ایده برای طراحی دکوراسیون پاسیو

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > ایده برای طراحی دکوراسیون پاسیو

طراحی پاسیو امروزه در خانه ها نقش بسزایی دارد، بعضی از افراد که در آپارتمان ها زندگی می کنند و از فضای سبز بهره نمی برند طراحی پاسیو را جایگزین این کمبودها می کنند. پاسیو به طور عامیانه حیات خلوت و یا نور گیر نام دارد محلی بدون سقف و یا سقف دار که برای نورگیری از آن استفاده می شود حتی می توان از پاسیو به جای گل خانه هم استفاده کرد. از این رو با کمی خلاقیت می توانید فضایی بسیار مناسب را برای پاسیو منزل خود به وجود آورید.

نقش حوض در طراحی پاسیو

هنگام طراحی نمودن پاسیو می توانید از حوضچه های قدیمی که در حیات خانه مادر بزرگ ها قرار داشت بهره ببرید. در محیطی بسیار کوچک می توانید حوضی را در کنار تختی قرار دهید و گوشه ای از دکوراسیون داخلی پاسیو را به این حوضچه ها اختصاص دهید همچنین می توانید بر روی لبه حوض ها گل های مختلفی را قرار دهید که خود می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی پاسیو بسیار جذاب و فوق العاده باشد.

طراحی آبنما

اگر مساحتی را که برای پاسیو در نظر گرفته اید بسیار کوچک است و نمی توانید از حوضچه های استفاده کنید می توانید از یک آبنمای دیواری بهره بگیرید، برای این کار می توانید متناسب با دکوراسیون و کاشی های پاسیو یک آبنمای بی نظیر را به کار ببرید و از صدای آرامش بخش آب نهایت لذت را ببرید.

دیزاین حیاط

گیاهان در پاسیو

همیشه از پاسیو برای نور گرفتن و یا تزئینات دکوری استفاده نمی کنند می توانید از گل و گیاهان هم نهایت استفاده را ببرید. طبیعت همیشه حس تازگی را به انسان می دهد و در تمام مدت ما را به یاد درختان جنگلی می اندازد مخصوصا برای خانه های آپارتمانی و کوچک که از فضای سبز محروم هستند بسیار مناسب می باشد. خیلی از گیاهان نیازی به نور مستقیم آفتاب ندارند بنابراین نباید نگران آفتاب گرفتن آن ها باشید.

تصویر دیوارهای پاسیو

دیوارهای پاسیو

توجه به طراحی پاسیو، فضاهای نیمه باز، نورگیر و برقرار نمودن ارتباط بین آن ها با طراحی دکوراسیون منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طراحی هر فضایی همیشه رنگ و طرح چوب ها باعث حس بی نظیری می شود مانند اینکه در وسط جنگل و داخل کلبه های چوبی قرار گرفته باشید هستند. استفاده از دیوارهای چوبی برای پاسیوها و فضاهای نیمه باز که نور را به خانه منتقل می کنند می تواند تاثیر خوبی در نظر بیننده ایجاد کند. زندگی کردن در آپارتمان ها باعث می شود که ما از گل و گیاهان دور باشیم بنابراین انتخاب پنل های چوبی مشبک دار برای پاسیوها می تواند این حس و حال را به ما منتقل کند. همچنین برای دیوارهای پاسیو می توان مناسب با فضایی که وجود دارد و در کنار دیوارها پوشیده از گل قسمت هایی از آن را با طرح و نقش های برجسته گلی بپوشانید. خانه هایی که سبک دکوراسیون آن ها مدرن می باشد این اجازه را به شما می دهند که از دیوار پوش های فلزی هم استفاده نمایید. انعطاف پذیری که فلز دارد این امکان را فراهم می کند تا سطوح موج داری را ایجاد نمایید.

اگر قصد دارید در طراحی پاسیو فضایی را جدا کنید که فقط مخصوص گل و گیاهان باشد برای این کار نیازی نیست که دیواری بلند را ایجاد کنید می توانید از گلدان های طبقاتی استفاده نمایید. با توجه به فاصله ای که بین طبقات قرار دارد می تواند ارتباط فضا را با هم حفظ کند. با به وجود آوردن شکاف هایی در دیوار علاوه بر اینکه فضای سبز خانه را لذت بخش تر می کنید می توانید آن محیط را بزرگتر نشان دهید. با ایجاد فرورفتگی در دیوارهای پاسیو می توانید جایی مناسب برای انواع گلدان ها ایجاد نمایید. علاوه بر اینکه خود می توانید فرورفتگی را در پاسیوها ایجاد کنید دیوار پوش های سنگی با توجه به فرورفتگی هایی که دارند می توانند جایی مناسب برای قرار گیری گلدان ها باشند و همچنین سایه های زیبایی را خلق می کنند.

نصب تابلو

با توجه به خلاقیتی که دارید می توانید از تابلوهای هنری در طراحی پاسیو نهایت استفاده را ببرید. استفاده از این تابلوها می تواند دید شما را به سمت نورگیرهای سقفی ببرد. نوری که از نورگیر پاسیوها وارد خانه می شود می تواند زیبایی منحصر به فردی را بر روی تابلوها ایجاد کند که جلوه خاصی به فضا می بخشد.

نورپردازی

از دیگر ایده های مدرن و شیکی که می توان برای پاسیو ها نام برد بهره بردن از نورپردازی اصولی و صحیح می باشد. نورپردازی را باید به نحوی انجام دهید که علاوه بر روشنایی فضا بتواند زیبایی لوازم دکوری و المان هایی که برای طراحی پاسیو به کار رفته شده است در شب هنگام به خوبی به نمایش بگذارد.

طراحی پاسیو

وسایل دکوری در پاسیو

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی پاسیو می توانید هر ایده ای را برای چیدن دکور آن به کار ببرید. توجه نمودن به جزئیات در هر قسمتی از محیط خانه باعث به وجود آوردن فضایی مناسب برای حس تعلق داشتن می شود. می توانید برای این کار از پارچه های رنگی، صنایع دستی، لوازم دکوری و … نهایت استفاده را ببرید. نیازی نیست که این دکوراسیون را به شکل های قدیمی در فضای پاسیو به کار ببرید با استفاده از لوازم مدرن می توانید طراحی بی نظیری را برای پاسیو منزل خود انجام دهید. برای این کارها می توانید با بهره بردن از مطالبی که در اختیار شما قرار داده ایم نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت