آشپزخانه جزیره ای | مدل‌های جدید و شیک

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > آشپزخانه جزیره ای | مدل‌های جدید و شیک

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه که معمولا افراد زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند آشپزخانه است. در گذشته اکثر آشپزخانه‌ها به یک شکل بود و برخی المان‌های ساده و یکنواخت مدام تکرار می‌شد.

رفته رفته با پیشرفت طراحی و تاثیرپذیری از شبکه‌های اجتماعی و نمونه‌های روز دنیا ساخت آشپزخانه جزیره‌ای مدرن مرسوم شد تا اینکه امروز به کمک طراحان خلاق ایرانی جذاب‌ترین، شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین آشپزخانه جزیره‌ای ایرانی را تولید و عرضه می‌کنیم.

حامی ساخت با 12 سال تجربه درخشان در حوزه طراحی، ساخت و بازسازی دکوراسیون داخلی به همت تیم فنی و مهارت طراحان خلاق خود توانسته است انواع آشپزخانه جزیره‌ای را طراحی و اجرا کند.

تخصص تیم فنی مجموعه موجب شده تا توانایی اجرای لوکس‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌ها در مدت زمانی کوتاه میسر باشد و شما بتوانید بدون هیچ دغدغه‌ای، با آرامش خاطر کامل پروژه خود را به حامی ساخت بسپارید.

تصویر جزیره چوبی

آشپزخانه جزیره‌ای چیست؟

آشپزخانه جزیره‌ای که به آن آشپزخانه جزیره‌ای مدرن نیز می‌گویند. مرکز توجه بسیاری از خانه‌ها است. جایی است که دوستان و خانواده برای غذا خوردن، کمک به پخت و پز یا گفتگو با یکدیگر جمع می‌شوند.

در اصل آشپزخانه جزیره‌ای مدرن یک کابینت مستقل است که معمولاً در وسط آشپزخانه قرار دارد. جزایر آشپزخانه گاهی توسط صندلی‌های اپن محاصره می‌شوند؛ همچنین می‌تواند سینک ظرفشویی و شیر مخصوص به خود را داشته باشد. با این حال، عملکرد نهایی جزایر آشپزخانه افزایش کارایی، زیبایی و تامین فضای ذخیره سازی است. آشپزخانه جزیره‌ای مدرن با اضافه کردن کشوها، قفسه‌ها و کابینت‌ها روشی کارآمد برای سازماندهی مواد اولیه و لوازم آشپزخانه شما فراهم میکند.

تصویر جزیره مدرن مشکی سفید

چگونه مناسب‌ترین مدل آشپزخانه جزیره‌ای مدرن را انتخاب کنیم؟

وقتی به مدل جزیره آشپزخانه فکر می‌کنید، چه چیزی در ذهن شما تداعی می‌شود؟ احتمالاً یک شبه جزیره بلند و مستطیل شکل در وسط آشپزخانه است، اگرچه این یکی از رایج‌ترین گزینه هاست؛ اما موارد دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون، متراژ و سبک آشپزخانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک آشپزخانه جزیره‌ای مدرن بهتر است تمامی عوامل را بررسی کنید تا نتیجه مطابق با سلیقه و خواسته شما رقم بخورد.

در ادامه قصد داریم تاثیر فاکتورهایی همچون سبک دکوراسیون داخلی، متراژ آشپزخانه و غیره را بررسی کنیم.

تصویر آشپزخانه با جزیره

در نظر گرفتن متراژ آشپزخانه 

یکی از معضلات آپارتمان نشینی کمبود فضا و نداشتن متراژ کافی برای آشپزخانه است. اگر شما نیز با چنین چالشی روبرو هستید بهترین انتخاب در نظر گرفتن یک آشپزخانه جزیره‌ای کوچک است.

شما می‌توانید با تغییر عناصری مانند ارتفاع، عمق کم و سایر فاکتورها آشپزخانه جزیره‌ای مدرن خود را شخصی سازی کنید و کابینت‌های کوچک‌تری اضافه کنید که کاملاً مکمل آشپزخانه شما باشند.

به طور کلی منطقه ایده آل در اطراف جزیره آشپزخانه شما 1 متر (3 فوت) است. با در نظر گرفتن این متراژ امکان حرکت آزادانه در سراسر محیط را فراهم می‌کند، البته این ابعاد به بزرگی آشپزخانه شما بستگی دارد؛ بنابراین در مورد اندازه گیری دقیق با تیم اجرایی مشورت کنید.

توصیه می‌شود با از پیاده سازی طرح آشپزخانه جزیره‌ای با کمک نرم افزار 3DMAX شمایل کلی و طرح نهایی را بررسی کنید تا از چالش‌های موجود اطمینان یابید.

تصویر آشپزخانه نئوکلاسیک با جزیره

در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی 

حتما قبل از هر اقدامی سبک دکوراسیون داخلی منزل خود را نیز در نظر داشته باشید و طرحی را سفارش دهید که با شمایل و کلیات منزل شما تناسب داشته باشد، در همین راستا اگر شمایل کلی منزل و آشپزخانه شما به صورت کلاسیک طراحی شده است، بهتر است از جزیره آشپزخانه کلاسیک استفاده کنید و اگر متراژ آشپزخانه زیاد است از سبک‌های مدرن همچون جزیره آشپزخانه لاکچری استفاده کنید.

تصویر آشپزخانه جزیره‌ای به سبک مردن

در نظر گرفتن میزان بودجه

مهم‌ترین فاکتوری که مشخص می‌کند چه سبک یا طرحی را انتخاب کنید، میزان بودجه شماست. اگر محدودیتی از لحاظ بودجه ندارید انتخاب جزیره آشپزخانه لاکچری و جزیره آشپزخانه کلاسیک گزینه‌های مناسبی هستند؛ در صورتی که محدودیت‌هایی از این بابت دارید برخی گزینه‌ها همچون مدل آشپزخانه جزیره‌ای ممبران نیز مناسب است.

تصویر آشپزخانه قهوه‌ای طوسی

پیش بینی چالش‌های موجود

به غیر از جریان رفت آمد در خانه، ایمن بودن محیط زمان قرار دادن جزیره آشپزخانه، بسیار مهم است. باید فضای کافی بین جزیره و سایر تجهیزات در آشپزخانه وجود داشته باشد تا بتوانید همه اجاق‌ها، کشوها، ماشین ظرفشویی و درها را بدون دردسر باز کنید. این امر خطر لغزش، برخورد تجهیزات با یکدیگر و آسیب دیدن وسایل را کاهش می‌دهد.

تصویر جزیره آشپزخانه با کاربرد صبحانه خوری

چند منظوره بودن آشپزخانه جزیره‌ای

یک آشپزخانه جزیره‌ای مدرن، یک ایستگاه کاری چند منظوره است و باید اهداف زیادی مانند تامین فضای ذخیره سازی، صفحه کابینت، نشیمن اضافی، فضای کار و ایستگاه شستشو را داشته باشد. به دقت در مورد چگونگی استفاده از جزیره آشپزخانه فکر کنید تا بتوانید کارایی آن را به حداکثر برسانید؛ به عنوان مثال شما می‌توانید یک اجاق گاز را روی این جزیره قرار دهید تا محیط بیشتری برای آشپزی‌های کوچک داشته باشید. وجود شیر آب روی این میز، می‌تواند زیبایی و کارایی مناسبی را برای شما داشته باشد.

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید که بهترین آشپزخانه جزیره‌ای مدرن، کارآمدترین آشپزخانه جزیره‌ای مدرن است.

حامی ساخت به کمک مشاوران حرفه‌ای خود و با در نظر گرفتن تمام مواردی که گفته شد بهترین گزینه را برای شما طراحی و پیاده سازی می‌کند. تنها کافی است با کارشناسان مربوطه تماس برقرار کنید.

تصویر جزیره آبی قهوه‌ای

معایب آشپزخانه جزیره

به طور کلی نکته خاصی را نمی‌توان به عنوان معایب آشپزخانه جزیره در نظر داشت تنها مواردی که گاهی چالش برانگیز است این است که طراحی آشپزخانه جزیره‌ای در محیط‌های کوچک کمی دشوار است و این مدل کابینت نسبت به سایر موارد گران قیمت‌تر است.

مجموعه حامی ساخت به کمک تیم مشاوران و کارشناسان فنی خود به شما کمک می‌کند تا متناسب با بودجه و فضایی که در اختیار دارید بهترین طرح را انتخاب کنید تنها کافی است پس از ورود به سایت با بخش پشتیبانی تماس بگیرید؛ همچنین به منظور بررسی و اطلاع از جزئیات انواع آشپزخانه جزیره‌ای مدل جدید به صفحه نمونه کار مراجعه کنید و عکس‌های مربوط به انواع آشپزخانه جزیره‌ای شیک و مدرن را مشاهده کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت