طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب به دلیل اینکه زیاد در معرض دید مهمان نیست، نسبت به دکوراسیون داخلی باقی بخش‌های منزل به آن توجه نمی‌شود و تزیین اساسی ندارد؛ اما با توجه به اینکه هر انسان مدت زیادی از عمر خود را در این اتاق صرف می کند؛ به همین دلیل در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید نکاتی را رعایت کنید تا کیفیت خواب و آرامش حفظ شود و اجرا این نکات و تکنیک‌ها را حامی ساخت با تجربه 12 ساله خود به بهترین نحو انجام می‌دهد.

تزیین اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این اتاق برای هر انسانی مکانی برای استراحت و آرامش محسوب می‌شود. اکثر افراد بعد از گذراندن یک روز سخت با کلی مسئله کاری به مکانی آرامش بخش و زیبا نیاز دارند که در آن مکان به استراحت بپردازند و خود را برای یک روز دیگر آماده کنند.
بنابراین با این اوصاف دقت در دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است؛ زیرا اگر طراحی دکوراسیون ایده آل و زیبا باشد می‌توان فضایی آرامش بخش و مناسبی را برای شما فراهم آورد. ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی نکات در مورد دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. البته در نظر داشته باشید که حامی ساخت طراحی‌ دکوراسیون‌های مختلفی مانند دکوراسیون داخلی پذیرایی، شرکت و… را نیز انجام می‌دهد.

تصویر طراحی اتاق خواب


بنابراین با این اوصاف دقت در دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است؛ زیرا اگر طراحی دکوراسیون ایده آل و زیبا باشد می‌توان فضایی آرامش بخش و مناسبی را برای شما فراهم آورد. ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی نکات در مورد دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. البته در نظر داشته باشید که حامی ساخت طراحی‌ دکوراسیون‌های مختلفی مانند دکوراسیون داخلی پذیرایی، شرکت و… را نیز انجام می‌دهد.

نکات ویژه در مورد تزیین اتاق خواب

تعداد زیادی از انسا‌ن‌ها به اهمیت بالای تزیین اتاق خواب توجه نمی‌کنند و اغلب به تزیین سایر اتاق‌ها و فضا بیرو

اما نکته‌ای که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کنیم این است که ما یک سوم از عمر خود را در این اتاق می‌گذرانیم و مشغول به استراحت هستیم؛ پس تزیین و طراحی اتاق خواب بسیار در روحیه افراد نقش دارد. برای تزیین دکوراسیون اتاق خواب ابتدا به فضایی که در اختیار دارید نگاه کنید و سپس شروع به انتخاب وسایلی کنید که با سلیقه و فضای اتاق خواب شما مطابقت داشته باشند. همچنین از آباژور و یا تابلوها به راحتی می‌توانید برای تزیین استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب می‌توان بخشی از دیوار را با رنگی متمایز از دیگر دیوارها رنگ کرد این کار باعث می‌شود اتاق شما از یکنواختی خارج شود. انتخاب رنگ ممکن است گاهی پترن به صورت پترن باشد و تمامی این موارد بستگی به سلیقه مشتریان دارد.

از عواملی که برای پدید آوردن اتاق خواب منحصر به فرد نیاز است می‌توان به مورد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  • رنگ آمیزی
  • طرح دیوارها
  • کاغذ دیواری
  • پرده‌ها
  • فرش و یا قالیچه
  • چیدمان وسایل

که تمامی این موارد کاملا متناسب با سلیقه افراد تغییر می‌کند. رنگ‌ها و سبک‌های متفاوت موجود، همگی بر تمامی این موارد تأثیر می‌گذارند. سبک‌های مختلفی وجود دارد؛ مانند سبک بوهو که تمامی آیتم‌هایی که به کار گرفته می‌شود رنگ‌های گرم است و یا سبک‌های مدرن که در آن رنگ‌های سرد و خنثی استفاده می‌کنند.نی منزل می‌پردازند؛ شاید به این دلیل باشد که تنها افرادی که از این اتاق استفاده می‌کنند خودشان باشند.

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

همان‌طور که اشاره شد اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. اتاق خواب از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود و هر شخص بسته به سلیقه و علایق خود اقدام به دیزاین و طراحی آن می‌کند. در ادامه این بخش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به طور کلی باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به کار برده شوند.

نقش تخت خواب در طراحی دکوراسیون اتاق

اگر به کلمه اتاق خواب توجه کنید در می‌یابید که خواب از مهم‌ترین مواردی است که ما در اتاق خواب به آن می‌پردازیم؛ از همین رو باید شرایط مناسبی را برای آن فراهم کنیم تا در طول شب خواب راحتی داشته باشیم و خستگی‌های روز گذشته را پشت سر بگذاریم. 

یکی از نکات مهم انتخاب تخت مناسب است. تخت مناسب باید از دو ویژگی مهم برخوردار باشد. یکی از این ویژگی‌ها ارتفاع مناسب از سطح زمین است، ویژگی مهم دیگر ابعاد تخت است. تختی مناسب شماست که بتوانید به راحتی بر روی آن دراز بکشید و تمام بدن شما بر روی آن قرار گیرد. در نظر داشته باشید که جنس تشک از دیگر موارد مهم است که به اندازه خود تخت اهمیت دارد؛ زیرا شما قرار است حداقل 8 ساعت بر روی آن دراز بکشید.

برای داشتن یک خواب خوب باید از بالش استاندارد استفاده کنید. بالشی استاندارد است که گردن شما را ساپورت کند یعنی کاملا دربرگیرنده گردن شما باشد.

اهمیت کمد دیواری در طراحی دکور اتاق خواب

داشتن یک اتاق خواب مرتب و منظم به حفظ آرامش و داشتن خواب خوب کمک می‌کند. لازمه رسیدن به چنین اتاقی داشتن یک کمد است که بتواند وسایل شما را در خود جای دهد. اگر اتاق شما چنین کمدی ندارد، می‌توانید از یک کابینت ساز بخواهید تا برای اتاق شما یکی طراحی و در نهایت نصب کند. کمد شما باید فضایی برای لباس‌ها و وسایل اتاق خواب داشته باشد. 

چه رنگی مناسب اتاق خواب است؟

انتخاب رنگ اتاق خواب از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا تأثیر بسزایی در میزان و کیفیت خواب دارد. استفاده از رنگ‌های روشن به ایجاد آرامش در اتاق کمک خواهد کرد؛ اما اگر به رنگی مانند آبی و قرمز علاقه‌‌مند هستید پیشنهاد ما به شما این است که به میزان کمی از این دو رنگ استفاده کنید؛ زیرا تأثیر خوبی بر روی خواب شما نخواهند داشت.سعی کنید از ترکیب رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید تا اتاق از یکنواختی خارج شود. در انتخاب رنگ اتاق خلاقیت به خرج دهید و از امتحان کردن رنگ‌های مختلف برای پیدا کردن رنگ مناسب واهمه نداشته باشید. در صورتی که در انتخاب رنگ با مشکل مواجه شده‌اید می‌توانید از یک مجری طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای درخواست کنید تا به شما در این زمینه کمک کند.

شناخت انواع دکوراسیون اتاق خواب

در این قسمت قصد داریم به شناخت و بررسی تزیین انواع اتاق خواب ها بپردازیم.

طراحی اتاق خواب کوچک

بررسی و شناخت نکات تزیین اتاق خواب کوچک

اتاق‌های کوچک مهم‌ترین دغدغه برای افراد است؛ زیرا یکی از مشکل‌ترین کارها در زمینه تزیین اتاق‌ها تزیین اتاق‌های خواب کوچک است؛ چرا که نسبت به اتاق‌های بزرگ فضای کم‌تری برای تزیین و استفاده از وسایل مختلف برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب در اختیار داریم.

از نکات مهم در مورد تزیین این‌گونه اتاق‌ها این است که باید به انتخاب وسایل توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا با حفظ محیطی دلچسب و خوشایند، همه لوازم مورد نیاز خود را در اتاقی با متراژ کم جای دهید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب 6 متری

در یک اتاق خواب 6 متری از آنجایی که فضای کمتری وجود دارد، می‌توان طراحی زیبایی را پیاده سازی کرد؛ فقط باید نکات مهم و ضروری رعایت شود. در این متراژ اتاق به هیچ‌وجه برای استفاده از رنگ‌های قوی نترسید؛ اما سعی کنید از یک رنگ استفاده کنید و انتخاب رنگ را محدود کنید. همچنین از یک دیوار به عنوان اکسنت استفاده کنید و آن را غالب کنید. از طرفی وجود آینه در فضای کوچک باعث ایجاد انعکاس می‌شود و فضا بزرگ‌تر به چشم می‌آید. طراحی دکوراسیون اتاق 6 متری کار بسیار پیچیده‌ای است که می‌توانید با اعتماد مجموعه حامی ساخت و تیم حرفه‌ای‌اش به نتیجه‌ مطلوبی برسید.

تصویر اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک ایده‌ها و نظرهای زیاد و متنو‌ع‌تری وجود دارد؛ از این جهت که انتخاب رنگ بیشتری دارند و می‌توان روی طرح‌ها مانور بیشتری داد. برای دیوارها با پترن‌های عروسکی همچنین از اکسسوری‌های عروسکی استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که به علت این که اتاق متعلق به کودک است باید نکات امنیتی در آن بیشتر رعایت شود؛ به طور مثال حتما از موکت‌ و یا فرش استفاده کنید که هر دو این موارد با طرح‌های کودکانه وجود دارد. یکی از موارد غیر قابل انکار در مورد کودکان این است که بیشتر وقت خود در اتاق خود سپری می‌کنند. با استناد به این قضیه به این موضوع پی خواهیم برد که طراحی اتاق کودک در روحیه و شخصیت کودکانه فرزند شما بازتاب خواهد داشت.

اولین نکته که برای تزیین اتاق کودک باید به آن توجه شود رنگ آمیزی است. همه افراد از اتاق خواب کودک پیش زمینه‌ای رنگارنگ در ذهن و تخیل خود دارند؛ به همین بهانه باید به رنگ آمیزی اتاق کودک به صورت اساسی و اصولی بپردازید. از دیگر نکات در مورد اتاق خواب کودک می‌توان به فضای آن اشاره کنیم؛ زیرا فضای اتاق خواب باید به گونه باشد که با روحیه کودکانه فرزند شما سازگار باشد و فرزند شما در آن احساس راحتی و آرامش کند.

تصویر اتاق خواب نوجوان

نکات فوق‌العاده در مورد دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان

همان‌طور که می‌دانید نوجوانان از روحیه حساسی برخوردار هستند و تا حدودی مشکل پسند نیز هستند؛ بنابراین بهترین پیشنهاد در مورد طراحی اتاق خواب نوجوان‌ها با آن‌ها مشورت کنید و هر طرحی که باب میل آن‌ها بود را انتخاب کنید و اجرا کنید.

از نکات مهم در مورد اتاق خواب نوجوانان این است که با توجه به روحیه نوجوانان باید آن‌ها در اتاق خود احساس امنیت و آرامش کنند و اتاق خواب آن‌ها باید جایی را فراهم آورد که به راحتی و به‌دور‌از هیاهوی بیرون به آرامش برسند.

اتاق خواب نوجوانان تنها نباید برای خواب طراحی شود بلکه باید اتاق خواب نوجوانان فضایی را فراهم آورد که علاوه بر خواب فضایی برای مطالعه و تفریح نیز باشد.

رنگ اتاق خواب مورد علاقه نوجوانان برخلاف بزرگسالان رنگ‌های گرم و شلوغ است؛ زیرا انرژی آور است؛ اما بزرگ‌ترها با این مسئله مخالف هستند و بر رنگ‌ها خنثی و بی روح تأکید می‌کنند که با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است قبل از رنگ آمیزی اتاق نوجوانان با آن‌ها مشورت کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی آیتم‌هایی وجود دارد که ایرانی بودن آن را نشان می‌دهد، یکی از این آیتم‌ها فرش است. وجود فرش در دکوراسیون اتاق یک آرامش و گرمی خاصی را به وجود می‌آورد. با این وجود تلفیق سنت و مدرنیته در دکوراسیون اتاق خواب به چشم می‌خورد.

سخن آخر

ما در این مقاله به نکات لازم برای دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم و همان‌طور که به آن اشاره کردیم دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است؛ زیرا یک سوم عمر خود را در این اتاق سپری می کنیم امیدواریم نکات ذکر شده در مورد دکوراسیون اتاق خواب برای شما مفید و کاربردی باشد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت