حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

کلمه‌ ام دی اف، مخفف یک کلمه انگلیسی است که به معنی تخته فیبر نیز هست. کابینت‌ ام دی اف، در برابر رطوبت هوا و حرارت نسبت به سایر مدل‌های کابینت مقاوم‌تر است. علاوه بر این مدل کابینت ام دی اف در رنگ و طرح‌های متنوع ساخته می‌شود و شما می‌توانید از بین این طرح‌های متنوع کابینتی با طراحی مناسب و کاربردی را برای فضای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح کابینت ام دی اف رنگ آن نیز می‌تواند در زیبایی بیشتر آشپزخانه تاثیرگذار باشد. بهتر است رنگ‌هایی برای کابینت‌ آشپزخانه خود انتخاب کنید که با سایر رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه همخوانی و مطابقت داشته باشد. کابینت MDF نسبتاً پایدار است؛ اگر در منطقه‌ای با نوسانات شدید رطوبت زندگی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که چوب‌های خانه تغییر شکل داده یا شروع به ترک خوردن می‌کنند. خاصیت کابینت MDF این است که ترک نمی‌خورد، به شرطی که در برابر آسیب جدی قرار نگیرد. قیمت کابینت ام دی اف به نسبت کابینت‌های دیگر مناسب‌تر است. این مورد را نیز در نظر بگیرید که تعمیر کابینت mdf مانند کابینت ممبران تقریباً غیرممکن است! اما اگر شما بهترین جنس کابینت ام دی اف آشپزخانه را انتخاب کنید، ممکن است با این موارد روبرو نشوید. اگر می‌خواهید بدانید انواع کابینت ام دی اف سفید چیست با حامی ساخت همراه باشید.

معرفی بهترین مراکز ساخت کابینت ام دی اف با حامی ساخت

اگر به دنبال یک کابینت ساز حرفه‌ای در شهر خود هستید کافیست از حامی ساخت کمک بگیرید. شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده لیستی از بهترین کابینت‌کاران به خصوص در زمینه ام دی اف ببینید و با توجه به شرایط خود بهترین آن‌ها را برگزینید.

از طریق حامی ساخت می‌توانید مشاورهای اختصاصی دریافت کنید تا به راحتی به طرح ایده‌آل خود برسید و بهترین نصاب کابینت را انتخاب کنید. علاوه بر آن از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

قیمت کابینت ام دی اف

اگر برایتان این سوال پیش آمده که کابینت ام دی اف متری چنده باید بگوییم که عوامل مختلفی وجود دارد که در قیمت نهایی انواع کابینت ام دی اف تاثیر می‌گذارد. ایرانی یا خارجی بودن جنس کابینت در قیمت تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت. مات یا براق بودن کابینت نیز از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت کابینت ام دی اف است. این موضوع که شما خودتان طرح کابینت ام دی اف را مشخص کنید و یا از طرح‌های آماده استفاده کنید نیز بر روی قیمت نهایی کابینت mdf تاثیر می‌گذارد. همچنین قیمت نهایی کابینت ام دی اف به نوع رنگ، برجستگی‌ها و متراژ کابینت مورد نیاز شما نیز بستگی دارد؛ همچنین جنس ورق نیز در قیمت تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال ورق، ام دی اف ملامینه باشد یا مدل‌های دیگر. در نتیجه نمی‌توان قیمت مشخصی برای کابینت ام دی اف مشخص کرد؛ اما به طور کلی، برای اطلاع از قیمت، به صفحه قیمت کابینت ام دی اف مراجعه کنید.

انواع کابینت ام دی اف آشپزخانه

کابینت‌‌ ام دی اف به چند دسته تقسیم می‌شود. معمولا این دسته بندی‌ها بر اساس جنس و رنگ آن‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه چند نمونه از انواع کابینت ام دی اف را نام برده‌ایم:

کابینت آشپزخانه ام دی اف مات

کابینت آشپزخانه ام دی اف براق

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش لمینت

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش ممبران

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش چوب

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش پلکسی گلس

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش UV

کابینت ام دی اف مات

کابینت ام دی اف مات، کابینتی است که روکش های گلاس یا براق ندارد. ورق‌های ام دی اف موجود در بازار ایران معمولا روکش ملامینه دارند. بعضی از تولید کنندگان داخلی، ورق ام دی اف مات با روکش برجسته هم تولید می‌کنند. کابینت ام دی اف مات با روکش برجسته هم زیبایی خاص خود را دارد. اگر به ترکیب رنگ‌ها در کابینت علاقه دارید یک انتخاب بدون ریسک دیگر برای شما این است که از ورق ام دی اف سفید مات در کنار کابینت ام دی اف طرح چوب برجسته استفاده کنید. بهترین مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه از نوع مات، کابینت mdf سفید مات است که امروزه با استقبال فوق العاده‌ای روبرو شده است. در صورتی که این رنگ کابینت ام دی اف، با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ است، در سفارش آن مردد نباشید. قطعا پس از گذشت زمان، متوجه زیبایی و خاص بودن این محصول خواهید شد.

کابینت ام دی اف براق

بهترین مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک، کابینت‌های براق است. کابینت ام دی اف براق نور را منعکس می‌کند و فضا را بازتر نشان می‌دهد. کابینت براق یا های گلاس، اخیرا با استقبال فراوانی مواجه شده و تمامی مشخصات یک کابینت فوق مدرن را دارد. افراد معمولا برای انتخاب رنگ مناسب در کابینت‌های آشپزخانه خود به نکات زیادی توجه می‌کنند؛ همچنین طراحان دکوراسیون منزل و افراد علاقه مند به این حیطه، سعی می‌کنند رنگ و مدل کابینتی را برای آشپزخانه انتخاب کنند که تناسب کافی را با فضای منزل داشته باشد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش لمینت

روکش لمینت نیز یک نوع روکش براق و جذاب است که طرفداران خاص خود را دارد. در این سبک کابینت نیز از ام دی اف به عنوان مغزی استفاده می‌شود.

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش ممبران

به این سبک کابینت در واقع کابینت ممبران می‌گویند که خود دسته‌ای جدا دارد. این سبک کابینت در سبک کابینت کلاسیک قرار می‌گیرد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش چوب

کابینت ام دی اف با روکش چوب نیز در سبک کابینت کلاسیک قرار می‌گیرد. درست است که خود کابینت ام دی اف در سبک مدرن طراحی می‌شود؛ اما وقتی از ام دی اف فقط به عنوان مغزی استفاده می‌شود و روی آن روکشی از جنس متفاوت قرار می‌گیرد ممکن است در دسته‌های دیگری از انواع کابینت قرار بگیرد.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

تفاوت کابینت ام دی اف با های گلاس

مدل کابینت ام دی اف و های گلاس، دو مدل پرطرفدار کابینت‌اند که کاربرد زیادی دارند. معمولا این سوال برای افرادی که قصد تعویض کابینت‌های خود را دارند پیش می‌آید که از کدام متریال استفاده کنیم. هرکدام از این متریال‌ها از ویژگی خاصی برخوردار است. مهم‌ترین تفاوت کابینت ام دی اف و های گلاس، روکش به کار رفته بر روی آن‌ها است. کابینت های گلاس نسبت به کابینت ام دی اف از قیمت بالاتری برخوردار است؛ این تفاوت قیمت به دلیل روکش مخصوص کابینت های گلاس است. سطح صیقلی کابینت های گلاس باعث شده تا راحت‌تر از کابینت mdf تمیز شود. کابینت ام دی اف به دلیل طرح‌های مختلفی که دارد، قابلیت هماهنگی زیادی با دکوراسیون خانه دارد.

مزایای کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف مزایای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قیمت کابینت ام دی اف

این مدل از کابینت نسبت به دیگر کابینت‌ها قیمت اقتصادی‌تر و به صرفه‌تری دارد.

زیبایی ظاهری

با اینکه کابینت‌های ام دی اف جزو کابینت‌های قیمت مناسب بازار محسوب می‌شوند؛ اما ظاهر زیبا و تنوع بالایی دارد و می‌تواند هر سلیقه‌ای را به خود جلب کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به راحتی از انواع روکش‌ها برای این مدل از کابینت استفاده کنید.

ابزار زنی آسان

توجه داشته باشید که هر کابینتی که مغذی ام دی اف داشته باشد ابزار زنی بسیار راحتی خواهد داشت. بافت این کابینت به دلیل نرم بودن می‌تواند به بهتر ابزار خوردن کمک کند که البته این مورد می‌تواند یکی از معایب این کابینت هم محسوب شود.

سطح صاف و متراکم

یکی از دلایل زیبایی این مدل از کابینت سطح صاف و یکدست آن است.

دوام بالا

از دیگر مزایای کابینت‌های ام دی اف دوام بالای آن‌هاست. این ویژگی کابینت ام دی اف این امکان را به شما می‌دهد تا مدت زمان طولانی‌تری از این کابینت استفاده کنید.

معایب کابینت ام دی اف

کابینت‌ ام دی اف، در برخی موارد حساس به گرما است و دچار برجستگی می‌شود. گرما به سطح کابینت آسیب می‌رساند و ممکن است تغییر رنگ دهد و لکه زردی بر جای بگذارد که نمای مناسبی ندارد. در صورتی که هنگام برش کاری ام دی اف و یا هنگام استفاده، سطح آن خراشیده شود باعث ورود رطوبت به درون چوب می‌شود. پس اشخاصی که دارای این سبک کابینت هستند، بهتر است نهایت دقت را به کار گیرند تا به کابینت‌های ام دی اف آسیبی وارد نشود.

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

رنگی که در کابینت‌های ام دی اف استفاده می‌شود نشان دهنده‌ی موارد زیادی است. رنگ بندی می‌تواند آشپزخانه را به محیطی انرژی بخش تبدیل کند و یا آن را خیلی سرد نشان دهد. اگر آشپزخانه‌ شما متراژ کمی دارد، بهتر است در انتخاب رنگ کابینت‌های آن از رنگ‌های روشن، بیشتر استفاده کنید. همچنین اگر آشپزخانه‌ شما نور کمی دارد، بهتر است که از رنگ‌های تیره برای محیط استفاده نکنید. از رنگ‌های محبوب کابینت ام دی اف می‌توان به کابینت ام دی اف سفید طلایی، کابینت ام دی اف سفید، کابینت ام دی اف سفید مشکی، کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ ای، کابینت ام دی اف سفید طوسی و… اشاره کرد.

کابینت ام دی اف سفید و مشکی

در حال حاضر افرادی که تمایل دارند به آشپزخانه خود ظاهری شیک و مدرن بدهند، از کابینت‌ ام دی اف سفید مشکی استفاده می‌کنند. رنگ‌های متضاد سفید و مشکی در کابینت mdf سفید مشکی، بسیار نمای زیبایی را بوجود می‌آورد و استفاده از آن‌ها در نمای آشپزخانه سبب مدرن و زیبا شدن آن می‌شود. برای آشپزخانه‌هایی که فضای کمتری دارند بهتر است از مدل کابینت‌ mdf سفید رنگ استفاده کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود فضای کوچک آشپزخانه کمتر به چشم بیاید.

کابینت ام دی اف سفید قهوه‌ای

این مدل کابینت‌های ام دی اف با رنگ سفید برای آشپزخانه‌های با ابعاد کوچک و دنج مناسب است؛ اما برای کابینت‌ ام دی اف سفید قهوه‌ ای اوضاع متفاوت است. استفاده از رنگ قهوه‌ای برای کابینت‌هایی که در آشپزخانه‌های بزرگ و دلباز نصب شده‌اند مفید و زیبا است؛ بنابراین برای استفاده از ترکیب دو رنگ سفید و قهوه‌ای در کابینت‌ mdf سفید قهوه‌ ای، باید نور در فضای آشپزخانه را در نظر گرفت. برای ایجاد یک ترکیب رنگ زیبا، می‌توانید رنگ تاج کابینت ام دی اف را متفاوت از بدنه کابینت در نظر بگیرید. می‌توانید بعد از بررسی نورگیری آشپزخانه می‌توانید برای استفاده یا عدم استفاده از رنگ کابینت ام دی اف سفید قهوه‌ ای تصمیم گیری کنید. از مزایای کابینت‌ ام دی اف سفید قهوه‌ ای می‌توان به وجود هماهنگی میان وسایل منزل با رنگ قهوه‌ای و چوبی اشاره کرد که پس از نصب کابینت mdf متوجه این هارمونی زیبا خواهید شد. 

کابینت ام دی اف سفید طوسی

یکی از رنگ‌های پرکاربرد در زمینه مدل کابینت‌ ام دی اف آشپزخانه، کابینت ام دی اف سفید طوسی است. این رنگ هماهنگی خیره کننده‌ای را بین وسایل خانه با کابینت‌ها به وجود می آورد. همانطور که می‌دانید رنگ خاکستری خنثی است و به راحتی می‌توان این رنگ را با رنگ‌هایی همچون سفید و یا قهوه‌ای در کابینت‌های آشپزخانه ترکیب کرد. ترکیب رنگ سفید و خاکستری فضای خانه را در عین سادگی، جذاب جلوه می‌دهد.

مدل کابینت ام دی اف جدید

همانطور که گفته شد کابینت ام دی اف اکثرا در سبک مدرن طراحی می‌شود. کابینت ام دی اف از زیباترین و مناسب قیمت‌ترین سبک کابینت است که امروزه استفاده از آن در حال افزایش است. ما در حامی ساخت جدیدترین مدل کابینت ام دی اف را طبق سلیقه شما طراحی می‌کنیم. لازم به ذکر است که کابینت ام دی اف برای آشپزخانه کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که این نوع متریال به راحتی طراحی می‌شود.

کاربرد ورق‌های ام دی اف

نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که ام دی اف فقط در صنعت کابینت سازی استفاده نمی‌شود. از وسایلی که در ساخت آن‌ها ام دی اف بکار می‌رود، می‌توان به کمد دیواری، دکور، میز تلویزیون و… اشاره کرد.

یکی از دلایلی که کاربرد ام دی اف را بسیار زیاد کرده، تنوع طرح و رنگ آن است.

لازم به ذکر است ورق‌های ام دی اف به حدی پرکاربرد و پرطرفدار است که با وجود پا به عرصه گذاشتن متریال‌های باکیفیت‌تر مثل های گلاس باز هم در اکثر موارد یونیت کابینت را از ام دی اف می‌سازند.

با توجه به این که یونیت کابینت دیده نمی‌شود و ام دی اف قیمت مناسب‌تری نسبت به های گلاس دارد، استفاده از ام دی اف در یونیت منطقی به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

این موضوع کاملا به روکش استفاده شده در کابینت شما بستگی دارد. برخی از مدل‌های روکش قابل تعویض‌اند؛ اما در اکثر مواقع تعویض روکش‌ها موجب آسیب رسیدن به بدنه کابینت می‌شود. برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است که با کابینت کار خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که کابینت ام دی اف شما همچین قابلیتی دارد یا خیر.

پاسخ این سوال بسیار ساده است. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف خود کافیست که از شوینده‌های مخصوص چوب و یا مخلوط آب و صابون استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای آغشته کردن کابینت به محلول تمیز کننده و یا خشک کردن آن از دستمال‌های نرم استفاده کنید تا سطح کابینت خش نیفتد.

رنگ کردن کابینت نیاز به رعایت اصول خاص خود را دارد. اگر کابینت‌های شما کهنه و فرسوده شده و قصد نوسازی آن‌ها را دارید پیشنهاد ما به شما ساخت کابینت جدید است؛ اما اگر نمی‌خواهید برای کابینت جدید هزینه کنید، می‌توانید از روش رنگ کردن کابینت ام دی اف کمک بگیرید. اینکه کابینت ام دی اف شما قابل رنگ کردن است یا نه بستگی به روکش آن دارد. قبل از اقدام به رنگ کردن آن در این زمینه تحقیق کنید.

کابینت ام دی اف دسته بندی زیادی دارد که این طبقه بندی طبق جنس و رنگ انجام می‌شود. از انواع می‌توان به کابینت آشپزخانه ام دی اف مات، کابینت آشپزخانه ام دی اف براق، کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش لمینت، کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش ممبران، کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش چوب، کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش پلکسی گلس و کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش UV اشاره کرد.

اصلی‌ترین فرق این دو کابینت در روکش بکار رفته در آنهاست؛ به همین دلیل کابینت های گلاس قیمت بیشتری نسبت به کابینت ام دی اف دارد.

کابینت ام دی اف دارای مزایای بسیاری است که این موضوع طرفداران این کابینت را زیاد کرده است. از مزایای کابینت ام دی اف می‌توان به قیمت مناسب، زیبایی ظاهری، ابزار زنی آسان، سطح صاف و متراکم و دوام بالا اشاره کرد. از معایب کابینت ام دی اف نیز می‌توان به برجستگی بر اثر گرما و تغییر رنگ بر اثر رطوبت اشاره کرد.

از بارزترین رنگ‌های کابینت ام دی اف می‌توان به سفید، مشکی، قهو‌ه‌ای، طوسی اشاره کرد.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت