سقف کاذب مغازه

 در ابتدا باید بدانید سقف کاذب چیست و چه کاربردی دارد. سقف کاذب مغازه یکی از راهکار‌های رایج برای دیزاین مغازه‌ها است که اخیر بین مغازه داران رواج یافته است.

سقف‌های کاذب مغازه در زیر سقف اصلی مغازه قرار می‌گیرد که دارای چندین مزیت است و همچنین استفاده از این نوع سقف کاذب نقش پررنگی را در زیبا سازی مغازه‌ها ایفا می‌کند.

استفاده از سقف کاذب در مغازه‌ها باعث می‌شود که ساختمان در طول زمستان گرم و در طول تابستان سرد و خنک نگه داشته شود و همچنین از ویژگی‌های استفاده از سقف‌های کاذب مغازه این است که این سقف‌ها ویژگی منعکس کننده و پخش کننده نور است و نیازی به نور مصنوعی نیست و یا تا حد امکان استفاده از نورهای مصنوعی را به شکل بسیار زیاد کاهش می‌دهد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم به ویژگی‌های سقف کاذب مغازه و همچنین انواع سقف کاذب مغازه بپردازیم.

 

ویژگی‌های سقف کاذب مغازه چیست؟

استفاده از سقف کاذب برای مغازه ویژگی‌های منحصر به فردی را به دنبال دارد که در این قسمت به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

سقف‌های کاذب مغازه‌ها اغلب برای پنهان کردن و پوشاندن چهره نامطلوب و زشت سیم‌های برق، چراغ و لامپ‌های نو، مجراهای تهویه هوا سایر لوازم جانبی به کار رفته در سقف بکار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های سقف کاذب مغازه جنس آن است، جنس سقف‌های کاذب مغازه از تخته سه لا، تخته گچ، پی وی سی ساخته شده است و همچنین از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب جنس مواد به کاربرده شده در طراحی سقف کاذب است.

سقف‌های کاذب مغازه‌ها اغلب در چارچوبی از آلومینیوم، آهن گالوانیزه یا ضرب‌های چوبی قرار گرفته و حداقل با فاصله هشت اینچ از سقف اصلی ثابت شده یا آویزان می‌شود.

با این اوصاف استفاده از سقف‌های کاذب مغازه، هر دو ویژگی زیبایی شناسی و کاربرد را ارائه می‌دهند و می‌تواند ظاهر مغازه را چندین برابر زیبا کند؛ بنابراین استفاده از سقف کاذب یکی از روش‌های بسیار زیبا برای تزئین سقف ساختمان و به خصوص ساختمان‌هایی با محوریت تجارت، مانند مغازه است.

تصویر سقف کاذب مغازه کوچک

انواع سقف کاذب مغازه

سقف کاذب بسیار متنوع است؛ به این صورت که افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از بین این تنوع سقف مورد نظر خود را انتخاب کنند و با کمک مشاوران و افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند ایده‌هایی را برای سقف کاذب بررسی کنند و مناسب‌ترین ایده را در مغازه اجرا کنند. برخی از انواع سقف کاذب مغازه عبارتند از:

    • گچ پاریس
    • سقف کاذب گچی
  • سقف کاذب فیبر
  • سقف کاذب فلزی
  • سقف کاذب شیشه‌ای
  • سقف کاذب pvc
  • سقف کاذب پارچه‌ای
  • سقف کاذب چرم مصنوعی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم سقف کاذب گچی یکی از انواع سقف کاذب مغازه است که در این نمونه در برابر آتش عایق و مقاوم است که یک ویژگی منحصر بفرد برای سقف کاذب محسوب می‌شود؛ اما سقف کاذب pvc برای مغازه بسیار پرکاربرد بوده است.

تخته‌های گچی در ابعاد شش صد میلی متر و ضخامت آن از نه میلی متر تا پانزده میلی متر موجود است. این نمونه در چارچوب کانال‌های آهن گالوانیزه ثابت و محکم می‌شود.

 

گچ پاریس

در این قسمت قصد داریم به مواد تشکیل دهنده گچ پاریس بپردازیم که در گچ پاریس از سولفات کلسیم، ماده‌ای صاف و مناسب برای انواع تنظیمات روشنایی در سقف کاذب مغازه است.

از ویژگی بارز در مورد گچ پاریس محبوبیت آن است که در انواع مغازه‌ها و منازل کاربرد دارد که می‌توان این نمونه را در هر نوع طرح و شکل قالب بندی کرد و برای طراحی تزئینی و کارهای سبک ترجیح داده شود. از دیگر ویژگی‌های این نمونه می‌توان به قسمت‌های T شکل اشاره نمود که در این قسمت‌ها به صورت آویزان طراحی می‌شود.

با تمام ویژگی‌های منحصر به فرد و ایده آل گچ پاریس نیز این نمونه دارای نکات منفی هم است. از نکات منفی در مورد گچ پاریس می‌توان به دوام آن اشاره کرد که این نمونه اصلا از دوام بالایی برخوردار نیست و پس از گذشت چند مدت رنگ‌های آن از بین می‌رود که این نکته منفی ممکن است به منصرف شدن مغازه داران برای استفاده از این نمونه ختم شود.

تصویر طرح سقف کاذب مغازه

سقف‌های کاذب مغازه؛ پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را به یک انتخاب ایده آل برای سقف مغازه تبدیل می‌کند که از جمله ویژگی‌های سقف پی وی سی عبارتند از:

  • بسیار جذاب هستند.
  • دوام فوق العاده بالا
  • ضد آب

همانطور  که از اسم این نمونه پیداست از مواد پی وی سی ساخته شده با این وجود هزینه نگه‌داری آن به صفر میل می‌کند؛ یعنی هیچ هزینه برای نگهداری آن نیاز نیست که پرداخت کنید.

این نوع سقف کاذب، پنل‌های سقف کاذب در قسمت‌های آلومینیومی T شکل به صورت ثابت قرار می‌گیرند.

پنل‌های پی وی سی در انواع رنگ و طرح‌های جذاب ساخته می‌شود؛ به همین دلیل به یک نمونه ایده آل برای سقف مغازه تبدیل شده است.

 

قیمت سقف کاذب مغازه 

چندین نکته و فاکتور وجود دارد که باعث تغییر قیمت سقف کاذب مغازه می‌شود و اکثر مغازه داران به دنبال سقف کاذب ارزان برای مغازه‌شان هستند تا بتوانند با قیمت مطلوبی نمای کلی مغازه را زیبا کنند. قیمت سقف مغازه کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد طرح سقف کاذب مغازه است. در نظر بگیرید که اگر بخواهید سقف کاذب مغازه شما عایق سیستم گرمایشی و سرمایشی داشته باشد قطعا بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. کیفیت سقف کاذب از موارد مهمی است که اکثر صاحبان مغازه به آن توجه ویژه‌ای دارند. برای اینکه بتوانید بهترین سقف کاذب را در مغازه خود به کار ببرید قبل از تهیه و اجرا آن با افراد ماهر که تجربه کافی در این زمینه را دارند مشورت کنید. ما شما را در مسیر انتخاب و تهیه این سقف کاذب همراهی می‌کنیم.

تصویر سقف کاذب مغازه جدید

چه نوع سقف کاذبی مناسب مغازه شما است؟

اکثر افرادی که مغازه‌ای دارند و یا حتی آن را اجاره کرده‌اند به فکر تغییر دکور مغازه هستند و می‌خواهند بهترین سقف کاذب را که مناسب مغازه‌شان است را تهیه کنند و در ابتدا باید توجه کنند چه نوع سقفی مناسب کسب و کار آن‌ها است و یا به طور کلی متراژ مغازه را در نظر بگیرند. سقف کاذب برای مغازه کوچک باید با دقت بیشتری انتخاب شود؛ از این جهت که اگر مناسب متراژ نباشد نتیجه عکس می‌گذارد و مغازه کوچک‌تر به نظر می‌رسد. سقف کاذب برای مغازه جدید بسیار پرکاربرد بوده است و کمک می‌کند در همان ابتدا نمای کلی مغازه بی نظیر به چشم بیاید. همان طور که گفته شد بخشی از انتخاب سقف کاذب مغازه مربوط به کسب و کار شما است؛ به طور مثال سقف کاذب مغازه طلا فروشی بسیار متفاوت‌تر از سقف کاذب مغازه پوشاک است.

 

سخن آخر

در این مقاله ما به تمام ویژگی‌های سقف‌های کاذب مغازه همچنین به بررسی و شناخت انواع سقف‌های کاذب مغازه پرداختیم. امیدواریم نکات ذکر شده برای شما مفید و کاربردی باشد از همراهی شما با سایت حامی ساخت سپاسگزاریم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت