کاشی سرامیک کف چیست؟

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > کاشی سرامیک کف چیست؟

کاشی سرامیک کف خانه یکی از رایج‌ترین مواردی است که در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. امروزه نه تنها در سرویس بهداشتی و حمام بلکه در آشپزخانه، راهرو، حال و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام خرید کاشی باید به کیفیت و مقاومت و میزان جذب آب و ماندگاری و عوامل دیگر آن توجه داشته باشید. کاشی و سرامیک‌ها انواع مختلفی دارد که در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع آن آشنا کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

انواع کاشی سرامیک کف چیست؟

کاشی سرامیک کف خانه مانند پارکت لمینت انواع مختلفی دارد که هر کدام در قسمت‌‌های مختلفی به کار می‌روند. در این بخش کاشی سرامیک‌های کف را با توجه به متریال آن دسته بندی کرده و در ادامه شما را با برخی از انواع کاشی‌ها و سرامیک‌ها آشنا خواهیم کرد. اگر نمی‌دانید برای منزل شما سرامیک بهتر است یا پارکت می‌توانید به مقاله اشاره شده مراجعه کنید.

تصویر کاشی سرامیک کف پذیرایی

1. کاشی سرامیکی

امروزه استفاده از سرامیک‌ها در فضای منزل محبوبیت پیدا کرده و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد سرامیک‌‌ها از خاک رس است و در برابر ضربه‌ها مقاوم و بادوام‌تر از کاشی‌های چینی است. سرامیک‌ها مربعی شکل‌اند و میزان ناخالصی کمی دارند.

2. سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز از انواع کاشی سرامیک کف پذیرایی است. این کفپوش‌ها قابل شست و شو و با دوام اند و بیشتر برای کفپوش اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این نوع سنگ‌ها بسیار بالا است و به دلیل لکه‌پذیری معمولا در فضاهای داخلی استفاده می‌شوند.

 

3. چوب فاکس

چوب فاکس از انواع کاشی سرامیک کف آشپزخانه است که امروزه طرفداران زیادی دارد و شباهت بسیاری به چوب دارد. نگهداری این نوع چوب راحت است و بیشتر در پذیرایی و نشیمن و اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. تراورتن

تراورتن، سنگ آهک سفید است که امروزه در دکوراسیون و معماری به کار می‌روند. در زمان‌های قدیم از این سنگ‌ها بیشتر در ساخت معابد و حمام استفاده می‌شده است. تراورتن به دلیل مقاومت بالایش در برابر آسیب بیشتر در نمای بیرونی ساختمان به کار می‌رود.

5. کاشی موزاییکی

موزاییک‌ها جز مهم‌ترین انواع کاشی سرامیک کف هستند. موزاییک‌های تزیینی امروزه طرفداران زیادی دارند و بیشتر بر روی دیوارهای حمام و آشپزخانه و فضای بین کابینت و سینک در آشپزخانه استفاده می‌شوند.

6. کاشی پرسلانی

کاشی‌های پرسلانی با استفاده از خاک رس و دیگر مواد طبیعی، در دمای بالا پخته می‌شوند. این نوع کاشی به دلیل این که در کوره پخته می‌شود مقاومت، استحکام، سختی بالایی در برابر آسیب دارد.

7. کاشی بدنه سیمانی

کاشی‌های سیمانی یا هیدرولیکی، کاشیی‌های رنگارنگی هستند که به عنوان کاشی دیوار استفاده می‌مواد سازنده کاشی‌های بدنه سیمانی را درون قالب می‌ریزند و با حرارت بالا می‌پزند و خشک می‌کنند.

8. کاشی آجری

شکل ظاهری کاشی‌های آجری شبیه به آجر است. کاربرد این نوع کاشی بیشتر برای نمای بیرونی است تا داخلی. تنوع در رنگ‌بندی، سایز و طرح در این نوع آجر بسیار بالاست از این رو می‌توان گفت بیشتر معماران و ساختمان سازان این محصول را جزو انتخاب‌های اولیه کار خود قرار می‌دهند.

9. کاشی‌های معدنی

این کاشی‌ها لعاب ندارند و بیشتر در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت کاشی‌های معدنی نسبت به دوامی‌ که دارند پایین‌تر است. رنگ این کاشی‌ها قرمز و نارنجی است.

تصویر کاشی سرامیک کف

مزایای استفاده از کاشی سرامیک کف

استفاده از کاشی سرامیک کف خانه مزایای زیادی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • سازگار با محیط زیست هستند.
  • کاملا بهداشتی هستند.
  • ضد آب هستند.
  • نگهداری بسیار آسانی دارند.
  • در برابر ضربه، پوشش سخت و مقاومی‌ دارند.
  • زیبایی منزل را چند برابر می‌کنند.
  • ضد حساسیت هستند.

 

چیدمان انواع کاشی سرامیک کف

کاشی سرامیک‌ها با توجه به چیدمان به دسته بندی‌هایی تقسیم می‌شوند. این چیدمان در طرح نهایی کار تاثیر بالایی دارد؛ پس بهتر است که قبل سفارش ابتدا نحوه چیدمان کاشی سرامیک کف خانه خود را انتخاب کنید و با ارائه دهنده خدمات در رابطه با تصمیم خود صحبت کنید. 

چیدمان سرامیک سفید

چیدمان مستقیم کاشی و سرامیک

چیدمان مستقیم سرامیک و کاشی جزو رایج‌ترین نوع چیدمان کاشی و سرامیک‌ها توسط نصابات سرامیک هستند. این سبک چیدمان در هر فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیدمان مورب کاشی و سرامیک

در این نوع چیدمان‌‌ها، کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به صورت مورب و با زاویه 45 درجه چیده می‌شود. چیدمان مورب، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند از این رو برای فضاهای کوچک مناسب است.

چیدمان V شکل کاشی و سرامیک

در این چیدمان کاشی و سرامیک، سرامیک‌ها را به شکل V قرار می‌دهند. بیشتر در راهرو‌ها و سرویس‌های بهداشتی از طرح وی شکل استفاده می‌شود.

چیدمان حصیری کاشی و سرامیک

چیدمان حصیری، شکلی از یک موج پیوسته و زیبا است که فضا را سرزنده و پویا نگه می‌دارد. معمولا از چیدمان حصیری برای هال و پذیرایی استفاده می‌شود.

چیدمان ترکیبی کاشی و سرامیک

در چیدمان ترکیبی، از دو رنگ استفاده می‌شود و بیشتر برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارد.

 

تصویر قیمت کاشی سرامیک کف

قیمت کاشی سرامیک کف

قیمت کاشی سرامیک کف با توجه به درجه و کیفیتی که دارند، متفاوت است. همچنین عوامل دیگری که در قیمت کاشی و سرامیک کف تاثیر دارد، جنس خاک، نوع پخت، ضخامت، نوع طرح، نوع بسته بندی و… است. لازم به ذکر است که حامی ساخت همواره خدمات خود را با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان خود ارائه داده است. در زمینه قیمت کاشی سرامیک کف نیز همینطور است. با خیال راحت از خدمات استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل با کاشی سرامیک کف و انواع آن آشنا شدید. انتخاب یک کاشی سرامیک مناسب کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال اگر قصد دارید برای آشپزخانه خود کاشی سرامیک کف تهیه کنید در مرحله اول شما باید کاشی سرامیک کف با طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس با توجه به متراژ آشپزخانه انتخاب خود را نهایی کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت