ساخت کمد لباس

یکی از موارد ضروری در مورد دکوراسیون داخلی منزل انتخاب طراحی کمد لباس است؛ زیرا اتاقی که کمد نداشته باشد همیشه نامرتب و ناقص به نظر می‌رسد.

برای خرید یک کمد لباس و طراحی آن باید حساسیت زیادی به خرج دهید؛ چرا که سالیان سال قرار است از آن استفاده کنید و با توجه به هزینه‌های بالا شاید امکان تعویض مداوم آن وجود نداشته باشد؛ پس در ابتدا با دقت و ظرافت تمامی فاکتورهای مورد نظر را بررسی کنید تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود.

حامی ساخت به عنوان یکی از پیشگامان حوزه طراحی دکوراسیون با 12 سال سابقه موفق و رزومه درخشان به کمک تیم مجرب و حرفه‌ای خود و طراحان خلاق و متعهد جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین کمد لباس را طراحی و اجرا می‌کند.

تنها کافی است نمونه کارهای موجود را بررسی کنید و برای اطلاع از جزئیات با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید.

 

انواع طراحی کمد لباس

کمدها انواع مختلفی دارند که شناخته شده‌ترین آن‌ها شامل کمد دیواری ریلی، کشویی و یا کلاسیک است. در ادامه به صورت مفصل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

شما باید با توجه به فضایی که دارید دست به انتخاب بزنید تا در رفت و آمد دچار مشکل نشوید.

عکس کمد لباس

طراحی کمد لباس دخترانه

در طراحی کمد لباس دخترانه باید به رنگ و ظرفیت کمد توجه بسیاری داشته باشید. معمولا کمدهای لباس دخترانه به رنگ‌های صورتی، سرخابی، سوسنی و… است. ظرفیت کمد لباس دخترانه نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید به آن دقت داشته باشید؛ زیرا با توجه به اینکه وسایل بسیاری در کمدهای دخترانه باید جای گیرد میزان ظرفیت و نوع طبقه بندی بسیار مهم است. 

 

طراحی کمد لباس اتاق خواب

شیک بودن، سادگی و طبقه بندی منظم برای جای دادن وسایل و لباس‌های مختلف از مهم‌ترین مواردی است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد؛ همچنین جنس و طرح کمد لباس نیز از سایر مواردی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

چند مورد از پرکاربردترین انواع کمد لباس اتاق خواب عبارتند از:

  •  کمد لباس اتاق خواب ال شکل
  •  کمد لباس اتاق خواب سایز بزرگ
  •  کمد لباس اتاق خواب بدون در 

 

طراحی کمد لباس دیواری

طراحی کمد دیواری برای اتاق‌های کوچکی که محدودیت فضا دارند بسیار مناسب است. اینگونه شما می‌توانید از فضاهای پرت و یا بدون استفاده بهترین بهره‌وری و استفاده را داشته باشید. 

انتخاب رنگ و سایز مناسب در طراحی کمد لباس دیواری بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا می‌تواند ظاهر اتاق شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

طراحی کمد لباس و جاکفشی

برخی افراد دوست دارند در بدو ورود به منزل لباس یا کیف و کفش خود را تعویض کنند و وسایل خود را در محلی پوشیده قرار دهند.

طراحی کمد لباس و جاکفشی در این موارد بسیار کاربردی است؛ زیرا شما می‌توانید وسایل خود را به صورت منظم در محلی مشخص قرار دهید تا در هنگام لزوم به آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از طراحی کمد لباس و جاکفشی در بسیاری از منازل مفید و کاربردی است.

طراحی کمد لباس

طراحی کمد لباس ریلی

طراحی کمد لباس ریلی یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کمد لباس است؛ زیرا امروزه اتاق‌ها کوچک‌تر شده‌اند و این نوع طرح و دیزاین مخصوصا برای اتاق کودک کارایی بیشتری دارد؛ زیرا درهای آن به صورت ریلی باز و بسته می‌شود.

این مدل برای دیوارهایی که عرض کم و کوچک دارند مناسب نیست و خیلی سخت می‌توان از آن استفاده کرد.

از جمله نکاتی که هنگام طراحی کمد لباس ریلی باید به آن توجه کنید نوع یراق و جنس ابزار است.

گاهی افراد به دلیل محدودیت‌های قیمتی که با آن مواجه هستند از یراق و ریل‌هایی استفاده می‌کنند که وزن زیر 40 کیلو را تحمل می‌کند که بسیار زود دچار آسیب می‌شود؛ پس برای طول عمر بیشتر کمدهای خود از ریل‌هایی استفاده کنید که بتواند وزن 80 و یا حتی بالاتر از آن را نیز تحمل کند.

 

طراحی کمد لباس کلاسیک

اکثر ما کمد لباس مدل کلاسیک را دیده‌ایم یا حتی از آن‌ها استفاده کردیم. کاربرد این نوع کمد بیشتر برای جای دادن تخت خواب و آویزان کردن لباس است؛ زیرا تا سقف امتداد دارد حتی می‌توان از آن برای قرار دادن چمدان‌ها نیز استفاده کرد. درب این کمدها به صورت عمود و به جلو باز می‌شود و عرضی حدود 50 سانت دارد.

 

نکات مهم در طراحی کمد لباس

به کمک نکاتی که در ادامه نامبرده می‌شود، می‌توانید طراحی بهتری داشته باشید.

 

متراژ

در نظر گرفتن ابعاد در ساخت کمد لباس اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید ارتفاع، عمق و فضاهای دیگری که قصد دارید در آن تعبیه کنید را در نظر بگیرید؛ همچنین می‌توانید برخی قسمت‌های مخفی را برای جای دادن جواهرات خود طراحی کنید.

 

خلاقیت

در طراحی کمد لباس می‌توان از خلاقیت خود نیز کمک بگیرید و به کمک امکانات موجود آنچه را که در ذهن دارید پیاده سازی کنید.

 

امکانات

می‌توانید در طراحی اتاق کودک از کمد، تخت و آینه در کنار یکدیگر استفاده کنید و طرحی جذاب خلق کنید. با ایجاد هماهنگی بین تجهیزات می‌توانید کمدی جذاب طراحی کنید که نظر اکثریت را به خود جذب کند. استفاده از لامپ و چراغ مخفی در طراحی کمد لباس می‌تواند زیبایی اتاق را دو چندان کند.

طراحی کمد لباس

طرح و نقش مناسب

چیدمان اتاق و فضایی که برای کمد در نظر گرفته‌اید بسیار مهم است. اگر فضای کمی دارید ساخت کمد لباس با ام دی اف گزینه مناسبی است و اگر محدودیتی ندارید طراحی روپوش لولایی یا حتی راهرو مانند را نیز می‌توانید در نظر بگیرید.

 

هدف از طراحی کمد لباس

آیا برای وسایلی همچون مانتو و لباس به فضایی برای آویزان کردن نیاز دارید یا ترجیح می‌دهید تعداد کشوهای بیشتری داشته باشید؟ آیا به قفسه‌های کفش یا فضایی برای جمع آوری جواهرات، ساعت، کراوات و غیره نیاز دارید؟ موارد بسیاری برای وجود دارد که کاملا سلیقه‌ای است و شما باید متناسب با هدف خود آنچه را که کاربرد بیشتری برایتان دارد را انتخاب کنید.

استفاده از نورپردازی در طراحی کمد لباس

یک نورپردازی حرفه‌ای طراحی کمد لباس شما را دگرگون می‌کند. استفاده از ابزارهای روشنایی انعطاف پذیر همچون LED در ساخت کمد لباس با ایجاد فضایی در روپوش، وسایل و تجهیزات درون کمد شما را را به روشی شیک و جذاب‌تر برجسته می‌کند.

بنابراین زمانی که قصد طراحی کمد لباس را دارید از سازنده بخواهید که سیم برقی را در بین کمد دیواری قرار دهد تا نیازی به برقکاری دوباره نداشته باشید.

 

جنس کمد لباس

امروزه جنس عمده بدنه کمدها از MDF است؛ ولی در آن‌ها می‌تواند از جنس‌های مختلفی مثل PVC باشد که در برابر رطوبت مقاوم است.

از آنجایی که استفاده از کمد دیواری ام دی اف بسیار رایج است در ادامه به بررسی نکات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

ساخت کمد لباس ام دی اف، امروزه با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است.

اولین چیزی که باعث شهرت کمد لباس ام دی اف شد زیبایی و تنوعی است که در بین طرح‌های آن وجود دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی نکات مهم در ساخت کمد لباس ام دی اف بپردازیم.

  • نمای کمد لباس دیواری ام دی اف

به این فکر کنید که می‌خواهید کمد لباس‌تان چه شکل و سبکی داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر فضای کافی دارید، یک کمد دیواری راهرو مانند بسیار خاص و لاکچری برای شما مناسب خواهد بود، اگر فضای شما کوچک‌تر است، با بازی رنگ‌ها، پروفیل درها و دستگیره‌ها می‌توانید کمد کشویی و یا لولایی به همان زیبایی ایجاد کنید.

  • کمد دیواری لولایی ام دی اف

در ساخت کمد لباس ام دی اف با درب‌های لولایی تنوع بی‌نظیری وجود دارد و برای یک اتاق خواب کوچک یا بزرگ مناسب است. بهره‌گیری طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف و شیک و همچنین پروفیل‌های درب، می‌‌تواند جلوه کمد لباس شما را افزایش دهد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت