کابینت پلکانی

کابینت پله‌ای یکی از مدل‌های کابینت است که در چند سال اخیر ترند شده است. اگر دقت کرده باشید این نوع کابینت به وفور توسط کابینت سازها طراحی و ساخته می‌شود. کابینت پلکانی زیر مجموعه کابینت‌های مدرن است. عمق این کابینت ها معمولا زیاد است و به صورت پله‌ای در کنار هم نصب می‌شوند. برای ساخت این نوع کابینت به طور معمول کابینت سازها آن‌ها را به دو بخش تقسیم می‌کنند. در اینجا عمق‌های مشخصی را برای هر دو کابینت در نظر می‌گیرند که این کار باعث می‌شود که کابینت هم تراز یکی دیگر قرار نگیرد. این نوع کابینت‌ها را نمی‌توان برای کابینت‌های مدل کلاسیک به کار برد. با دانستن این اطلاعات جواب سوال کابینت پله‌ای چیست پاسخ داده می‌شود؟

حامی ساخت با 12 سال تجربه مفتخر است کابینت پلکانی با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین متریال به شما عزیزان ارائه کند.

تصویر کابینت پلکانی سفید

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

چند نکته بسیار مهم درباره کابینت‌های پلکانی

در ادامه به شرح چند نکته کاربردی میپردازیم.

  • انتخاب رنگ یکی از چالش برانگیزترین‌ها است. حتما ورقه مناسبی برای کابینت خود در نظر بگیرید تا بتوانید از رنگ‌هایی که دوست دارید استفاده کنید.
  • حتما دو رنگ را برای کابینت خود در نظر بگیرید.
  • کابینت‌هایی که عمق بیشتری دارند وزن آن‌ها به مراتب بیشتر می‌شود؛ پس سعی کنید عمق کمتری را برای کابینت خود در نظر بگیرید.

معمولا برای درب کابینت‌های پلکانی از مگنت استفاده می‌کنند و پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگیره‌های مخفی است؛ زیرا مگنت‌ها کوتاه هستند و برای بازوبسته کردن نیاز است دست‌تان را به کابینت بزنید و همین امر موجب می‌شود بر روی درب کابینت لک و کثیفی ایجاد شود.

حتما برای فضای خالی بین کابینت از پوشش با جنس عالی و یا سنگ و کاشی استفاده کنید؛ زیرا بعد از مدتی امکان خراب شدن آن وجود دارد و این امر باعث می‌شود که مجبور شوید آن را تعویض کنید.

نور پردازی می‌تواند نمای زیبایی به کابینت‌های شما ببخشد. سعی کنید در حد معمول از نورپردازی استفاده کنید.

 

اصول طراحی کابینت پله‌ای

عمق مناسب برای کابینت‌های پلکانی بسیار مهم است؛ از این رو برای شما نکات بسیار مهمی را آورده‌ایم که باید حتما رعایت شود.

نکته اول اینکه تقسیم بندی و عمق کابین دیواری باید به صورتی باشد که ارتفاع کابینت‌ها از حد عادی خارج نشود؛ همچنین بتوان به راحتی به کابینت بالاتر دسترسی پیدا کرد.

استفاده زیاد این طرح‌ها باعث دلزدگی می‌شود؛ پس بهتر است از دو عمق متفاوت برای کابینت استفاده کنید.

تناسب بین دو کابینت باید حتما رعایت شود تا آشپزخانه ایده آل به نظر برسد.

همانطور که گفتیم استفاده از رنگ می‌تواند کابینت شما را زیباتر کنند؛ به شرط آنکه دو رنگ مکمل یکدیگر باشند.

می‌توانید برای زیبایی هرچه تمام‌تر از دو جنس کابینت مختلف استفاده کنید؛ مانند ترکیب کابینت چوبی و هایگلاس که مکمل یکدیگر هستند.

تصویر آشپزخانه با کابینت پلکانی

انواع کابینت پلکانی

کابینت‌های پلکانی انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به سلیقه مخاطب متفاوت است، اما در نظر داشته باشید که کابینتی که انتخاب می‌کنید متناسب با فضا آشپزخانه باشد.

کابینت پله‌ای ام دی اف

کابینت پله‌ای ام دی اف از معمول ترین انتخاب‌های افراد است به خصوص افرادی که سادگی را بیشتر دوست دارند و به دنبال مدرنیته بودن کابینت نیستند؛ اما می‌خواهند فضا آشپزخانه زیبا و مرتبی داشته باشند. کابینت پله‌ای ام دی اف از شیک‌ترین و زیبا ترین نوع کابینت پله‌ای است.

کابینت پله‌ای های گلاس

کابینت پله‌ای های گلاس یکی دیگر از انواع مختلف کابیت‌های پله‌ای است. کابینت‌ پله‌ای های گلاس بسیار خش‌پذیر هستند. اگر این نوع از کابینت را انتخاب می‌کنید حتما اصول و نکات نگهداری را رعایت کنید تا عمر کابینت پله‌ای های گلاس شما افزایش پیدا کند. کابینت پله‌ای های گلاس از زیبایی خاصی برخوردار هستند به همین علت انتخاب عمده‌ای از افراد است. رنگ‌هایی که اکثر افراد انتخاب می‌کنند تا در آشپزخانه استفاده کنند کابینت پله‌ای سفید طوسی و کابینت پله‌ای سفید طلایی است، اما توجه داشته باشید نگهداری و تمیز کردن این کابینت پلکانی سفید طوسی مشکل است.

مزایا و معایب کابینت پله‌ای

کابینت‌های پله‌ای مانند دیگر مدل‌ها دارای مزایا و معایب هستند. از مزایای این کابینت می‌توانیم به یک دست بودن و ساده بودن کابینت‌ها اشاره کنیم؛ همچنین عمق خوب کابینت‌ها باعث می‌شود بتوانیم وسایل بیشتری در کابینت قرار دهیم.

از معایب آن می‌توانیم به ساده بودن طرح آن اشاره کنیم؛ زیرا در این نوع کابینت نمی‌توانیم مانور زیادی برای دیزاین بدهیم و ممکن است باعث دلزدگی شود.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

تصویر کابینت پلکانی

نصب کابینت پلکانی

نصب کابینت‌های پلکانی مانند دیگر کابینت‌ها است و تفاوت آن چنانی ندارد. فقط رعایت چند نکته می‌توانند در آسان نصب کردن کابینت‌ها به شما کمک کنید.

این کابینت‌ها به دلیل عمق زیادی که دارند نسبتا بزرگ هستند و بهتر است تمام اجزای آن بر روی زمین نصب شود و به کمک چند نفر بر روی دیوار سوار شود.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

طراحی کابینت پله‌ای

طراحی کابینت پله‌ای اصولی دارد که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید تا کابینت بی نقصی طراحی شود. در ادامه نکات بسیار مهم را به شما خواهیم گفت.

  • برای طراحی کابینت پله‌ای می‌توانید از اشکال هندسی استفاده کنید تا ظاهر کابینت شما جذاب‌تر شود.
  • براق با مات بودن کابینت‌ها بستگی به سلیقه‌ی شما و طراح دارد. پیشنهاد ما کابینت مات است؛ زیرا در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.
  • برای اینکه کابینت بیشتر به چشم بیاید می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خنثی استفاده کنید. این سری از رنگ‌ها نمای بسیار عالی به شما خواهند داد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت