طراحی دکوراسیون آشپزخانه

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون آشپزخانه

حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که آشپزخانه قلب خانه است. طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های بهسازی خانه است که می‌توانید انجام دهید. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا به یک تیم قابل اعتماد از طراحان متخصص آشپزخانه نیاز دارید تا بتوانند شما را در روند این بهسازی راهنمایی کنند. در هنگام طراحی دکوراسیون خود به عملکرد و کارایی روزمره خود فکر کنید. طراحی دکوراسیون آشپزخانه مانند جزیره علاوه بر زیبایی یک فرصت عالی برای ذخیره سازی ابزارهای اضافی شما محسوب می‌شود. همینطور داشتن یک سینک زیبا یا کابینت رنگی می‌تواند زیبایی آشپزخانه را چند برابر کند. پیشنهاد می‌شود برای تکمیل زیبایی آشپزخانه خود از شیرآلات زیبا استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بزرگ شما احتیاج به ابزارهای زیادتری جهت بازسازی دارید و بهتر است برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه از ابزارهای لوکس‌تری استفاده کنید. علاوه بر آن استفاده از چند ترفند کوچک؛ اما اصولی می‌تواند آشپزخانه شما را به یک آشپزخانه رویایی تبدیل کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با چند اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم؛ پس با حامی ساخت همراه باشید.

برای انتخاب درست، بهتره که یک شناخت کلی نسبت به انواع کابینت داشته باشی

 

طراحی آشپزخانه به سبک‌های مختلف

سبک‌‌های مختلفی برای طراحی آشپزخانه وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از آن اشاره خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

این سبک از طراحی آشپزخانه طرفداران زیادی دارد. سبک مدرن و سبک کلاسیک دو سبک کاملا متضاد هستند به این صورت که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید هنگام طراحی سبک مدرن از کابینت‌های کلاسیک استفاده کنید.

در این سبک از کابینت بیشتر از رنگ‌های خنثی مثل رنگ طوسی و خاکستری یا نقره‌ای استفاده می‌شود.

این مدل کابینت نسبت به کابینت‌های دیگر حالت هندسی بیشتری دارند.

مهم‌ترین اصلی که در طراحی آشپزخانه‌های مدرن به چشم می‌خورد؛ سادگی تمام اجزاست که هیچگونه پیچیدگی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

تصویر دکوراسیون داخلی اشپزخانه سفید

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

همانطور که اشاره کردیم این سبک درست در مقابل سبک مدرن قرار می‌گیرد. این سبک از آشپزخانه اصولا ساختار پیچیده‌تری نسبت به طراحی مدرن دارد و در آن منبت‌کاری و معرق به وفور دیده می‌شود. طراحی دکوراسیون کلاسیک حس نوستالژی را به خوبی به افراد منتقل می‌کند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های ایرانی

مدت زیادی است که سبک آشپزخانه‌های ایرانی از حالت سنتی خارج شده و به سمت مدرنیته رفته است. امروزه سبک آشپزخانه‌های ایرانی تفاوت چندانی با سبک اروپایی ندارد و در هر دو مدل از متریال‌های مشابه مثل ام‌دی‌اف برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌کنند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک اروپایی

یکی از ویژگی‌های اصلی طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک اروپایی سادگی بی‌حد و مرز در عین مدرنیته بودن آن است. یکی از اجزای مهم و ثابت در سبک اروپایی میز یا کابینت جزیره است. خلوتی و مینیمال بودن تمام اجزا دکوراسیون اروپایی را می‌سازد.

تصویر طراحی دکوراسیون داخلی ابی

 انتخاب درست کابینت، رکن مهم طراحی آشپزخانه

اولین گام برای داشتن طراحی درست و اصولی آشپزخانه، انتخاب کابینت متناسب با فضا و دکوراسیون شماست.

بعد از انتخاب و نصب کابینت زمان خرید دیگر محصولات خانه می‌رسد، پس باید دقت داشت کابینتی را انتخاب کنید که در هماهنگ کردن لوازم آشپزخانه با آن دچار مشکل نشوید.

تعداد کابینت‌ها و مدل آن را باید با توجه به فضای خود در نظر بگیرید. در آشپزخانه‌های کوچک کارایی و کاربردی بودن کابینت نسبت به زیبایی آن ارجحیت دارد. شما می‌توانید با داشتن یک مشاوره تخصصی بهترین ها را برای آشپزخانه خود برگزینید.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در ادامه بحث می‌خواهیم به چند نکته مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون آشپزخانه با شما عزیزان صحبت کنیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید آشپزخانه‌ای زیباتر خواهید داشت.

روی کف سازی تمرکز کنید

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سعی کنید به کف آشپزخانه اهمیت زیادی بدهید. اگر می‌خواهید یک تغییر اساسی در آشپزخانه خود ایجاد کنید بهتر است بر روی کف سازی مدرن و جدید تمرکز کنید. امروزه مدل و گزینه‌های زیادی در دسترس است، اگر به دنبال جذابیت و دوام هستید بهترین انتخاب استفاده از کفپوش‌های چوبی است. گزینه دیگری که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده می‌شود استفاده از کفپوش‌هایی از جنس سنگ‌های لعاب دار است، این طرح علاوه بر زیبایی که به دکور آشپزخانه می‌افزاید و شستشوی راحت‌تری نیز دارد.

لوازم خانگی خود را ارتقا دهید

داشتن یک طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن نیازمند ابزار و وسایل آشپزخانه زیبایی است. سعی کنید در انتخاب رنگ ابزار‌ها دقت کنید که با هم هم‌خوانی داشته باشند. صرفا داشتن وسایل مدرن اما بدون هماهنگی در رنگ و طرح، آن را زیبا نمی‌کند؛ بلکه از زیبایی آن نیز می‌کاهد. پس استفاده از لوازم خانگی شیک و مدرن نقش بسزایی در بهسازی فضا دارد و همینطور استفاده از ابزار و وسایل برنجی برای دکور آشپزخانه دارای زیبایی فوق العاده‌ای است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است؛ همچنین می‌توانید طراحی کابینت آشپزخانه خود را تغییر دهید تا یک تنوع بزرگی در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

 

یک کاغذ دیواری و پس زمینه پرماجرا انتخاب کنید

طراحی دکوراسیون آشپزخانه بزرگ با کاغذ دیواری می‌تواند نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد. افزودن یک کاغذ دیواری زیبا به آشپزخانه می‌تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند و زیبایی آشپزخانه را دو چندان کند. سعی کنید طرح کاغذ دیواری را به گونه‌ای انتخاب کنید که به شما پیامی را برساند. این پیام می‌تواند روز شما را تغییر دهد؛ زیرا زندگی قانون باور‌ها و افکار شماست و وقتی افکار شما زیبایی‌ها را در آغوش بکشد، مسلما روزی پر از اتفاق‌های خوب خواهید داشت. از جهاتی که گفته شد خرید دیوارپوش و کاغذ دیواری به شما توصیه می‌شود.

 

آشپزخانه را برای مهمان آماده کنید

سعی کنید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، آن را به خود محدود نکنید و بگذارید محلی برای رفت و آمد باشد. هنگام بازسازی به دنبال فرصت‌هایی برای باز کردن فضا و گنجاندن گزینه‌های بیشتری مانند صندلی برای میز صبحانه یا نیمکتی در گوشه یا اضافه کردن نشیمنگاه کوچکی در اطراف آشپزخانه باشید. می‌توانید در خرید مبلمان‌های آشپزخانه که مختص جایگاه میهمان است، تغییر و تحولی ایجاد کنید؛ مثلا رنگ جایگاه میهمان با جایگاه خود را متمایز کنید و از طریق رنگ‌ها به مهمان بفهمانید که برای او جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید. طراحی دکوراسیون آشپزخانه بزرگ کاملا برای این گزینه مناسب است؛ زیرا که فضای بیشتری در اختیار می‌گذارد.

 

از جزیره برای گنجاندن وسایل ضروری کمک بگیرید

قبل استفاده از وسایل تزئینی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی می‌توانید جایگاه وسایل ضروری را از قبل مشخص کنید. جزیره مهم‌ترین جایگاه است؛ زیرا که در مرکز آشپزخانه قرار دارد و دسترسی به آن نیز آسان است و کابینت‌ها فضای خالی بیشتری پیدا می‌کنند. یادتان باشد زیبایی در سادگی است؛ پس سعی کنید آشپزخانه را زیادی شلوغ نکنید.

 

از سنگ‌های طبیعی زیبا برای کاور روی کابینت بهره بگیرید

برای داشتن ایده‌های طراحی دکوراسیون آشپزخانه که گیرا‌تر باشد بهتر است از سنگ‌های طبیعی براق استفاده کنید. امروزه از سنگ‌های گرانیت و مرمر برای روی کابینت‌ها استفاده می‌شود که هم دارای مقاومت بالا و هم زیبایی خاصی هستند که رنگ مشکی براق آن‌ها طرفداران زیادی را از آن خود کرده است.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه متوسط وجود دارد که روز به روز این ایده‌ها در حال افزایش هستند؛ زیرا هر روزه شاهد ابزار و وسایل جدیدتری هستیم. این را به یاد داشته باشید که فضاهای کوچک آشپزخانه مانعی برای خلاقیت شما ایجاد نکنند؛ زیرا با فضای کمی هم می‌توان جلوه آشپزخانه را چند برابر کرد. کافیست کمی ایده ببینید و یا می‌توانید از خیال پردازی‌های خود هم نیز کمک بگیرید. دیزاین آشپزخانه یک امر کاملا سلیقه‌ای است که هرکس می‌تواند با رعایت موارد اصولی که مربوط به دیزاین است مطابق سلیقه خود پیش برود. اگر آشپزخانه شما فقط معادل چند کابینت با فضای محدود طراحی و بهینه سازی شده است، تلاش برای فهمیدن چگونگی استفاده وجب به وجب آن می‌تواند استرس آور باشد. یکی از کارهایی که در این شرایط می‌توانید انجام دهید طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن است. آشپزخانه‌های بدون اپن معمولا محیط آشپزخانه را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهند.

افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند در مقابل افرادی که به ندرت آشپزی می‌کنند، نیازهای مختلفی برای نگهداری آشپزخانه دارند. آشپزخانه شما اگر یک طراحی اصولی داشته باشد می‌توانید از تمام نقاط آن استفاده کنید. بنابراین، تا آنجا که ممکن است جزئیات لازم را در برنامه فضاسازی و طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک خود داشته باشید. در هر قسمت عمده منطقه خود بایستید و به دقت به آنچه در دسترس است فکر کنید؛ به عنوان مثال کابینت‌های نزدیک گاز و فر باید دارای مواد غذایی و وسایلی باشند که حداقل روز در میان یا روزی یک بار برای پخت و پز استفاده شود. یک مدل طراحی وجود دارد به نام طراحی دکوراسیون آشپزخانه روستایی که بیشتر مورد علاقه افراد سنتی پسند است؛ لازم به ذکر است که اصول چیدمان این نوع سبک با آنچه گفته شد مقداری متفاوت است. برای تمیز کردن آسان، کشوهای ظروف نقره را نزدیک ماشین ظرفشویی و سینک ظرفشویی قرار دهید. کشوی ادویه اگر نزدیک به بخش آشپزی باشد، برداشتن و بازگرداندن آن را راحت می‌کند. وسایل روزمره را که بیشترین استفاده را دارید، مانند چاقو، تخته خردکن و… را در نزدیکی محل آماده سازی قرار دهید. ابزارها و وسایلی را که فقط گاهی اوقات استفاده می‌کنید را نیز در کابینت‌های بالایی قرار بدهید تا خیلی جلو چشم شما نباشند.

 

سخن پایانی

دکوراسیون اصولی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بیشترین زمان کدبانوی خانه در این مکان سپری می‌شود. پس طراحی غلط این مکان می‌تواند تمام انرژی طول روز فرد به یکباره از او بگیرد.

برای داشتن طراحی درست باید دقت داشت که تمامی اجزای آشپزخانه نظیر کابینت‌ها لوازم و غیره با هم همخوانی و هارمونی داشته باشند برای این کار می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای حامی ساخت کمک بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت