دکوراسیون شرکت خصوصی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > دکوراسیون شرکت خصوصی

طراحی دکوراسیون شرکت نیازمند مهارت و تخصص بالاتری نسبت به طراحی دکوراسیون منزل است؛ چرا که باید برخی اصول روانشناسی و تکنیک در طراحی دکوراسیون اداری رعایت شود تا کارمندان آرامش کافی برای انجام کارهای خود را داشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با طراحی دکوراسیون شرکت به طور کامل صحبت کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

اصول دکوراسیون شرکت

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت می‌بایست به گونه‌ای باشد که علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن نظم بتواند با هر مخاطب و هر سلیقه‌ای ارتباط برقرار کند و در عین حال زیبا و دلنشین نیز باشد.

از آنجایی که منافع سازمانی در اولویت است طراح دکوراسیون داخلی شرکت باید مهارت و تخصص کافی داشته باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل همه چیز باید طبق سلیقه افراد ساکن در آن باشد؛ اما در شرکت اوضاع بدین شکل نیست و طراحی دکوراسیون داخلی شرکت باید با ایده و اصول خاصی طراحی و ساخته شود.

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت اگر به بهترین نحوه اجرا و ساخته شود، می‌تواند فضایی دلچسب و دلنشین را برای کارمندان مهیا و فراهم سازد؛ مانند دکوراسیون شرکت گوگل که تمامی اصول لازمه در آن رعایت شده است. به وجود آوردن چنین فضایی منجر به افزایش رضایت شغلی می‌شود که در نهایت این امر به افزایش راندمان ختم می‌شود. لازم به ذکر است که این اصول در طراحی دکوراسیون شرکت معماری، دکوراسیون شرکت مهندسی، دکوراسیون شرکت هواپیمایی و… متفاوت است.

تصویر دکوراسیون شرکت فانتزی

رنگ ایده آل دکوراسیون داخلی شرکت

اولین ایده در مورد طراحی داخلی شرکت، رنگ است. رنگ‌ یکی از تاثیرگذارترین موارد در طراحی دکوراسیون شرکت است. برای داشتن شرکتی ایده آل و لاکچری از رنگ‌های شاد در فضای شرکت استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های شاد و مناسب منجر به گذاشتن تاثیر مثبت در روحیه کارمندان می‌شود.

در رنگ آمیزی شرکت باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که تمرکز را افزایش می‌دهند و خواب‌آور نیستند. شما باید از رنگ‌هایی که موجب برهم خوردن تمرکز و ایجاد فضای مشوش می‌شود، پرهیز کنید. 

توجه به رنگ مبلمان در طراحی داخلی شرکت

برای طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی بی‌نظیر و خاص، باید به رنگ مبلمان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای انتخاب رنگ مبلمان هماهنگی آن را با سایر وسایل شرکت، در اولویت قرار دهید. مبلمان‌های شرکت را مدرن و شیک انتخاب کنید؛ زیرا این امر علاوه بر افزایش جلوه طراحی دکوراسیون داخلی شرکت در سلامتی کارمندان نیز موثر است.

استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی شرکت

از پارتیشن‌ بندی اداری اغلب در شرکت‌های کوچک استفاده می‌شود. پارتیشن‌ها فضایی است که با پوشش‌هایی آن را تقسیم بندی می‌کنند. پارتیشن‌ها بیشتر به دلیل تقسیم بندی و خصوصی سازی حریم کارمندان طراحی می‌شود. در طراحی پارتیشن‌ها بهتر است از شیشه یا پرده‌های روشن استفاده شود؛ این امر موجب می‌شود که کارمندان همکاران خود را ببینند. پارتیشن چوبی از جمله زیباترین پارتیشن‌های بازار است. نبود دیوار موجب افزایش ارتباط و همکاری بین اعضای تیم می‌شود.

تصویر دکوراسیون سالن انتظار شرکت

طراحی بی‌نظیر و زیبا برای اتاق مدیریت

یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی شرکت، طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت است. برای طراحی اتاق مدیریت دو سبک وجود دارد که بسته به سلیقه افراد انتخاب می‌شوند. دو سبک مدرن و کلاسیک از سبک‌های موجود در زمینه طراحی اتاق مدیریت است. با توجه به اهمیت بالای اتاق مدیریت بهتر از وسایل و مبلمان درجه یک استفاده شود و همچنین بهتر است طراحی و چینش دکوراسیون اداری اتاق از سایر فضاهای سازمان زیباتر و شیک‌تر باشد و حساسیت بیشتری را نسبت به دکوراسیون این اتاق به خرج دهیم.

 

چیدمان عالی محیط برای طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مواردی که به طراحی دکوراسیون داخلی شرکت کمک می‌کند چیدمان بی‌نظیر و استفاده حداکثری از فضای شرکت است؛ پس جدا از اصول طراحی دکوراسیون شرکت، باید به دلنشین بودن و مورد پسند بودن چیدمان نیز توجه کنید.

حال که با برخی اصول مهم در طراحی دکوراسیون شرکت آشنا شدید با یک مثال استانداردهای لازم برای طراحی دکوراسیون شرکت مهندسی معماری را برایتان توضیح می‌دهیم.

اگر دکوراسیون داخلی شرکت مهندس مدرن باشد از رنگ‌های خنثی، مبلمان ساده و اکسسوری‌های مفهومی استفاده می‌کنیم؛ همچنین استفاده از گل و گیاه طبیعی می‌تواند فضا را تلطیف دهد.

اگر دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی کلاسیک باشد از رنگ‌های قهوه‌ای و کرم استفاده می‌کنیم، مبلمان را از جنس چوب سفارش می‌دهیم و چیدمان را به صورت گرد و مدور در نظر می‌گیریم؛ همچنین استفاده از تابلوها و اکسسوری‌های طلایی با تم سنگین بسیار رایج است

تصویر دکوراسیون سبز شرکت

نکات مهم در مورد چیدمان فضای شرکت

در ادامه چند نکته مهم در مورد چیدمان فضای شرکت خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

چیدمان باید به صورتی انجام گیرد که تمام کارکنان احساس راحتی کنند و رضایت لازم را از چیدمان داشته باشند.

در صورت کوچک بودن فضای شرکت، می‌توانید کتابخانه و سایر وسایل دکوری را در یک پارتیشن شیشه‌ای نیمه مات قرار دهید.

استفاده از گلدان و سایر موارد تزئینی بر روی میز کارمندان باعث می‌شود که فضا، سر زنده و زیبا شود.

 

استانداردهای حیاتی در طراحی و دکوراسیون داخلی شرکت

برخی استانداردها و نکات حیاتی وجود دارد که از رنگ بندی، پارتیشن بندی و چیدمان مهم‌تر است و باید حتما رعایت شود تا بهره وری و راندمان کاری افزایش یابد. این موارد عبارتند از:

  • نورپردازی
  • تهویه
  • اتوماسیون و ذخیره سازی

 

نورپردازی

نورپردازی در جلوه هر چه بیشتر رنگ‌ها و طراحی دکوراسیون شرکت نقش بسیار پر رنگی را ایفا می‌کند.

آیا می‌دانستید که نورپردازی در دفتر شما می‌تواند تعیین کند که کارکنان شما چقدر خوشحال و سازنده باشند. برخی از کسب و کارها حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که چراغ‌های جداگانه و قابل کنترل را در هر بخش کاری دفتر نصب کرده‌اند تا کارمندان بتوانند آن را مطابق با روحیه خود تغییر دهند. این نکته می‌تواند برای کاهش افسردگی، بهبود خلق و خو و افزایش بهره وری در محیط اداری شناخته شده‌اند.

 

تهویه

آخرین چیزی است که کسب و کارها هنگام طراحی شرکت به آن فکر می‌کنند تهویه مطبوع است. تهویه مطبوع نه تنها برای رفاه کارکنان، بلکه برای سلامت و ایمنی نیز بسیار مهم و اساسی است. وجود تهویه در شرکت‌های شلوغ و پر رفت و آمد موجب می‌شود تا هوایی سالم‌تر را تنفس کنید؛ در نتیجه حتما یک سیستم تهویه مطبوع برای شرکت خود در نظر بگیرید.

 

اتوماسیون

شرکت‌های بزرگ همچون بیمه که اسناد زیادی برای ذخیره سازی دارند حتما باید از سیستم‌های اتوماسیون برای ذخیره سازی اسناد خود استفاده کنند؛ زیرا استفاده از فایل‌ها و کمدهای بزرگ برای ذخیره سازی اسناد موجب می‌شود حجم زیادی از فضا اشغال شود و نتوانیم از تمام امکانات محیط و فضای اداری استفاده کنیم.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شرکت 

دکوراسیون داخلی شرکت مبحثی تخصصی و پیچیده است. برای اینکه نتیجه دلخواه حاصل شود باید پروژه خود را به یک شخص یا مجموعه حرفه‌ای بسپارید که از لحاظ مهارت و دانش فنی بی نقص باشد.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شرکت از مباحث مهم و با اهمیت است؛ زیرا این طراحی در روحیه پرسنل، دیدگاه ارباب رجوع و پرستیژ شرکت و برند شما تاثیر بسیاری دارد؛ در نتیجه باید دقت کافی را به کار گیرید تا در گوشه گوشه شرکت خود اصول و استانداردهای لازم را پیاده سازی کنید.

یک طراح دکوراسیون داخلی شرکت باید روانشناسی رنگ، اصول چیدمان و استانداردهای مهمی که به محیط کاری تاثیر می‌گذارد را بداند و به بهترین شکل اجرا کند.

حال اگر بدون تحقیق و بررسی شرکت خود را به دست طراحانی بسپارید که از اصول مهم اطلاع ندارند، می‌توانند محیط شرکت شما را به فضایی کسل کننده و خسته کننده تبدیل کنند؛ پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

قطعا سوالی که در این لحظه با آن روبرو هستید این است که طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شرکت خود را به چه کسانی بسپاریم؟

چهار مولفه تعهد، اخلاق کاری، تخصص و خلاقیت را در تمام امور علی الخصوص حرفه دکوراسیون داخلی شرکت در نظر داشته باشید و قبل از هر اقدامی رزومه کاری و کیفیت طراحی‌های شرکت مورد نظر را بررسی کنید.

سخن آخر

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت‌ به دلیل اینکه محل رفت و آمد ارباب رجوعان و محلی برای بستن قراردادهای کاری است از اهمیت خاصی برخوردار است. لازم به ذکر است که حامی ساخت تمامی اصول مورد نیاز را در طراحی دکوراسیون شرکت رعایت می‌کند و طراحی شرکت شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. ما در این مقاله در رابطه با این اصول با شما صحبت کردیم و عکس شرکت‌های شیک را به نمایش گذاشتیم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت