فنگ شویی اتاق نشیمن؛ چند ایده الهام بخش

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > فنگ شویی اتاق نشیمن؛ چند ایده الهام بخش

فنگ شویی دارای قواعد و اصول متعددی برای بدست آوردن خوش ‌شانسی، پس‌انداز مال، محیطی آرام و غیره است، علاوه بر این باعث ایجاد روحیه و انرژی در افراد می شود تنها باید اصول اساسی آن رعایت شود، باما باشید تا شما را با فنگ شویی اتاق نشیمن آشنا کنیم.

قواعد فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از قسمت‌های مهم منزل است که باید براساس اصول خاصی طراحی شود، در طراحی این قسمت از منزل رنگئ ‌ها، نحوه چیدمان مبلمان و دیگر عناصر دخالت زیادی دارند.

اغلب روان‌ شناسان معتقدند محیطی که ما در آن زندگی می ‌کنیم باعث تضعیف یا قوی شدن روحیه ما خواهد شد بنابراین برخی از راهکارها به عنوان فنگ شویی موجب افزایش روحیه و انرژی ما می شوند.

رنگ‌ها در قواعد فنگ شویی تأثیر زیادی دارند، چراکه باعث برقراری بالانس در زندگی می شوند، درصورتی ‌که تعادل در زندگی ایجاد شود بر روحیه افراد تأثیر زیادی می ‌گذارد، در اصول فنگ شویی رنگ ‌هایی مانند مشکی و قرمز باید به میزان کافی بکار رفته باشد و بعضی دیگر از رنگ ‌ها با ترکیب رنگ ‌های دیگر جذابیت و انرژی منزل را افزایش می دهند.

یکی از قواعد فنگ شویی اتاق نشیمن نحوه قرارگیری وسایل مهم و ضروری است به‌عنوان مثال مبلمان باید طوری در محیط قرار بگیرند که در محل عبور ساکنین نباشند،در غیر این صورت مانع از دستیابی به قسمت ‌های دیگر محیط منزل می شود.

براساس اصول فنگ شویی مبلمان باید در جایی باشند که مانعی به غیر از دیوار وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از اصول فنگ شویی اتاق نشیمن استفاده از گل و گیاه است، تمامی گیاهانی که در این قسمت از منزل قرار می‌ گیرند جایی را اشغال نکنند یعنی تا حد ممکن یک گوشه از ابعاد اتاق برای قرارگیری آن ‌ها در نظر گرفته شود.

هنگام انتخاب گل و گیاه به اندازه آن‌ها توجه داشته باشید همچنین گلدانی که گیاهان را در آن قرار می دهید یک امر بسیار مهم در طراحی داخلی است و باید متناسب با اندازه گل انتخاب شود.

طبق اصول فنگ شویی ماهی نماد فراوانی و خوش‌ شانسی است بنابراین نصب یک آکواریوم در دکوراسیون اتاق نشیمن علاوه براینکه باعث زیبایی و جذابیت فضا می شود بلکه یک راه‌ حل برای ایجاد خوش شانسی و افزایش نعمت می باشد.

بیشتر مردم قسمتی از وقت خود را به تماشا کردن تلویزیون اختصاص می دهند طبق قواعد فنگ شویی تلویزیون یک عامل بسیار مهم برای افزایش نیرو و روحیه در انسان ‌ها است، به ‌همین دلیل باید در جایی قرار بگیرد که موجب کاهش انرژی نشود.

اتاق نشیمن باید طوری طراحی شود که نقاط انرژی مثبت آن افزایش پیدا کند به‌عنوان مثال چیدمان مبل‌ها در افزایش صمیمیت و انرژی تأثیر بسیار زیادی دارند.

از وسایل اضافی و با سایز بزرگ استفاده نکنید زیرا باعث شلوغی و بهم ریختگی فضا می شود.

همان‌ طور که می ‌دانید یکی از اساس طراحی داخلی اتاق نشیمن نورپردازی است به همین دلیل استفاده از چراغ‌ های آویزان و با نور ملایم احساس آرامش ‌بخشی را ایجاد می‌ کند.

تکنیک ‌های فنگ شویی برای اتاق نشیمن

چیدمان مناسب وسایل و زیبایی درعین سادگی یکی از قواعد فنگ شویی اتاق نشیمن است که موجب دستیابی به انرژی و نیرو می شود.

اگر از وسایل اضافی بیش از حد در اتاق نشیمن استفاده کنید علاوه براینکه شلوغی زیادی را ایجاد می‌ کند بلکه موجب تضعیف انرژی و روحیه افراد می ‌شود، بنابراین وسایلی که به آن احتیاج دارید را در اتاق نشیمن نگهداری کنید تا مانع از بهم ریختگی و بی ‌نظمی شود.

تصویر چیدمان اتاق نشیمن

یکی دیگر از ترفند های فنگ شویی اتاق نشیمن دستیابی به نور و هوای آزاد است شما به راحتی می ‌توانید این دو عنصر را به محیط منزل خود اضافه کنید درصورتی که این امر امکان ندارد استفاده از منبع‌  های نور مصنوعی یا آینه ترفند خوبی می باشد.

تناسب در استفاده از وسایل تزیینی

بر اساس اصول فنگ شویی در این قسمت از منزل به دلیل عمومی بودن آن بکار بردن وسایل تزئینی الزامی است اما باید تعادل در استفاده از آن‌ها برقرار باشد درصورتی که در انجام این امر زیاده‌ روی کنید موجب شلوغی این قسمت می شود، طراحی داخلی اتاق نشیمن که فقط جذاب و شیک است و قسمتی از وسایل آن بدون کارایی هستند قواعد فنگ شویی در آن ‌ها بکار نرفته است زیرا طبق اصول فنگ شویی وسایل تزیینی درعین زیبایی باید کاربرد داشته باشند.

تصویر چیدمان پذیرایی

تا حد ممکن به نظافت و پاکیزگی منزل رسیدگی کنید زیرا نشستن گرد و غبار روی وسایل موجب کاستن انرژی و تضعیف روحیه می شود.

جالب است بدانید که رنگ‌ ها روی رفتار انسان‌ها تأثیر زیادی می‌ گذارند و در فنگ شویی مهم هستند چراکه هر رنگ مربوط به یکی از المان ‌های فنگ شویی است.

با استفاده از با گوا می ‌توانید تمامی قسمت های منزل را سرشار از نیرو و انرژی کنید.

در پایان از تمامی عزیزانی که این مقاله را مطالعه نمودند نهایت قدر دانی را دارم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت