طراحی کابینت آشپزخانه

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت، وسیله‌ای است که اغلب در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، لوازم برقی و ظروف استفاده می‌شود. قطعا مهم‌ترین قسمت هر آشپزخانه‌ای کابینت آن است. کابینت مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه و یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل است.

تصویر طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت در هر سبکی طراحی شود، آشپزخانه همان سبک را به خود می‌گیرد. امروزه در طراحی کابینت مدرن، بر خلاف طراحی کابینت‌ کلاسیک از سبکی کاملا ساده، بدون جزئیات، حاشیه، برآمدگی و منبت کاری استفاده می‌شود. برای رنگ آن‌ها بیشتر از رنگ‌های سرد مانند: سفید و خاکستری استفاده می‌شود تا فضا را لطیف‌تر کند. سبکی برای طراحی کابینت وجود دارد که در آن هم از اصول طراحی کابینت مدرن و هم از اصول طراحی کابینت کلاسیک طبق سلیقه مشتری استفاده می‌شود که به این سبک ترکیبی می‌گویند. حامی ساخت ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون منزل در مشهد و دیگر شهرها، امکان پرداخت قسطی 50% از هزینه را برای شما فراهم کرده است.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

تصویر کابینت آشپزخانه مات

انواع طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت‌ بخش مهمی در طراحی دکوراسیون منزل است؛ پس باید با توجه به سبک چیدمان منزل، نوع طراحی کابینت‌ را انتخاب نمایید. محبوب‌ترین سبک در شیوه طراحی کابینت‌، طراحی کابینت مدرن و کلاسیک است. این دو سبک همانطور که از نامشان پیداست تفاوت‌های زیادی دارند که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

طراحی کابینت مدرن

کابینت مدرن به ساده‌ترین نوع کابینت‌ها گفته می‌شود. در واقع در طراحی کابینت مدرن از هیچ گونه معرق کاری، منبت و هیچ طرحی خاصی استفاده نمی‌شود. امروزه طراحی دسته‌های این نوع کابینت نیز دائم در حال ساده‌تر شدن است و در برخی مدل‌ها دسته‌ها به صورت مخفی روی کار تعبیه شده است. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های طراحی کابینت مدرن، کابینت‌های بدون دستگیره (مگنتی) است. کابینت بدون دستگیره به دلیل سادگی خاصی که دارد توجه هر خریداری را به خود جذب می‌کند. این کابینت‌ها به صورتی طراحی می‌شوند که با وارد کردن فشاری به آن باز می‌شوند.

تصویر کابینت آشپز خانه مشکی

طراحی کابینت کلاسیک

کلاسیک در لغت مخالف کلمه مدرن است. در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک نیز با توجه به معنای کلمه می‌توان فهمید که تفاوت این دو سبک در چیست. با اینکه هر دو سبک در هنر مقابل هم نیستند؛ اما تفاوت‌هایی بنیادی با یکدیگر دارند. سبک کلاسیک در تمامی رشته‌های هنری از جمله دکوراسیون داخلی و آشپزخانه وجود دارد و باعث انتقال احساسات نوستالژیک به ما می‌شود. در آشپزخانه‌های با طراحی کابینت کلاسیک، کابینت ممبران کلاسیک و یا کابینت چوبی کلاسیک دیده می‌شود. این دو متریال در طرح‌ها و نقش‌های مختلف و پیچیده‌ای طراحی می‌شوند که قیمت کابینت ممبران به نسبت کابینت چوبی مناسب‌تر است. کابینت‌های کلاسیک معمولا دارای طرح‌های ساده نیستند و دارای طرح و نقش‌های فراوانی هستند؛ به عنوان مثال دارای تاج هستند و سرستون‌های آن‌ها منبت کاری شده است. استفاده از قاب‌های زیبا هم یکی دیگر از تفاوت‌های طراحی کابینت‌ کلاسیک با طراحی کابینت‌ مدرن است. در ضمن به دلیل نقش و نگارهای زیاد و متریال سازنده از قیمت بالایی برخوردارند.

طراحی سه بعدی کابینت

در طراحی و ساخت انواع کابینت خوب نشدن نتیجه کار یکی از نگرانی‌های مشتری‌های حساس و سخت سلیقه است. طراحی کابینت سه بعدی این مشکل را حل کرده است. طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در واقع به معنای این است که قبل از خریداری و سفارش کابینت موردنظر می‌توانید طرح و رنگ و شکل نهایی کابینت خود را ببینید. در این روش طراحی کابینت با تری دی مکس انجام می‌شود. با استفاده از این نرم افزار‌ کابینت شما با توجه به ابعاد آشپزخانه طراحی و به شما نشان داده می‌شود. در روند این طراحی ابتدا مشتری ابعاد محل مورد نظر، جای لوله‌ها، برآمدگی‌ها و سبک مورد نظرش را در اختیار طراح می‌گذارد. حال طراح وظیفه دارد طراحی سه بعدی کابینت‌ را در اختیار مشتری قرار داده تا کارفرما نظر نهایی خود را بگوید. امکان دارد که شما با دیدن طراحی سه بعدی کابینت‌ در فضای خانه از سفارش این طرح منصرف شوید. یکی از مزایای طراحی کابینت با تری دی مکس هم همین است. قبل از این که کار از کار بگذرد به راحتی می‌توانید طرحی دیگر برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از مشاوران ما کمک بگیرید.

تصویر کابینت آشپزخانه شیک
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه مدرن
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه شیک
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه سفید
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه رنگی
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه سفید
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه مدرن
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه کوچیک
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه مینیمال
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه طوسی
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه سفید ساده
تصویر طراحی کابینت آشپزخانه سورمه ای

نکات مهم در طراحی کابینت

مهم‌ترین قدم در طراحی کابینت انتخاب سبک مورد نظر است. شما از علاقه مندان کدام سبک هستید؟ مدرن یا کلاسیک؟ اگر علاقه دارید آشپزخانه‌ای به سبک مدرن داشته باشید باید به هماهنگی مدل کابینت‌ها با مبلمان توجه کنید یا اگر از علاقه مندان سبک کلاسیک هستید بهتر است فقط از یک نوع طرح کابینت استفاده کنید. این کار‌ هارمونی خانه را حفظ کرده و فضای خانه را باشکوه می‌کند. اگر دکوراسیون خانه مدرن است ولی شما به کابینت کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید از سبک‌های ترکیبی سفارش دهید. بعد از انتخاب سبک می‌رسیم به مرحله انتخاب جنس کابینت. امروزه از مواد متفاوتی برای ساخت کابینت استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال برای طراحی کابینت ام دی اف از چوب ام دی اف استفاده می‌شود. شما با توجه به ویژگی‌های این جنس‌ها و نیاز خودتان از مواد مورد نظر استفاده می‌کنید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

قیمت طراحی کابینت

برای انتخاب درست نوع کابینت باید با انواع جنس‌ها و طرح‌های کابینت آشنایی داشته باشید. یکی از انواع کابینت، که امروزه بسیار استفاده می‌شود کابینت ام دی اف است. کابینت‌های ام دی اف دارای ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی است که این ویژگی‌ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت طراحی کابینت آشپزخانه می‌گذارند. طبق نرخ کابینت ساز بیش‌ترین قیمت برای کابینت‌های دسته هایگلاس متعلق به کابینت‌ های گلاس ترک و کابینت‌های گلاس agt است و کمترین رقم برای قیمت کابینت‌ هایگلاس ایرانی است. آپشن‌های دیگری وجود دارد که بر روی قیمت طراحی کابینت تاثیر می‌گذارد؛ به عنوان مثال طراحی کابینت آشپزخانه مطبخ دار و طراحی کابینت آشپزخانه پنجره دار شرایط طراحی کابینت را تغییر می‌دهد. همچنین طراحی کابینت آشپزخانه ستون دار نیز به مراتب سخت تر از طراحی کابینت آشپزخانه بدون ستون است. در مقابل شرایطی هم وجود دارد که قیمت طراحی کابینت را کاهش می‌دهد؛ مثلا طراحی کابینت آشپزخانه کوچک به دلیل میزان کمتر چوبی که برای آن استفاده می‌شود، ارزان‌تر است. به طور کل عوامل زیادی بر روی قیمت طراحی کابینت تاثیر می‌گذارد. نرخ اتحادیه کابینت سازان هر ساله شامل تغییراتی می‌شود و شما بسته به انتخابی که می‌کنید هزینه متفاوتی می‌پردازید. شما می‌توانید برای اطلاع از نرخ کابینت مد نظر خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت