نکات مهم در انتخاب اکسسوری اتاق پذیرایی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > نکات مهم در انتخاب اکسسوری اتاق پذیرایی

اکسسوری ها و لوازم تزیینی برای طراحی داخلی منزل یک امر مهم هستند زیرا با کمک آن ها می توان کار دکوراسیون منزل خود را به انجام رساند، اکثراً هزینه بسیار کمی دارند و با استفاده از آن ها می‌توان در منزل تغییر و تحولاتی را ایجاد نمود با ما باشید تا شما را با اکسسوری اتاق پذیرایی آشنا کنیم.

 اکسسوری هایی که با استفاده از آن ها می توانید تغییراتی در اتاق پذیرایی ایجاد کنید

 یکی از وسایلی که اغلب در اتاق پذیرایی دیده می شود کوسن و بالشتک است بنابراین با انتخاب رنگ و طرح صحیح این عنصر می توانید یک اکسسوری زیبا در اتاق پذیرایی ایجاد کنید، رنگ کوسن ها با رنگ مبل ها فرق دارد ولی باید همخوانی در آن ها رعایت شده باشد. در بیشتر منازل میز و کنسول در اتاق پذیرایی دیده می شود در صورت وجود این وسیله پرکاربرد و جذاب می توانید با استفاده از شمع های متقارن روی آن را تزئین کنید تا فضای گرم و صمیمی بوجود آورید. بدون شک استفاده از گل و گیاه در هر منزلی موجب آرامش خواهد شد بنابراین  این اکسسوری اتاق پذیرایی را فراموش نکنید، با به کارگیری گل ها و گیاهان در این قسمت از منزل به افراد روحیه زیادی می دهد همچنین حس صمیمیت را ایجاد می کند.

 نکاتی که باید هنگام انتخاب اکسسوری به آن‌ها دقت کنید

 در صورتی که قصد دارید از سبک مدرن برای طراحی اتاق پذیرایی منزل خود استفاده کنید باید ابتدا از رنگ های تکی و ملایم استفاده کنید سپس برای ایجاد اکسسوری اتاق پذیرایی رنگ های حاشیه دار و تیره دار را در قسمتی از دیوار ها به کار ببرید همچنین وسایل دکوری که لبه دارند و دارای مدل های ساده هستند استفاده کنید.

رنگ  دیوار اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد بنابراین استفاده از رنگ سفید، کرمی و بژ انتخاب خوبی برای نقاشی این دیوارها است علاوه بر این رنگ هایی که در این دسته قرار دارند به راحتی با رنگ های جیغ سازگاری برقرار می کنند مثلاً استفاده از رنگ بنفش یا قرمز  به عنوان حاشیه انتخاب مناسبی است البته برای انجام این امر باید به وسایل دیگر اتاق پذیرایی توجه کنید مثلاً با رنگ مبل ها، پرده ها و دیگر وسایل هماهنگی داشته باشد.

 لازم است بدانید که طراحی داخلی به سبک مدرن به معنای به کارگیری وسایل زاویه دار و لبه دار است لذا در این سبک باید تا جای ممکن از وسایل دست ساز و قدیمی اجتناب کنید همچنین برای انتخاب مبلمان به سادگی آن ها توجه زیادی داشته باشید، از مبل هایی که مدل دار و حاشیه دار هستند پرهیز کنید.

 در صورتی که به فضای آرام علاقه دارید می توانید از رنگ‌ های آبی و قهوه‌ای و سایر رنگ های ملایم استفاده کنید اما اگر تمایل به یک محیط پرنشاط دارید می ‌توانید از رنگ ‌های قرمز، صورتی و … در قسمتی از منزل به کار ببرید

تصویر اکسسوری پذیرایی

اکسسوری های لازم برای اتاق پذیرایی

 یک اکسسوری اتاق پذیرایی معمولاً فرش است که باید به رنگ و طرح آن توجه کنید، از فرش با ابعاد کوچک استفاده کنید طوری که تمام مساحت اتاق را اشغال نکند همچنین از رنگ هایی که به عنوان حاشیه در این قسمت از منزل به کار گرفتید در فرش دیده شود.

 روی دیوار اتاق پذیرایی می توانید با یک قاب عکس که نماد طبیعت است تزیین کنید ولی از زیاده‌روی بپرهیزید زیرا هیچ گونه جلب توجهی را ایجاد نمی کند وزیبایی محیط را از دست می دهد.

 در اغلب منازل قسمت اتاق پذیرایی مبلمان، فرش، قفسه، پرده، تلویزیون و … دیده می ‌شود که طرح و نحوه چیدن این المان ها باعث به وجود آوردن طراحی داخلی زیبایی می شود. اکسسوری اتاق نشیمن می‌ تواند گلدان، آینه، قاب عکس، تابلو فرش و … باشد.

 یکی از اساسی ترین عناصر اتاق پذیرایی مبلمان است که فضای زیادی را اشغال می کند ولی کاربرد و تأثیر زیادی در طراحی اتاق دارد مبل ها دارای سبک های گوناگونی هستند که در صورت علاقه شما می توانید نوع آن را انتخاب کنید  ولی باید به نکاتی توجه کنید به عنوان مثال ابتدا باید مساحت فضای مورد نظر را در نظر بگیرید در صورتی که اتاق پذیرایی شما متراژ کمی دارد از مبل های جمع و جور استفاده کنید.

 اگر به کتاب علاقه زیادی دارید می توانید یک قفسه در اتاق نشیمن ایجاد کنید و کتاب‌ های خود را درون آن تعبیه کنید.

 یکی از مهم ترین وسایل اتاق پذیرایی پرده است که نقش بسیار مهمی در طراحی دارد، وجود پرده در اتاق پذیرایی موجب زیبایی چشم گیری می شود، برای انتخاب پرده باید با توجه به سبک مبل ها و دیگر المان های قسمت پذیرایی نوع آن را انتخاب کنید‌.

 امروزه شلف به عنوان یک‌ دکوری برای اتاق پذیرایی به حساب می آید که با استفاده از آن می توان وسایل تزیینی و قاب عکس ها را نگهداری نمود.

 یک عامل بسیار مهم در طراحی اتاق پذیرایی نورپردازی است بنابراین از چراغ های متنوع غافل نشوید.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند نهایت قدر دانی را دارم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت