شرح وظایف طراح دکوراسیون داخلی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > شرح وظایف طراح دکوراسیون داخلی

برای تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای، طراح باید بتواند انتظارات و نیازهای مشتری را شناسایی کند. این بدان معنا نیست که طراح باید سلیقه آن‌ها را تشخیص دهد، بلکه باید بتواند با افزودن ایده‌های خود در طول فرآیند، دید مشتری را تکمیل کند. نکته اصلی این است که به خوبی توجه کنید و ایده‌ها و نقطه نظرات مورد علاقه مشتری را یادداشت کنید، یک ارتباط واقعی با آن‌ها برقرار کنید و آنچه برای مشتریان جذابیت ندارد را تشخیص دهید. طراح باید بتواند به جزئیات توجه کند و آن‌ها سازماندهی کند، مهارت‌های برنامه ریزی خوبی داشته باشد، پروژه‌های طراحی دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل، اجرا کند.

حامی ساخت با کمک طراحان و تیم فنی خود به شما کمک می‌کند تا گام به گام همراه با طراحان آنچه در نظر دارید را پیشنهاد دهید تا به بهترین نحو اجرا شود.

 

آشنایی با وظایف طراح دکوراسیون داخلی

زمانی که شما دکوراسیون داخلی منزل خود را به یک طراح یا یک مجموعه می‌سپارید انتظار دارید طراح با رعایت انصاف و وجدان تمامی مراحل و وظایف محوله را به درستی انجام دهد؛ حتی اگر شما از روند کاری و شیوه پیاده سازی پروژه اطلاع ندارید، بهتر است که طی یک برنامه مدون چشم اندازی کلی نسبت به آنچه قرار است، اجرا شود در اختیار شما قرار دهند و آن را مو به مو اجرا کنند.

آن‌ها الزامات هر نوع فضا را ارزیابی می‌کنند و دکوراسیونی بهینه را با توجه به هدف مشتری اجرا می‌کنند. 

تصویر انیمیشنی طراح دکوراسیون

وظایف طراح دکوراسیون داخلی به شرح ذیل است:

یک طراح داخلی حرفه‌ای وظیفه دارد فضای داخلی را کاربردی، ایمن و زیبا طراحی کند. او با در نظر گرفتن امکانات محیط و مواردی همچون رنگ‌ها، نورپردازی و سایر ویژگی‌ها محیطی دلپذیر و جذاب را طراحی می‌کند.

  • اهداف اصلی پروژه را تعیین کند.
  • طرح ابتدایی پروژه را ترسیم کند.
  • هزینه تکمیل و الزامات پروژه  را در مرحله بودجه بندی تعیین کند.
  • یک برنامه زمانی برای تکمیل یک پروژه طراحی داخلی ارائه دهد.
  • منبع مواد و محصولات موجود در طرح‌ها را اعلام کند.
  • از برنامه‌های کاربردی کامپیوتری همچون 3DMAX در فرآیند طراحی استفاده کند.
  • پس از تکمیل شدن طرح کلی بررسی کند که آیا اهداف مشتری برآورده شده است یا خیر؟

در ادامه به صورت جزئی به بررسی وظایف طراح دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

 

محدوده‌ای برای پروژه‌ها مشخص کنید

یک طراح حرفه‌ای باید تشخیص دهد مشکل چیست و مشتری در تلاش است تا به چه چیزی دست یابد؟ اندازه فضای پروژه چقدر است؟ از مشتری بخواهید نقشه‌ای از خانه یا آپارتمان را ترسیم کند. این موارد می‌تواند از طریق رایانه یا از طریق تلفن انجام شود. بیشتر مشتری‌ها قبل از واگذاری پروژه درخواست نمونه کار می‌کنند و شما باید راه‌هایی را پیشنهاد دهید که به نمونه کارهای شما ود دسترسی داشته باشند.

شرح کامل فرایند طراحی داخلی فضا

فرایند طراحی را به مشتری توضیح دهید و قراردادی تنظیم کنید که بیان کند چه کاری انجام خواهد شد و در این مرحله‌ شما باید بودجه را تعیین کنید و توضیح دهید که چگونه می‌توانید معاملات را در طول روند توسعه پروژه پیگیری و به انجام برسانید. برخی از طراحان بر اساس ساعت کار و برخی دیگر به صورت پروژه‌ای دستمزد دریافت می‌کنند. در این جلسه باید مشخص کنید که آیا تمام مبلغ پروژه را قبل یا بعد از کار دریافت می‌کنید یا در روند پروژه دستمزد خود را دریافت می‌کنید.

این کار را می‌توان به صورت کارت اعتباری انجام داد تا طراح بتواند از آن برای پرداخت هزینه مواد و تجهیزات استفاده کند. هنگامی که مبحث مالی سرانجام یافت می‌توانید به سمت طراحی بروید.

طراحی دکوراسیون 3d max

سلیقه مشتری را بیابید

همانطور که می‌دانید بیشتر چیزی که در کار شما کاربرد دارد، سلیقه است. با مشتری‌ها صحبت کنید تا با سلیقه آن‌ها آشنا شوید. از آن‌ها بخواهید در مورد طرح‌ها، وسایل و تجهیزات به شما کمک کنند و ایده یا عکسی از آنچه به سلیقه‌شان نزدیک است را در اختیار شما بگذارند.

طرح را روی کاغذ بیاورید

مدام باید طرح‌های مختلف ارائه دهید تا دیگر هیچ تردیدی در ذهن نداشته باشید. از خلاقیت خود استفاده کنید، از منابع کتابخانه‌ها یا مجلات کمک بگیرید و طرح‌های مختلف را مشاهده و بررسی کنید. انجام این کار تخیل شما را گسترش می‌دهد. هر چیز را با جزئیات بسیار زیاد بسازید تا عالی باشد.

چگونگی تهیه نمونه کار و نمونه طراحی دکوراسیون داخلی برای مشتری

مواردی که در بالا برای شما بررسی شد، مواردی است که یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای باید برای همه پروژه‌های خود انجام دهد؛ اما در طراحی داخلی یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک می‌کند داشتن نمونه کار است. درست نیست که برای نشان دادن نمونه کار، مشتریان را به یک وب سایت ایرانی یا خارجی که برای شخص دیگری است، ارجاع دهید.

اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح داخلی رشد کنید، ارائه نمونه کار عالی است. با ارائه نمونه کار هنگام ملاقات با مشتریان یا کارفرمایان بالقوه، کار و شخصیت خود را به نمایش می‌گذارید. نمونه کارهای طراحی داخلی به طور سنتی صحافی یا کتاب فیزیکی است؛ اما امکان ایجاد نسخه دیجیتالی نیز وجود دارد.

به یاد داشته باشید، به عنوان یک طراح باید قابلیت‌های کار خود را به نمایش بگذارید؛ بنابراین در این روند عجله نکنید و مطمئن باشید که نمونه کاری که ایجاد می‌کنید باید آنقدر درخشان باشد تا مشتریان آن‌ها را پسند کنند.

ما برای شما طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای، چند ایده و پیشنهاد داریم:

انتخاب کارهایی که منعکس کننده کل فعالیت‌تان باشد

کاری را انتخاب کنید که روند طراحی شما را از ابتدا تا انتها منعکس کند. هدف از نمونه کارها این است که به مشتریان نشان دهیم شما قادر به مدیریت هر قسمت از مراحل طراحی برای تولید فضای زیبا هستید. حتماً طرح‌ها یا نمونه‌های اولیه را در کنار تصاویر زیادی از فضاهای تمام شده قرار دهید. جمع آوری همه این کارها در یک مکان، به مشتریان بالقوه شما تصویری از آنچه قادر به انجام آن هستید، می‌دهد.

شما می‌توانید طرحی اولیه از آنچه قرار است طراحی کنید را به صورت دیجیتال و چند عکس از پایان پروژه  ارائه دهید تا نحوه تبدیل چشم انداز به واقعیت را نشان دهید. ارائه نمونه تصاویر قبل پروژه و بعد پروژه که بیشتر طراحان حرفه‌ای این کار را می‌کنند نیز گزینه مناسبی است؛ همچنین می‌توانید چند عکس جزئی از فضای زندگی، قفسه‌های کتاب، آرایش‌های هنری یا تنظیمات روشنایی را برای نشان دادن نحوه برخورد با مشکلات طراحی منحصر به فرد در فضاهای از قبل تنظیم شده انتخاب کنید.

تصویر طراح دکوراسیون داخلی

حتما در دفتر کار خود یک عکس نمونه قبل و بعد عالی قاب کنید!

برای نشان دادن مشتریان خود، تابلوی قبل و بعد از یک پروژه تمام شده قاب کرده و به مشتریان نشان دهید. این قاب یا مجموعه‌ای از قاب‌ها، به مشتریان ایده بهتری از آنچه برای فضای آن‌ها تصور می‌کنید، قدرت کار شما و حرفه‌ای بودن‌تان را به رخ آن‌ها می‌کشد.

 

استفاده از نرم افزارهای حرفه‌ای AutoCAD و 3DMAX

اتوکد و تری دی مکس، نوعی نرم افزار معماری و طراحی است که برای ایجاد نقشه‌های دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. شما به احتمال زیاد از این نرم افزار هنگام تحصیل یا آموزش استفاده کرده‌اید تا به یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای تبدیل شوید. 1 یا 2 چیدمان اتوکد را که ایجاد کرده‌اید، اضافه کنید تا نشان دهد شما می‌توانید از ابتدا با یک چشم خاص فضاهای بزرگ‌تر را برای نحوه عملکرد یک فضا طراحی کنید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت