شود. هیچ کدام از انواع دستگاه‌های سی ان سی در طراحی نقش و نگار روی درب و حاشیه این کابینت‌ها دخالت ندارند.

کابینت رومی در هر آشپزخانه سبک روم باستان را به شما القا می‌کند. این کابینت به تقلید از تراش ‌کاری‌ها و نقش‌‌های درخشان رومی‌های باستان که روی ستون‌ها و دیوار‌های قصرها به تصویر کشیده می‌شد، طراحی شده ‌است.

در ساخت کابینت مدل رومی، همه جزئیات به نحو احسن انجام می‌شود؛ به طور مثال ضخامت درب در این کابینت زیاد و حداقل دو تا دو و نیم سانتی متر است. حتی رنگ کاری این کابینت نیز با نهایت دقت و با مرغوب‌ترین رنگ‌ها نظیر پلی اورتان انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که در پایان، قطر رنگ حدود یک میلی متر خواهد بود.

 

انواع مدل کابینت رومی

کابینت رومی در انواع مدل‌ها قابل ساخت و اجرا هستند. همه مدل‌های آن، بسیار شکیل و شیک هستند و فقط سلیقه شخصی مشتری باعث می‌شود که یکی از انواع آن‌ها را بیشتر بپسندد. در ادامه مطلب توضیحات مختصری برای شناخت بیشتر شما با انواع کابینت رومی ارائه می‌شود.

مدل کابینت رومی سلطنتی در انواع دکوراسیون اشرافی کاربرد بسیار دارد. در این مدل کابینت رومی، طرح و رنگ دستگیره‌ها بسیار مهم هستند‌. اغلب در رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی هستند و برجستگی و ظرافت خاصی در طراحی آن‌ها به چشم می‌خورد. کابینت رومی رنگ چوب و کابینت رومی سفید و طلایی بیشتر در نوع کابینت رومی سلطنتی به چشم می‌خورد. این کابینت باید بتواند همان زیبایی و درخشندگی قصرهای روم باستان را در نظر بیننده ایجاد کند. 

مدل کابینت رومی کلاسیک از شناخته شده‌ترین نمونه‌های مدل کابینت رومی در ایران است. فقط کابینت سازان حرفه‌ای می‌توانند این مدل کابینت را طراحی و اجرا کنند. کابینت رومی کلاسیک مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و پرنور است. 

مدل کابینت رومی شیک در کنار القای حس اصالت، میزان اشرافیت و عظمت کمتری از آن احساس می‌شود. این مدل کابینت در اروپا طرف‌داران خاص خود را دارد. این مدل کابینت رومی ساده با رنگ‌های خنثی مانند طوسی، کرم و.‌‌.. در دکوراسیون نیمه کلاسیک به کار برده می‌شود.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

انواع رنگ کابینت رومی

کابینت رومی از تنوع زیادی در طرح، رنگ و مدل برخوردار است. مشتری می‌تواند بر حسب سلیقه یکی از آن‌‌ها را انتخاب و سپس تهیه کند. این کابینت در رنگ‌های گوناگون بهترین انتخاب برای افرادی است که علاوه بر سادگی و ظرافت، به سبک دکوراسیون کلاسیک نیز علاقه دارند.

کابینت رومی قهوه‌ای

عکس کابینت قهوه ای

کابینت رومی قهوه‌ای یکی از رنگ‌های لاکچری این کابینت محسوب می‌شود. رنگ پلی اورتان قهوه‌ای تیره درخشندگی و براقیت چشم نوازی را در کابینت رومی ایجاد می‌کند. ساخت و طراحی این کابینت‌ها توسط تیمی حرفه‌ای و با تجربه صورت می‌پذیرد و نمی‌توان برای ایجاد طرح روی کابینت رومی از دستگاه‌های سی ان سی استفاده کرد.

کابینت رومی سفید

کابینت رومی سفید برخلاف انواع رنگ‌های تیره آن در آشپزخانه کوچک نیز قابل استفاده هستند. این رنگ کابینت رومی فضایی شیک و فوق العاده در آشپزخانه ایجاد می‌کند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خبره می‌کند. در نظر داشته باشید که رنگ سفید این کابینت‌ها باعث می‌شود کثیفی‌ها به راحتی مشاهده شوند و برای جلوگیری از چنین موضوعی می‌بایست به صورت مداوم آن‌ها را تمیز کنید.

تصویر کابینت رومی

کابینت رومی رنگ چوب

کابینت رومی رنگ چوب حس نشاط، تازگی و طراوت را به محیط آشپزخانه می‌بخشد. این مدل، برای افرادی که علاقه وافر به طبیعت دارند بسیار مناسب است. 

استفاده از کابینت رنگ چوب در خانه‌هایی با طراحی کلاسیک بیشتر مشاهده می‌شود و می‌تواند به زیبایی‌های این شکل از طراحی بیافزاید.

کابینت رومی صدفی

کابینت رومی صدفی رنگ جدید و محشری است که به تازگی بسیار رایج شده است. این رنگ همراه با نقش‌های بسیار ظریف روی درب کابینت و پایه و دستگیره آویز طلایی، ترکیب فوق العاده‌ای ایجاد خواهد کرد. انتخاب رنگ صدفی نیز مانند رنگ چوب در خانه‌های کلاسیک بسیار رایج است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب کابینت رومی

مطمئنا هر چیزی مزایا و معایبی دارد، کابینت‌های رومی نیز مستثنی نیستند و از مزیت‌ها و معایب مختلفی برخوردارند.

از مزایای کابینت رومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و جذابیت منحصر به فرد آن
  • طول عمر زیاد
  • امکان حکاکی طرح مورد نظر روی درب، ستون و حاشیه کابینت
  • در صورتی که درب کابینت آسیب جزئی ببیند به راحتی می‌توان آن را ترمیم و سپس مجددا رنگ کرد‌.

معایب کابینت رومی که اگر هنگام خرید به آن دقت نکنید ممکن است شما را درگیر کند:

  • رنگ یکی از فاکتورهای مهم این نوع کابینت است در صورتی که از رنگ‌های بی‌کیفیت برای کابینت‌های رومی استفاده شود به مرور زمان قسمت‌‌هایی از آن پاک خواهد شد که باعث می‌شود کابینت رومی شما زیبایی و جذابیت خود را از دست بدهد و هزینه‌های تعمیر و بازسازی را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • در مقابل رطوبت دوامی ندارد و به سرعت از بین می‌رود. برای جلوگیری از آسیب دیدگی کابینت براثر رطوبت و آب باید به صورت مداوم آن را با پارچه‌ای مناسب خشک کنید که می‌تواند فرایندی خسته کننده باشد.
  • کابینت مدل رومی با توجه به حکاکی‌های ظریف آن بسیار آسیب پذیر است. از طرفی هزینه تعمیر آن نیز به این دلیل که کار دست است می‌تواند به مراتب بیشتر باشد.

تصویر کابینت رومی شیک

قیمت کابینت رومی

با توجه به اینکه ساختار اصلی کابینت رومی از چوب طبیعی است، از گران قیمت‌‌ترین کابینت‌های موجود در بازار ایران به شمار می‌رود و مشتری‌های خاص خود را دارد. روز به روز بر شمار طرف‌داران این نوع کابینت افزوده می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات مجموعه حامی ساخت کابینت ساز مناسب برای ساخت کابینت رومی در آشپزخانه خود را پیدا کنید و با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت کابینت رومی را دریافت کنید.

از مواردی که بر قیمت طراحی و نصب کابینت رومی تاثیرگذاری است می‌توان به جنس و کیفیت چوب، لولاها، دستگیره‌ها، پایه‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد. به صورت کلی در طراحی و ساخت کابینت‌ها رومی از دستگیره و پایه‌های مخصوص با جنس مرغوب استفاده می‌شود.

شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از کابینت ممبران نیز استفاده کنید، کابینت رومی ممبران می‌تواند مناسب‌ترین جایگزین برای کابینت‌های رومی باشد زیرا این کابینت‌ها از ام دی اف تشکیل شده‌اند و قیمت مناسب‌تری دارند.

همان‌طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد منبت کاری‌ها و حکاکی‌های روی درب کابینت‌های رومی تماما با دست و توسط نجاران حرفه‌ای انجام می‌شود و همچنین زمان زیادی برای ساخت آن نیاز است؛ به همین دلیل دستمزدی که نجار برای ابزارزنی نقش و نگارها دریافت می‌کند، معمولا بسیار زیاد است و هر چه میزان طرح و حکاکی‌ها بیشتر باشد قیمت کابینت رومی برای شما گران‌تر خواهد بود. 

سخن آخر

کابینت رومی، یکی از صدها نوع کابینت موجود در بازار ایران است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. اگر قصد دارید از قیمت کابینت رومی آگاه شوید یا طراحی و اجرا آن را برای خانه خود به شخصی ماهر و با تجربه بسپارید بهترین گزینه برای شما می‌تواند حامی ساخت باشد، زیرا قادر به معرفی بیش از صدها کابینت ساز در شهرهای مختلف ایران است.

سوالات متداول

جنس کابینت رومی از چیست؟

کابینت‌های رومی برخلاف بسیاری از کابینت‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند از چوب سالم درخت تهیه و تولید می‌شوند؛ البته نوع درخت می‌تواند متفاوت باشد و هرچه با کیفیت‌تر باشد قیمت نیز بیشتر خواهد بود.

آیا کابینت رومی مقاوم است؟

بله؛ کابینت‌های رومی به دلیل ضخامت بالا و جنس چوبی از مقاومت بالایی برخوردارند؛ اما کابینت‌های رومی در برابر رطوبت مقاومت کمی دارند و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر انواع کابینت دارند.

استفاده از کابینت‌های رومی در چه سبک‌ خانه‌هایی رواج دارد؟

از کابینت‌های رومی در خانه‌هایی با طراحی کلاسیک بیشتر استفاده می‌شود اما شما می‌توانید از این کابینت در خانه‌هایی با طراحی ایرانی یا معمولی نیز بهره ببرید و از زیبایی و جذابیت آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت