پارکت در مشهد

پارکت نوعی کفپوش است که با ویژگی‌های ظاهری فوق العاده و کیفیت قابل قبول انتخاب بسیاری از افراد است. پارکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را می‌توان در انواع دکوراسیون داخلی به کار برد.

انواع پارکت در مشهد بر اساس متریال و نحوه ساخت شامل موارد زیر است:

پارکت چوبی یکی از باکیفیت‌ترین پارکت‌های موجود در بازار است. این پارکت تماما از چوب درخت بلوط، افرا، گردو، راش و… تهیه شده است؛ بنابراین ظاهر آن بسیار زیبا و چشم نواز است و به دنبال آن قیمت و کیفیت بالایی نیز دارد.

این نوع پارکت در صورت نگهداری صحیح و جلوگیری از نشت آب و رطوبت به آن، طول عمر زیاد و دوام و مقاومت بسیار خوبی دارد. پس از مدتی که پارکت چوبی ظاهر براق خود را از دست داد، به راحتی می‌توانید آن را سمباده کاری و پرداخت کنید تا دوباره ظاهر آن مانند روز اول براق و درخشان شود.

پارکت لمینت نوع دیگر پارکت است که محبوبیت بسیاری دارد. لمینت از چهار لایه فشرده شده تهیه شده است. قیمت آن نسبت به پارکت چوبی مناسب‌تر است. در برابر رطوبت و اجسام نوک تیز مقاومت کافی دارد. در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود و مراقبت و نگهداری از آن بسیار آسان است.

پارکت یک تکه یک نوع دیگر از انواع مختلف پارکت است که زیاد شناخته شده نیست و کمتر کاربرد دارد. نصب این پارکت بسیار سخت و زمان‌بر است و شرایط خاصی برای نگهداری از آن‌ها وجود دارد. ضخامت آن از پارکت لمینت بیشتر و از پارکت چوبی کمتر است.

حامی ساخت ارائه دهنده انواع پارکت در مشهد با بالاترین کیفیت است. شما می‌توانید بهترین خدمات را با تضمین نتیجه از ما بخواهید.

تصویر رنگبندی پارکت

ساخت پارکت در مشهد

برای ساخت پارکت در مشهد و جهان باید فرآیندهای خاصی روی چوب طبیعی انجام داد تا در نهایت محصول نهایی کیفیت و ظاهر مناسبی برای استفاده داشته باشد.

ترکیب پارکت‌ چوبی و پارکت یک تکه با کابینت کلاسیک و یا کابینت نئوکلاسیک در آشپزخانه بسیار شیک و جذاب است.

برای ساخت پارکت چوبی ابتدا چوب درختان باکیفیت توسط کارشناسان خبره بررسی می‌شود و به کمک دستگاه برش بریده می‌شود. در مرحله بعدی باید با توجه به نوع چوب زمان مشخصی را برای خشک شدن چوب‌ها در نظر بگیریم. مرحله سوم با بریدن و چسباندن قطعه‌های خشک شده چوب به یکدیگر به پایان می‌رسد. در نهایت سطحی‌ترین لایه پارکت را سمباده کشی می‌کنند. اکنون پارکت چوبی آماده عرضه به بازار‌ است.

پارکت لمینت نیز همان‌طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد از اتصال چهار لایه به یکدیگر ساخته می‌شود. این چهار لایه به ترتیب از سطح به عمق شامل موارد زیر است: لایه اول ملامین و اکسید آلومینیوم، دومین لایه ترکیب کاغذی ملامین، لایه مرکزی فیبرهای چوبی و تحتانی‌ترین لایه نیز از ملامین است.

 

نصب پارکت در مشهد

نصب صحیح و اصولی پارکت بسیار مهم است. در صورتی که پارکت بدون دقت و توسط افراد غیرحرفه‌ای در این زمینه نصب شود، به مرور زمان آسیب‌‌های جبران ناپذیری به پارکت وارد خواهد شد و مجبور به تعمیر پارکت در مشهد می‌شوید.

نصاب پارکت در مشهد کاملا آموزش دیده است و مهارت کافی در نصب پارکت دارد. یک نصب کننده حرفه‌ای پارکت، به خوبی کلیک و تایل‌های پارکت را می‌شناسد و کاملا این محل‌ها را به هم متصل می‌کند.

یکی از مهم‌‌ترین نکات در نصب پارکت این است که حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از نصب پارکت در محل، آن را در محل قرار دهید تا دمای محیط و پارکت یکسان شود.

قبل از نصب پارکت، کف زمین را سیمان کشی و تراز می‌کنند تا هنگام نصب پارکت، هیچ گونه پستی و بلندی وجود نداشته باشد. پس از اینکار نیز سطح را با فوم مخصوص عایق می‌کنند تا از پارکت در طولانی مدت محافظت شود و آسیب جدی به آن وارد نشود.

فاصله مناسب حدود نیم سانتی متر از حاشیه دیوارها را رعایت می‌کنند تا در صورت انبساط و انقباض پارکت در مشهد، آسیبی به آن‌ها وارد نشود. پارکت‌های موجود در کنار دیوار را نیز قسمت‌های اضافه آن را بریده و جدا می‌کنند.

نصاب در پایان نصب، بار دیگر سطح پارکت‌ها را بررسی می‌کنند تا در صورت وجود هرگونه مشکل آن را برطرف کند. اگر پارکت چوبی باشد در مرحله آخر، پرداخت و سپس تمیزکاری نیز انجام می‌گیرد.

تصویر نصب پارکت

قیمت پارکت در مشهد

هزینه پارکت در مشهد از مجموعه‌ای به مجموعه‌ی دیگر متفاوت است و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. یکی از تاثیرگذارترین عوامل در قیمت پارکت، جنس و نوع پارکت است. قیمت چوب مورد استفاده در پارکت‌ها متفاوت است. هرچه جنس چوب بهتر باشد، کیفیت بالاتر و قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

لمینت با ضریب سایشی بالاتر اگرچه قیمت بیشتری دارد اما طول عمر مفید آن بسیار بیشتر است.

متراژ محلی که قرار است به وسیله پارکت پوشیده شود نیز بر هزینه نهایی موثر است. هرچه آن مکان بزرگ‌‌تر باشد، به طبع آن به متراژ بیشتری پارکت نیاز است؛ در نتیجه بودجه بیشتری باید برای خرید و نصب کفپوش پارکت در نظر بگیرید.

برند پارکت فاکتور موثر دیگری بر قیمت آن است. عموما پارکت‌ها در سه برند ایرانی، ترک و آلمانی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. معمولا برندهای آلمانی بهترین کیفیت و بالاترین قیمت را دارند.

گاهی فروشندگان قیمت پارکت را همراه با نصب ذکر می‌کنند؛ به طور مثال فروشنده قیمت پارکت چوبی با نصب در مشهد را مقدار بالایی عنوان می‌کند که به نظر شما بسیار میزان زیادی است و ممکن است دچار اشتباه شوید؛ به همین دلیل همواره از فروشنده، قیمت نصب پارکت در مشهد را جداگانه بپرسید.

با توجه به اینکه هزینه زیادی را باید برای پارکت بپردازید، حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر مانند مرکز پخش پارکت در مشهد تهیه کنید. حامی ساخت همواره از برترین‌ها در این زمینه است.

 

سخن آخر

پارکت و انواع مختلف آن، از پرمصرف‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار است که طرفداران بسیاری دارد. پارکت را در می‌توان برای طراحی و ساخت هر نوع پارکت فرآیند‌های پیچیده‌ای باید طی شود.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت