لمسه کاری دیواری

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > لمسه کاری دیواری

برای نخستین بار لمسه کاری دیوار در کاخ شاه توسط طراحان فرانسوی نصب شد که بعد از آن برخی از مردم نیز از این طرح برای منزلشان استفاده کردند. این نوع پوشش در کاخ های سعدآباد و نیاوران نیز دیده می شود. در این مطلب می خواهیم شما را با لمسه کاری و مزایا و معایب آن آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

لمسه کاری دیوار چیست؟

نصب کردن پارچه و یا چرم بر روی دیوار را لمسه کاری می گویند. در این روش معمولا پارچه ها و یا چرم را حالت می دهند که برآمده و یا برجسته باشد و سپس بر روی دیوار نصب می کنند. جنس این نوع پارچه ها می تواند از ابریشم، کتان، ساتن، تافته و … باشد.

معماری و زیبایی در لمسه کاری دیوار

اگر می خواهید در یک خانه جدید ساکن شوید و قصد تغییر دکوراسیون آن را دارید پیشنهاد می کنیم که حتما از لمسه کاری روی دیوار استفاده نمایید زیرا این کار در کنار پرده ها و لوستر و مبلمان زیبایی خاصی خواهد داشت و زیبایی خانه را چند برابر خواهد کرد.

امروزه در بسیاری از خانه ها از کاغذ دیواری بیشتر استفاده می شود و دلیل اینکه از لمسه کاری کمتر استفاده می کنند این است که لمسه کاری روی دیوار قیمت بسیار بالایی دارد به همین دلیل بیشتر در مکان های مجلل و هتل ها، رستوران های شیک و … استفاده می کنند. همچنین باید گفت که استفاده از پارچه بر روی دیوار نسبت به کاغذ دیواری، رنگ، نصب بلکا، رومالین و … عمر بالایی دارد به شرط آن که به خوبی از آن مراقبت کنید.

چه نوع پارچه‌ برای لمسه کاری روی دیوار انتخاب کنیم؟

برخی از پارچه ها هستند که مناسب لمسه کاری روی دیوار می باشند به همین دلیل ما در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد.

  • چرم یا چرم مصنوعی
  • مخمل
  • حریر
  • تافته
  • پارچه کوبلن
  • پارچه ترکیبی
  • پارچه ژاکارد

باید در هنگام لمسه کاری دیوار به این نکته توجه کنید که رنگ و طرح آن بعد از نصب قابل تغییر نیست و ثابت است. در این کار از چرم مصنوعی بیشتر استفاده می شود دلیل آن هم این است که روکش چرمی قابل شست و شو است و به راحتی می توان آن را تمیز کرد. همچنین ثبات رنگ چرم نسبت به دیگر پارچه ها بیشتر است.

مزایای لمسه دوزی روی دیوار

لمسه کاری دیوار مزایای فراوانی دارد که ما به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • عایق صدا هستند
  • قابل شست و شو می باشند.
  • قابل انعطاف می باشند.
  • مدرن هستند.
  • به راحتی می توان با استفاده از آن ها ترک ها و پستی و بلندی های زیاد را با آن پوشاند.

معایب لمسه دوزی روی دیوار

لمسه کاری روی دیوار علاوه بر مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم دارای برخی از معایب نیز می باشد که باید آن ها را نیز بدانید.

  • اگر به خوبی مراقبت نکنید به زودی پاره می شوند.
  • قابلیت رنگ پذیری مجدد را ندارند.
  • آتش گیر هستند.
  • بعد از آسیب دیدن غیر قابل ترمیم هستند.

مراحل نصب لمسه کاری دیوار

برای اینکه بتوانید لمسه کاری دیوار را به خوبی انجام دهید باید برخی از مراحلی که در پایین برای شما بیان می کنیم را انجام دهید.

1. در مرحله اول قبل از نصب لمسه روی دیوار، باید ترک های دیوار نم زدگی و برخی از مشکلاتی که دیوار دارد را برطرف نمایید. همچنین باید پریز هایی که وجود دارد را بردارید و دیوار را تمیز و پاکیزه کنید. انجام همه این کارهایی که گفته شد بعد از نصب لمسه، کار بسیار سختی است به همین دلیل توصیه می شود قبل از نصب همه مشکلات را برطرف نمایید.

2. در مرحله دوم بعد از برطرف کردن این مشکلات نوبت به زدن لایه ‌ای از پلی ‌استر با ضخامت 30 سانتی ‌متر را روی دیوار می رسد. که این لایه سطح دیوار را بعد  دار و حجم دار می کند و عایق صدا و حرارت می باشد.

3. در مرحله سوم باید دور دیوار با نوارهای چوبی و پهن که ضخامت آن ها معمولا 4 میلی متر می باشد، قاب بندی شوند.

4. در مرحله چهارم نوبت به نصب لمسه کاری دیوار می رسد که باید که در هنگام نصب هیچ گونه هوا در پشت آن قرار بگیرد به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام نصب پارچه را سفت بکشید تا خوب بچسبد.

5. در مرحله پنجم باید لبه های پارچه را با چسب خوب بچسبانید تا فیکس شود.

6. مر حله ششم که همان مرحله آخر است با توجه به طرحی که انتخاب شده است دیزاین مربوط به آن پیاده می شود.

در پایان

اگر شما نیز لمسه دوزی روی دیوار را دوست دارید و می خواهید با این کار خانه خود را مجلل و لوکس کنید می توانید از افراد ماهر برای نصب آن کمک بگیرید تا کار نصب بدون ایراد باشد و زیبایی منزلتان چند برابر شود.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت