ساخت اسکلت کمد دیواری و نکات مهم آن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > ساخت اسکلت کمد دیواری و نکات مهم آن

ساخت کمد دیواری یک جز جدایی ناپذیر در اتاق خواب می باشد. وجود کمد دیواری از اهمیت بالایی در اتاق خواب ها برخوردار می باشد. اغلب افراد از وجود کمد دیواری در منزل خود خشنود هستند بدلیل اینکه به راحتی  اشیا و وسایل مورد نیاز در آن جا داده و فضایی مرتب و سازمان داده شده را بوجود می آورد. ساخت اسکلت کمد دیواری و نکات آن را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

ساخت اسکلت کمد دیواری به دلیل اینکه سوق افراد به سمت منزل راحت و خلوت پیش از پیش زیاد شده است بسیار رواج یافته است. برای نمونه می توان به کمد دیواری ریلی اشاره کرد که نمونه ای مدرن و زیبا می باشد و باعث زیرا تر شدن اتاق خواب می شود.

امروزه برخی از آپارتمان ها و منزل از متراژ و وسعت کمی بهره می برند به همین دلیل خیلی زود نامرتب و بهم ریخته  می شود بهترین گزینه برای جلوگیری اینگونه نامرتب منازل ساخت کمد دیواری می باشد. ما قصد داریم در ادامه این مقاله به نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری بپردازیم.

یکی از نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری سایز و اندازه کمد می باشد. پیش از آنکه نسبت به ساخت و دیزاین کمد دیواری اقدام کنید می بایست ابتدا به سایز و اندازه آن بپردازید. باید بر اساس مقدار فضایی که برای لباس ها و یا قرار گیری سایر موارد نیازاست طراحی کنید .

بهترین مورد برای اینکه حتی از یک اینچ نیز استفاده شود و فضای خالی هدر نرود می بایست لباس هایی که سایز یکسان دارندرا دسته بندی کنید. یکی دیگر از نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری این است که برای اشیایی  با عرض پنجاه سانتی متر می بایست فضای مجزا در کمد برای آن تهیه و طراحی کنید و همچنین باید میله بالایی کمد دیواری در بالاترین سطح خود قرار گرفته باشد این امر باعث می شود که لباس ها تا سطح پایینی کمد دیواری فاصله داشته باشند. برخی از نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری عبارتند از:

استفاده از کشوی کمد

استفاده از کشوی در ساخت کمد دیواری از مزیای فوق العاده ای برخوردار می باشد و می توان از کشوی ها برای قرار دادن لباس هایی همچون پیراهن و ژاکت استفاده شود و به راحتی در دسترس باشند. اما مانند هر وسیله دیگر استفاده از کشوی کمد دیوار نیز دارای نکات منفی و معایبی نیز می باشد.

از معایب استفاده از کشوی برای کمد دیواری می توان به هزینه بالای آن اشاره داشت و همچنین از بین رفتن فضای مفید کمد اشار کرد. اگر پیش از کمد دارای میز آرایش و یا میز پاتختی می باشید نیازی به استفاده از کشوی کمد نمی باشد.

ساخت اسکلت کمد دیواری چند منظوره

یکی دیگر از نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری استفاده از میله برای قرار دادن اشیا می باشد. در فصل تابستان ممکن است از میله ها برای آویزان نمودن بلوزها و در زمستان از قفسه ها برای قرار دادن لباس های پشمی و کاپشن ها به صورت تاخورده استفاده نمائید و همچنین می توان در برخی مواقع میله ها را جدا کرده و تنها از قفسه استفاده نمود.

طراحی فضای ایده آل برای ذخیره سازی

گاهی اوقات به دلیل کم بودن فضا می بایست از تمای فضای موجود استفاده کرد بهترین پیشنهاد برای استفاده کامل از فضا آویزان کردن لباس ها می باشد که با آویزان کردن لباس ها می توان از تمامی فضا ها بهره مند شوید.

می توانید لباس های تاخورده را در قسمت های دیگر قرار دهید زیرا قرار دادن لباس های تاخورده در زیر لباس های آویزان شده می تواند باعث شلوغی و رقم زدن فضای زشت و نامطلوب شود.

تمرکز بر روی ارگونومیک ها

یکی دیگر از نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری طراحی فضا به صورت ارگونومیک می باشد. زیرا هیچکس در دنیا وجود ندارد که  برای پیدا کردن لباس خود ساعت ها وقت بگذارد و به سختی آن را پیدا کند.

اگر فضا به صورت ارگونومیک طراحی شود میتوان به سادگی هرچه تمام تر و بدون زحمت به وسایل مود نیاز و یا به لباس های مورد نیاز دست یافت. با اجام این کار بسیار فضای کمد دلپذیرتر و زیبا تر خواهد شد و مرتب بودن لباس ها و قرار گیر آن ها به صورت مرتب و منظم حس خوبی را منتقل می کند.

ساخت انواع کمد دیواری ها

در مطالب بالا ما به یک نمونه از انواع کمد دیواری اشاره کردیم و همانطور که گفته شد کمد دیواری ها انواع مختلفی دارند و انواع آن بسته به نوع متریال بکار رفته متفاوت می باشد به عنوان مثال بر اساس نوع متریال می توان آن را به چند نوع تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  • کمد ممبران
  •  کمد لباس چوبی
  • کمد ام دی اف

سخن آخر

ما در این مقاله به نکات مهم در ساخت اسکلت کمد دیواری امیدواری این نکات برای شما مفید و کاربردی باشد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت