طراحی دکوراسیون اداری

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون اداری
تصویر دکوراسیون اداری سبز

فهرست مطالب

 

اتاق مدیریت، محیطی است که مدیرعامل حداقل 7 ساعت کاری از روز خود را در آن سپری می‌کند؛ بنابراین طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت اگر به درستی و طبق اصول دکوراسیون انجام شود منجر به آرامش و تمرکز بیشتر و به دنبال آن بالا رفتن بازدهی می‌شود. طبق روانشناسی محیط، مبلمان و نوع طراحی اتاق مدیریت می‌تواند بر روی عملکرد انسان، تمرکز و حتی احساسات تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد.



اگر با اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت آشنا شوید و از آن در طراحی اتاق ریاست استفاده کنید، متوجه بالا رفتن تمرکز و بهبود روند فعالیت کاری خواهید شد! طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت با توجه به تاثیر بسیار زیاد آن بر میزان بازدهی مدیر، و احساس رضایت مراجعه کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید به همه چیز توجه داشت؛ از دکور پشت میز مدیریت گرفته تا طرح سقف اتاق مدیریت؛ همه این‌ها مهم هستند. ما در این مقاله قصد داریم که به اهمیت دیزاین و طراحی اتاق مدیریت و همچنین به اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت بپردازیم. با حامی ساخت همراه باشید.

تصویر طراحی دکوراسیون اداری

نمونه کارهای طراحی دکوراسیون اداری حامی ساخت

طراحی دکوراسیون اداری داروسازی ثامن با تم کرم قهوه‌ای

طراحی دکور اداری داروسازی ثامن با تم سفید طوسی

انواع طراحی دکوراسیون اداری

طراحی اتاق مدیریت باید به گونه‌ای باشد که حس دعوت‌کنندگی را به ارباب رجوع القا کند و همراه با حس آرامش باشد. علاوه بر آن طراحی درست اتاق مدیریت باعث ساماندهی و نظم مجموعه می‌شود. نورپردازی و چیدمان در این نیز طراحی از اهمیت شایانی برخوردار است.

طراحی دکوراسیون دفتر کار به دو صورت طراحی بسته و طراحی باز انجام می‌شود که در ادامه شما را با این دو نوع طراحی آشنا خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون تجاری، میانبری برای درآمد بیشتر

طراحی دکوراسیون اداری به صورت بسته

این نوع طراحی که به طراحی اداری سلولی نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های قدیمی است که در آن بیشتر از پارتیشن بندی اداری و دیوارها برای جداسازی هر بخش استفاده می‌شود. این دیوارها می‌توانند از جنس کناف باشند؛ زیرا امروزه کناف طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مدل طراحی برای مکان‌هایی که کار در آن نیازمند به تمرکز بالا است می‌تواند مناسب باشد زیرا از حواس پرتی افراد جلوگیری می‌کند.

طراحی دکوراسیون اداری به صورت باز

این نوع طراحی دکوراسیون دفتر کار امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد.در این سبک طراحی که به آن پلان باز نیز می‌گویند، از دیوارها کمتر استفاده می‌شود و فضای کاری باز و گسترده‌تر است. در این سبک طراحی مدیران تسلط زیادی بر کارمندان دارند؛ کارمندان راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و فضای ایجاد شده بسیار صمیمی و دوستانه است.

تصویر دکوراسیون اداری

معرفی سبک‌های مختلف در طراحی دکوراسیون اداری و تجاری

وجود نرم افزارهای متنوع و همچنین طراحان خبره و کاربلد موجب شده تا ما با طیف گسترده‌ای از سبک‌های طراحی دکوراسیون اداری روبرو شویم که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند و هر کسی می‌تواند متناسب با سلیقه و نیاز خود آنچه را که در نظر دارد، پیاده سازی کند.

در ادامه چند مورد از پرکاربردترین سبک‌های طراحی دکوراسیون اداری و تجاری را به شما معرفی خواهیم کرد.

اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون اداری با بهترین قیمت

طراحی دکوراسیون اداری ساده

همیشه ساده بودن جذاب است. استفاده کردن از رنگ‌های روشن و المان‌های ساده موجب می‌شود که شما یک طراحی ساده و در عین حال جذاب و شیک داشته باشید. استفاده کردن از طراحی دکوراسیون اداری ساده برای محیط‌های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا فضا این اجازه را به ما نمی‌دهد که از المان‌های سنگین و بزرگ استفاده کنیم.

تصویر اتاق اداری

طراحی دکوراسیون اداری مدرن

این نوع طراحی یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون اداری است. معمولا در طراحی دکوراسیون اداری مدرن از المان‌های مفهومی، رنگ‌های خنثی و سرد و نورپردازی تیره استفاده می‌شود. برای جداسازی فضا در نوع طراحی می‌توان پارتیشن استفاده کرد. برخی از شرکت‌ها به صورت تلفیقی برای فضاهای مختلف از طراحی‌های گوناگون استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را مدرن و اتاق کار پرسنل را ساده طراحی می‌کنند.

دکوراسیون اداری کلاسیک

این مدل طراحی در میان کارفرمایان محبوب‌تر است زیرا فضایی دوستانه و صمیمی را در بین کارکنان ایجاد می‌کند. طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک معمولا در محیط‌های بزرگ به کار گرفته می‌شود؛ علاوه بر این استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای و کرم و سایر رنگ‌های گرم در این سبک مرسوم‌تر است؛ همچنین بیشترین متریالی که در سبک طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک استفاده می‌شود از جنس چوب است.

دکوراسیون اداری شیک

طراحی دکوراسیون اداری شیک تلفیقی از طراحی مدرن و ساده است. استفاده از رنگ‌های شاد، میز و صندلی‌های ساده و همچنین بکارگیری گیاهان در این سبک بسیار پرطرفدار است.

طراحی دکوراسیون اداری سبز یکی از بهترین مثال‌هایی است که می‌توانیم برای این سبک در نظر بگیریم؛ زیرا از همه لحاظ شیک و چشم نواز است.

رنگ سبز انرژی بخش و نشاط آور است، روحیه پرسنل را تلطیف می‌بخشد و در عین جذابیت رگه‌هایی از سادگی را نیز در برمی‌گیرد. برای اینکه یک طراحی دکوراسیون اداری شیک داشته باشید باید چندین نمونه را بررسی کنید و از هر نمونه خصوصیات جذاب آن را استخراج کنید.

تصویر دکوراسیون و طراحی دفتر کار

دکوراسیون اداری لاکچری

برای یک طراحی دکوراسیون اداری لاکچری باید تمامی جنبه‌ها همچون چیدمان، مبلمان و نورپردازی منحصر به فرد باشد.

معمولا استفاده از این سبک کمی گران است؛ زیرا طراحی پیچیده‌ای دارد و اجرا کردن آن نیز زمان‌بر است. معمولا لوازم دکوراسیون اداری در این سبک تلفیقی از چوب و فلز است. رنگ بندی محیط می‌تواند روشن یا تیره باشد و معمولا از متریال گران قیمت و منحصر به فرد استفاده می‌شود؛ اگر اجرای دکوراسیون داخلی توسط تیم حرفه‌ای انجام بپذیرد، به این علت که آن‌ها دانش کافی در زمینه طراحی و اجرا دارند با خیال آسوده می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و اینچنین طراحی و اجرای دکوراسیون اداری خود را به بهترین نحو رقم بزنید.

برای پیدا کردن طراح‌های کاربلد و مطرح می‌توانید از حامی ساخت کمک بگیرید همچنین مشاوران حامی ساخت می‌توانند شما را در رسیدن به طرح موردنظرتان یاری کنند تا اجرای دکوراسیون اداری خود را به بهترین نحو رقم بزنید.

5 مورد از اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری که شاید ندانید!

اصول طراحی داخلی فضای اداری کاملا متفاوت با طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی و همچنین طراحی دکوراسیون آتلیه عکاسی است؛ به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما عزیزان تمامی اصول و جزئیات طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار را برایتان توضیح خواهیم داد.

تصویر اتاق کار

از اهمیت نورپردازی غافل نشوید!

نور مناسب در فضای کار، موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری کارمندان می‌شود. به همان نسبت نور کم در محیط کاری موجب خستگی، کاهش انرژی و سردرد کارمندان می‌شود که این موضوع باعث کاهش راندمان کاری آن‌ها خواهد شد.  بهترین نور برای نورپردازی طراحی اداری نور طبیعی است که نورهای مصنوعی می‌توانند مکمل این نورپردازی باشند.

شیوه نور پردازی به 4 دسته تقسیم می‌گردد:

  • نورپردازی عمومی: این نوع نورپردازی همه فضای مورد نظر را روشن می‌کند.
  • نورپردازی تاکیدی: این نوع نور پردازی به گونه‌ای است که بخشی از فضا را برای جلب توجه افراد روشن‌تر می‌کند.
  • نورپردازی وظیفه‌ای: این نورپردازی تنها بخش‌ها و سطوح کاری را روشن می‌کند.
  • نورپردازی تزئینی: از این نوع نور پردازی بیشتر برای زیباتر دیده شدن بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

طراحی دکوراسیون اداری ارزان، با تضمین کیفیت

رنگ‌ها روح محیط هستند، در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

رنگ آبی و سبز: رنگ‌های آبی و سبز جمله رنگ‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها باعث ایجاد آرامش در محیط می‌شود. همچنین این رنگ‌ها حس اعتماد و افزایش بازده کاری را با خود به ارمغان می‌آورد. 

رنگ قرمز: استفاده از رنگ قرمز باعث افزایش انرژی و هیجان می‌شود. استفاده از این رنگ در محیط‌های کاری که کارمندان نیاز به تمرکز بالایی دارند، توصیه نمی‌شود.

رنگ زرد: اگر در استفاده از رنگ زرد در محیط کاری زیاده روی شود، آشفتگی در طراحی دکوراسیون دفتر کار ایجاد می‌شود و تمرکز افراد از بین می‌رود.

رنگ خاکستری: استفاده از رنگ خاکستری به دلیل خنثی بودن، در دکوراسیون محیط کار، کسل کننده خواهد بود و راندمان کاری کارمندان را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به این رنگ علاقه دارند از آن در بخش کوچکی از فضای کاری خود استفاده کنند.

نکته: توصیه می‌شود در طراحی دیوار اداری حتما از رنگ سفید استفاده کنید؛ زیرا جدا از اینکه محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، چشم نواز است و انرژی مثبتی را به پرسنل و ارباب رجوع منتقل می‌کند.

گل و گیاه، امید بخش و انرژی دهنده!

استفاده از گیاهان موجب می‌شود تا طراحی دکوراسیون اداری شما زیباتر دیده شود؛ همچنین گیاه باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در افراد می‌شود. گیاهان هوای محیط را تصفیه و پاک می‌کنند. یکی دیگر از تاثیرات گیاهان در محیط اداری، کاهش صدا است. هر چه گیاهان برگ‌های پهن‌تری داشته باشند، کاهش صدا نیز بیشتر خواهد بود. گیاه عنکبوتی و گیاه پیچک از گیاهانی هستند که تاثیر زیادی در تصفیه هوای محیط کاری دارند. لازم به ذکر است که اگر قصد صرف هزینه زیادی برای طراحی دکوراسیون اداری خود ندارید می‌توانید از صفحه دکوراسیون اداری ارزان دیدن کنید.

تصویر دفتر کار اداری

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون اداری

مبلمان اداری شامل صندلی اداری، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس، میز اداری، میز مدیریت، مبل اداری، میز منشی و… می‌شود. رنگ مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون دفتر اداری بسیار مهم است و اگر سازمانی رنگ خاصی برای برند خود دارد، بهتر است رنگ مبلمان را نیز همان رنگ سازمان انتخاب نماید. این کار باعث می‌شود محیط کاری برای کارمندان جذاب‌تر باشد. بهتر است مبلمان دکوراسیون محیط کار و همچنین دیوارپوش‌ را با توجه به فضای مورد نیاز انتخاب کنید.

دنبال یک شرکت حرفه‌ای برای طراحی دکوراسیون اداری هستی؟

استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون اداری

استفاده از آینه در طراحی فضای اداری موجب می‌شود محیط بزرگ‌تر بنظر برسد، نور چند برابر شود و جذابیت چشم نوازی به محیط کاری شما می‌بخشد.

بکارگیری آینه در دکوراسیون اداری مدرن و همچنین در طراحی دکوراسیون ساده بسیار مرسوم و محبوب است.

یک طراح دکوراسیون اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک طراح دکوراسیون علاوه بر دانش و خلاقیت که از ویژگی‌های مهم یک طراح دکوراسیون اداری است باید چند ویژگی مهم و بارز دیگر نیز داشته باشد. چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

خلاقیت

خلاقیت اساسی‌ترین اصلی است که یک طراح باید داشته باشد تا بتواند با خلاقیتی که دارد طراحی اداری را به زیباترین شکل ممکن خلق کند.  عدم خلاقیت موجب تولید طرح‌های تکراری و مشابه می‌شود که هیچ تمایزی با یکدیگر ندارند.

مهارت و استعداد

داشتن مهارت در طراحی موجب می‌شود تا از کوچک‌ترین فضاها بیشترین بهره‌وری و کارایی را استخراج کرد؛ به طور مثال دکوراسیون اتاق اداری کوچک را باید به نحوی طراحی کند که تا حد ممکن کوچکی و گرفتگی فضا به چشم نخورد و از رنگ‌های مناسب این فضا به بهترین شکل استفاده کند.

تعهد

تعهد یک اصل اخلاقی است که بدون آن نمی‌توان به هیچ کسی اعتماد کرد؛ زیرا قطعا نتیجه پروژه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک طراح موفق باید قابل اطمینان باشد و نسبت به پروژه‌ی خود متعهد باشد.تعهد یکی از کلیدهای اصلی برای تبدیل شدن به یک طراح موفق است.

دانش فنی

داشتن دانش فنی به شما این امکان را می‌دهد که چیزی را طراحی کنید که امکان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد.

تصویر طراحی دفتر کار اداری

مراحل انتخاب یک شرکت طراح دکوراسیون اداری مطمئن!

انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون اداری یکی از سخت‌ترین بخش‌های ممکن است. شما باید یک شرکت معتبر و حرفه‌ای را انتخاب کنید؛ زیرا تغییر دکوراسیون کار آسانی نیست که شما بتوانید سالی یکبار آن را تغییر دهید؛ پس در ابتدای کار دقت لازم را به کار گیرید؛ زیرا قرار است تا چندین سال از سازه طراحی شده استفاده کنید.

اگر برای انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون اداری چالش دارید ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید. حتما مواردی که در ادامه گفته می‌شود را در نظر داشته باشید:

خبره بودن: خبره بودن اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا اگر شرکت انتخابی مهارت کافی نداشته باشد آن طرحی که مدنظر دارید طراحی و در نهایت اجرا نخواهد شد.

کارشناسان فنی: تصور کنید که مرحله طراحی را به خوبی پشت سر گذاشتید حال اگر کارشناسان فنی مهارت کافی نداشته باشند نتیجه دلخواه شما حاصل نمی‌شود.

رزومه کاری موفق: با بررسی رزومه کاری شرکت می‌توانید اطلاعات مهمی در مورد سبک کاری، نوع طراحی و کیفیت اجرا بدست آورید.

کیفیت: کیفیت نیز از نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا کار بی‌کیفیت طول عمر پایینی دارد.

چگونه می‌توانیم یک دکور اداری شیک داشته باشیم؟

انتخاب طراح برای طراحی دکور اداری اولین‌ گام برای داشتن دکور اداری مدرن است؛ به همین منظور می‌توانید با مشاوره دکوراسیون داخلی و دادن اطلاعات دقیق از فضا کاری، سلیقه، متراژ و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید تا دکور دفتر اداری را برایتان طراحی کنند، فضا بی نظیر و دلچسبی را برای محیط اداری داشته باشید. دقت کنید که طراحی محیط اداری بسیار به سلیقه متقاضی بستگی دارد. برخی از متقاضیان دکور اداری کلاسیک را می‌پسندند و برخی دکور اداری سفید، که البته توجه کنید برای انتخاب رنگ دکور اتاق اداری به متراژ فضا بسیار دقت کنید؛ به این علت که برخی از رنگ‌ها باعث می‌شود که فضای ادرای کوچک‌تر به نظر برسد. طراحی داخلی اداری توسط طراحان حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا آنچه را در ذهن داشته‌اید را در اختیار داشته باشد. انتخاب بهترین طراح با‌عث می‌شود که به تمامی نکات و اصولی گفته شده دقت کند و به بهترین نحو دکور اداری انجام دهد.

قیمت طراحی دکوراسیون اداری

قطعا قیمت طراحی دکوراسیون اداری یکی از معیارهای مهم برای انتخاب سبک دکوراسیون است. اما باید توجه داشته باشید که این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا سبکی که برای دکوراسیون اداری خود می‌پسندید تعیین کننده اصل قیمت است و در نهایت امکانات و وسایلی که برای دکوراسیون استفاده می‌شود در قیمت نهایی تغییراتی ایجاد می‌کند.

تصویر دکوراسیون اداری خاکستری

تصویر بالا یک سبک طراحی دکوراسیون اداری است که به دلیل سادگی طرفداران زیادی دارد.

تصویر دکوراسیون شیک اداری

ترکیب پارتیشن چوبی، شیشه‌ای و فلزی توسط یک پارتیشن کار فضای بسیار زیبا و شیکی را در شرکت شما ایجاد می‌کند.

تصویر طراحی دکوراسیون اداری با گیاهان

گاهی اوقات زیبایی در سادگی است. با یک چیدمان ساده، خلوت و اصولی آرامش را به محیط کار خود بیاورید.

تصویر طراحی دکوراسیون اداری سبز

پارتیشن‌ها و رنگ‌ها همیشه به محیط کار جلوه می‌دهند. رعایت اصول رنگ بندی مهم‌ترین بخش طراحی دکوراسیون اداری است.

تصویر طراحی دکوراسیون اتاق جلسه

خلاقیت، پایه اصلی طراحی دکوراسیون است. تیم حامی ساخت همواره ایده‌هایی نو برای طراحی دکوراسیون در اختیار دارد.

تصویر طراحی دکوراسیون اتاق کارمندان

دکوراسیون اداری و چیدمان محیطی که در آن کار می‌کنید به شدت بر روی کارکرد شما تاثیر می‌گذارد.

تصویر دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون اتاق جلسات یکی از انواع دکوراسیون اداری است که می‌تواند پرستیژ کاری شما را بالا ببرد.

تصویر اتاق کار

تصویر دکوراسیون سالن اصلی شرکت

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. elahe-s
    elahe-s ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

    سلام. ممنون از محتوای مفیدتون. یه سوال داشتم اونم اینه که امکان برآور نسبی هزینه برای یه طراحی دکوراسیون اداری ساده وجود نداره؟ مثلا حدودا چقدر ممکنه قیمتش در بیاد؟

    1. حامی ساخت
      حامی ساخت ۳ اسفند ۱۴۰۰

      سلام … عزیز،
      هزینه بسته به مدل دکوراسیون اداری که مدنظرتون هست متفاوته؛ برای اطلاع از حدود قیمت‌ها می‌تونید وارد صفحه قیمت طراحی دکوراسیون داخلی بشید یا همین الان باهامون تماس بگیرید. (۰۲۱۹۱۶۹۲۳۲۶)

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت