کابینت روکش چوب

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت روکش چوب

یک کابینت ساز حرفه‌ای از روکش‌های چوب به طور معمول در ساخت کابینت‌های کلاسیک، کابینت مدرن و گاهی کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌کند. استفاده از این روکش‌ها در زیبایی کار بسیار تاثیر دارد، اما به دلیل کم بودن ضخامت و بافت آسیب پذیرشان در برابر حرارت، آب و مواد شیمیایی برای هر محیطی کاربرد ندارد. البته این مشکل را با استفاده از رنگ‌های ضدآب و ضد اشعه می‌توان حل کرد. رنگ کردن کابینت روکش چوب، علاوه بر افزایش شفافیت و ایجاد زیبایی بصری، طول عمر کابینت را افزایش می‌دهد. از پرفروش‌ترین رنگ‌های این مدل کابینت می‌توان به کابینت روکش چوب سفید طلایی و کابینت روکش چوب سفید اشاره کرد. استفاده از مدل کابینت روکش چوب طبیعی در ساخت وسایل چوبی منزل به خصوص کابینت از گذشته تا کنون رواج داشته است. این روکش‌ها باعث زیبایی بصری لوازم می‌شوند و هزینه آن‌ها به نسبت روکش‌های دیگر به صرفه‌تر است. کابینت روکش چوب طبیعی یکی از بهترین مدل‌های کابینت آشپزخانه است و از نظر زیبایی هم، از کابینت‌های تمام چوب کم نمی‌آورد. دلیل استفاده از روکش‌های چوب فقط کاهش هزینه نیست؛ دلایل مختلفی وجود دارد که برتری این روکش را ثابت می‌کند؛ به عنوان مثال تنوع بسیار بالایی نسبت به ورق‌های ام دی اف دارد. این تنوع خرید را برای مشتریان دل انگیز‌تر می‌کند به خصوص مشتریان سخت پسند و سخت سلیقه. با ما در حامی ساخت همراه باشید.

نمونه پروژه طراحی کابینت کلاسیک با روکش چوب سفید

Previous slide
Next slide

تصویر کابینت آشپزخانه روکش چوب

انواع رنگ کابینت روکش چوب

کابینت‌های آشپزخانه با روکش چوب طبیعی از نظر نوع طراحی به دو دسته کابینت کلاسیک و کابینت مدرن تقسیم بندی می‌شوند. در واقع این نوع کابینت‌ها شبیه به کابینت‌های تمام چوب هستند اما کمی ساده‌تر ساخته می‌شوند. معمولا انواع کابینت روکش چوب بر اساس رنگ و نوع روکش تقسیم بندی می‌شوند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از کابینت روکش چوب بلوط، کابینت روکش چوب راش، کابینت روکش چوب سفید و کابینت روکش چوب گردو.

کابینت روکش چوب بلوط

چوب بلوط برای تولید روکش طبیعی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ظاهر بسیار زیبا و خواص رنگ پذیری آن، جز پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل کابینت‌ها است.

تصویر کابینت روکش چوب کرمی

کابینت روکش چوب ملچ

کابینت روکش چوب ملچ به لحاظ قیمت از مدل کابینت روکش چوب سفید و کابینت روکش چوب بلوط گران‌تر است و از نظر زیبایی نیز در مقابل چوب بلوط کم نمی‌آورد؛ تنها عیب آن کمیاب و گران قیمت بودن است، به همین دلیل در بیشتر پروژه‌ها به جای کابینت روکش چوب ملچ از کابینت روکش چوب بلوط استفاده می‌شود.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

کابینت روکش چوب سفید

اگر می‌خواهید که سبک آشپزخانه خود را به سبکی مدرن تبدیل کنید، از کابینت روکش چوب سفید استفاده کنید. طرح کابینت روکش چوب سفید باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در محیط آشپزخانه می‌شود. همچنین کابینت با روکش سفید باعث تمیز‌تر دیده شدن آشپزخانه می شود. 

تصویر کابینت روکش چوب

کابینت روکش راش

این نوع کابینت بیشتر در کابینت‌های قهوه‌ای و کرم کاربرد دارند؛ به این علت که این کابینت رنگی صورتی مایل به قرمز دارد. همچنین قیمت این نوع روکش نسبت به روکش بلوط و گردو مناسب‌تر است.

کابینت با روکش گردو

کابینت با روکش چوب یکی از بهترین و مرغوب‌ترین نوع کابینت محسوب می‌شود؛ به همین علت کاربرد زیادی در طراحی کابینت‌ها دارد. روکش چوب گردو انعطاف‌پذیر و و بافت نرمی دارد؛ همچنین که دوام این نوع روکش بسیار بالا است.

مزایا کابینت روکش چوب

به راحتی می‌توان ادعا کرد که کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت‌های موجود در بازار است. این کابینت استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد و بسیار زیبا و چشم نواز است. همچنین به دلیل استفاده از رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان در این کابینت‌ها، این کابینت مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و در صورتی که خراشیدگی در روکش به وجود نیاید به هیچ وجه آب به آن نفوذ نمی‌کند و باعث خراب شدنش نمی‌شود. همچنین به علت وجود مغزی ام دی اف در این متریال قابلیت ابزار خوری بالایی دارد. در کل این کابینت با روکش چوب یکی از بهترین انواع کابینت است و ضعف زیادی ندارد؛ به غیر از چند مورد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

معایب کابینت روکش چوب

همانطور که گفته شد این سبک کابینت یکی از بهترین کابینت‌های موجود در بازار است و معایب زیادی ندارد. عیب‌های آن بیشتر به رنگ و نوع رنگی که بر روی روکش به کار می‌رود بستگی دارد و نمی‌توان آن را به خود متریال کابینت ربط داد. به عنوان مثال: در کابینت روکش سفید رنگ نمی‌توان از پلی استر دو مواد استفاده کرد، زیرا باعث ایجاد لایه‌ای زرد رنگ روی آن می‌شود. بهتر است از رنگ پلی استر یک مواد استفاده کرد، ولی رنگ پلی استر یک مواد کمی در برابر رطوبت ضعف داشته و به صورت کلی رنگ نسبتا ضعیفی است. همچنین رنگ پلی استر یک مواد در برابر خش و ضربه نسبت به رنگ پلی استر دو مواد ضعیف‌تر است. راه حل این مشکل استفاده از پلی اورتان به جای پلی استریک است. البته که این مشکل فقط برای رنگ سفید است و برای سایر رنگ‌ها می‌توان از رنگ پلی استر دو مواد استفاده کرد. تنها عیب آن‌ها این است که در صورت آسیب دیدگی و خراشیده شدن سطح کابینت نمی‌توان فقط بخش آسیب دیده را رنگ کرد بلکه مجبوریم کل قطعه را جدا کنیم و داخل کارگاه مجددا رنگ کنیم و یا از رنگ‌های مشابه برای ترمیم آن استفاده کنیم.

تصویر کابینت روکش چوب شیک

دلایل استفاده از کابینت با روکش چوب

یکی از دلایل استفاده روکش چوب در کابینت قیمت مناسب آن نسبت به چوب است، از این جهت بهترین کابینت سازها کابینت را با روکش چوب طراحی می‌کنند و تا جای ممکن از چوب کمتری استفاده می‌شود.

دلیل دیگر کابینت با روکش چوب این است که روکش چوب سطح صاف و یکنواختی دارد و در موارد مورد استفاده دوام و استحکام بیشتری دارند.

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم محافظت از محیط زیست است؛ از این جهت که استفاده از روکش چوب این است که در کابینت تمام چوب باید چوب بیشتری صرف ساخت کابینت شود و برای این‌ کار درخت بیشتری قطع می‌شود.

کابینت روکش چوب برای چه فضاهایی مناسب است؟

کابینت روکش چوب با کابینت چوبی متفاوت است. این مدل کابینت برای فضاهای بسیاری مناسب است؛ اما همه چوب‌ها برای تمام فضاها مناسب نیستند بعضی از فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از: 

  • مقاومت در برابر رطوبت: اگر فضایی مرطوب دارید بهتر است از چوب‌های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید؛ چوب‌های صنوبر یا بلوط مناسب این فضاها هستند.
  • رنگ و طرح: از آن‌جا که روکش چوب طرح و رنگ بسیار متنوعی دارد بهتر است برای انتخاب گزینه مناسب به دکوراسیون داخلی منزل خود دقت داشته باشید.
  • محل قرارگیری: اگر کابینت قرار است در آشپزخانه قرار گیرد بهتر است از چوب‌هایی که در برابر حرارت و خشک شدن مقاوم هستند استفاده کنید؛ گزینه مناسب این کار چوب ابنیه یا دوگانه است.
  • نورپذیری: بعضی از چوب‌ها مثل سنگلاخ و چوب نارنجی رنگ تیره‌ای دارند؛ نصب کابینت با روکش چوبی تیره وقتی در فضاهای کوچک و تاریک انجام شود باعث کوچک و تاریک‌تر شدن فضا می‌شود از این رو بهتر است در اینطور فضاها از چوب‌های روشن استفاده کنید.

در کل، باید با توجه به نیازهای ویژه‌ی خودتان، چوب مناسب را برای کابینت انتخاب کنید.

کابینت روکش چوب در مشهد

یکی از صنعت‌های پررونق و کاربردی در مشهد، صنعت کابینت سازی است؛ چرا که کابینت در طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی را ایفا می‌کند. به طور کل طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در مشهد تعرفه قیمتی متفاوتی دارد. این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی از جمله سبک، جنس، طرح کابینت روکش چوب و… بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کابینت آشپزخانه می‌توانید به صفحه قیمت کابینت آشپزخانه مراجعه نمایید.

قیمت کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب به دلیل زیبایی و حس طبیعی که دارد یکی از محبوب‌ترین سبک کابینت‌ها است. این کابینت بسیار مقاوم است و تقریبا می‌توان گفت که یکی از بهترین مدل‌های کابینت است. در قیمت کابینت روکش چوب عوامل بسیار زیادی موثر است. اولین عامل تاثیرگذار، ایرانی یا خارجی بودن روکش این کابینت هاست. نکته دوم نوع چوب انتخابی شماست، نوع چوب مورد نظر و رنگ مورد استفاده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت می‌گذارند؛ همچنین در بعضی از کابینت‌ها جنس صفحه کابینت آشپزخانه متفاوت از جنس کابینت است. جنس صفحه و ضخامت آن هم یکی از عوامل موثر بر روی قیمت است. به غیر از مواردی که نام برده شد بسیاری از عوامل دیگر بر روی قیمت نهایی کابینت روکش چوب تاثیر می‌گذارند و به طور قطعی نمی‌توان محدوده قیمتی برای آن مشخص کرد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت