قیمت پارتیشن

قیمت انواع پارتیشن چقدر است؟ اگر شما هم به تقسیم فضاهای بزرگ خانه یا محل کارتان بدون دیوار کشیدن و کوچک‌کردن فضای خانه فکر می‌کنید، این مطلب برای شماست. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارتیشن و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم و فاکتور‌های موثر بر قیمت پارتیشن را مورد بررسی قرار دهیم. 

چنانچه قصد دارید طراحی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و ضمن نیاز به قیمت پارتیشن به قیمت کناف و سایر متریال کاربردی همچون قیمت کابینت نیاز دارید با بخش پشتیبانی مجموعه حامی ساخت ارتباط برقرار کنید.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن به معنی قسمت‌بندی و جداسازی است و به هر وسیله‌ای که بتوان با استفاده از آن فضای مورد نظر را به چند قسمت کوچک‌تر تقسیم کرد، پارتیشن می‌گویند. در گذشته از پارتیشن‌ها فقط برای جداسازی نشیمن در پذیرایی استفاده می‌شد، ولی با گذشت زمان پارتیشن‌ها در محیط‌های مختلف کاربرد‌های مختلفی پیدا کردند. پارتیشن‌ها به ما کمک می‌کنند که از فضای موردنظر استفاده مفید و بیشتری داشته باشیم.

امروزه پارتیشن‌بندی به یک امری رایج در محیط‌های بزرگ اداری یا خانگی تبدیل شده است و این کارها توسط فردی با‌ مهارت، که به آن نصاب پارتیشن یا پارتیشن کار می‌گویند، انجام می‌شود. پارتیشن‌ها از لحاظ کاربرد به دو پارتیشن اداری و خانگی تقسیم شده و از نظر جداره نیز به تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند.

تا اینجا فهمیدیم پارتیشن چیست و چه کاربرد‌‌هایی دارد، در ادامه مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع پارتیشن‌ها از نظر جنس، جابجایی و جداره بپردازیم تا به شما برای خرید پارتیشن مناسب کمک کنیم.  

تصویر پارتیشن

قیمت انواع پارتیشن از نظر جابجایی

پارتیشن‌ها را از نظر جابجایی به 2 دسته کلی ثابت و متحرک تقسیم می‌‌کنند. پارتیشن ثابت با پیچ و مهره به زمین یا سقف نصب می‌شوند و پارتیشن‌های متحرک دارای قابلیت جابه‌جایی هستند. معمولا برای ساخت پارتیشن ثابت از چوب مرغوب‌تر استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت پارتیشن ثابت از متحرک بیشتر است و همچنین نصب پارتیشن ثابت به نصاب ماهر نیاز دارد.

قیمت پارتیشن ثابت

پارتیشن‌های ثابت در ارتفاع‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و بعضی از آن‌ها که دارای ارتفاع بلند هستند را می‌توان با پیچ و مهره به سقف متصل کرد. برای تولید پارتیشن ثابت از چوب‌های مرغوب‌تری استفاده ‌می‌‌شود به همین دلیل قیمت آن از پارتیشن متحرک گران‌تر است. قیمت پارتیشن ثابت، از متری 1 میلیون و 700 هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت پارتیشن متحرک

پارتیشن‌های متحرک دارای یک ریل سقفی یا کفی هستند که حول آن می‌چرخند. از این پارتیشن‌ها بیشتر در محیط‌هایی استفاده می‌کنند که می‌خواهند به صورت موقت دو فضا را از هم جدا کنند. قیمت پارتیشن متحرک به عواملی مانند جنس، طرح، دوجداره یا تک جداره‌بودن بستگی دارد و بازه قیمت آن از 1 میلیون تا 4 میلیون تومان متغیر است. 

قیمت انواع پارتیشن از نظر جنس و متریال

پارتیشن‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولا هر پارتیشن را، براساس مواد به کار رفته در آن نام‌گذاری می‌کنند:

پارتیشن پی وی سی

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن چوبی

پارتیشن ضد حریق

پارتیشن قابل شست‌وشو

پارتیشن آکوستیک

یکی از زیباترین جداکننده‌ها، پارتیشن‌های پی‌وی‌سی هستند که در طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و وزن کمی دارند. قیمت پارتیشن پی‌وی‌سی به عوامل مانند طرح، ثابت یا متحرک‌بودن، دوجداره و تک‌جداره بودن بستگی دارد. 

پارتیشن شیشه‌ای بیشتر برای محیط‌هایی مناسب است که می‌خواهید دید دوطرفه وجود داشته باشد؛ این پارتیشن‌ها در 2 نوع تک‌جداره یا دوجداره تولید می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با توجه به طرح، اندازه و دوجداره بودن یا تک جداره بودن در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند و هر متر مربع آن در بازه قیمتی 1 تا 3 میلیون تومان متغیر است.

در ساخت پارتیشن چوبی از چوب‌هایی مانند چوب گردو، روس یا راش استفاده می‌شود. از این رو، قیمت پارتیشن چوبی بستگی به نوع چوبی دارد که در آن استفاده شده است. قیمت پارتیشن چوبی بستگی به نوع چوب، ثابت یا متحرک‌بودن و اندازه دارد و قیمت آن در بازه 1 تا 20 میلیون تومان متغیر است.

پارتیشن ضد حریق مناسب‌ترین نوع پارتیشن برای محیط‌هایی مانند آشپزخانه است که دائما در معرض حرارت و آتش قرار دارند. از پارتیشن‌های قابل شست‌وشو بیشتر در محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها استفاده می‌شود که نیاز به شست‌وشو و نظافت روزانه دارند. پارتیشن‌های آکوستیک نیز نوعی از پارتیشن‌های عایق هستند که امکان عبور صدا از آن‌ها وجود ندارد.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت‌های دقیق با ما تماس بگیرید.

تصویر پارتیشن برای اتاق اداری

سایر عوامل موثر بر قیمت پارتیشن

 حتی خرید گران‌ترین پارتیشن برای محیط مورد نظر شما، نسبت به ساخت دیوار در آن محل، به‌صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه چند مورد از عوامل موثر بر قیمت پارتیشن را ذکر خواهیم کرد که عبارتند از:

میزان فضا و متراژ مکان مورد نظر

جنس و نوع پارتیشن

عایق‌بودن در برابر گرد و خاک، گرما، سرما و صدا

متحرک‌بودن یا ثابت بودن پارتیشن

نوع طراحی پارتیشن

توصیه می‎‌کنیم به منظور آگاهی از قیمت دقیق انواع پارتیشن در بازار با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از خرید و نصب آن اطمینان حاصل نمایید.

برای انتخاب مجری از حامی ساخت نیاز به راهنمایی داری؟

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت