رنگ کردن کابینت های قدیمی

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > رنگ کردن کابینت های قدیمی

یکی از فاکتورهایی که می‌توانید برای تغییر دکوراسیون خانه برای سال جدید، در نظر بگیرید، رنگ کردن کابینت‌های قدیمی است. برخی هنوز نمی‌دانند راهکارهایی هست که می‌توانند بدون هزینه زیادی، زیبایی چشم نوازی را در خانه خود ایجاد کنند. آیا می‌خواهید یک تغییر و تحول بزرگی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید، اما وقت و بودجه‌ای برای بازسازی پیچیده ندارید؟ نقاشی کابینت آشپزخانه می‌تواند فضای قدیمی و خشک این محیط را نیز تازه کند. با این حال، فکر رنگ کردن کابینت‌های فلزی قدیمی آن هم به دست خودمان، شاید کمی استرس زا و دشوار باشد؛ اولا، آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست؛ دوما، مقرون به صرفه‌تر از تعویض کابینت‌ها است. حال برای اینکه رنگ کردن کابینت‌های قدیمی برای شما دشوار نباشد، ما این نکاتی را در این قالب برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم که می‌تواند کمک حال شما در این زمینه باشد. این را فراموش نکنید که علاوه بر انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، انتخاب نصاب کابینت قبل از شروع کار موضوع بسیار مهمی است.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

کدام کابینت‌ آشپزخانه راحت‌تر رنگ می‌شود؟

اگر کابینت‌های چوبی جامد دارید، در حال حاضر یک قدم جلوتر هستید. چوب، چوب لمینت، فلز بهترین جنس کابینت است که برای کار نقاشی مناسب هستند. این نوع کابینت‌ها رنگ پذیری بهتری داشته و شما کار دشواری برای رنگ کردن آن‌ها ندارید و گاهی اوقات برای رنگ‌های تیره، یک دست رنگ کردن، برای آن‌ها کافیست. از طرف دیگر، شما ممکن است سطوح لمینت پلاستیکی در کابینت آشپزخانه روبرو باشید که برای رنگ آمیزی چالش بیشتری برای شما خواهد داشت. در این حالت بهتر است که زمان تهیه رنگ از رنگ کار یا کابینت ساز سوال کنید که کدام برای این جنس کابینت مناسب‌تر است. دشوارترین کار در این میان برای شما کاربران، رنگ کردن کابینت ام دی اف است. این کار بسیار دشوار است چون ام دی اف خود همانند یک لایه رنگ است که بر روی چوب ام دی اف به عنوان رنگ قرار گرفته است.

تصویر انتخاب رنگ کابینت

مراحل مهم در رنگ کردن کابینت‌های قدیمی

ابتدا در رنگ کردن کابینت‌های قدیمی می‌بایست ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید:

  • کاغذ سنباده
  • آستر سیلر
  • پارچه خشک اضافی
  • سیم ظرفشویی
  • سطل برای ترکیب کردن رنگ‌های مناسب
  • دریل و درایر
  • پرکننده منافذ چوب‌ها
  • سینی و آستر نقاشی
  • روکش‌های کف و قاب غلتک را رنگ کنید
  • غلطک فوم
  • برس مویی
  • رنگ‌های انتخابی شما
  • در صورت نیاز به تعویض درها و لولاهای جدید
  • رنگ کابینت سفید

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

این‌ها ابزارها و موادی اساسی هستند که شما برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه نیاز دارید. آیا مطمئن نیستید که انتخاب درستی انجام می‌دهید؟ اگر خودتان می‌خواهید به تنهایی کار رنگ کردن کابینت فلزی یا کابینت چوبی را به انجام برسانید، فروشگاه رنگ در شهر شما می‌تواند به شما مشاوره ارزشمندی بدهد. آن‌ها می‌توانند به شما در مقایسه نمونه‌های مختلف، انتخاب رنگ و خرید ابزارهای مناسب برای پروژه کمک کنند؛ بنابراین در پرسیدن چند سوال از آن‌ها دریغ نکنید.

تصویر رنگ کردن کابینت

مرحله اول: قبل از هر چیز باید رنگ خود را آماده کنید

یک سینی برای غلطک رنگ یا یک سطل برای فرچه رنگ آماده کنید.

تمام درها، کشوها و سخت افزارهای کابینت را از کابینت‌های خود جدا کنید تا سطح نقاشی صاف داشته باشید. محل کار خود را پاکسازی کنید و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای مراحل نقاشی و خشک کردن کابینت‌ها وجود دارد.

مرحله دوم: آماده کردن کابینت‌های آشپزخانه برای رنگ کردن

در مرحله دوم رنگ کردن کابینت فلزی در خانه باید کابینت‌ها، کشوها و درها را با اسفنج مرطوب و مواد پاک کننده چربی ملایم پاک کنید و همه جا را خشک کنید. وقتی همه چیز تمیز و خشک شد، گرد و خاک‌های کابینت‌ها را با دستمالی مرطوب بگیرید. حتما در رنگ کردن کابینت فلزی، مطمئن شوید که هیچ کثیفی و گرد و غباری روی آن ننشسته باشد.

مرحله سوم: از محیط اطراف خود محافظت کنید

رنگ کردن کابینت فلزی یا چوبی کاری است که با کثیف کاری‌های رنگی مواجه است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از بقیه آشپزخانه در برابر پاشش رنگ محافظت کنید، قبل از شروع، یک محافظ را مانند پارچه قطره‌ای روی محل کار و میزهای آشپزخانه بچسبانید.

مرحله چهارم: سنباده زدن و چسباندن پیش رنگ‌ها قبل از رنگ کاری

در مرحله بعدی رنگ کردن کابینت فلزی در خانه، باید آغازگرها را بر روی سطح کابینت‌ها قرار دهید. آغازگرها رنگ را به سطح کابینت متصل می‌کنند و همچنین آن را مهر و موم می‌کنند. استفاده از روکش آستر قبل از رنگ کاملاً ضروری است. سطوح مختلف کابینت ممکن است خواستار انواع مختلف آغازگرها باشد؛ به عنوان مثال، آغازگرهای مبتنی بر لاک ممکن است روی کابینت‌های لمینت به خوبی کار نکنند؛ زیرا رنگ به سطح نمی‌چسبد. اطمینان حاصل کنید که همیشه ترکیب رنگ آغازگر و رنگی را که استفاده می‌کنید، دوباره بررسی کنید. پس از استفاده از آغازگر، بگذارید حداقل 24 ساعت قبل از مرحله بعدی خشک شود.

مرحله پنجم: شروع رنگ کاری

اگر نیازی بود که رنگ مورد نظر خود را درست کنید؛ اما اگر رنگ انتخاب شده، مطابق سلیقه شماست، با استفاده از قلم مو، اولین لایه رنگ خود را بزنید. در صورت رنگ آمیزی مناطق بزرگ‌تر مانند درب کابینت، به جای برس از میکروفیبر استفاده کنید یا از غلتک رنگ تشکیل دهید تا بتوانید سریع‌تر پیش بروید. همیشه قبل از افزودن پوشش دیگر، اجازه دهید اولین لایه خشک شود. در اینجا می‌بایست حداقل یک لایه دیگر رنگ بر روی کابینت‌ها خورده شود. سپس بگذارید همه چیز خشک شود. این پرسه ممکن است چند روز زمان ببرد که بستگی به جنس کابینت و نوع کابینت دارد. در رنگ کردن کابیت‌های قدیمی همیشه دقت کنید که بهترین رنگ‌ها را انتخاب کنید تا کیفیت کار نیز بهتر شود.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت