طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

اتاق مدیریت، محیطی است که مدیر حداقل 7 ساعت از روز خود را در آن سپری می‌کند؛ بنابراین طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت اگر به نحو احسن انجام شود منجر به آرامش و تمرکز برای بالا بردن بازدهی می‌شود. طبق روانشناسی محیط، مبلمان و نوع طراحی اتاق مدیریت بر روی عملکرد انسان، تمرکز، احساسات و موارد دیگر تاثیرگذار است. اگر با اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت آشنا شوید و از آن در طراحی اتاق ریاست استفاده کنید، متوجه بالا رفتن تمرکز و بهبود روند فعالیت کاری خواهید شد! طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت با توجه به تاثیر بسیار زیاد آن بر میزان بازدهی مدیر، و احساس رضایت مراجعه کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید به همه چیز توجه داشت؛ از دکور پشت میز مدیریت گرفته تا طرح سقف اتاق مدیریت؛ همه این‌ها مهم هستند. ما در این مقاله قصد داریم که به اهمیت دیزاین اتاق مدیریت و همچنین به اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت بپردازیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون دفتر مدیریت

برخلاف سال‌های نه چندان دور که اغلب افراد از نقش طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیط‌های کاری و اداری غافل بودند، امروزه استفاده از این حرفه یکی از گام‌های اولیه در راه‌اندازی کسب و کار به شمار می‌آید. نگرانی برخی از افراد بخاطر هزینه‌های مربوط به طراحی دکوراسیون باعث می‌شود در برخی از مواقع این مساله مهم، جدی گرفته نشود.

واقعیت این است که تنوع بسیار بالا در سبک‌های طراحی دکوراسیون باعث می‌شود تا هر یک از مشاغل با هر سطح از درآمد بتوانند محیط کار منظم و بسیار زیبایی داشته باشند. از جمله دلایلی که باعث می‌شود تا دکوراسیون اتاق مدیریت و سایر بخش‌ها تا این اندازه اهمیت پیدا کنند، عبارتند از:

  • استفاده بهینه از فضا، مخصوصا در اتاق کارهای کوچک
  • ایجاد احساس رضایت و حسی خوشایند در مراجعه کنندگان
  • افزایش بازدهی مدیر بخاطر ایجاد احساس آرامش
  • ایجاد نظم و هماهنگی در محیط
  • مدیریت بهتر و آسان‌تر تمام بخش‌ها توسط مدیر بخاطر نوع چیدمان وسایل اتاق کار 

تصویر دکوراسیون داخلی اتاق مدیر

اصول طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

بدون در نظر گرفتن میزان بزرگ و کوچک بودن فضای کار و تعداد اتاق‌های موجود در آن، در ادامه چند اصل مهم و بسیار کاربردی را برای طراحی دفتر مدیریت بیان خواهیم کرد:

 

انتخاب رنگ مناسب = جذابیتی یشتر

برای طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت به رنگ محیط توجه کنید. رنگ‌ها علاوه بر القا انرژی مثبت، بر زیبایی محیط تاثیر مستقیمی‌ دارند. رنگ اتاق مدیر می‌تواند بر روند فعالیت‌های مدیر تاثیر بسزایی داشته باشد. همیشه اولین چیزی که در یک محیط به چشم می‌خورد رنگ‌ انتخاب شده برای دیوار اتاق است. می‌توانید از رنگ‌های طوسی و سفید برای دیوارها یا ابزار اتاق بهره بگیرید. در روی میز کار یا قفسه اتاق خود لوگو مربوط به کار خود را قرار دهید. از رنگ‌های فانتزی جدا خودداری کنید؛ اینگونه رنگ‌ها مناسب محل کار نیستند. در دکوراسیون داخلی اتاق مدیرعامل باید دقت زیادی داشته باشید؛ چرا که اتاق مدیریت دومین جایی است که یک مدیر بیشتر وقت خود را در آن می‌گذراند.

انتخاب رنگ تا حد زیادی می‌تواند از سبک شما تاثیر بگیرد. در سبک مدرن رنگ‌های خنثی و کمرنگ کاربرد بیشتری دارد درحالیکه در سبک کلاسیک برخی رنگ‌های دیگر مورد پسند است؛ در نتیجه هنگام انتخاب رنگ سبک اتاق مدیریت را نیز در نظر داشته باشید.

اهمیت انتخاب میز مدیریت در طراحی دکوراسیون شرکت 

در حالت کلی طراحی دکوراسیون اتاق مدیر یکی از مهم‌ترین گام‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است و باید اصول زیادی را مد نظر قرار دهید. خوب است قبل از خرید انواع متنوع میز را بشناسید و بدانید که در هر محیطی بهتر است از چه سبکی استفاده کنید.

  • میزهای بزرگ مناسب اتاق‌های بزرگ است.
  • از میزهایی که جنس چوب دارند در سبک مدرن استفاده نکنید.
  • در طراحی اتاق مدیریت کوچک از میزهایی که سایز متوسطی دارند استفاده کنید.
  • در محیط‌های مدرن از میزهای بزرگ و خراطی شده استفاده نکنید.

در هنگام خرید به جزئیات دقت کنید و میزی را خریداری کنید که قسمت‌های مختلفی داشته باشد تا بتوانید مدارک و اسناد را به تفکیک در محیط جداگانه‌ای قرار دهید؛ همچنین بهتر است کشوها قفل داشته باشند.

علاوه بر زیبایی، نظم و شیک بودن نوع چیدمان میز باید به گونه‌ای باشد تا مدیر مجموعه بتواند بر سایر بخش‌ها نظارت داشته باشد. این مساله مخصوصا در محیط‌های بدون اتاق که میز مدیر در فاصله کم با سایر کارکنان قرار گرفته است، اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این موارد دکور پشت میز مدیریت نیز بسیار مهم است زیرا جذابیتی خیره کننده به اتاق مدیر می‌بخشد.

مبلمان اتاق مدیریت

برای اینکه بتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت، خلاقانه عمل کنید، بهتر است قبل از خرید هر یک از تجهیزات، ابتدا به درستی جستجو کنید تا گزینه‌های مناسب و شیک‌تری را خریداری نمایید. بسیاری از این وسایل و تجهیزات برای فضاهای کوچک طراحی شده‌اند و در نتیجه می‌توانند در محیط‌های اداری کوچک به خوبی استفاده شوند.

انتخاب سایز و نوع مبلمان نیز بسیار مهم است. در محیط‌های کوچک نمی‌توان از مبل‌های سلطنتی استفاده کرد و یا از مبلمان‌هایی که ساده و کوچک هستند نمی‌توان در سبک کلاسیک بهره گرفت.

همیشه در هنگام خرید سعی کنید تمام عوامل را بسنجید و متناسب با آن‌ها بهترین خرید را داشته باشید.

عکس دکوراسیون اتاق مدیریت

تاثیر نورپردازی در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

از مهم‌ترین کارها و اصول طراحی اتاق کار، دقت در میزان روشنایی اتاق‌ها و محیط است. توجه داشته باشید که اتاق مدیر باید روشن باشد؛ زیرا تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی مدیر دارد. در حالت کلی محیط‌های تاریک با نور کم، بیشتر برای رسیدن به آرامش و استراحت مناسب است و بدون شک نمی‌توان در چنین محیط‌هایی انتظار داشت تا مدیران به درستی و با انرژی و هوشیاری تمام کارهای خود را انجام دهند. تا حد امکان سعی کنید محیط‌هایی را برای دفتر کار انتخاب کنید که پنجره و نور طبیعی دارند؛ اما اگر چنین شرایطی در دفتر اداری شما وجود ندارد، با نورپردازی مصنوعی و کاملا استاندارد می‌توانید محیط را زیباتر و پر انرژی کنید.

نورپردازی می‌تواند میزان تمرکز و دقت افراد را تنظیم کند. نور کم می‌تواند احساساتی کسل کننده و خسته کننده را بوجود آورد و حس خستگی و افسردگی را تشدید کند.

از آنجایی که اتاق مدیریت محلی برای عقد قرارداد و مذاکرات مهم است خوب است نورپردازی به گونه‌ای باشد که احساس نشاط و حس مثبت به ارباب رجوع القا شود.

 

اهمیت قفسه بندی در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

قطعا در اتاق مدیر برخی اسناد و مدارک وجود دارد که نیاز به دسته بندی دارند، برخی مهم‌اند و باید در قسمتی امن نگهداری شوند و برخی فرم‌ها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند پس باید در دسترس باشند برای اینکه بتوانید اسناد، مدارک و فرم‌های خود را دسته بندی کنید به قفسه‌ها و فایل‌های مختلف نیاز دارید.

به طور کلی تفاوتی ندارد که بخواهید طراحی اتاق مدیریت لاکچری را انجام دهید یا طراحی اتاق مدیر کلاسیک و غیره، در هر صورت باید بتوانید جزئیات و موارد اضافه را در جای مناسب قرار دهید. با این کار نظم خوبی در محیط کار فراهم می‌شود و دسترسی به هر وسیله، برگه و سند نیز راحت‌تر انجام می‌شود. قفسه بندی و استفاده از شلف با طرح و رنگ‌های جذاب می‌تواند تا حد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت موثر باشد.

 

از لوازم دکوری غافل نشوید! 

با اینکه دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت احتیاج به طراحی رسمی دارد، اما به این معنی نیست که یک فضای خشک و بی روح را فراهم آورید. استفاده از دکوری‌های فانتزی و شیک می‌تواند به دکوراسیون شما روح بخشد، یا می‌توانید از آثار هنری هنرمندان و یا… بر روی دیوارتان استفاده کنید. اگر برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، تمام باید و نباید‌ها را مدنظر داشته باشید، حتما در این امر موفق خواهید شد.

 

نوع چیدمان در اتاق مدیرعامل

اتاق مدیریت محلی است برای برگزاری جلسات مهم و کنفرانس‌ها؛ در نتیجه بهتر است چیدمان اتاق به صورتی باشد تا مدیر به همه چیز تسلط داشته باشد و بتواند به راحتی با افراد ارتباط برقرار کند. از طرفی چیدمان باید به نحوی باشد که کارمندان در کنار یکدیگر احساس خوبی داشته باشند و حس معذب بودن نداشته باشند.

در سبک کلاسیک چیدمان به صورت دایره وار و مدور است در حالیکه در سبک مدرن اینگونه نیست.

علاوه بر مواردی که گفته شد وجود کتابخانه و صندلی‌های متناسب نیز مهم است.

 

سبک‌های کاربردی در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت سبک‌های مختلفی ارائه شده است که هر کدام ویژگی‌ها و المان‌های متفاوتی دارند و شما باید متناسب با سلیقه، امکانات، بودجه و نیازهاتون سبک مورد نظر را انتخاب کنید.

سبک‌های موجود عبارتند از:

 

شیک و ساده

در اتاق مدیریت شیک از المان‌های ساده، رنگ‌های روشن، گیاهان طبیعی، مبلمان، قفسه‌ها و کتابخانه ساده استفاده می‌کنند.

 

مدرن

در سبک مدرن از رنگ‌های خنثی و المان‌های مفهومی استفاده می‌کنند.

 

لاکچری

در اتاق مدیریت لاکچری از متریال و المان‌های گران قیمت استفاده می‌شود.

 

کلاسیک

طراحی کلاسیک اتاق مدیریت بسیار رایج و پرکاربرد است. در این سبک از رنگ‌های قهوه‌ای و کرم استفاده می‌شود. متریال موجود در این سبک از جنس چوب است و از المان‌های و سنگین همچون مجسمه‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت