کابینت سفید

کابینت سفید نسبت به سایر رنگ‌هایی که کابینت ساز در ساخت کابینت‌های مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌دهد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این کابینت‌ها با طرح و مدل‌های مختلفی که دارند توانسته‌اند نظر علاقه‌مندان به آشپزخانه‌ها و دکوراسیون سفید را به خوبی جلب نمایند و امروزه به یکی از گزینه‌های اصلی برای انتخاب کابینت آشپزخانه تبدیل شوند. با استفاده از کابینت سفید مدرن در آشپزخانه می‌توان فضایی مدرن و بسیار شیک ایجاد نمود که بسیار چشم نواز است. اگر شما نیز علاقه مند به سبک‌های دکوراسیون با کابینت روشن هستید، تا پایان این مقاله با حامی ساخت همراه باشید تا با مزایای این کابینت‌ها در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

مزایای کابینت سفید

کابینت سفید به دلیل سطح سفیدی که دارد نوری که دریافت می‌کند را به طور کامل بازتاب می‌دهد و در محیط اطراف منعکس می‌کند؛ از این رو انتخاب‌های بسیار مناسبی برای محیط‌های کم نور هستند. کابینت‌های سفید برخلاف کابینت‌های تیره که محیط آشپزخانه را کوچک‌تر و فضا را دلگیر نشان می‌دهند موجب می‌شوند که فضا در عین زیبا و پاکیزه به نظر رسیدن بزرگ‌تر نیز به نظر برسد. این کابینت‌ها را می‌توان با سایر دکوراسیون منزل تطبیق داد و هارمونی خاصی ایجاد کرد. با انتخاب کابینت سفید رنگ، دیگر دغدغه‌ای بابت از مد افتادن کابینت و تعویض مجدد آن پس از مدتی نخواهید داشت؛ زیرا این کابینت‌ها به دلیل رنگ خاص و سادگی که دارند هرگز از مد نمی‌افتند. کابینت‌های سفید در هر سبکی که باشند از زیبایی و جلوه بیشتری برخوردارند و یکی از پرطرفدارترین کابینت‌ها هستند. کابینت‌های سفید علاوه بر اینکه باعث به وجود آمدن حس نوستالژیک می‌شوند آرامش خاصی را در محیط آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

انواع کابینت سفید

از کابینت‌ سفید یکدست در سبک‌های مختلفی از کابینت‌ها استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک اشاره نمود؛ بنابراین از دیرباز این کابینت‌ها طرفداران بسیاری داشته‌اند و هم اکنون نیز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در میان انواع کابینت‌های مدرن هستند. از ترکیب رنگ‌های زیبا با کابینت سفید می‌توان به کابینت سفید طلایی، کابینت سفید طوسی، کابینت سفید نقره‌ای، کابینت سفید قهوه‌ای، کابینت سفید مشکی، کابینت سفید نسکافه‌ای، کابینت سفید کرم اشاره کرد. انواع پرطرفدار کابینت سفید عبارتند از:

کابینت سفید مات

کابینت سفید های گلاس

در میان انواع کابینت‌های سفید، کابینت سفید‌ های گلاس به دلیل زیبایی و درخشندگی خاصی که دارد دارای طرفداران بسیاری است. این کابینت‌ها نور را به بهترین شکل ممکن بازتاب می‌دهند و آشپزخانه‌هایی که در آن از کابینت های گلاس سفید استفاده می‌شود، همیشه مملو از نور و روشنایی هستند. این کابینت‌ها در واقع همان کابینت‌های ام دی اف هستند که توسط پوشش فوق العاده شفاف پلکسی گلاس، روی آن‌ها پوشیده شده است. علاوه بر زیبایی از طول عمر و ماندگاری بیشتری نیز برخوردار هستند. کابینت سفید های گلاس یکی از پرفروش‌ترین کابینت‌ها در میان کابینت‌های مدرن است و در بسیاری از آپارتمان‌ها و منازلی که دارای فضای محدودی هستند از آن‌ها استفاده می‌کنند. نظافت این کابینت‌ها بسیار ساده است و به راحتی می‌توان با دستمال نانو و محلول‌های شوینده آن‌ها را تمیز نمود.

کابینت MDF سفید ساده

کابینت‌های ام دی اف سفید به دلیل زیبایی و قیمت بسیار مناسبی که در مقایسه با سایر مدل کابینت‌ سفید دارند از دیر باز دارای طرفداران بسیاری هستند. این کابینت‌ها در دو مدل مات و براق در بازار وجود دارند و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. کابینت‌های ام دی اف سفید براق، شباهت بسیاری به کابینت‌های های گلاس دارند و خیلی از افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند؛ در صورتی که مواد اولیه و ماهیت متفاوتی دارند.

کابینت ممبران سفید ساده

کابینت‌ ممبران با قیمت بسیار مناسبی که دارد توانسته‌ پاسخگوی سلیقه افرادی باشند که به سبک کابینت‌های کلاسیک علاقه مند هستند؛ به عبارتی این کابینت‌ها جایگزین ارزان قیمت کابینت‌های کلاسیک گذشته هستند که بسیار زیبا هستند. این کابینت‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب هستند و در میان آن‌ها کابینت ممبران سفید طرفداران بیشتری دارد. از دیگر انواع کابینت سفید می‌توان به کابینت سفید رنگ نئوکلاسیک، کابینت سفید تمام چوب، کابینت پولیشی سفید، کابینت سفید PVC و… که در رنگ‌‌های کابینت سفید طوسی مات، کابینت سفید طوسی براق و کابینت سفید طلایی براق بسیار محبوب‌اند، اشاره نمود.

تصویر آشپزخانه با کابینت مدرن

چگونه کابینت سفید را تمیز کنیم؟

ذرات چربی، آلودگی و گرد و خاکی که در محیط آشپزخانه است، به مرور زمان به یک ماده چسبناک بر روی کابینت تبدیل می‌شود که به راحتی تمیز نخواهد شد. قبل از این که این ذرات تمام بخش‌های کابینت را کثیف کند، آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن کابینت سفید می‌توانید از ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی کمک بگیرید. مایع ظرفشویی به دلیل ترکیباتی که برای از بین بردن چربی ظروف در آن استفاده می‌شود، بر روی چربی‌های کابینت سفید هم تاثیر می‌گذارد. ترجیحا از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن لکه‌های کابینت استفاده نکنید؛ چون برخی از این مواد به روکش کابینت‌ها آسیب می‌رساند. برای تمیز کردن لکه‌های قدیمی به هیچ وجه از سیم ظرفشویی و یا دستمال‌های زبر استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراش بر روی سطح کابینت می‌شوند.

معایب کابینت سفید

کابینت‌های سفید با وجود تمامی ویژگی‌های مثبت و مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند که از جمله معایب کابینت سفید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. این کابینت‌ها به دلیل رنگ روشنی که دارند خیلی سریع کثیف می‌شوند و باید آن‌ها را مرتبا تمیز نمود. در صورتی که لکه‌های رنگی مدتی بر روی این کابینت‌ها بماند و سریعا تمیز نشود؛ ممکن است تغییر رنگ دهد و لکه‌هایی بر روی آن ایجاد شود. وجود یک کابینت یک دست سفید در آشپزخانه پس از مدتی خسته کننده خواهد بود و بهتر است آن را با رنگ دیگری ترکیب نمایید تا در عین زیبایی بتوانید این مشکل را نیز رفع نمایید؛ مانند ترکیب رنگ‌های سفید طوسی، سفید طلایی، سفیده قهوه‌ای، سفید نقره‌ای و سفید مشکی. ترک‌ها یا ضرباتی که ممکن است در اثر برخورد چاقو بر روی کابینت ایجاد شود کاملا مشخص هستند و ظاهری نامناسب بر روی کابینت ایجاد می‌نمایند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت