اجرای سقف کاذب

اجرای سقف کاذب برای ایجاد نمای زیبا در دکوراسیون منزل بسیار مفید است. این نوع سقف موجب سرعت در ساخت و تمیز بودن ساختمان می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه اجرای سقف کاذب در طرح‌های جدید توسط متخصصین آشنا کنیم. با حامی ساخت همراه باشید و این نکات مهم و طلایی را مطالعه کنید. برای فهم بهتر نصب سقف کاذب باید به خوبی با این نوع سقف آشنایی پیدا کنید.

 

مزایای اجرای سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب نوعی پوشش مناسب و با کیفیت بر روی سقف اصلی است. این نوع سقف‌ها مزایا و کاربردهای زیادی دارند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • به راحتی بر روی سقف های قدیمی نصب می‌شوند.
  • پوشش مناسبی برای تاسیسات ساختمان مانند لوله کشی، لوله گاز و غیره هستند.
  • بدون نیاز به گچکاری و رنگ ساختمان می‌توان اسکلت خانه‌های نوساز را پوشاند.
  • سبک هستند و به راحتی قابل جابجایی هستند.
  • عایق صدا و انرژی هستند.
  • قابلیت ایجاد نورپردازی دارد.
  • برای نمای داخلی و نمای خارجی استفاده می‌شود.
  • بیشتر مناسب برای تالارها و رستوران‌ها است.
  • بدون دردسر و به راحتی قابل تعمیر هستند.
  • به آسانی تمیز می‌شوند.
  • در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.
  • طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.
  • دریچه‌های هواکش بر روی آن‌ها نصب می‌شوند.

تصویر نصب سقف کاذب

شرایط نصب و اجرای سقف کاذب

شرکت‌های معتبر سقف‌های کاذب با تعدادی متخصص قرارداد بسته‌اند تا در هنگام اجرای سقف کاذب به محل مورد نظر بروند و شرایط لازم را بررسی کنند و با آگاهی کامل نسبت به نحوه اجرای سقف کاذب، اقدام به نصب آن کنند. از جمله شرایطی که یک متخصص باید در نظر بگیرد میزان رطوبت و تغییرات دمای محیط است؛ به عنوان مثال در یک محیطی که رطوبت بالایی دارد کارشناس اجرای سقف کاذب باید این موضوع را در نظر بگیرد که ممکن است سقف نم بزند و اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مراحل اجرای سقف کاذب و پانل

در این بخش می‌خواهیم در رابطه با مراحل اجرای سقف کاذب صحبت کنیم. در هنگام نصب پانل در ابتدا میله‌های فلزی را به شکل عمودی روی سقف نصب می‌کنند تا پنل‌ها مستحکم‌تر باشند. این میله‌ها به شکل باکس‌های مربعی هستند که روی هر کدام از آن‌ها پانل مورد نظر قرار می‌گیرد. این پانل‌ها به شکل عمودی قرار می‌گیرند و سپس به وسیله سازه‌های فلزی به هم پیچ می‌خورند. روی این پانل‌ها یک لایه پلاستیکی وجود دارد که احتمال بروز تغییر رنگ و پوسیدگی را زیاد می‌کند. نکته مهم این است که پنل‌ها با توجه به سلیقه مشتری‌ها نصب می‌شوند.

تصویر سقف کاذب

نکات مهم در انتخاب و روش اجرای سقف کاذب

باید در انتخاب سقف کاذب به برخی از نکات مهم دقت کنید تا سقفی را که انتخاب می‌کنید مناسب فضای مورد نظر شما باشد؛ زیرا اگر سقف کاذبی که انتخاب می‌‌کنید مناسب فضا باشد هم باعث زیباتر شدن دکوراسیون می‌شود و هم از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین انتخاب رنگ و طرح سقف کاذب نیز در زیبایی دکوراسیون تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است در کنار طرح‌های زیبا به رنگ آن‌ها نیز توجه کنید و یا با متخصصین و ایده‌های خانه‌هایی که قبلا نصب کرده‌اند کمک بگیرید. یکی از نکات و روش اجرای سقف کاذب این است که بهتر است در هنگام انتخاب سقف کاذب در نظر داشته باشید که این سقف‌ها را در کجا قرار است نصب کنید؛ زیرا اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی باید ضد آب و رطوبت باشد و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر سقف‌ها داشته باشد. این نکات در هنگام اجرای سقف کاذب کناف بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

تصویر سقف کاذب نصب نشده

اجرای سقف کاذب آشپزخانه

اجرای سقف کاذب در آشپزخانه باعث زیبا و دلنشین‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌شود. همانطور که در بالا گفته شد انتخاب نوع مصالح و طرح سقف کاذب آشپزخانه باید با توجه به شرایط محیط انجام شود؛ شرایطی مانند میزان رطوبت و معماری فضا. به دلیل انجام پخت و پز و استفاده از روغن و موادی که ممکن است محیط را کثیف کند بهتر است برای اجرای سقف کاذب آن، از مصالحی استفاده گردد که قابلیت شست و شو داشته باشند؛ به همین علت اجرای سقف کاذب پی وی سی از انواع محبوب اجرای سقف کاذب است. در واقع بیشترین اجرای سقف کاذب PVC در آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود. علاوه بر این، اجرای سقف کاذب آشپزخانه می‌تواند به صورت پی وی سی، آسمان مجازی، اجرای سقف کاذب طلقی و اجرای سقف کاذب چوبی مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا این مصالح علاوه بر مقاوم بودن در برابر رطوبت و قابلیت شست و شو، در برابر حرارت نیز مقاوم هستند. لازم به ذکر است که طرح سقف کاذب آشپزخانه با توجه به میزان نور، ابعاد، موقعیت آشپزخانه و… انتخاب می‌گردد.

 

سخن پایانی

با مطالعه کاربردها و مزایای اجرا سقف کاذب به راحتی می‌توانید سقف مورد نظر خود را انتخاب کنید و نصب آن را به دست یک نصاب حرفه‌ای بسپارید تا بهترین اجرا را برای ساختمان شما پیاده کند. توجه داشته باشید که نصب سقف کاذب مرحله‌ای بسیار مهم است و اگر نصاب آن دارای مهارت و تخصص کافی نباشد ممکن است به لحاظ کیفیت یا از جنبه ظاهر باعث نارضایتی شما شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

    1. حامی ساخت
      حامی ساخت ۱ خرداد ۱۴۰۱

      سلام جناب سعید. خوشحالیم که این موارد براتون مفید بوده.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت