نصب پارتیشن

امروزه ساخت و نصب پارتیشن در انواع طراحی دکوراسیون اداری، تجاری و منزل بسیار کاربردی است. همچنین به دلیل اینکه نصب پارتیشن نسبت به سایر ساز و کارهای آجری و بتنی صرفه اقتصادی بیشتری داشته و راحت‌تر اجرا می‌شود، از محبوبیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله با آموزش نصب پارتیشن ام دی اف که قبل از اجرای پارتیشن چوبی باید دوره آن را گذرانده باشید، آشنا می‌شوید. حامی ساخت ضمن اجرای پروژه طراحی و ساخت پارتیشن مورد نظر شما در بالاترین کیفیت، با در اختیار داشتن تیم حرفه‌ای طراحی و نصب پارتیشن، سازه شما را به بهترین نحو نصب و پیاده سازی می‌کند.

آنچه که باید قبل از نصب پارتیشن بدانید!

اگر در حال خواندن این مطلب هستید قطعا با مفهوم پارتیشن اداری و خانگی آشنایی کافی دارید؛ با این حال از آنجایی که آشنایی با معنی پارتیشن پیش از آشنایی با طریقه اجرای پارتیشن ضروری است، بار دیگر شما را با معنی حقیقی این بخش از طراحی دکوراسیون داخلی آشنا می‌کنیم و بعد به سراغ نحوه نصب پارتیشن شیشه‌ای و… می‌رویم. پارتیشن (partition) همانطور که از اسمش پیداست به معنی تقسیم بندی است. مفهوم این لغت در طراحی دکوراسیون داخلی، تقسیم فضای مورد نظر به بخش‌های متعدد است. پیش از این برای تقسیم بندی یک مکان اداری، تجاری یا خانگی به فضاهای متعدد باید زمان و هزینه زیادی صرف تیغه کشی و ساخت دیوارهای آجری یا بتنی میشد؛ اما در حال حاضر وجود پارتیشن‌ها نه تنها سرعت پیش روی کار را افزایش می‌دهد، بلکه از لحاظ مالی بسیار به صرفه‌تر است. در واقع در نصب پارتیشن ام دی اف به دلیل متصل نبودن پارتیشن به سقف، امکان جابجایی و تغییر مکان آن وجود دارد و نقطه تمایز بعدی این سازه با نسخه‌های پیشین خود است، که سبب برتری آن می‌شود.

تصویر پارتیشن چوبی

بسته به متریال به کار رفته در ساخت این سازه (چوب، شیشه یا هردو، آلومینیوم و…) و مکان نصب، انواع نصب پارتیشن دوجداره و تک جداره توسط پارتیشن کار وجود دارد؛ با این حال در آموزش نصب پارتیشن تک جداره، تفاوت چندانی با طریقه نصب پارتیشن دوجداره نخواهید دید و هر دو سبک از اصول مشابهی در نصب پارتیشن پیروی می‌کنند.

نکته بعدی آشنایی با مکان‌های مناسب برای نصب پارتیشن است. حقیقتا نصب پارتیشن در ادارات بسیار رایج‌تر و کاربردی‌تر از نصب پارتیشن خانگی است. البته نه اینکه چیزی به اسم نصب پارتیشن خانگی نداشته باشیم! اتفاقا امکان نصب پارتیشن دو جداره، چوبی و… در خانه هم وجود دارد؛ ولی اغلب مشتریان نصب پارتیشن دوجداره، تک جداره و… خواستار نصب پارتیشن در مکان‌های تجاری و اداری هستند. دلیل این امر هم شمایل به خصوص این سازه است که آن را در طراحی دکوراسیون تجاری و اداری سودمندتر و چشم نوازتر می‌کند؛ مثلا نصب پارتیشن دوجداره ام دی اف و شیشه یا نصب پارتیشن آلومینیومی، اگر توسط افراد حرفه‌ای انجام شود، جلوه زیبا و شیکی به یک محیط اداری یا تجاری می‌بخشد؛ در حالی که اجرای چنین طرحی در یک منزل مسکونی ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. این مطلب درباره نصب پارتیشن شیشه سکوریت و… هم صدق می‌کند.

هزینه نصب پارتیشن

قیمت نصب پارتیشن به فاکتورهای متعددی وابسته است؛ از این رو مقدار تصویب شده‌ای به عنوان هزینه نصب پارتیشن وجود ندارد. تعداد پارتیشن سفارشی، جنس آن و تیم مجری پروژه از جمله مواردی هستند که تاثیر مستقیم در تعیین هزینه نصب پارتیشن دارند. به عنوان مثال قیمت نصب پارتیشن ام دی اف قطعا با هزینه نصب پارتیشن آلومینیومی یکسان نیست؛ همچنین پولی که برای ساخت و نصب پارتیشن دوجداره باید هزینه کنید اصلا با تک جداره همخوانی ندارد. به خاطر همین تفاوت‌ها است که نمی‌توان قیمت نصب پارتیشن ام دی اف یک پروژه را به باقی طرح‌ها تعمیم داد. نکته بعدی که باید از قلم نندازید این است که هرگز فریب عباراتی از قبیل نصب پارتیشن ارزان را نخورید. نظر به اینکه ساخت و پروسه نصب پارتیشن امری زمان‌بر و نیازمند دقت بالا است، بهتر است به جای قیمت نصب پارتیشن اداری، به مهارت و کیفیت کار تیم طراحی و نصب پارتیشن دوجداره ام دی اف توجه داشته باشید.

آموزش نصب پارتیشن

یک سری مراحل کلی وجود دارد که یک پارتیشن ساز در هنگام ساخت و نصب پارتیشن شیشه‌ای، چوبی و… صرف نظر از جنس باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد. هر چند اکثر کسانی که در حوزه طراحی و ساخت پارتیشن دوجداره فعالیت می‌کنند، از آنجایی که با روش نصب پارتیشن آشنایی دارند، از این موارد هم مطلع‌اند؛ با این حال در ادامه با هدف آموزش نصب پارتیشن، مراحل کلی نصب پارتیشن را عنوان می‌کنیم.

انتخاب متریال

یک طراح و سازنده پارتیشن دوجداره باید پیش از هر چیز متریال مورد استفاده برای نصب و طراحی پارتیشن تجاری، اداری و… را بسته به دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر انتخاب کند. البته انتخاب نوع متریال بر عهده کارفرماست؛ ولی نصاب پارتیشن می‌تواند به عنوان فرد با دانش در این زمینه مشتری را در راستای بهترین انتخاب خود راهنمایی کند. چوب، شیشه و آلومینیوم از جمله متریال مورد استفاده برای نصب و طراحی پارتیشن هستند که در دو سبک تک جداره و دوجداره به کار گرفته می‌شوند.

همانطور که مشاهده کردید، از آنجایی که دامنه انواع متریال مورد استفاده برای ساخت و نصب پارتیشن چندان گسترده نیست، تنوع گزینه‌های انتخابی توسط مشتری نیز محدود است.

اندازه گیری

در آموزش نصب پارتیشن دوجداره و تک جداره، اندازه گیری دومین مرحله بعد از انتخاب متریال مصرفی است. حالا اجرا کننده پارتیشن باید پس از مشاهده محیط نصب پارتیشن و محل دقیق قرارگیری آن، ابعاد و اندازه‌های پارتیشن را پیش از شروع ساخت به دست می‌آورد. همچنین در این مرحله با پرسیدن نظر کارفرما مشخص می‌کند که ارتفاع پارتیشن هم تراز با سقف یا نرسیده به آن باشد.

تصویر پارتیشن شیشه‌ای

ساخت پارتیشن

پس از انتخاب متریال و انجام اندازه گیری‌های لازم، وقت عمل سر می‌رسد. در این مرحله از نحوه نصب پارتیشن دوجداره اجرا کننده باید تمام هنر و دانش خود را در روش نصب پارتیشن روی صحنه بیاورند. در این گام از آموزش نصب پارتیشن ام دی اف باید تمام قطعات پارتیشن شامل ستون‌ها، ریل‌ها، درب‌ها، دیوارها و قیدها به صورت پیش ساخته در کارگاه طراحی و ساخته شوند.

اجرا و نصب پارتیشن

بعد از اینکه تمام قطعات در کارگاه ساخته شد، نوبتی هم که باشد، نوبت نصب پارتیشن است. همه آنچه که در راستای نحوه نصب پارتیشن دوجداره ام دی اف گفتیم در این قسمت قرار است به سرانجام نهایی برسد. نصب پارتیشن توسط نصاب در چند فاز انجام می‌شود و ترتیب مشخصی دارد. ابتدا ریل‌ها، قیدها و ستون‌های سازه نصب می‌شوند و سپس دیوارها، پنجره‌ها و درب به آن‌ها متصل می‌شوند.

نصب پارتیشن به عنوان آخرین گام از مراحل نصب پارتیشن از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا در صورتی که به درستی اجرا نشود، تمام زحمات ما قبل خود را از اندازه گیری تا ساخت زیر سوال می‌برد؛ به همین خاطر بهتر است توجه به مهارت فردی را نسبت به قیمت نصب پارتیشن در اولویت قرار دهید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت