نصب کابینت ام دی اف

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > نصب کابینت ام دی اف

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در حوزه نصب کابینت بخصوص کابینت ام دی اف برای هر کاربری پیش می‌آید این است که آیا روش نصب کابینت ام دی اف با دیگر روش‌های نصب کابینت‌ تفاوتی دارد یا خیر. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌ها و مراحلی که برای نصب کابینت ام دی اف باید انجام شود آشنا کنیم؛ همچنین در رابطه با فاکتورهایی که بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد صحبت کنیم. لازم به ذکر است که حامی ساخت تمامی خدمات مربوط به نصب کابینت ام دی اف را به بهترین شکل و به طور کامل برای شما انجام می‌دهد.

مراحل نصب کابینت ام دی اف

نصب کابینت ام دی اف روی دیوار گچی در سبک‌های مختلف کابینت دارای چندین مرحله متفاوت است که باید توسط نصاب کابینت ام دی اف به طور کامل و با دقت بالا انجام شود. لازم به ذکر است که تیم حامی ساخت نکات لازمه را در هنگام نصب رعایت می‌کنند. نکاتی نظیر:

اندازه گیری و علامت گذاری روی دیوار 

این مرحله اولین و مهم‌ترین مرحله در نصب کابینت ام دی اف است که در این مرحله از نصب روی دیوار، نصاب کابینت به دقت محل قرار گیری کابینت‌ را اندازه می‌گیرد و سپس محل نصب را علامت گذاری می‌کند.

اطلاع از به روزترین قیمت‌های بازار

نصب اتصالات بر روی دیوار

طریقه نصب کابینت ام دی اف به دیوار نیاز به اتصالات محکمی دارد که این اتصالات از دو تخته مستطیلی شکل است که یکی بر روی دیوار و دیگری بر روی کابینت نصب می‌شود.

نصب قفسه‌های کابینت mdf

نصابان پس از نصب اتصالات بر روی مکان‌های مشخصی، ابتدا کابینت‌های زمینی و سپس کابینت‌های دیواری را نصب می‌کنند و در هر مرحله نصب کابینت ام دی اف و قفسه‌های کابینت، به کمک پیچ آن‌ها را با یکدیگر فیکس کرده و سپس تراز می‌کنند.

اندازه گیری درب‌های کابینت MDF

در طریقه نصب کابینت ام دی اف، بعد از نصب قفسه‌های کابینت نوبت به اندازه گیری و نصب درب‌های کابینت است که این درب‌ها باید به طور دقیق اندازه گیری شوند.

برش کاری و لبه چسبانی درب‌ها

بعد از اندازه گیری درب‌های کابینت در نصب صفحه کابینت ام دی اف، شروع به برش کاری درب با ابعاد مورد نظر می‌کنند؛ سپس با استفاده از چسب مناسب آن‌ها را لبه چسبانی می‌کنند.

نصب لولا‌های درب‌های کابینت ام دی اف

بعد از آماده شدن درب‌ها محل نصب لولاها را روی درب ایجاد می‌کنند؛ در هنگام ایجاد محل لولا باید نصاب کابینت ام دی اف دقت کند که لولا کاملا موازی باشد تا در هنگام نصب درب روی کابینت دچار مشکل نشوند.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

نصب دستگیره درب‌ها

در نحوه نصب کابینت روی دیوار بعد از نصب درب‌ها نوبت به وصل کردن دستگیره با ابعاد و اندازه مناسب است؛ این مرحله تقریبا آخرین مرحله کار نصب کابینت ام دی اف است.

تصویر نصاب کابینت ام دی اف

عوامل موثر بر هزینه نصب کابینت

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نصب کابینت ام دی اف متری چند است؟ در ادامه هر کدام از عوامل موثر بر هزینه نصب کابینت را به طور جداگانه برای شما بررسی می‌کنیم:

متراژ کابینت ام دی اف

میزان متراژ کابینت مهم‌ترین و البته اساسی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت نصب کابینت ام دی اف است. اینکه شما کابینت را برای آشپزخانه بزرگ یا کوچک می‌خواهید؛ یا اینکه مکان مورد نظر برای نصب، دارای ابعاد مربعی، مستطیلی یا حتی L مانند است، بر روی هزینه نصب کابینت اثرگذار است. قطعا می‌دانید که هر چقدر متراژ کابینت بیشتر باشد، قیمت نصب هم بیشتر می‌شود. هر چقدر مکان مورد نظر، موقعیت سخت‌تری برای نصب داشته باشد، قیمت نصب نیز بیشتر می‌شود. در ادامه می‌خواهیم مراحل و نحوه اندازه گیری متراژ آشپزخانه، برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف را برای شما بررسی کنیم:

1-یک طرح کلی از آشپزخانه تهیه کنید: وقتی زمان نصب کابینت شما فرا می‌رسد، باید یک طرح دقیق و اساسی از آشپزخانه و همه وسایلی که در آن قرار می‌گیرد، داشته باشید. روی یک ورق خالی یا کاغذ گراف، شکل آشپزخانه خود را ترسیم کرده، محل پنجره و وسایل آشپزخانه را بر روی آن علامت گذاری کنید. متراژ این فاصله‌ها را بر روی نقشه یادداشت کنید.

2-عرض هر دیوار را اندازه بگیرید: برای دیدن اینکه کابینت‌های شما چقدر از فضای افقی را اشغال می‌کنند، عرض هر دیوار را از گوشه‌ای به گوشه دیگر اندازه بگیرید و اعداد را در طرح خود ثبت کنید. محل قرار گیری شکاف دیوارها و ابعاد شکاف را در طرح ثبت کنید.

دستمزد نصاب کابینت ام دی اف

این فاکتور محاسبه قیمت، در بسیاری از کارها ثابت است. دستمزد نصب کابینت ام دی اف، معمولا توسط اتحادیه نصب کابینت تعیین می‌شود و اتحادیه‌ها نیز بر اساس فاکتورهای مشخص خود، قیمت اتحادیه نصب کابینت ام دی اف را تعیین می‌کنند. به طور کلی بر اساس نوع پروژه و تعداد روز‌های کار بر روی پروژه نصب کابینت ام دی اف، دستمزد نصاب تعیین می‌شود.

به عنوان مثال برای یک ساختمان 10 طبقه که 20 واحد مسکونی با آشپزخانه و کمد دیواری برای اتاق خواب دارد؛ بر اساس تعداد روز کاری، قیمت تعیین می‌شود؛ در نتیجه دستمزد نصاب کابینت با توجه به موارد زیر است که بسته به خود نصاب یا شرکت ارائه دهنده خدمات نصب کابینت، تعیین می‌شود:

  • تعداد روز کار بر روی پروژه نصب کابینت ام دی اف
  • متراژ محیط و نوع کابینت ام دی اف
  • تعداد آشپزخانه‌های مورد نظر برای نصب کابینت ام دی اف و…

طراحی کابینت ام دی اف

طراحی کابینت فاکتور دیگری است که بر روی اجرت نصب کابینت ام دی اف تاثیر می‌گذارد. طرح مورد نظر شما برای کابینت ام دی اف، در قیمت آن اثرگذار است. هر چه کار پروژه، ظریف کاری بیشتری داشته باشد؛ هزینه نصب کابینت نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود؛ به عنوان مثال اگر تاج کابینت ام دی اف نیاز به حساسیت بالا هنگام نصب داشته باشد، معمولا دستمزد نصب بالاتر می‌رود. 

تغییرات هنگام نصب کابینت MDF

معمولا طرحی که برای نصب کابینت به نصاب می‌دهند، ثابت بوده و نصاب بر اساس آن طرح، کابینت را ساخته و نصب می‌کند. اتحادیه کابینت ساز به مشتری اجازه تغییرات را در هنگام نصب داده است. یعنی اینکه اگر پس از نصب، شما از طرح ایجاد شده خوشتان نیامد، می‌توانید طرح جدیدی را به نصاب بدهید. در این صورت، چون معمولا برای نصاب، دوباره کاری می‌شود، هزینه جدایی بر اساس مقدار تغییرات شما مشخص می‌شود.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

عکس اجرا کابینت ام دی اف

نوع کابینت ام دی اف

مهم‌ترین موردی که بر قیمت نصب کابینت ام دی اف تاثیر می‌گذارد، نوع نصب کابینت است. کابینت‌های زمینی و دیواری هر کدام قیمت مشخصی برای نصب دارند. کابینت‌های MDF‌ های گلاس با کابینت‌های ام دی اف معمولی هزینه نصب متفاوتی دارند. شما باید در هنگام انتخاب، همه جوانب مثبت و منفی را در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که کدام یک با نیازهای شما متناسب است. اینکه چه نوع کابینت ام دی افی را انتخاب کنید تاثیر مستقیمی بر قیمت نصب کابینت ام دی اف می‌گذارد.

دستگیره کابینت mdf

یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت نصب کابینت ام دی اف اثرگذار است، نحوه نصب کابینت ام دی اف و نحوه نصب دستگیره‌ها است. البته بسیاری از نصاب‌ها، خرید دستگیره را امری سلیقه‌ای می‌دانند و به همین دلیل، این کار را به گردن خود کاربر یا همان مشتری می‌اندازند؛ اما در مواردی که خود نصاب دستگیره‌ها را تهیه می‌کند، بسته به نوع دستگیره کابینت، قیمت نصب کابینت ام دی اف شما را تعیین می‌کند.

تاثیر مدل بر قیمت نصب کابینت ام دی اف

همانطور که گفتیم انتخاب شما تاثیر مستقیمی بر روی قیمت کابینت ام دی اف و حتی قیمت نصب کابینت ام دی اف دارد. معمولا برای بانوان، زیبایی کابینت اولویت اصلی انتخاب است؛ ولی باید در انتخاب کابینت خود مواردی مانند کیفیت و ماندگاری آن را نیز در نظر بگیرید. اگر بچه دارید، می‌توانید چوبی مانند گیلاس را انتخاب کنید که در برابر سایش، مقاومت بالایی دارد؛ همچنین اگر نسبت به تمیزی آشپزخانه حساس هستید باید از رنگ‌های تیره برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید. به طور کلی قبل از سفارش باید تمامی موارد لازم در انتخاب کابینت را در نظر بگیرید. اگر بعد از نصب کابینت‌، از انتخاب آن‌ها پشیمان شوید هزینه‌های اضافی را برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت