دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

دکوراسیون اتاق نشیمن امروزه به عنوان فضایی محسوب شده است که افراد بیشتر وقت خود را در آنجا می‌گذرانند؛ به همین دلیل طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است و افراد تمایل دارند تا از ایده‌هایی جدید برای طراحی دکوراسیون داخلی این مکان استفاده کنند تا خاص و زیبا باشد و در روحیه افراد حس آرامش و راحتی را ایجاد کند. 

 

نکات طراحی دکور داخلی اتاق نشیمن 

برای اینکه اتاق نشیمنی داشته باشد که تمام ساعات روز را در آن احساس راحتی کنید باید به گونه‌ای طراحی شود که متناسب سلیقه شما باشد. تیم حامی ساخت شما را در این مسیر همراهی می‌کند.

تصویر دکوراسیون نشیمن با ترکیب رنگ قهوه‌ای

  • بکارگیری ذوق و سلیقه شخصی

همان طور که می‌دانید طراحی و سبک و چیدمان هر خانه‌ای ارتباط مستقیمی با سلیقه و ذوق صاحب خانه دارد و شما می‌توانید با ذوق و سلیقه خودتان بدون توجه به سبکی خاص دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن و شیک خود را به بهترین نحو و شکل ممکن طراحی کنید. نکته‌ای که در این کار باید مورد توجه قرار دهید این است که نیازی نیست حتما تمام رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی با هم ست باشند و شما می‌توانید از تکنیک رنگ‌های متضاد و قرار دادن رنگ‌های مکمل در کنار هم نیز در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک استفاده کنید که البته برای این کار بهتر است بدانید که چه رنگ‌هایی در مقابل هم قرار می‌گیرند و نسبت به هم مکمل می‌باشند تا بدین شیوه بتوانید ترکیب زیبایی از رنگ‌ها را در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

 

  • انتخاب فرش با رنگ‌های خیره کننده و جذاب

زمانی که دیوارها و سایر اجزای دکوراسیون منزل شما نظیر مبلمان دارای رنگ خنثی هستند و دکوراسیون اتاق نشیمن کلاسیک شما طراحی ساده‌ای دارد که پنجره‌های به کار رفته در آن اجازه نصب هیچ نوع تزئیناتی را به شما نمی‌دهد، می‌توانید از یک فرش با رنگی خیره کننده و جذاب استفاده کنید که می‌تواند انرژی و روحیه خاصی به اتاق نشیمن منزل شما ببخشد.

 

  • به کار بردن دیوارهای آجری در تزیین اتاق نشیمن

به کار بردن آجر دکوراتیو که امروزه بیشتر از قبل مورد توجه افراد قرار گرفته است و افراد از آن‌ها در اتاق نشیمن برای زیباسازی پشت تلویزیون و شومینه و سایر مکان‌ها استفاده می‌کنند، می‌تواند طراحی زیبا و خیره‌ای ایجاد کند. استفاده از آجر همچنین امروزه توسط افرادی که علاقه مند به طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی هستند کاربرد فراوانی دارد؛ زیرا علاوه بر جنبه زیبایی که دارد از دیرباز در طراحی دکوراسیون منازل ایرانیان مورد استفاده قرار گرفته است و می‌تواند حس اصالت خاصی به محیط ببخشد؛ همچنین می‌توانند طراحی دکوراسیون اتاق خواب را نیز به همین شکل طراحی کنند.

 

  • استفاده از کوسن های رنگارنگ 

استفاده از کوسن‌هایی با رنگ‌های شاد و متنوع که از سایزهای مختلفی برخوردار هستند، می‌تواند به مبلمان ساده‌ی شما زیبایی و شکوه خاصی ببخشد که البته برای اینکه طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک ایرانی شما جذاب‌تر و خیره کننده‌تر به نظر بیاید بهتر است در کنار مبل و کوسن‌ها از گل و گیاه و همچنین یک تابلو متناسب با رنگ کوسن‌ها استفاده کنید.

 

  • در اتاق نشیمن خود فضایی دوستانه ایجاد کنید.

شما می‌توانید با استفاده از چیدمان مبلمان‌های منزل خود فضایی اجتماعی و دوستانه در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید؛ به این صورت که به جای قرار دادن مبلمان منزل خود در مقابل تلویزیون آن‌ها را در مقابل هم قرار بدهید و بدین شیوه مانع از به وجود آمدن محیطی سرد و خشک در منزل خود شوید.

 

  • از سبک دکوراسیونی انتقالی در اتاق نشیمن خود بهره بگیرید.

اجرا کردن این سبک به شما اجازه می‌دهد تا دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی و مدرن را با هم داشته باشید؛ به این صورت که با استفاده از رنگ‌های خنثی و کاربرد تابلوهایی با طرح ساده و همچنین استفاده از تزئینات مدرن سعی دارد از بهترین عناصر سبک سنتی و مدرن استفاده کند که نتیجه آن ایجاد محیطی جذاب و خیره کننده و دلنشین در اتاق نشیمن است.

تصویر دکوراسیون کلاسیک

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

شما می‌توانید دکور داخلی اتاق نشیمن مدرن خود را به هر سبکی که دوست دارید انتخاب کنید و بر آن اساس وسایل و اکسسوری‌ها را بچینید. در ادامه به برخی از سبک‌ها اشاره می‌کنیم.

 

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مدرن

برای دکور داخلی اتاق نشیمن مدرن باید نکاتی را رعایت کنید تا از حالت مدرنیته خارج نشود. 

  • در این سبک توجه داشته باشید که از المان‌ها، تابلو و اکسسوریی‌های کمی استفاده کنید.
  • برای انتخاب رنگ باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید؛ مانند رنگ‌های سفید، مشکی و تناژهایی از رنگ طوسی را مورد استفاده قرار دهید و متناسب با سلیقه خود از رنگ‌های گرم در کنار رنگ‌های خنثی که انتخاب نموده‌اید به کار ببرید؛ اما توجه داشته باشید که رنگ‌های خنثی غالب باشند.
  • اگر از پرده در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ایرانی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که پرده‌هایی بی رنگ و از متریال حریر و یا تور باشد.
  • از مبل و صندلی‌های ساده با طراحی‌های محدود استفاده کنید.

 

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن سنتی 

دکور داخلی اتاق نشیمن سنتی سلیقه‌ی افراد زیادی است و سنتی بودن اتاق نشیمن را صمیمی‌تر می‌دانند و آن را ترجیح می‌دهند. برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن سنتی باید اصولی را رعایت کنید که در ادامه اشاره می‌کنیم.

  • یکی از اصلی‌ترین اصول سنتی بودن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن استفاده از تابلو‌ها و اکسسوری‌های زیاد است.
  • رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن سنتی، رنگ‌های گرم و تیره؛ مانند قرمز، قهوه‌ای، سبز و… است.
  • استفاده از فرش‌ برای کف اتاق نشیمن که نقش و نگار دارند مناسب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن است.
  • مبلمان مناسب دکور اتاق نشیمن سنتی، مبل‌هایی است با پایه‌های چوبی که دارای طرح و خطوط منحنی است.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت