کابینت مدرن

تصویر کابینت مدرن کرمی

فهرست مطالب

کابینت مدرن به دلیل زیبایی و سادگی، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای فضای آشپزخانه خود از کابینت‌های مدرن استفاده کنند. این سبک کابینت‌ با ظاهر زیبایی که دارد، فضای آشپزخانه را بسیار شیک و دلباز می‌کند؛ به طوری که به راحتی می‌شود از آن‌ها در آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک استفاده کنید. با روی کار آمدن این کابینت‌ها تحولی عظیم در صنعت کابینت سازی و طراحی دکوراسیون داخلی به وجود آمد و باعث شد که تمامی افراد بتوانند با صرف هزینه کمتر، از فضایی شیک در آشپزخانه منزل خود بهره‌مند شوند؛ البته با وجود روی کار آمدن سبک‌های مدرن و نوین در صنعت کابینت سازی، کابینت کلاسیک همچنان طرفداران خودش را حفظ کرده و خریداران خاص خودش را دارد.

اطلاع از به‌روزترین قیمت‌های کابینت آشپزخانه

معرفی بهترین نصاب کابینت مدرن در اقصی نقاط ایران با حامی ساخت

مجموعه حامی ساخت از 12 سال پیش در حوزه طراحی، ساخت و اجرای انواع کابینت فعالیت داشت؛ اما به تدریج از اجرا فاصله گرفت و به واسطه ارتباطات گسترده‌ای که داشت و شناختی که نسبت به تیم‌های اجرایی در این 12 سال بدست آورده بود تصمیم گرفت به عنوان مرجعی معتبر بهترین کابینت ساز در اقصی نقاط ایران را معرفی کند تا شما بتوانید با خیالی آسوده و ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها به بهترین های این حوزه دسترسی داشته باشید.

حامی ساخت با در نظر گرفتن فاکتورهایی اعم از تعهد، مسئولیت پذیری، سابقه و تجربه کاری بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند و شما می‌توانید با بررسی خدمات و مقایسه تعرفه‌ها آنچه با بودجه و انتظارات شما تناسب دارد را انتخاب کنید.

جهت انتخاب بهترین نصاب کابینت مدرن از طریق مراجعه به حامی ساخت نمونه کارهای هر تیم را بررسی کنید و سپس از طریق شماره تماس و آدرس درج شده در سایت به صورت مستقیم با هر تیم در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

در این سایت لیست کاملی از بهترین کابینت ساز در مشهد، تهران، کیش، و غیره قرار داده شده است و شما می‌توانید با بررسی همه جوانب انتخابی بهینه داشته باشید.

در واقع حامی ساخت با ارائه یک لیست از کابینت‌سازهای مطرح در سراسر کشور نقش واسطه را برای شما ایفا می‌کند تا بتوانید بهترین تیم اجرایی را در شهر خود پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید با کانکت شدن با کابینت‌سازهای مطرح، از نظر آن‌ها درباره دکوراسیون آشپزخانه خود جویا شوید و بعد تصمیم بگیرید که چه سبک کابینتی برای منزل شما مناسب است.

پروژه طراحی دکور و کابینت مدرن با متریال هایگلاس و mdf واقع در بلوار فردوسی

Previous slide
Next slide

کابینت مدرن چیست؟

طرح کابینت مدرن یک سبک نوین در زمینه طراحی کابینت‌ آشپزخانه است که به دلیل سادگی و حس آرامشی که به محیط می‌بخشد توجه افراد ساده و مدرن پسند را به خود معطوف کرده است.

طراحی این کابینت‌ها بسیار ساده است. در آن‌ها هیچگونه نقش و نگار و پیچیدگی به چشم نمی‌خورد؛ اما در عین سادگی بسیار شیک و زیبا هستند. در اکثر کابینت‌های مدرن به دلیل طراحی مینیمالی (ساده‌) که دارند، هیچ گونه دستگیره‌ای برای باز و بسته کردن کابینت به چشم نمی‌خورد و روش‌های دیگری برای باز شدن درب به کار برده می‌شود که به سادگی و مینیمال بودن نمای کابینت کمک می‌کنند.

طراحی کابینت مدرن به این صورت است که همچون دیواری از سقف تا کف زمین آشپزخانه امتداد داشته و تنها مرز باریکی بین کابینت‌ها وجود دارد. چنین سبک طراحی باعث شده است که از فضای موجود در آشپزخانه به بهترین شکل ممکن استفاده شود؛ از این رو انتخاب مناسبی برای فضاهای آپارتمانی کوچک است.

 

قیمت کابینت مدرن به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود قیمت کابینت‌های مدرن کاهش پیدا کند این است که اصولا در طراحی این سبک کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک سی ان سی، حکاکی و طرح برجسته کار نمی‌شود؛ اما به صورت کلی قیمت کابینت مدرن به متریالی که در ساخت آن به کار برده می‌شود بستگی دارد.

. جنس و نوع مصالح:

  • استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم باعث افزایش قیمت می‌شود، به طور مثال استفاده از چوب‌های گرانبها و با کیفیت (مانند چوب سنگین، درخت بلوط، درخت گردو و …) قیمت نهایی کابینت مدرن را افزایش می‌دهد.
  •  استفاده از مصالح پایین‌تر، همچون MDF (وسط چوب) با کیفیت پایین‌تر، قیمت کابینت را کاهش خواهد داد.

 

  1. تعداد و نوع درب ها و کشوها:
  •  افزایش تعداد درب‌ها و کشوها باعث افزایش هزینه ساخت می‌شود. استفاده از دروازه هایی با طراحی و استایل بیشتر و پیچیده تر، موجب افزایش قیمت خواهد شد.

 

  1. نوع روکش و رنگ:
  • استفاده از روکش‌های چوب با کیفیت بالا و رنگ‌های ویژه مانند رنگ‌های متالیک و پرلی، باعث افزایش قیمت می‌شود.

 

  1. 4. هزینه نصب و نقل و انتقال:
  • هزینه نصب و نقل و انتقال کابینت مدرن از جمله عواملی است که در محاسبه قیمت کابینت مدرن بسیار مهم است؛ همچنین کابینت‌های مدرنی که وزن زیاد و درب‌های بزرگی دارند هزینه نصب بیشتری دارند.

 

  1. سطح پیچیدگی و جزئیات طراحی:
  •   سطح پیچیدگی و جزئیات طراحی کابینت نیز یکی از مواردی است که در قیمت آن تاثیر دارد. هر چه پیچیدگی و جزئیات طراحی بیشتر باشد، قیمت کابینت نیز بالاتر خواهد بود.

 

تصویر کابینت مدرن سفید طراحی شده توسط حامی ساخت

چه نوع متریالی برای ساخت کابینت مدرن مناسب است؟

کابینت‌های سبک مدرن را می‌توان با هر متریالی اجرا کرد؛ اما به طور کلی بهتر است با متریال‌هایی تولید شود که به طراحی ساده کابینت کمک کنند و موجب افزایش قیمت نشوند. 

معمولا از متریال زیر برای اجرای کابینت مدرن استفاده می‌شود:

  • ورق ام دی اف با روکش ملامینه
  • لمی‌گلس و پلی‌گلس
  • های‌گلاس

در ادامه بیشتر در مورد متریال مصرفی در ساخت کابینت مدرن صحبت خواهیم کرد.

برای ساخت کابینت مدرن، از متریالی استفاده می‌شود که ظاهری ساده دارند. برای نمونه MDF، چوب روس، چوب بلوط، پی وی سی، فایبرگلاس و شیشه معمولاً در ساخت کابینت مدرن استفاده می‌شوند.

 

MDF محبوب‌ترین متریالی است که برای ساخت کابینت مدرن است؛ زیرا این متریال صاف بوده، قابلیت تحمل خمش و جذب رطوبت کمتری نسبت به چوب دارد. همچنین با رنگ‌آمیزی آن می‌توان به راحتی طرح‌های متنوعی بر روی کابینت اعمال کرد.

 

اگر از چوب استفاده می‌کنید، چوب روس و چوب بلوط، معمولاً به عنوان متریال مناسب برای ساخت کابینت استفاده می‌شود. چوب روس به دلیل رنگ طبیعی خود و جذابیت الیافش مورد استفاده قرار می‌گیرد و چوب بلوط به دلیل زیبایی چشم نواز مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

پی وی سی و فایبرگلاس هم از دیگر متریال‌هایی هستند که در ساخت کابینت مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا این متریال‌ها باعث مقاومت کابینت در برابر حرارت، رطوبت و خراشیدگی می‌شوند.

در نهایت، شیشه هم یکی دیگر از متریال‌هایی است که برای ساخت کابینت مدرن استفاده می‌شود؛ زیرا به آن پوششی صاف و لطیف می‌دهد و نور را بهتر منعکس می‌کند.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

کابینت مدرن ایرانی چه فرقی با مدل‌های دیگر کابینت دارد؟

کابینت مدرن ایرانی یکی از انواع مدل کابینت‌ آشپزخانه است که در عین سادگی، فوق العاده زیبا است. تقارن و سادگی موجود در این کابینت‌ها، بیش از هر چیز دیگری نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. این کابینت‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای کم نور و کوچک هستند؛ زیرا به دلیل سبکی که دارند، موجب می‌شوند فضای آشپزخانه روشن‌تر و دلباز‌تر باشد. مواد اولیه‌ای که در ساخت کابینت مدرن ایرانی به کار رفته، تفاوتی با سایر کابینت‌های مدرن ندارد؛ اما سبک طراحی و دیزاین آن است که موجب شده به عنوان کابینت ایرانی معرفی گردد. 

این سبک کابینت می‌تواند از جنس چوب، های گلاس، MDF و… در دو سبک مات یا براق ساخته شود. کابینت‌های مدرن ایرانیِ ساخته شده از هر یک از این مواد، زیبایی خیره کننده‌ای دارند و به کارگیری آن‌ها در هر مکانی می‌تواند زیبایی آن مکان را دو چندان کند.

مزایای کابینت مدرن

به مرور با گذر زمان و کوچک شدن فضای آشپزخانه در آپارتمان‌ها سبک‌های کلاسیک کابینت از آشپزخانه‌ها حذف شد و کابینت‌هایی ساده با طراحی مینیمال روی کار آمد. از مهم‌ترین ویژگی کابینت‌های مدرن نمای ساده و جمع و جور آن است. در ادامه شما را با مزایای دیگر کابینت مدرن که آن‌ها را از سایر کابینت‌ها متمایز کرده است آشنا می‌‌کنیم:

قیمت مناسب

کابینت‌های مدرن نسبت به کابینت‌های کلاسیک قیمت بسیار مناسب‌تری دارند؛ هرچه ساخت یک کابینت و نصب آن زمان کم‌تری را از کابینت‌ساز بگیرد، اجرت ساخت به همان نسبت کاهش می‌یابد.

سادگی

مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی کابینت‌های مدرن سادگی آن‌ها است. در کابینت مدرن هرگز طرح پیچیده‌ای مانند مدل‌های کلاسیک مشاهده نمی‌کنید. کابینت‌های مدرن دارای سطحی صاف، بدون فرورفتگی و برجستگی هستند.

این مدل کابینت‌ها از کف تا سقف آشپزخانه امتداد پیدا کرده و فضای آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن پر می‌کنند؛ به طوری که می‌توانید وسایل بیشتری را در آن جای دهید. امروزه در منازلی که متراژ محدودی دارند، غالبا از این کابینت‌ها استفاده می‌شود.

جادار و هماهنگ با مد روز

امروزه مردم بیشتر طرفدار فضاهای ساده و در عین حال شیک هستند و از انتخاب فضاهای کلاسیک و تجملاتی پر زرق و برق فاصله گرفته‌اند. کابینت مدرن جدید این نیاز آن‌ها را برآورده کرده است. سبک این کابینت‌ها بسیار زیبا و لوکس است و کاملا مطابق مد روز طراحی شده‌اند.ژ

 

تصویر کابینت مدرن سفید

یکپارچگی و امتداد تا سقف

این کابینت‌ها تمامی دیوارهای آشپزخانه را به خوبی می‌پوشانند و معمولا از کف تا سقف آشپزخانه امتداد دارند. به دلیل اینکه این مدل از کابینت‌ فاقد هرگونه دستگیره است، تنها خطوط ظریفی که بین درب کابینت‌ها وجود دارد به چشم می‌خورد؛ همین مسئله باعث شده است که خیلی از افراد در نگاه اول کابینت‌های مدرن را با دیوار آشپزخانه اشتباه بگیرند!

معایب کابینت مدرن

با تمام ویژگی‌های مثبتی که گفته شد، کابینت‌های مدرن معایبی نیز دارند. کابینت‌ مدرن طرح‌های ساده‌ای دارد و برای افرادی که علاقه‌مند به طرح‌های تجملاتی هستند، مناسب نیست. تقارن یکی از ویژگی‌های این کابینت است که باعث هدر رفتن بعضی از قسمت‌های آشپزخانه می‌شود. کابینت‌های مدرن کمی لک پذیرند؛ در صورتی که این مسئله برای شما حساسیت‌زا است می‌توانید راه‌های محافظت و پاکیزه کردن آن را مطالعه کنید.

تصویر کابینت مدرن طراحی شده توسط حامی ساخت

معرفی انواع کابینت مدرن

استفاده از طرح کابینت مدرن باعث یکپارچگی بیشتر فضای آشپزخانه با فضای نشیمن می‌شود؛ این ویژگی کمک می‌کند تا فضای منزل دلباز‌ به نظر برسد. کابینت‌های مدرن، هرکدام خصوصیات منحصر به فردی دارند که همین تفاوت‌ها آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تفکیک کرده است. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین انواع کابینت مدرن می‌پردازیم.

کابینت مدرن مات؛ جذاب وچشم‌گیر

یکی از بهترین و در عین حال پرطرفدارترین انواع کابینت مدرن، مدل مات آن است. این نوع کابینت برای افرادی که تمایلی به انعکاس نور و درخشندگی فضا ندارند و ترجیح می‌دهند فضایی ساده و کلاسیک را با کابینت مدرن تجربه کنند، بسیار پیشنهاد می‌شود. کابینت‌های مات ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های طرح کابینت مدرن مات، جذابیت آن است؛ این جذابیت فضای آشپزخانه را به طرز چشمگیری دلنشین می‌کند. یکی از نمونه‌های آن مدل کابینت مدرن مات ضدلک است که می‌تواند بهترین پیشنهاد برای افرادی باشد که از تمیز کردن کابینت فراری هستند.

کابینت مدرن براق؛ منعکس کننده نور

استفاده از کابینت مدرنِ براق به منظور بالا رفتن نور و روشنایی در آشپزخانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از منازل به دلیل نبود و یا کمبود نور و روشنایی داخل منزل و آشپزخانه، دست به تغییر خانه و یا تغییر نمای آن می‌زنند؛ اما بهترین پیشنهاد، استفاده از کابینت مدرن براق است. طرح کابینت مدرن براق یک منبع نور است و باعث درخشندگی بیشتر آشپزخانه شما می‌شود. بهترین و رایج‌ترین متریال برای کابینت مدرن و براق، های‌گلاس و ام دی اف براق است. از مزایای استفاده از این متریال‌ها می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن، دوام بالا و ماندگاری فوق العاده آن اشاره کرد.

کابینت مدرن بدون دستگیره؛ امتداد سادگی

گاهی اوقات به دلیل اینکه سادگی کابینت بیشتر نمایان شود، در طراحی آن از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده می‌شود. کابینت بدون دستگیره اغلب با مگنت یا آهنربا باز و بسته می‌شود. بسیاری از افراد قبل از استفاده از کابینت مدرن بدون دستگیره خیال می‌کنند که باز و بسته کردن این نوع کابینت‌ها بسیار سخت است؛ اما برخلاف این عقیده، این کابینت‌ها با یک فشار کوتاه باز و بسته می‌شوند.

کابینت مدرن مات

یکی از بهترین و در عین حال پرطرفدارترین انواع کابینت مدرن، کابینت مدرن مات است. این نوع کابینت برای افرادی که تمایلی به انعکاس نور و درخشندگی فضا ندارند و ترجیح می‌دهند فضایی ساده و کلاسیک را با کابینت مدرن تجربه کنند، بسیار پیشنهاد می‌شود. کابینت‌های مات ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن مات، جذابیت آن است؛ این جذابیت فضای آشپزخانه را به طرز چشمگیری دلنشین‌تر می‌کند. یکی از نمونه‌های این کابینت، کابینت مدرن مات ضد لک است که می‌تواند بهترین پیشنهاد برای افرادی باشد که از تمیز کردن کابینت برای خود غول خیالی طراحی کرده‌اند. کابینت مدرن مات به راحتی هرچه تمام‌تر تمیز می‌شود.

تصویر کابینت مدرن با طرح خاص

کابینت مدرن؛ جذابیت در عین سادگی

بر خلاف تصور عموم کابینت مدرن یک نوع جنس کابینت نیست بلکه یک سبک از طراحی کابینت است. همانطور که گفته شد این سبک اغلب با متریال‌های ام دی اف و های‌گلاس ساخته می‌شود و به دلیل بروز بودن این مدل، طرفداران زیادی در بین افراد لوکس پسند دارد. طرح کابینت مدرن بهترین سبک طراحی برای کابینت‌های کوچک است؛ چرا که به دلیل نداشتن تاج و دستگیره فضای کمتری از آشپزخانه شما را اشغال می‌کند.

تصویر کابینت مدرن

 

جدیدترین مدل‌های کابینت مدرن

در ادامه برخی از جدیدترین مدل‌های کابینت مدرن را مشاهده می‌کنید.

کابینت مدرن

عکس کابینت مدرن

تصویر کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت مدرن عکس

کابینت مدرن تصویر                                                                                                                     

 

 

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت