طراحی دکوراسیون مغازه

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون مغازه

دکوراسیون مغازه، یکی از نقاط مهم برای جذب مشتری است؛ به همین دلیل طراحی دکوراسیون مغازه که در مجموعه طراحی دکوراسیون تجاری قرار دارد، اهمیت بالایی دارد. اگر محیط مغازه از طراحی زیبایی تشکیل شده باشد مسلماً مشتریان بیشتری جذب می‌شوند؛ اما در صورتی که از طرح مناسب و مطلوبی استفاده نکرده باشید افراد کم‌تری برای وارد شدن به مغازه شما رغبت نشان خواهند داد. دکوراسیون داخلی مغازه باید بر اساس نکات و اصولی طراحی شده باشد. دکوراسیون مغازه در صورتی که کاملا استاندارد و بر اساس مهارت و تجربه، طراحی و اجرا شده باشد در سریع‌ترین زمان پس از پیاده سازی آن تحولات زیادی در میزان مشتریان ایجاد می‌کند. حامی ساخت ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون داخلی، برای طراحی دکوراسیون مغازه شما در کنارتان است و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کند.

تصویر دکوراسیون مغازه لاکچری

اصول طراحی دکوراسیون مغازه

آگاهی از اصول طراحی دکوراسیون مغازه موجب می‌شود تا با استانداردهای این حوزه آشنا شوید و هر فعالیتی را بر اساس اصول آن انجام دهید.

قطعا زمانی که کارها بر اساس اصول و قواعد انجام می‌شود نتیجه بهتری حاصل می‌شود؛ از طرفی اگر طراحی دکور مغازه بر اساس اصول پیش برود قطعا روند جذب مخاطب با سهولت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

طراحی دکوراسیون مغازه یکی از مباحث پیچیده و تخصصی است که نیاز به مهارت، استعداد و توانایی بسیاری دارد. برای انجام امور مربوط به طراحی، ساخت و بازسازی در مشهد و دیگر شهر‌های ایران می‌توانید از مجموعه حامی ساخت کمک بگیرید.

در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اصول و استانداردهایی که در حوزه طراحی دکوراسیون مغازه وجود دارد می‌پردازیم.

ویترین

شاید بتوان گفت ویترین مهم‌ترین بخش در طراحی دکوراسیون مغازه محسوب می‌شود. این روزها برای موفق شدن در هر شغلی باید تلاش کنید تا مشتریان را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کنید. اگر طراحی دکوراسیون مغازه شما منحصر به فرد و متفاوت باشد قطعا افراد به سمت مجموعه شما جذب خواهند شد.

استفاده از المان‌های مرتبط، رنگ‌بندی حرفه‌ای، نورپردازی و به طور کلی جذابیت و تفاوت از مواردی است که می‌تواند ویترین مغازه یا فروشگاه شما را زینت ببخشد و افراد را به سمت خود جذب کند.

علاوه بر ویترین در مورد تزئین دیوار مغازه نیز دقت کافی داشته باشید و المان‌های لازم را بکار گیرید.

ورودی

پس از اینکه یک ویترین استاندارد و جذاب طراحی کردید حال باید تمام حواس خود را معطوف ورودی کنید. طراحی یک ورودی چشم نواز و خاص باعث می‌شود مشتریان راغب شوند تا وارد مغازه شما شوند. در واقع با طراحی یک ورودی جذاب می‌توانید افراد بیشتری را به فروشگاه و مغازه خود دعوت کنید.

سیرکولاسیون

از دیگر نکاتی که در طراحی دکوراسیون مغازه اهمیت دارد سیرکولاسیون است. سیرکولاسیون همان مسیر حرکتی مشتری است. شما باید متناسب با متراژ مغازه‌تان بهترین و راحت‌ترین مسیر را برای حرکت مشتری در نظر بگیرید. این مسیر باید به گونه‌ای باشد تا مشتری به راحتی بتواند حین عبور، از محصولات شما دیدن کند و همچنین با سایر افراد برخوردی نداشته باشد.

تصویر دکوراسیون داخلی مغازه

چیدمان محصولات

چیدمان محصولات از دیگر مواردی است که در طراحی دکوراسیون مغازه به آن توجه می‌شود. نحوه چیدمان باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید به راحتی به تمامی محصولات و کالاها دسترسی داشته باشید؛ همچنین بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به تمام محصولات اشراف داشته باشند و آن‌ها را بررسی کنند. اگر چیدمان درست انجام نشود مشتریان برای مشاهده هر کالا یا محصول با چالش روبرو می‌شوند که قطعا این موضوع می‌تواند بر میزان فروش شما تأثیر بگذارد.

تأثیر رنگ‌ها

به‌کارگیری رنگ‌های واضح و ترکیب رنگ‌های هماهنگ، به دکور مغازه پوشاک زنانه جلوه بیشتری می‌دهد. از وسایل برند و مجلل استفاده کنید، در صورتی که رنگ بندی مناسبی برای طراحی دکوراسیون مغازه به کار نبرید هیچ گونه تأثیری در جذابیت محیط به وجود نمی‌آید؛ بنابراین رنگ‌ها تأثیر بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون مغازه به خصوص با چوب دارند.

طراحی دکوراسیون مغازه احتمالاً جزئیات کمتری نسبت به طراحی دکوراسیون منزل داشته باشد؛ ولی باید بدانید که مغازه یک محیط کسب و کار است و طراحی اصولی آن به‌طوری‌که باب سلیقه مشتریان باشد بسیار واجب است. 

طراحی دکوراسیون مغازه نسبت به طراحی داخلی منزل از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا در دکوراسیون منزل تنها سلیقه صاحب خانه در نظر گرفته می‌شود؛ ولی در طراحی داخلی مغازه باید تمامی سلیقه‌ها لحاظ شود.

نورپردازی 

در واقع نورپردازی یکی از عواملی است که باعث جلب توجه افراد می‌شود. اگر ویترین هیچ گونه نوری نداشته باشد شاید افراد بدون توجه از کنار مغازه رد شوند؛ اما نور باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.

تمایز و انحصار

آخرین نکته‌ای که در مورد طراحی دکوراسیون مغازه وجود دارد و بسیار مهم است وجود تمایز و انحصار است. طراحی دکوراسیون مغازه شما باید به صورتی انجام شود تا مشتریان از بین هزاران فروشگاه و مغازه شما را انتخاب کنند. این تفاوت موجب می‌شود در خاطر مشتری بمانید و جذاب به‌ نظر برسید.

سعی کنید طراحی دکوراسیون مغازه خود را به شرکتی بسپارید که در این حوزه تخصص، مهارت و خلاقیت کافی داشته باشد.

تصویر فروشگاه بزرگ

برای طراحی دکوراسیون مغازه باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در عرصه طراحی دکوراسیون مغازه ابتدا باید وسایلی که اساسی و مهم هستند را در ویترین یا جایی که خلوت است قرار بدهید تا در معرض دید قرار بگیرند. مغازه‌هایی مانند: گل فروشی، طلا فروشی و… نیازی به چیدمان بخصوصی ندارند؛ چرا که این‌گونه مغازه‌ها وسایل را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و افراد با دیدن تنوع آن‌ها به داخل مغازه رجوع می‌کنند؛ اما برای ویترین لباس فروشی باید از وسایلی استفاده شود که مشتری را به داخل مغازه جذب کند، فروشنده‌ها در این مغازه‌ها باید از چندین مانکن با لباس‌های گوناگون استفاده کنند تا تمامی سلیقه‌ها در آن‌ها وجود داشته باشد. البته قبل از توجه به این موضوعات باید قیمت طراحی دکوراسیون را نیز با توجه به بودجه خود در نظر بگیرید.

تصویر فروشگاه لباس

طراحی دکوراسیون انواع مغازه

در بالا به صورت کلی به نحوه طراحی دکوراسیون مغازه اشاره کردیم؛ اما در ادامه می‌خواهیم دکوراسیون انواع مغازه‌ها را بررسی کنیم تا بتوانید آنچه مناسب برای مغازه خود را برگزینید و از آن استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی لوازم‌التحریر

بسیاری از کارشناسان معتقد‌ند داشتن یک دکور زیبا و جالب به جذب مشتری کمک خواهد کرد. انسان به زیبایی علاقه‌مند است، حال اگر شما این زیبایی را درون مغازه خود بیاورید به افزایش جذب مشتری مغازه خود کمک کرده‌اید. از هزینه کردن برای بدست آوردن یک دکور زیبا و جذاب نگران نباشید و مطمئن باشید که در مدت کوتاهی نتیجه شگفت آوری را بدست خواهید آورد. 

بسیاری از مشتریان فروشگاه‌های لوازم‌التحریر تنها به دلیل زیبایی مغازه از آن خرید می‌کنند و واقعا به محصولی که می‌خرند نیاز ندارند. 

از ویژگی‌های خوب مغازه لوازم‌التحریر وجود طیف گسترده‌ای از رنگ و طرح است که به شما کمک می‌کند دکوری شاد و پر از رنگ‌های مختلف را طراحی کنید. تصویر چند نمونه لوازم‌التحریر در ادامه برای شما قرار داده می‌شود.

در تصویر بالا از تکنیک رنگبندی منظم استفاده شده است.

در تصویر بالا از دکوراسیون مدرن و امروزی استفاده شده؛ همچنین وسایل با رنگبندی‌های متفاوت از هم جدا شده‌اند.

دکوراسیون لوازم خانگی

در طراحی دکوراسیون لوازم خانگی یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که مشتری می‌خواهد وسایل را در محیطی شبیه به خانه ببیند تا در تصمیم گیری برای خرید دچار اشتباه نشود و تمامی جوانب را بسنجد. در قرار دادن وسایل در کنار یکدیگر دقت داشته باشید، برای مثال بخاری را کنار یخچال قرار ندهید؛ زیرا این دو محصول در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

از نورپردازی اصولی غافل نشوید، بسیاری از محصولات که نظر مشتری را جلب می‌کند صرفا  به دلیل نورپردازی استاندارد است.

سعی کنید در کنار این موارد دکوراسیون مغازه را به خانه شبیه بسازید تا حس خانه در خریدار تداعی شود.

تفاوت دکوراسیون مغازه لباس مردانه و زنانه

برای جذب مشتری باید به این مورد توجه کنید که مواردی که بر روی بانوان تأثیرگذار است و باعث می‌شود که به سمت مغازه شما بیایند با آقایان متفاوت است. در مغازه‌هایی که مربوط به بانوان است باید در چیدمان و انتخاب رنگ‌ها دقت بیشتری را به کار برد. در چنین مغازه‌هایی بهتر است از دکور‌های شیک و مدرن استفاده کرد؛ زیرا خانم‌ها جذب مغازه‌های مدرن و بروز می‌شوند. 

در مغازه‌هایی که اجناس مورد نیاز آقایان به فروش می‌رسند، بهتر است در طراحی از سادگی و جذابیت استفاده کرد. در این دست از مغازه‌ها باید وسایل را جلو چشم قرار داد؛ زیرا آقایان نسبت به بانوان کم‌تر سوال می‌پرسند و تنها مواردی که می‌بینند می‌خرند.

ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه

اگر شما نیز دوست دارید دکوراسیون مغازه خود را تغییر دهید؛ اما نمی‌توانید به اندازه کافی هزینه کنید ما چندین روش مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • با رنگ کردن دیوار می‌‌توانید فضای زیبایی را به وجود آورید و اگر از رنگ‌های روشن استفاده کنید می‌توانید مساحت را بزرگ‌تر نشان دهید.
  • اگر یک قسمت از دیوار را با رنگ تیره رنگ آمیزی کنید مغازه طوری نشان می‌دهد که از قسمت‌های گوناگونی تشکیل شده است؛ همچنین اگر یک طرف دیگر از دیوار را با کاغذ دیواری یا پوستر تزیین کنید موجب بزرگ نمایی مغازه می‌شود.
  • سعی کنید تا حد ممکن از پنجره، در مغازه خود استفاده کنید تا علاوه بر نور بیشتری که بر مغازه تابیده می‌شود گسترده‌تر نیز دیده شود، در مغازه با وسایل ارزانی مانند یک آینه تمام قد می‌توانید دکوراسیون زیبایی را ایجاد کنید.
  • وسایل را به صورت ایستاده بچینید و از خم کردن آن‌ها یا حالت افقی پرهیز کنید؛ زیرا این مدل‌ها علاوه بر اینکه جای بیشتری را اشغال می‌کنند، موجب کوچک نشان دادن مغازه نیز می‌‌شوند.
  • استفاده از شلف‌ها و قفسه‌ها در قسمت‌های گوناگون راحت‌ترین راه برای به نمایش گذاشتن کالاها و استفاده از فضای کم است.
  • برخی از قسمت‌‌های مغازه را با استفاده از پرده‌های تمام قد تزیین کنید تا با صرف هزینه اندکی به متراژ مغازه خود را چند برابر نشان دهید.
  • حتی اگر مغازه شما مساحت کمی دارد می‌توانید از وسایل زیادی استفاده کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که از شلوغی و به هم ریختگی مغازه خودداری کنید؛ برای مثال می‌توانید با استفاده از رنگ‌های طوسی و سفید مغازه را بزرگ نشان دهید و با آویزان کردن کالاها یا استفاده از قفسه‌های بسیار زیاد وسایل زیادی را در آن‌ها تعبیه کنید.
  • سعی کنید تا حد ممکن در مغازه از چراغ استفاده کنید تا فضا را بزرگ نشان دهد و وسایل در معرض دید باشند؛ به خصوص در طراحی دکوراسیون مغازه‌ از کاشی و سرامیک‌های روشن استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت