اساسی ترین ایده ها برای دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > اساسی ترین ایده ها برای دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی

برای دکوراسیون داخلی دفاتر هواپیمایی باید فضاهای جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. به عنوان مثال اتاق رئیس، اتاق مشاوره و غیره هر یک دارای طراحی خاصی هستند و تمام اصول مرتبط با هرکدام نیز باید رعایت شود. همانطور که گفتیم نیاز است فضایی برای مشاوره به مشتریان، طراحی شود که هم می‌توانید به مشتریان در یک اتاق مجزا مشاوره دهید و یا در کنار کانترهای فروش، مشاوران پذیرای مشتریان باشند که این امر کاملا سلیقه‌ای و بستگی به ظرفیت مکان مورد نظر دارد. برای دیزاین دفتر آژانس هواپیمایی باید به نکات اساسی مرتبط با این موضوع توجه ویژه داشت. برای این کار شما می‌توانید طراحی دکوراسیون مورد نظرتان به تیم حرفه‌ای حامی ساخت بسپارید تا آن‌ها با تجربه 12 ساله خود بهترین طراحی را برای شما انجام دهند و آن را اجرا کنند.

تصویر نمونه طراحی دکوراسیون داخلی دفتر هواپیما

طراحی سالن نشیمن

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی باید به آن توجه کرد نوع طراحی سالن نشیمن است. در این فضا باید تعدادی کانتر برای پاسخگویی به مشتریان وجود داشته باشد. این مکان علاوه بر زیبایی که باید به آن توجه شود، یکسری نکات اجتماعی و روانشناسی آن هم باید مدنظر قرار بگیرد؛ زیرا محدودیتی برای ایجاد تعامل بین مراجعه کنندگان به وجود نیاورد. همچنین در این سالن تمامی نکات زیبایی باید رعایت شود. طراحی یک فضا برای مشاوره‌های گروهی بسیار جالب است و افراد می‌توانند به طور دسته جمعی با هم به تعامل بپردازند و به بهترین نتیجه دست یابند که این ایده در دیزاین دفتر آژانس هواپیمایی دارای طرفداران بسیاری است.

ایجاد کانترهایی برای فروش در دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی

می‌توانید این کانترها را با رنگ‌های زیبا و ملایم طراحی کنید تا در همان برخورد اول بتواند تاثیر خود را بر روی مراجعه کننده بگذارد. سعی کنید علیرغم رعایت فاصله بین مسئول کانتر و مراجعه کنندگان آن‌ها را طوری طراحی کنید که دو طرف بتوانند به خوبی هم را ببینند و به راحتی تعامل برقرار کنند. این امر باعث می‌شود به مراجعه کننده حس خوبی القا شود که خالی از هرگونه استرس و انرژی منفی باشد. در نظر بگیرید که قیمت طراحی دکوراسیون داخلی متفاوت است و این تفاوت قیمت کاملا به محیطی که قرار است طراحی شود و همچنین متراژ آن بستگی دارد.

تصویر طراحی دفتر هواپیمای سفید

استفاده از رنگ‌های دلنشین

استفاده از رنگ‌های دلنشین در طراحی پلان آژانس هواپیمایی می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. هنگامی که فردی به دفتر هواپیمایی مراجعه می‌کند در هنگام ورود اولین چیزی که نظر او را به خود جلب می‌کند وجود رنگ‌هایی است که در طراحی این فضا به کار رفته است. حال اگر این رنگ‌ها ملایم و سرشار از انرژی مثبت باشد چقدر به انتقال حس خوب کمک می‌کند. همین‌طور بالعکس انتخاب نادرست رنگ‌ها نیز می‌تواند سرشار از انرژی منفی و کسالت باشد.

پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید؛ زیرا جذابیت خاصی به دیزاین آژانس هواپیمایی شما خواهد داد. طبق تحقیق‌هایی که تا کنون انجام شده است رنگ‌های آبی و زرد باعث افزایش روحیه کارمندان آژانس شده و به طبع هرگاه کارمندان روحیه مناسبی داشته باشند قاعدتا راندمان کاری نیز بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

استفاده از مبلمان‌های مناسب

استفاده از مبلمان‌ مناسب و متناسب با فضا در دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی می‌تواند برای مخاطب خاص به نظر برسد. قاعدتا کسی که به دفتر هواپیمایی مراجعه می‌کند برای استراحت و یا مهمانی نیامده است؛ پس لزومی ندارد از مبلمان‌های خیلی راحتی استفاده کنید. مبلمان‌های آژانس هواپیمایی باید به گونه‌ای طراحی شوند که هم راحتی و هم رسمی باشند. علاوه بر آن در چیدمان آن‌ها نیز باید دقت کنید تا بر سر راه قرار نگیرند و یا در بین آن‌ها مسیری برای رفت آمد خالی باشد. شما می‌توانید متناسب با مقدار فضای موجود خود مبلمان‌هایی را تهیه کنید که نه بزرگ و نه کوچک برای فضا باشند. این نکته باید با توجه به نکات دیزاین دفتر آژانس هواپیمایی باشد.

تصویر دفتر هواپیمایی مدرن

استفاده از نورهای مناسب

برای دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی، کنترل نور محیط فراموش نکنید؛ زیرا نور تاثیر چشمگیری بر روی اعصاب و چشم‌های آدمی دارد. یک نور ملایم و آرامش بخش به این کمک می‌کند که دیزاین دفتر آژانس هواپیمایی شما منحصر به فرد به نظر برسد، پس رعایت موارد این‌چنینی می‌تواند آژانس شما را زبانزد همگان قرار دهد.

استفاده از اکسسوری و دکوری

در این قسمت طراحی پلان آژانس هواپیمایی منظورمان استفاده از ابزارهای زرق و برقی نیست، وجود لگو و یا تابلو نماد شرکت (که می‌توانید به صورت رسمی یا فانتزی آن را طراحی کنید) بر روی میز و یا دیوار مجموعه می‌تواند جلوه خاصی به محیط دفترتان بدهد. به کار بردن پرده‌های فانتزی و یا کرکره که اغلب با تم آسمان هستند جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی شما می‌بخشد. نصب مانیتورهایی بر روی دیوار مجموعه یکی از عواملی است که از سر رفتن حوصله مراجعه کنندگان جلوگیری می‌کند که برای این مورد پیشنهاد می‌شود با پخش تیزر از مجموعه خود و یا فیلم‌های کوتاه جذاب متقاضیان را سرگرم کنید. این ایده برای زمانی که در مجموعه ازدحام جمعیت وجود دارد بسیار جالب است. همچنین استفاده از تصاویر مناطق گردشگری جهان بر روی دیوار به صورت شاسی یا بروشور، شور و اشتیاق متقاضیان را به سفر کردن بیشتر می‌کند که این ایده ویژگی‌های مثبتی را به دنبال دارد.

در کلام اخر باید گفت: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های بسیار بالای طراحی مجموعه‌شان است. به یاد داشته باشید با رعایت نکات مهم و گام‌های اصولی در طراحی پلان آژانس هواپیمایی می‌توانید بهترین دیزاین را از آن خود کنید.

تصویر نمونه طراحی پذیرش دفتر هواپیمایی

اصول دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی

رعایت اصول در طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی باعث ایجاد فضایی دلنشین می‌شود. در ادامه بحث به اصولی اشاره می‌کنیم که با رعایت آن‌ها به فضای دلخواه خود برای دفاتر هواپیمایی خود می‌رسید.

تفکیک فضا‌ها

اگر از نظر متراژ فضا مشکلی ندارید همه فضاها را از هم جدا کنید. داشتن فضاهای جدا از هم برای اتاق انتظار، اتاق مشاوره و کانترهای فروش و… از ازدیاد جمعیت و افزایش سر و صدا جلوگیری می‌کند. اگر فضای کافی ندارید حتما کانتر فروش را از اتاق انتظار جدا کنید؛ زیرا افرادی که در انتظار نوبتشان هستند، از سر و صدا قسمت فروش کلافه نشوند و آن‌ها را خسته نکند.

 

رعایت هارمونی رنگ‌ها در دکور داخلی دفتر هواپیمایی

در انتخاب رنگ توجه داشته باشید که حتما با یک‌دیگر هارمونی داشته باشند و یا از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این رنگ‌ها را در قسمت‌های مختلف مانند کف‌پوش‌ها، مبلمان، دیوار‌ها و سایر المان‌ها به کار ببرید. در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ‌هایتان از 3 رنگ بیشتر تجاوز نکند.

 

به کار بردن المان مناسب در دکوراسیون داخلی دفتر هواپیمایی

انتخاب درست المان در دکوراسیون داخلی شرکت هواپیمایی نظیر مبلمان، تابلو‌ها و اکسسوری جلوه بسیار زیبایی را به دفتر هواپیمایی می‌دهد. توجه داشت باشید که حتما مبلمان‌ها را کاملا متناسب با اندازه فضا انتخاب کنید. اگر فضای کوچکی دارید مبلمان انتخابی حتما ظریف و کوچک باشد که فضای کمتری را اشغال کند.

سخن پایانی

همانطور که تا به اینجا بررسی کردیم، زیبایی دکوراسیون دفاتر هواپیمایی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند باعث افزایش راندمان کاری کارمندان شود که این امر به طبع در جذب مشتری تاثیرگذار است.

برای داشتن دکوراسیون اصولی و زیبا تنها کافیست با مشاوران حامی ساخت در ارتباط باشید تا با کمک آن‌ها به طراحی ایده‌آل خود برسید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت