مزایا و معایب سقف کناف

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > مزایا و معایب سقف کناف

در حال حاضر بیشتر افرادی که قصد دارند، برای طراحی دکوراسیون داخلی خود از سقف کاذب استفاده کنند، نوع کناف آن را در اولویت اول قرار می دهند؛ اما باید با مزایای سقف کاذب کناف و معایب سقف کاذب کناف آشنا باشند. اکثر افراد احتمال دارد، این سوال را در ذهن خود مرور کنند که آیا سقف کناف معایبی هم دارد؟ متاسفانه باید بگوییم بله، البته این موضوع در صورت اجرای غلط این سقف‌ها اتفاق می افتد که با کمال تاسف در اکثر مواقع این اتفاق صورت می‌پذیرد.

ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در رابطه با مزایا و معایب سقف کناف صحبت کنیم، راه‌های شناخت و انتخاب بهترین و معتبرترین کناف کار را به شما معرفی کنیم.

با حامی ساخت همراه باشید.

تصویر سقف کناف با نور

حامی ساخت چه خدماتی در زمینه اجرای سقف کناف ارائه میده؟

مزایای سقف کناف

در این بخش به مزایای سقف کناف اشاره می‌کنیم. در واقع معایبی که در این مقاله به آن اشاره شده، در صورت اجرای نادرست سقف کناف مشکل ساز می‌شود. در آخر مقاله راهکارهایی را ارائه دادیم که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود معایب سقف کناف برایتان مشکل ساز نشود. از جمله مزایای سقف کناف عبارتند از:

  • سقف‌های کنافی چند برابر سبک‌تر از دیوارهای گچی هستند؛ به همین دلیل در زمان زلزله خطرات کمتری خواهند داشت.
  • اجرای سقف کناف بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از گچ است.
  • انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • به آسانی نصب می‌شود.
  • عایق حرارت هستند.
  • در برابر آتش و رطوبت مقاوم‌اند.
  • در فضاهای قدیمی به آسانی استفاده می‌شود و فضا را جدیدتر می‌کند.
  • تاسیسات ساختمانی را به راحتی می‌توان از آن عبور داد.
  • ضخامت سقف‌های کنفی از سقف‌های سنتی کمتر است.

به طور کلی مزایای سقف کناف زیاد است که ما در بالا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

معایب سقف کاذب کناف

همان گونه که بیان کردیم سقف‌های کاذب در صورتی که به درستی اجرا نشوند، معایبی در آن‌ها به وجود خواهد آمد. در واقع این مشکلات و معایب سقف کناف جزئی از ذات سقف کاذب نیستند و در اصل به اجرای ناقص و نادرست آن برمی‌گردد. ممکن است بعضی از مشکلات در هنگام نصب و اجرای سقف کناف به وجود بیاید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تصویر سقف کناف سالن

عدم پایداری در برابر رطوبت

برخی از سقف‌های کناف اگر در معرض آب قرار بگیرند، مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند و ممکن است خیلی زود خراب شوند؛ اما نوع دیگری از این سقف‌ها وجود دارد که ضد آب هستند و اغلب در مکان‌های مرطوب به کار برده می‌شود. اگر از این نوع سقف کناف در تزیین سقف استفاده کنید مقاومت آن را در مقابل بخار آب افزایش خواهید داد.

طراحی و اجرای بی نقص سقف کناف با بهترین کیفیت

عدم پایداری در برابر ضربه

این سقف در حالت عادی در مقابل ضربه پایدار نیست؛ ولی در صورتی که روی آن را با گچ بپوشانند، سبب افزایش مقاومت آن می‌شود. با وجود اینکه کناف پایداری بسیار کمی در برابر ضربه دارد، اگر بعد از نصب به آن آسیب وارد شد و دچار شکستگی یا ترک گردد، می‌توان آن را ترمیم نمود.

پراکنده کردن گرد و خاک به محیط اطراف

هنگام نصب این سقف گرد و خاک بسیاری تولید می‌شود. این گردو خاک در اکثر نقاط فضای منزل پخش می‌گردد و مشکلات زیادی را برای افراد در زمان نظافت و تمیز کردن آن به وجود می‌آورد. گاهی افراد مجبور می‌شوند کل خانه را تمیز کنند که این امر ممکن است بار مالی اضافه‌ای را به آن‌ها تحمیل نماید.

تاثیر کیفیت جنس کناف

عامل مهمی که بر اجرای کناف تاثیر می‌گذارد، کیفیت جنس کناف و دیگر سازه‌های به کار رفته در آن است. کناف از ماده‌ای به نام پروفیل سبک ساخته شده است که در افزایش مقاومت آن بسیار اهمیت دارد. در صورتی که کیفیت جنس کناف نامرغوب باشد، سقف باد کرده یا در اصطلاح شکم می‌دهد و علاوه بر این ممکن است ترک بردارد؛ این امر برای هیچ کس خوشایند نیست. یکی از مشکلاتی که افراد در انتخاب جنس مرغوب با آن مواجه می شوند، وجود انواع مختلف جنس کناف در بازار است.

با حامی ساخت، همیشه یک سقف جذاب و مطمئن بالای سرته!

باید برای جلوگیری از بروز مشکل چه کاری انجام دهید؟

راه حل این مشکل، بسیار آسان است. یکی از راهکارهای ساده این است که هنگام بستن قرارداد تمام جزئیات کار نصب سقف کناف در آن ذکر شود. در نهایت باید بر تمام مراحل اعم از جنس کناف استفاده شده و مراحل اجرای کار نظارت داشته باشید. شاید بعضی از افراد بستن قرارداد را مهم تلقی نکنند که این مسئله عمل بسیار اشتباهی است و باید اولویت آن‌ها قبل از نصب سقف کناف، بستن قرارداد باشد؛ همچنین باید از پیمانکار درخواست کنند تمام جزئیات کار را بدون هیچ نقصی در قرارداد ذکر کند و مطابق همان نیز عمل نماید و قبل از مشخص کردن جنس و جزئیات نصب به هیچ عنوان قراردادی را امضا نکنند.

عکس سقف کناف پذیرایی

دنبال قیمت سقف کناف می‌گردی؟

برای رفع ترک خوردگی در سقف کاذب کناف چه اقداماتی انجام دهیم

یکی از مشکلات و معایب سقف‌های کاذب کناف ترک خوردگی است. رفع ترک خوردگی سقف کناف برای خانه داران به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده است که ما قصد داریم در این قسمت به روش رفع ترک خوردگی سقف کاذب اشاره کنیم:

باید قبل از هرکاری یک پلاستیک یا پارچه را در زیر قسمت ترک سقف قرار دهیم؛ زیرا ممکن است در زمان انجام کار باعث کثیف شدن محل شود. سپس باید یک کادر در قسمت ترک خوردگی ایجاد نماید، برای این کار از چاقو استفاده کنید. سپس از ورق مش استفاده کنید، این ورقه به قسمت ترک خورده به راحتی می‌چسبد. نکته مهم در اجرای این کار این است که بیش از یک لایه از ورق مش استفاده نکنید. بعد از چسباندن ورق مش باید نسبت به ساخت بتونه اقدام کنید. با استفاده از یک کاردک یک لایه نازک از بتونه را بر روی ورق مش می‌زنیم. باید به این نکته توجه کنید که ورقه مش به خوبی سقف را پوشش داده باشد. بعد از این کار باید برای خشک شدن بتونه صبور باشید. پس از سمباده کاری از یک لایه بتونه دیگر بر روی محل  آسیب دیده استفاده کنید. توجه داشته باشید که لایه دوم از لایه قبلی نازک‌تر باشد. سپس مانند روش قبلی ادامه کار را انجام دهید و در آخر به سمباده کاری بپردازید؛ این کار به یکنواخت شدن سقف کمک بسزایی می‌کند. پس از اتمام سمباده کاری به رنگ آمیزی بپردازید. پس از اتمام تمامی مراحل دیگر خبری از ترک نیست و به طور کامل ترک سقف کاذب کناف رفع شده است.

دنبال کناف کار منصف تو شهر خودت می‌گردی؟


نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل از مزایای سقف کاذب کناف و معایب سقف کاذب کناف صحبت کردیم. همچنین راهکارهایی برای رفع مشکلات احتمالی شما ارائه دادیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت