دکوراسیون منزل عروس | ایده و راهکارهای جذاب

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > دکوراسیون منزل عروس | ایده و راهکارهای جذاب

چیدمان منزل عروس جزو اموری است که به آن دقت زیادی می شود زیرا که تمامی وسایل نو و جدید هستند و باید به بهترین نحو دکوراسیون داخلی شوند. کوچک بودن منزل نو عروس به این معنی نمی اشد که نباید در طراحی آن سلیقه به خرج داد، شما با منزل کوچک هم می توانید بهترین دکوراسیون را خلق کنید. یکی از مهم ترین نکات دکوراسیون، طراحی آن به سبک های مختلف است که هر فردی با توجه به علایق خود به چیدن آن سبک می پردازد که در ادامه با چند نمونه از این سبک ها آشنا خواهید شد.

چیدمان مدرن

افرادی که به این سبک علاقه مند هستند باید توجه کنند که در این سبک بیشترین موردی که مورد توجه قرار می گیرد نوع ونحوه چیدما ن است، تا طرح و شکل وسایل. در سبک مدرن باید از رنگ های روشن و خطوط منظم استفاده شود، که خود این سبک به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم میشود. در سبک مدرن رسمی همانطور که ازاسمش معلوم است حالت رسمی دارد و تنوع رنگ ها در این سبک بسیار کم است. اما در سبک مدرن غیر رسمی استفاده از رنگ های متنوع شایع می باشد.

چیدمان کلاسیک

می توان گفت: یکی از پرطرفدار ترین سبک ها سبک کلاسیک می باشد. زیرا این همان سبک سنتی است که در چیدمان منزل عروس ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.  برای چیدمان این سبک باید از وسایل سنتی استفاده کنید و اگر تضادی میان وسایل چیدمان شما نباشد، زیبایی آن چند برابر می شود. سعی کنید در این سبک از رنگ های هلویی ، بنفش ، سبز و … بهره بگیرید. به کار بردن مبلمان های سلطنتی و کلاسیک در این سبک کمک شایانی به اصیل بودن چیدمان شما می کند.

چیدمان کلاسیک منزل عروس

چیدمان منزل عروس تلفیقی

وجود علایق متفاوت باعث شده که این چیدمان مورد توجه بعضی از زوج ها قرار بگیرد. در این چیدمان دو نوع سبک مختلف باهم ترکیب می شود، که خود زیبایی خاصی را به ارمغان می آورد. می توانید برای چیدمان این سبک فرش های مدرن را با مبلمان کلاسیک ترکیب کنید و یا بالعکس.

چیدمان منزل عروس روستایی

اسم این چیدمان توضیح دهنده سبک آن است. در این سبک وسایل ساده و معمولی کاربرد زیادی دارند. از رنگ های طبیعی مانند قهوه ای و سبز که بیشتر رنگ طبیعت هستند استفاده می کنند. این سبک در خانه های سنتی ایرانی بیشتر به چشم می خورد.

با توجه به سبک هایی که گفته شد، هر کدام از آن ها دارای نکاتی هستند که باید در چیدمان منزل عروس ایرانی مورد توجه قرار بگیرد:

چیدمان سالن پذیرایی عروس

با توجه به نوع سبک انتخابی، برای چیدمان سالن پذیرایی باید به اصول چیدمان مربوطه را رعایت کنید. اگر علاقه زیادی به سبک های رمانتیک و مدرن دارید بهتر است از رنگ های تیره تر کمک بگیرید. بیشترین رنگی که در این سبک کاربرد دارد رنگ نقره ای و مشکی است. برای انتخاب رنگ سالن پذیرایی نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید:

اگر منزل شما دارای متراژ کمی است رنگ های روشن می توانند به بزرگ نشان دادن منزل شما کمک کنند.

از دکور های شیک و زیبا با رنگ های ملایم و روشن نیز استفاده کنید.

استفاده از فرش مناسب برای دکور عروس

در دکوراسیون و چیدمان منزل عروس فرش یکی از ارکان اصلی می باشد و باید در انتخاب آن دقت شود که مبادا در ترکیب با دیگر وسایل، ترکیب نامناسبی را به وجود نیاید. اگر سبک چیدمان مدرن مدنظرتان است از فرش های فانتزی و ساده استفاده کنید، که با وسایل دکوری و مبلمان شما ست شوند. اما اگر رغبتی به سبک کلاسیک و سنتی دارید از فرش هایی با طرح های گلدار و اشرافی استفاده کنید زیرا: ست شدن وسایل باهم، زیبایی چشمگیری به همراه خواهد داشت.

تصویر دکوراسیون با فرش آبی

دقت در انتخاب پرده منزل عروس

وجود پرده در منزل نو عروس یکی از نکات مهم است . معمولا پرده هایی که در سالن پذیرایی استفاده می شود دارای سه لایه می باشد که ابتدا لایه آستری و سپس خود پرده اصلی و در لایه آخر والان قرار می گیرد. سعی کنید برای  انتخاب رنگ پرده سالن پذیرایی نو عروس از رنگ های سفید و کرم استفاده کنید . برای پرده اتاق خواب ها از رنگ های فانتزی تر بهره بگیرید. انتخاب یک پرده زیبا و شیک تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد پس در انتخاب آن وسواس به خرج دهید.

انتخاب مبلمان مناسب

وجود مبلمان در چیدمان منزل عروس آن را شیک تر و امروزی تر جلوه می دهد. اگر منزل نو عروس دارای متراژ بالایی می باشد، می توانید از دو نوع  سبک مبلمان راحتی و کلاسیک استفاده کنید. مبل های کلاسیک برای برگزاری مجالس و مهمانی ها مناسب می باشند اما برای جمع های دوستانه از مبلمان های راحتی تر استفاده کنید. زیرا مبل های کلاسیک و استیل دارای اسکلت مقاوم تری هستند و مناسب استفاده های روزانه نمی باشند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت