پارتیشن بندی اداری

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > پارتیشن بندی اداری

یکی از روش‌های تفکیک و دسته بندی کارکنان اداره پارتیشن بندی است. به زبان ساده پارتیشن بندی اداری نوعی سیستم جدا کننده کاذب است که توسط یک پارتیشن کار نصب می‌شود و محیط اداری را به چندین قسمت مجزا تقسیم می‌کند.

پارتیشن بندی اداری منجر به افزایش مسئولیت کارمندان نیز می‌شود؛ به دلیل اینکه ایجاد اتاق‌‌های مجزا و مخصوص برای کارکنان، موجب می‌شود که آن‌ها نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنند و برای مرتب کردن آن و دسته بندی اسناد و مدارک تلاش و مسئولیت بیشتری به خرج می‌دهند. انواع پارتیشن بندی اداری در مشهد به شکل پارتیشن دوجداره و پارتیشن تک جداره با متریال و جنس‌های مختلفی مانند پارتیشن بندی اداری آلومینیومی، پارتیشن بندی اداری ام دی اف و پارتیشن بندی اداری شیشه‌ ای بکار می‌روند. پارتیشن چوبی از انواع پرطرفدار پارتیشن بندی اداری است. در جهان امروز پارتیشن بندی به دلیل ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان به کار می‌رود. همانطور که گفته شد پارتیشن‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف، جنس و متریال‌های گوناگون ساخته می‌شود که در بخش‌های مختلف ادارات و شرکت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این ابعاد و متریال بر روی قیمت پارتیشن اداری تاثیرگذار است؛ به طور مثال قیمت پارتیشن بندی اداره ساده پایین‌تر از قیمت پارتیشن چوبی اداری است که همیشه برای افرادی که قصد تغییر دکور یا پارتیشن بندی دارند قیمت پارتیشن بندی مهم و چالش برانگیز بوده است.

از پارتیشن بندی برای طراحی دکوراسیون اداری نیز استفاده می‌شود. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع پارتیشن بندی اداری بپردازیم. با حامی ساخت همراه باشید.

مزایای پارتیشن اداری

در بعضی از ادارات که فضا بزرگ‌تری بدون اتاق وجود دارند استفاده از پارتیشن، بهترین گزینه برای جدا سازی فضای اداری است. پارتیشن بندی فضای اداری کارمندان را از هم جدا می‌کند و برای آنان فضای خصوصی ایجاد می‌کند تا تمرکزشان در کار افزایش پیدا کند. پارتیشن بندی اداری ایده‌ای است که اخیرا مورد توجه بسیاری از ادارات قرار گرفته است تا بتوانند فضایی مدرن را ایجاد کنند. پارتیشن بندی شرکت‌ها به این منظور انجام می‌شود که بتواند فضا‌های کوچک‌تری را ایجاد کند و از طرفی پارتیشن سالن اداری به خاطر صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه مورد استقبال قرار گرفته است؛ زیرا به هنگام نصب سر و صدایی ایجاد نمی‌شود و نیازی به تخریب نیست و این ایده جذاب در فضا‌های اداری توسط تیم حرفه‌ای حامی ساخت اجرا می‌شود.

دنبال پارتیشن‌کارِ اداری متخصص توی شهرت می‌گردی؟

فهرست کاملش رو اینجا ببین.

 کاربرد پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی اداری در محیط‌های اداری کاربردهای متفاوتی دارد و هر محیطی برای استفاده‌های متفاوت استفاده می‌شود.

جداسازی فضا عمومی

در بعضی از محیط‌های اداری که با کمبود جا مواجه هستند استفاده از پارتیشن بهترین گزینه برای فضا سازی است. در بعضی از قسمت‌ها برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی اداری، فضای ورودی را با پارتیشن جداسازی می‌کنند.

تعبیه کردن اتاق

اگر متراژ محیط اداری بزرگ باشد؛ اما تعداد اتاق کم باشد می‌توان با استفاده از پارتیشن بندی فضاهایی را تحت عنوان اتاق تعبیه کرد و مزیت پارتیشن در اینجا این است که می‌توان در اندازه دلخواه و مورد نیاز متراژ اتاق را در نظر گرفت.

زیبا سازی دکوراسیون اداری

در برخی از محیط‌های اداری، دیوارها و ستون‌های بی ربط فضا زننده‌ای را ایجاد کرده‌اند که با استفاده از پارتیشن بندی اداری می‌توان این فضاها و ستون‌های بی ربط را پوشش داد و دکوراسیون داخلی زیبایی را برای فضا اداری ایجاد کرد.

ویژگی پارتیشن اتاق اداری

پارتیشن اداری، مدل‌ها و انواع مختلفی دارد؛ اما با وجود انواع مختلف ویژگی‌های یکسانی نیز دارند. از ویژگی‌های مهم پارتیشن بندی شرکت اداری می‌توان به ایزوله بودن در برابر صدا، کنتراست نوری داشتن، همچنین قابلیت جابجایی بدون آسیب به دیوار و زمین اشاره کرد.

انواع پارتیشن اداری از نظر متریال

پارتیشن‌های اداری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند. همانطور که گفته شد پارتیشن‌ها از متریال و جنس‌های گوناگون ساخته شده‌اند که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

تصویر پارتیشن

پارتیشن بندی اداری شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

اولین مورد از بررسی انواع پارتیشن بندی فضای اداری از نظر متریال، پارتیشن شیشه‌ ای با پروفیل آلومینیومی است. در پارتیشن بندی شیشه ای با پروفیل آلومینیومی، از آلومینیوم برای فریم بندی و از شیشه به عنوان پرکننده سطح استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن طراحی فوق العاده‌ای دارد. در اجرای پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی از شیشه‌های دوجداره، تک جداره و منحنی به صورت شفاف و مات استفاده می‌شود.

تصویر پارتیشن بندی اداری رنگی

پارتیشن بندی اداری ام دی اف با پروفیل آلومینیومی

یکی از پارتیشن‌هایی که ویژگی‌های بی نظیر و فوق العاده‌ای همچون قابلیت تغییر پذیری و جا به جایی دارد پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی است. یکی از فلز‌های مقاوم  و در عین حال سبک آلومینیوم است که استفاده از آن در پارتیشن‌های اداری باعث زیبایی بی نظیری می‌شود. از ام دی اف در پارتیشن به عنوان پر کردن قاب به کار می‌رود؛ اما از آلومینیوم برای فریم بندی قاب پارتیشن‌های اداری استفاده می‌شود. این سبک پارتیشن در طراحی دکوراسیون تجاری نیز کاربردی است.

تصویر پارتیشن شیشه و ام دی اف

پارتیشن ام دی اف و شیشه

سومین مورد از بررسی انواع پارتیشن بندی اداری از نظر متریال، پارتیشن شیشه و ام دی اف است. در پارتیشن شیشه و ام دی اف از شیشه به منظور پر کردن قاب و همچنین از MDF به عنوان فریم و اسکلت بندی استفاده می‌شود. یکی از پارتیشن‌های پرکاربرد که بسیار در فضا‌های اداری دیده می‌شود پارتیشن شیشه و ام دی اف است. تنها دلیل استفاده زیاد آن در فضای اداری این است که این پارتیشن ویژگی مشرف بودن کارمندان به فضای بیرون را دارد.

پارتیشن بندی اداری ام دی اف

آخرین مورد از بررسی انواع پارتیشن بندی اداری از نظر متریال، پارتیشن بندی اداری ام دی اف است. این نوع پارتیشن چوبی اداری از ام دی اف ساخته می‌شود، به نحوی که فریم بندی و نمای ظاهری آن از ام دی اف است. ام دی اف‌ها قابلیت‌های بی نظیری همچون روکش کاری، سطح صاف و رنگ آمیزی را دارند. همچنین از دیگر ویژگی‌های ام دی اف می‌توان به تغییر شکل و مقاوم بودن در مقابل خمیدگی اشاره کرد. پارتیشن MDF در برابر رطوبت و خوردگی استحکام بالایی دارد و نوعی عایق صوتی در محیط‌های اداری به حساب می‌آید و از انتقال صدا، از بخشی به بخش دیگر جلوگیری می‌کند.

پارتیشن بندی اداری شیک

کدام پارتیشن اداری بهتر است؟

اگر برای شما سوال پیش آمده که کدام پارتیشن اداری برای خرید بهتر است لازم است بدانید که در رابطه با این موضوع نمی‌توان به طور قطعی نظر داد؛ چون این موضوع کاملا به سلیقه شما و محیطی که قصد تهیه پارتیشن اداری برای آن را دارید بستگی دارد. اینکه پارتیشن اداری ام دی اف سفارش دهید یا پارتیشن اداری چوبی بخرید کاملا به این بستگی دارد که شما کدام طرح را بیشتر می‌پسندید. البته بهتر است که شرایط محیطی را نیز در نظر بگیرید؛ مثلا اگر ممکن است گاهی به پارتیشن نیاز داشته باشید و یا گاهی بخواهید آن را بطور کامل کنار بگذارید بهتر است که از پارتیشن اداری متحرک استفاده کنید.

نصب پارتیشن اداری

نصب پارتیشن اداری به یکی از اصلی‌ترین ملزومات در ادارات تبدیل شده است. در جهان امروز مدیران ادارات به این فکر افتاده‌اند که برای حفظ حریم خصوصی و سایر موارد، کارمندان و تیم‌های مختلف کاری را به وسیله پارتیشن از یکدیگر جداسازی کنند. استفاده از پارتیشن اداری در محیط کاری علاوه بر مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در اکثر هزینه‌ها، باعث ایجاد فضایی با آزادی عمل بالا برای کارمندان اداره می‌شود.

تصویر پارتیشن چوبی اداری

قرار گیری کرکره و پنجره در پارتیشن اداری

در برخی ادارات نور طبیعی وجود دارد، در اداراتی که نور طبیعی به خوبی وجود دارد بهتر است که از پنجره و کرکره در نصب پارتیشن بندی اداری استفاده شود. این امر به دلیل جلوگیری از کاهش نور طبیعی صورت می‌گیرد.

ضد آب بودن پارتیشن اداری

ضد آب بودن پارتیشن اداری از نکات مهم در مورد انتخاب و نصب پارتیشن بندی اداری است؛ زیرا به دلیل جداسازی و نصب راحت پارتیشن بندی اداری ممکن است برخی مدیران قصد جا به جایی پارتیشن را از مکانی به مکان دیگر داشته باشند. با توجه به اتصالات برق و داکت‌ها و سایر مسئله باید به ضد آب بودن پارتیشن توجه داشت؛ اگر به این موضوع توجه نشود ممکن است برای محیط‌های اداری خطر آفرین باشد.

تصویر پارتیشن اداری قهوه‌ای

عایق بودن پارتیشن اداری از لحاظ صدا

برای عایق بودن صدا در محیط کاری باید از پارتیشن‌های دو جداره استفاده کنید؛ زیرا پارتیشن‌های دوجداره از نظر عایق صدا بسیار ایده آل بوده و می‌توان با استفاده از پارتیشن دو جداره یک فضای مملو از سکوت را در محیط اداره فراهم کنید. استفاده از پارتیشن‌های تک جداره نمی‌توانند مکانی که سکوت در آن حکم فرما باشد را فراهم کنند؛ بنابراین بهترین پیشنهاد برای عایق صوتی در پارتیشن‌ها، پارتیشن دو جداره است.

مراحل اجرای پارتیشن اداری

اولین مرحله از اجرا پارتیشن اداری به این صورت است که شما در ابتدا باید با مشاوران این مجموعه مشورت کنید و اطلاعات دقیقی از متراژ، فضای کاربری و… را بدهید تا بتوانند بهترین پیشنهاد را به شما بدهند.

مرحله دوم طراحی پارتیشن اداری است که طراحان حامی ساخت با توجه به اطلاعاتی که شما به آن‌ها داده‌اید و در نظر گرفتن سلیقه شما با نرم افزار 3dmax طراحی را انجام می‌دهند تا شما بتوانید نتیجه پارتیشن بندی را ببینید و اگر نیازی به تغییر داشت، تیم حامی ساخت آن تغییر را انجام می‌دهند. سپس در این مرحله نوع و متریال پارتیشن بندی را انتخاب می‌کنند. این تفاوت متریال و نوع پارتیشن کاملا سلیقه‌ای است؛ اما اگر مناسب با فضا و متراژ باشد جلوه زیباتری را به فضا اداری می‌دهد؛ به طور مثال ممکن است برخی افراد پارتیشن متحرک اداری را انتخاب کنند. در این موقعیت در نظر بگیرید که اگر با توجه به فضا این مورد انتخاب انجام شود ممکن پارتیشن‌های اداری مدرن بسیار مناسب‌تر از پارتیشن اداری ساده باشند. سپس بعد از انجام این مراحل و گذر از قیمت پارتیشن بندی نوبت به نصب می‌رسد که تیم حرفه‌ای حامی ساخت با تجربه 12 ساله‌ای که دارند این پارتیشن بندی را به بهترین نحوه انجام می‌دهند.

سخن آخر

در جهان امروز اغلب مدیران برای دسته بندی و طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت مختلف از پارتیشن استفاده می‌کنند. استفاده از پارتیشن را می‌توان استفاده بهینه از تمامی بخش‌های اداره بیان کرد. همانطور که گفته شد ساخت و نصب پارتیشن اداری بسیار کاربردی و مهم است. با استفاده از یک پارتیشن ایده آل می‌توانید تغییر چشمگیری را در فضای اداره خلق کنید. نصب پارتیشن اداری یک حس پیشرفته بودن و مدرنیته را به کارمندان و مشتریان القا می‌کند. همانطور که گفته شد در افزایش کارایی کارمندان بسیار موثر است و این امر باعث آزادی عمل آنها می‌شود.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید


Instagram


Whatsapp

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت