مدل‌های متنوع دیوارپوش سه بعدی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > مدل‌های متنوع دیوارپوش سه بعدی

قبل از بررسی انواع مختلف دیوارپوش باید بدانیم اصلا دیوارپوش چیست؟

همانطور که از اسم این محصول پیداست از آن برای ایجاد جلوه بصری در دکوراسیون‌ مکان‌های مختلف استفاده می‌شود.

دیوارپوش‌های سه بعدی همانند دیگر دیوارپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که برخی از آن‌ها نیز از ابتدا رنگی ندارد؛ اما از قابلیت رنگ پذیری برخوردارند. از دیوارپوش‌های طرح خام می‌توان در سقف‌ها نیز به‌کار برد و با این کار زیبایی فضای خانه و محل کار خود را دو چندان کرد.

تصویر نمونه ئیوار پوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

انواع دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش‌های سه بعدی به منظور زیباسازی فضا اجرا می‌شوند که انواع مختلفی دارد که برای به‌کارگیری هر یک از این مدل‌ها باید از کاربرد آن‌ها اطلاع داشت. هر کدام از دیوارپوش‌ها برای فضاهای مختلف مناسب است که مشورت با افراد ماهر و متخصص که در این زمینه تجربه دارند می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنند. در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از مدل‌های دیوارپوش سه‌بعدی به‌طور جداگانه می‌پردازیم. 

دیوارپوش سه بعدی دکوراتیو

دیوارپوش‌های سه‌بعدی دکوراتیو اخیرا وارد بازار شده است و توانسته در همین مدت کوتاه جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون خانه برای خود باز کند که البته مزایای زیادی را به همراه داشته است. از این دیوارپوش برای دکور کردن لوازمی مثل تلویزیون است که نمایی زیبا به دکوراسیون شما خواهد داد. این نوع از پنل سه‌بعدی بیشتر برای نمای داخلی ساختمان استفاده می‌شود و گزینه‌ی مناسبی برای نمای خارجی ساختمان محسوب نمی‌شود.

 

دیوار پوش سه بعدی بتنی

این دیوارپوش از قدیم مورد استفاده بوده است و از لحاظ ظاهری به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی بسیار شیک و مدرن است. استفاده از دیوارپوش بتنی فوایدی را نیز دارد و برخلاف دیوارپوش دکوراتیو می‌تواند هم برای نمای خارجی ساختمان و هم برای دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده شود. یکی دیگر از این فواید این تایل‌ها ضد خش و ضد ضربه بودنآن‌هاست که در برابر حرارت و گرما نیز مقاوم هستند و نصب راحتی دارند؛ به همین منظور افراد زیادی هستند که از این نوع دیوارپوش در دکوراسیون خانه استفاده می‌کنند.

از کاربردهای دیگر این دیوارپوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کفپوش استخر
  • کفپوش پیاده‌روها 
  • مبلمان شهری 

دیوارپوش سه بعدی چرمی

یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش‌ها، دیوارپوش‌ سه بعدی چرمی است که نصب و حمل آسانی دارند و هر زمان تصمیم گرفتید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان دیوارپوش‌های خود را تعویض کنید. علاوه بر آن این دیوارپوش به راحتی می‌تواند با دیگر اجزای دکوراسیون هارمونی خاصی ایجاد کند. این نوع دیوارپوش در  مکان‌هایی مثل قاب تخت خواب، قسمت‌های بالایی شومینه، درب اتاق‌خواب و غیره بیشتر به چشم می‌خورد.

از ویژگی‌های مثبت دیوارپوش چرمی می‌توان به تنوع رنگی بالا، عایق صدا و حرارت و ایجاد فضایی لوکس اشاره کرد.


دیوار پوش سه بعدی سنگی

دیوارپوش سنگی بسیار پرکاربرد بوده است و افراد زیادی برای تنوع در دکوراسیون داخلی خانه از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این دیوارپوش به عنوان مکمل در کنار دیگر انواع دیوارپوش‌ها جلوه‌ای خاص را به دکوراسیون شما می‌بخشد. نصب آسان و سریع از ویژگی‌های بارز دیوارپوش سنگی است. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های این دیوارپوش اشاره خواهیم کرد.

  • امکان نصب روی تمام سطوح چه هموار و چه ناهموار
  • ضد‌خش و ضد‌ضربه بودن آن
  • عایق صوتی (مخصوص سالن‌های آمفی تئاتر و از این قبیل)
  • حمل و نقل و نصب آسان
  • آنتی باکتریال بودن دیوارپوش 
تصویر نمونه ای از دیوار پوش مدرن
پانل بتنی دیوارپوش سه بعدی بتنی

آموزش نصب دیوارپوش سه بعدی

برای نصب صحیح دیوارپوش باید آموزش نصب و اجرای دیوار پوش را به بهترین شکل دیده باشید. در ادامه مراحل نصب این نوع دیوارپوش را برای شما کاملا توضیح داده‌ایم:

 

ایجاد زیرساخت مناسب

اولین مرحله آموزش نصب دیوارپوش سه بعدی پاکسازی دیوارهای زیرساخت و لکه گیری آن است. دیوارهای اصلی خانه بایستی پیش از نصب دیوارپوش سه بعدی از هرگونه آلودگی و وجود چربی پاک شود پس از این با کمک ملات گچ و بتن سعی کنید تمامی لکه‌های موجود بر روی سطوح دیوار را از بین برده و دیواری صاف و یک دست تحویل بگیرید.

اندازه گیری ابعاد دیوار

اندازه‌گیری مساحت یا ابعاد دیوار  مرحله دوم نصب دیوارپوش سه بعدی است که اهمیت بالایی دارد.

برای اندازه گیری دیوار باید به روش‌های صحیح اقدام نمایید تا بتوانید دیوارپوشی مطابق با ابعاد دیوار خود تهیه نمایید تا پس از کار احتیاج زیادی به برش کاری نباشد. 

تعیین خطوط افقی بر روی دیوار

در مرحله بعدی پس از انتخاب پنل دیوارپوش سه بعدی دیوار مورد نظر را از بخش افقی به دو نیمه تقسیم کرده و آن‌ها را با کمک خطی از یک‌دیگر جدا نمایید. حال می‌توانید به نصب دیوارپوش 3 بعدی که در قالب پنل‌هایی یکسان در اختیار دارید، بپردازید.

چسب کاری دیوارپوش پیش از آغاز نصب نهایی

پیش از شروع به نصب دیوارپوش سه بعدی ابتدا چسب مخصوص آن را تهیه نمایید و سپس دیوار را با کمک چسب آماده قرار گیری دیوارپوش بر روی آن بنمایید. حال به نقطه شروع چسب کاری باز گردید. دقیقاً جایی که برای اولین لحظه چسب کاری کردید؛ زیرا چسب‌های این نقطه بیش از سایر مکان‌ها آماده محکم نگه‌داشتن دیوارپوش است.

تصویر نمونه دیوار پوش

نصب پنل‌های دیوارپوش سه بعدی

در مرحله بعد آموزش نصب دیوارپوش سه بعدی، اولین پنل را بر روی دیوار قرار داده و محکم کنید و دیگر پنل‌ها را نیز به ترتیب یکی پس از دیگری در کنار یکدیگر بر روی دیوار قرار دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کل پنل‌ها تمام شده و بر روی دیوار به کار روند. در برخی از مواقع پنل‌ها در سایزهای یکسانی تهیه نمی‌شوند بلکه برای افزایش زیبایی طرح از پنل‌هایی با برش‌های نامیزان و هلالی استفاده می‌شود. در چنین شرایطی توجه به جایگاه هر پنل یک امر بسیار واجب و حائز اهمیت است

برشکاری اضافات پنل

پس از اتمام کار اگر در محلی به صورت غیر منتظره اضافه پنل مشاهده شد می‌توان اضافات را به کمک چسب نواری مشخص کرده و سپس آن را به کمک اره‌ای کوچک و یا کاتر برش دهید. نگران تیزی ناحیه برش خورده نباشید؛ زیرا می‌توان این محل‌ها را با کمک سمباده‌ای به نرمی و آهستگی صاف کنید.

 

اسپری آستر بر روی دیوارپوش سه بعدی

برای آن که درزگیری و رنگ آمیزی دیوارپوش ساده‌تر و با سرعت بیشتری انجام شود لازم است مرحله آستر زدن را اعمال کنید. در این مرحله مواد آستر را به کمک دستگاهی مخصوص بر روی دیوار اسپری کنید. پس از اجرای این مرحله دیوارپوش آماده درزگیری و رنگ آمیزی در کمترین زمان است. 

درزگیری فواصل بین پنل‌ها

چنانچه به صورت ناخواسته در میان پنل‌های دیوارپوش سه بعدی فاصله‌ای ایجاد شد با حفظ آرامش سعی در پوشاندن آن نمایید. در کار نصب دیوارپوش سه بعدی موادی در اختیار کارگران قرار می‌گیرد که در مواقع ضروری و ایجاد فاصله در میان پنل‌ها می‌توان با کمک آن درزها را بپوشانند به گونه‌ای که اثری از آن باقی نماند.

 

رنگ آمیزی دیوارپوش سه بعدی خام

افراد می‌توانند دیوارپوش‌های خام را شخصا در منزل رنگ آمیزی کنند و یا کار را به شخصی حرفه‌ای واگذار کنند. در هر حال لازم است پس از اتمام نصب دیوارپوش سه بعدی بر روی دیوار 3 لایه رنگ انجام بگیرد تا رنگ به خوبی جذب دیوار شده و زیبا جلوه کند. پس از آخرین دور رنگ آمیزی 3 الی 4 ساعت صبر کرده و سپس می‌توانید از دیوار بهره برداری کرده و لوازم دکوری خود را در کنار آن قرار دهید. پس از آن که مراحل آموزش نصب دیوارپوش سه بعدی را به درستی و مطابق با توضیحات طی کردید دیواری زیبا و ایده آل دارید که هم در برابر حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی عایق است و هم این که زیبایی منحصر به فردی را به خانه و یا محل کارتان می‌بخشد. در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید استفاده از این کالای ساختمانی بسیار عالی را نادیده نگیرید.

 

قیمت دیوارپوش‌های سه بعدی 

قیمت دیوارپوش‌های سه بعدی کمی بالاتر از قیمت دیوارپوش‌های معمولی است؛ اما به طور کلی تفاوت قیمت دیوارپوش‌های سه بعدی به کیفیت دیوارپوش‌ها بستگی دارد. برخی از افراد به دنبال دیوارپوش سه بعدی ارزان هستند که باید بگوییم کیفیت را فدای قیمت نکنید تا در مدت زمان کوتاه مجبور به تعویض آن و هزینه کردن مجدد نشوید، همچنین انواع مختلف دیوارپوش قیمت‌های متفاوتی دارند. یکی از موارد دیگری که بر روی قیمت دیوارپوش تاثیر می‌گذارد متراژ استفاده شده در دکوراسیون است. فروش دیوار پوش سه بعدی به صورت‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت انجام می‌پذیرد. 

 

معایب دیوارپوش سه بعدی

اغلب آن‌ها مقام به حرارت نیستند و در صورتی که در طولانی مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرند تغییر رنگ می‌دهند. یکی دیگر از معایب دیوارپوش سه بعدی این است که به دلیل جنسی که دارند، ممکن است برای طبیعت مضر باشد. علاوه بر آن نسبت به عوامل حرارت حساس هستند.

 

مزایای دیوارپوش سه بعدی 

دیوارپوش‌های جدید سه بعدی مقاومت بالایی در برابر خوردگی و فرسایش دارند، همچنین انعطاف پذیری و استحکام بالا در برابر فشار و ضربه باعث شده است تا در بسیاری از محل‌ها به راحتی نصب شوند. دیورپوش‌های سه بعدی به آسانی در مدت زمان کوتاه نصب می‌شوند و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و در محل‌های مرطوب قابلیت نصب شدن دارند. یکی دیگر از مزایای دیوارپوش‌ها تنوع بالا در طرح و رنگ است.

سخن پایانی 

بکارگیری دیوارپوش های سه بعدی در نمای داخلی و خارجی ساختمان جلوه ای زیبا را به نمایش می‌گذارد

 اگر خانه، شرکت یا محل کار لوکس و خاصی می‌خواهید استفاده این محصولات را نباید از یاد ببرید. شما می‌توانید با کمک حامی ساخت بهترین طراحی دکوراسیون را تجربه کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت