طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی در موفقیت آن تأثیر بسیاری دارد؛ زیرا افراد با مراجعه به آتلیه قصد دارند بهترین لحظات زندگی خود را در بهترین فضا ثبت کنند تا به یادگار داشته باشند؛ بنابراین انتظار دارند که آتلیه عکاسی بهترین دیزاین و دکوراسیون را مهیا کند؛ از این رو باید گفت دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی در جلب نظر مشتریان دارد و باید این کار به‌صورت کاملاً حرفه‌ای انجام شود، البته تنها دکوراسیون داخلی آتلیه نیست که در پیشرفت و جذب مشتری مؤثر است؛ بلکه مهارت و تخصص عکاس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دکوراسیون زیبا و خاص مکمل آن است.

 اصول طراحی دکوراسیون داخلی استودیو عکاسی

 حامی ساخت با 12 سال تجربه خدمات متنوعی را به کمک تیم حرفه‌ای و دانش فنی در زمینه طراحی، ساخت و بازسازی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خاطری آسوده طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی خود را به حامی ساخت بسپارید. در این قسمت از مقاله اصولی که برای داشتن یک فضای جذاب در استودیو عکاسی لازم داریم را برایتان شرح داده ایم: 

فضای داخلی

یک آتلیه استاندارد باید حداقل 7 متر طول و 3 متر عرض داشته باشد و ارتفاع آن حدود 2.70 متر باشد تا عکاس بتواند زیباترین عکس‌ها را از مشتریان بگیرد و به آن‌ها ارائه دهد.

 قسمتی از این فضا باید برای اتاق رختکن و اتاق مدیر و بخشی دیگر برای فضای عکاسی و فیلم‌برداری اختصاص یابد. در هر آتلیه باید علاوه بر محیط‌های مختلفی که برای عکاسی در نظر می‌گیرید، فضایی را برای استراحت کارکنان، پذیرایی از مشتریان و اتاق آماده‌سازی و آرایش نیز داشته باشید.

سعی کنید اتاق‌هایی با دیزاین‌های متفاوت داشته باشید تا بتوانید سبک‌های مختلفی را برای عکاسی کودک، بارداری و عروس داشته باشید.

وجود پس زمینه مناسب در آتلیه

در نظر گرفتن تصویر پس‌زمینه در آتلیه موجب افزایش خلاقیت شما در عکس‌های شما می‌شود. توصیه می‌کنیم حداقل 4 عکس برای پس‌زمینه در آتلیه آماده کنید. و همچنین برای جذابیت بیشتر می‌توانید از این قبیل رنگ‌ها در تصویر پس‌زمینه بهره ببرید:

  • مشکی
  • سفید
  • سبز
  • بنفش
  • خاکستری

 تجهیزات

 پس از فراهم‌کردن فضا و دیزاین‌های مختلف، تجهیزات از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. یک عکاسی حرفه‌ای و یک نتیجه فوق‌العاده تنها در صورت استفاده از تجهیزات استاندارد حاصل می‌شود؛ در نتیجه از اهمیت تجهیزات غافل نشوید.

 برای طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی ابتدا باید به ابعاد و متراژ آتلیه توجه نمود؛ سپس متناسب با آن وسایل و دکور مناسب را انتخاب نمود.

تصویر عکس کودک

سبک‌های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

 اکثر آتلیه‌های عکاسی معمولاً چندین اتاق را تجهیز می‌کنند تا هر کسی بتواند متناسب با نوع عکاسی از فضاهای متنوع و مجزا استفاده کند.

 سبک‌های مورد تقاضا عبارت‌اند از:

  •  مدرن
  • مینیمالیسم
  • امپراطوری
  • اسکاندیناوی

سبک مدرن

 در فضاهای مدرن می‌توانید به هر سبکی عکاسی کنید؛ زیرا یک سبک جهانی است. در سبک مدرن سیستم و فضا به‌صورت یکپارچه و تعاملی طراحی می‌شود.

 در فضاهای مدرن می‌توانید به‌صورت خاص و متفاوت عکاسی و فیلم‌برداری کنید.

 در دکورهای مدرن از تجهیزات جدید، مدرن و شیک استفاده می‌شود، رنگ‌ها خنثی است و فضا، نور ملایمی دارد.

 گاهی ترکیب سبک مدرن و قدیمی می‌تواند فضایی خارق‌العاده را خلق کند؛ به‌عنوان مثال استفاده از فضای زیر شیروانی و بکارگیری عناصر چوب، بتن، آجر و فلز می‌تواند تلفیقی از سنتی و مدرنیته را خلق کند.

 سبک مینیمالیسم

 ایجاد محدودیت در طراحی اتاق عکاسی و به حداقل رساندن اشیا سبک مینیمالیسم را به وجود می‌آورد. علاوه بر این، سایه‌های تک‌رنگ و ساده نیز در این سبک بسیار دیده می‌شود.

سبک امپراطوری

 طراحی سبک کاخ و اتاق نشیمن سلطنتی در استودیو عکاسی فضای لوکس و لاکچری را برای عکاسی و فیلم‌برداری مهیا می‌کند.
 

 سبک اسکاندیناوی

 سبکی و سایه‌های پاستلی روشن از ویژگی‌های بارز سبک اسکاندیناوی است. بکارگیری وسایل ساده و ابتدایی همچون پتو، بالش‌های تزئینی، فرش‌های نرم و همچنین تعداد زیادی گیاه زنده از سایر تجهیزات این سبک است.

تصویر دکوراسیون آتلیه

چگونه دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی جذابی داشته باشیم؟

 یک آتلیه عکاسی باید دلنشین و دوست‌داشتنی باشد و فضای آن به نحوی طراحی شود که برای انواع ژست و عکاسی‌های مختلف مناسب باشد؛ در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه اگر به موارد زیر توجه شود قطعاً محیطی خاص و آتلیه‌ای حرفه‌ای طراحی خواهد شد.


خلاقیت و ایده‌های جدید

 با به‌کارگیری ایده‌های جدید، خلاقیت و نوآوری می‌توان فضایی خاص و منحصر به فرد را به وجود آورد. هر یک از سبک‌های عکاسی به فضایی خاص نیاز دارد؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید از پوسترهای بزرگ دیواری و یا دیوارکوب در عکاسی اسپرت یا مدلینگ استفاده کنید و قسمتی از دیوارهای آتلیه را با انواع پوستر بپوشانید.

 نورپردازی

 نورپردازی بخش جدانشدنی دکوراسیون داخلی استودیو عکاسی است و یک عکاس حرفه‌ای باید بتواند نور محیط را به بهترین شکل ممکن جهت عکاسی تنظیم کند. وجود منبع نور بسیار عالی و مناسب مخصوصاً در آتلیه‌های عروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا میزان نور زیبایی و کیفیت عکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 هارمونی رنگ‌ها

 یکی از اصولی که در دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی باید رعایت شود هماهنگی و هارمونی رنگ‌ها در تجهیزات و دکوراسیون است؛ بنابراین باید وسایل تزئینی، دیوارها، مبلمان و در کل فضای آتلیه دارای ترکیب رنگی هماهنگ و جذابی باشد که بتواند نظر مشتری را جلب نماید، البته در انتخاب رنگ باید متراژ آتلیه را نیز در نظر بگیرید و در صورتی که دارای متراژ محدودی هستید بهتر است به‌منظور بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا، رنگ‌های دارای طیف روشن را انتخاب کنید، این در حالی است که برای آتلیه‌های بزرگ ترکیب رنگی تیره و روشن در کنار یکدیگر بهترین انتخاب است.

علاوه بر این استفاده از کاغذدیواری برای آتلیه عکاسی و همچنین دیوارپوش می‌تواند جذابیت دیوارها و پس‌زمینه را افزایش دهد.

عروس در آتلیه

چیدمان وسایل

 برای ایجاد فضایی منظم حتماً چیدمان آتلیه را اصولی و استاندارد پیش ببرد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فضای محدودی داشته باشید، به‌طورکلی بهتر است که مبلمان متناسب با دکوراسیون آتلیه باشند و اگر دکوراسیونی مدرن انتخاب کرده‌اید حتماً از مبلمان مدرن و با همان طیف رنگی استفاده کنید تا فضایی شیک و لوکس ایجاد شود. قرار دادن یک مبل سه‌نفره و صندلی‌های تک که رنگی هماهنگ با یکدیگر دارند در فضای آتلیه می‌تواند بسیار زیبا و جذاب باشد و فضای مناسبی را برای عکاسی فراهم آورد.

 استفاده از دکور جدید در آتلیه عکاسی و ایجاد تنوع می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند.

 سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب

 علاوه بر دیزاین و دکوراسیون داخلی استودیو عکاسی داشتن یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب نیز ضروری است؛ زیرا در صورتی که فضا خیلی گرم یا سرد باشد موجب نارضایتی مشتریان می‌گردد و بر کیفیت عکس نیز تأثیرگذار است. به‌طوری‌که گرمای بیش از حد در محیط آتلیه موجب عرق‌کردن و برق‌زدن پوست مشتری و یا سرمای محیط موجب برجسته‌شدن پوست فرد می‌شود که هر دو زیبایی عکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصویر نور پردازی آتلیه

 نورپردازی آتلیه

 هالوژن‌های آفتابی و لامپ‌های کم‌مصرف بهترین گزینه برای انتخاب منبع نور در آتلیه هستند؛ زیرا استفاده از نور مناسب و طبیعی در تمام اوقات روز امکان‌پذیر نیست.

در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی باید به نوع آتلیه نیز توجه نمود؛ مثلاً در آتلیه کودک بهتر است دکوراسیونی با رنگ‌های شاد و پر انرژی متناسب با روحیه کودکان انتخاب نمایید تا بتوانید نظر کودک را به فضا جلب نمایید و راحت‌تر بتوانید عکاسی را انجام دهید؛ اما در مورد آتلیه عروس سبک دکوراسیون کاملاً متفاوت است و شما باید فضایی لوکس و رویایی برای عکاسی انتخاب نماید و دکوراسیون آتلیه و نورپردازی را متناسب با این سبک رویایی و رمانتیک ایجاد کنید؛ بنابراین باید به‌تمامی این نکات توجه نمود که بتوان یک آتلیه عکاسی حرفه‌ای و شیک را راه‌اندازی نمود.

عوامل موثر بر هزینه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

برای تعیین قیمت و هزینه‌های طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی موارد مختلفی نقش دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی کردیم.

  • مساحت آتلیه
  • نوع تجهیزات
  • کیفیت متریال مصرفی
  • سبک طراحی انتخابی

علاوه بر این‌ها، شرایط بازار و منطقه جغرافیایی نیز بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود؛ به همین دلیل تعیین دقیق هزینه طراحی و چیدمان داخلی آتلیه، نیازمند بررسی جزئیات بیشتر و مشاوره با متخصصان مربوطه است.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت