طراحی دکوراسیون خانه 60 متری

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون خانه 60 متری

امروزه به دلیل محدودیت‌هایی که در خانه‌های کوچک وجود دارد طراحی دکوراسیون منزل در چنین خانه‌هایی کار سختی شده است؛ از جمله این مشکلات نور ناکافی، فضای کم، مدل دیوارها و … است. برای طراحی دکوراسیون داخلی چنین خانه‌های کوچکی از تکنیک‌های خاصی باید استفاده کنید؛ به این منظور بهتر است از همه فضای خانه به بهترین شکل استفاده کنید تا خانه بزرگ‌تر دیده شود.

شما می‌توانید صفر تا صد طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک را به تیم‌های حرفه‌ای که حامی ساخت به شما معرفی می‌کند بسپارید. در این مطلب شما را با طراحی دکوراسیون خانه 60 متری و بزرگ‌تر نشان دادن آن آشنا می‌کنیم.

تصویر طرح خانه 60 متری

نکاتی برای طراحی دکوراسیون خانه 60 متری

چینش در طراحی دکوراسیون منزل در خانه‌های کوچک نقش مهمی دارند که با رعایت کردن این نکات می‌توانید خانه 60 متری خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. در ادامه به بررسی این نکات در طراحی دکوراسیون خانه 60 متری می‌پردازیم.

 

انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون آپارتمان 60 متری

یکی از نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری باید به آن توجه کنید، انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی است؛ به این منظور پیشنهاد ما به شما سبک مدرن است. دکوراسیون مدرن با داشتن حداقل جزئیات، به بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه کوچک شما کمک شایانی می‌کند.

 

چیدمان مبل برای خانه 60 متری  

استفاده از مبلمان و انتخاب رنگ‌ مبلمان مناسب برای خانه‌های کوچک در دکوراسیون خانه‌ها بسیار موثر هستند.

مناسبت‌ترین مبل برای خانه 60 متری، مبلمان ال مانند، نیم ست‌های راحتی و مبلمان تک و بدون دسته هستند که نمای زیبایی را در طراحی دکوراسیون آپارتمان 60 متری ایرانی رقم می‌زنند. اگر خانه شما مربع یا مستطیل است می‌توانید از مبلمان ال مانند استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. مبل‌های بدون دسته نیز نسبت به مبل‌هایی که دسته دارند فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را به هر سبکی که دوست دارید بچینید. 

 

اهمیت رنگ‌بندی در طراحی دکوراسیون منزل 60 متری

برای اینکه خانه‌های کوچک، بزرگ‌تر دیده شوند می‌توانید رنگ درب‌های ورودی را با دیوارها همرنگ کنید. سعی کنید از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید؛ به این علت که رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضا خانه بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر برسد. در این بخش به انتخاب رنگ کفپوش نیز توجه کنید؛ به این علت که رنگ کفپوش تاثیر زیادی در نمای کلی خانه می‌گذارد. 

برای رنگ بندی در آشپزخانه خانه کوچک می‌توانید از سفید استفاده کنید؛ زیرا استفاده از رنگ سفید نور را به سمت اتاق نشیمن منعکس می‌کند و باعث می‌شود که فضای کلی خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. حالا که صحبتش شد، در رابطه با اتاق نشیمن بهترین انتخاب دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن است که در عین سادگی جذابیت بالایی هم به فضای خانه کوچک شما خواهد بخشید.

تصویر طراحی دکوراسیون آپارتمان 60 متری

استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون منزل 60 متری

سعی کنید در طراحی دکوراسیون آپارتمان 60 متری از وسایل و اکسسوری‌های کمتری استفاده کنید. اگر قصد استفاده از این وسایل را دارید انتخاب اکسسوری‌های مینیمال بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی است؛ به طور مثال استفاده از چرم‌ها در دکوراسیون منزل‌های نقلی، زیبایی زیادی به خانه‌ می‌دهد.

از تاثیر طاقچه و فضا سازی توسط آن‌ها غافل نشوید؛ همچنین استفاده از کنسول‌ها برای قرار دادن تلویزیون برای خانه‌های کوچک‌ به منظور جدا کردن قسمت‌های مختلف خانه گزینه خوبی است؛ در غیر اینصورت می‌توانید تلویزیون را به دیوار نصب کنید تا فضای کمتری اشغال کند و از فضای روی کنسول یا میز تلویزیون برای چیدن سایر اکسسوری‌ها و زیباتر کردن دکوراسیون کمک بگیرید.

برای پشت سینک ظرفشویی و روی اپن، از پنل‌های چوبی استفاده کنید تا آشپزخانه از یکنواختی دربیاید. استفاده از دو رنگ در آشپزخانه زیبایی را چند برابر می‌کند؛ فقط دقت داشته باشید که هارمونی رنگ‌ها رعایت شود.

 

نورپردازی در طراحی خانه 60 متری

نورپردازی در خانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کمک می‌کند فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهد. نصب لامپ‌های هالوژن به بزرگ شدن فضای خانه کمک می‌کند. هنگام نورپردازی به نور آشپزخانه توجه کافی داشته باشید؛ به این منظور که نور ترکیب شده در آشپزخانه خانه‌های کوچک تاثیر زیادی  در بزرگنمایی خانه دارد. سعی کنید از ترکیب نور سفید و زرد در خانه‌های 60 متری استفاده کنید.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون منزل 60 متری 

  •  برای بزرگ‌تر دیده شدن منزل بهتر است اتاق‌ها را در بالای پله‌ها قرار دهید و از پله‌ها به عنوان کشو استفاده کنید؛ زیرا در چنین خانه‌هایی نصب کمد دیواری مناسب نیست و فضا را کوچک‌تر می‌کند.
  • بهتر است در گوشه‌ای از خانه از چند نوع اتصالات به عنوان میز کار کوچک استفاده کنید. در بالای این میز قفسه‌هایی نصب کنید تا بتوان به راحتی کتاب‌ها را در آن قفسه‌ها قرار دهید. با این طراحی، فضای دکوراسیون منزل بزرگ‌تر دیده می‌شود.
  • استفاده از رنگ روشن و رنگ‌های خنثی می‌تواند در دکوراسیون خانه تاثیر زیادی داشته باشد؛ به همین منظور سعی کنید از رنگ‌های روشن در دیوارها، اکسسوری‌ها و مبلمان استفاده کنید. 
  • در برخی خانه‌‌های کوچک از اپن آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری استفاده می‌کنند؛ زیرا استفاده از میز ناهار خوری باعث می‌شود فضای بیشتری از خانه اشغال شود؛ در این موقعیت طراحی جزیره یا همان اپن به منظور استفاده میز ناهار خوری بهترین گزینه است و استفاده از صندلی‌هایی که بدون قسمت تکیه گاه هستند برای قرار دادن کنار اپن مناسب هستند. این امر از شلوغ شدن فضای خانه جلوگیری می‌کند؛ همچنین از این مدل صندلی‌ها می‌توان به عنوان میز عسلی هم استفاده کرد.
  •  از دیگر ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون خانه‌های 60 متری ایرانی می‌توان استفاده از آینه‌های بزرگ روی یک دیوار را نام برد؛ به این منظور که آینه بخاطر انعکاس نوری که دارد فضای خانه را بزرگ‌تر می‌کند.
  • سعی کنید بیشتر از اکسسوری‌های سبک مینیمال و مدرن برای پر کردن فضا در طراحی خانه 60 متری استفاده کنید؛ به این منظور سبک مدرن و مینیمال از لوازم و وسایل کمتری تبعیت می‌کنند و کمک می‌کند دکور خانه 60 متری شما شیک و زیبا به نظر برسد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت