سقف کاذب پی وی سی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > سقف کاذب پی وی سی

یکی از متریال‌هایی که در طراحی و ساخت سقف کاذب به کار می‌رود سقف کاذب پی وی سی است که از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و بهترین گزینه برای حمام و دستشویی بشمار می‌رود. این متریال نه تنها به عنوان دیوارپوش و کف پوش بلکه به عنوان پوشش سقف نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع سقف بیشتر آشنا کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

سقف کاذب پی وی سی از چه موادی ساخته شده است؟

پی وی سی نوعی پلاستیک سخت است که اجزای اصلی ساختار تشکیل دهنده آن پلی وینیل کلراید است و طی مراحل شیمیایی حرارتی تولید می‌شود. این ماده یک نوع فراورده نفتی است و محدودیت‌های دیگر متریال‌های ساختمانی را ندارد. سقف کاذب پی وی سی طرح دار را می‌توان به هر شکلی درآورد و طرح‌های متنوع  روی آن ایجاد کرد .

 

ویژگی‌های منحصر به فرد سقف‌های کاذب پی وی سی چیست؟

با استفاده از سقف کاذب پی وی سی طرح چوب دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای رنگ آمیزی سقف نیست! این نوع سقف نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شود که از هدر رفتن گرما و حرارت در ساختمان جلوگیری می‌کند. سقف‌های کاذب پی وی سی قابلیت نورپردازی دارد و می‌توان با لامپ‌های ال ای دی آن‌ها را زیباتر نمود. سقف پی وی سی ضد آب است و می‌توان آن را با آب شستشو داد و آلودگی و غبار را از روی آن پاک کرد؛ همچنین می‌توان گفت پنل‌های سقف pvc قابل تعویض هستند و پس از مدتی می‌توان آن‌ها را با پنل دیگری تعویض نمود. این دسته از سقف‌های کاذب بسیار سبک هستند و باری بر سقف ساختمان وارد نمی‌کنند.

تصویر سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

اجرای سقف کاذب پی وی سی را چگونه انجام دهیم؟

برای اجرای سقف کاذب پی وی سی از پنل‌های طولی و یا تایل استفاده می‌گردد. پنل‌های طولی سقف‌های کاذب پی وی سی به صورتی است که عرض آن بسیار کمتر از طول پنل است. معمولا ابعاد این پنل‌ها 20*600 سانتی متر و یا 40*600 سانتی متر است. اجرای سقف کاذب پی وی سی پنلی نیاز به زیرسازی چندان پیچیده‌ای نداشته و به راحتی  قابل انجام است. در نوع دوم غالبا از تایل‌های پی وی سی در ابعاد 60*60 سانتی متر استفاده می‌شود. برای سقف‌های کاذب پی وی سی تایلی نیاز به زیرسازی شبکه‌ای است و علاوه بر این براساس شکل ظاهری سقف نیز به انواع سفید، مات، براق، روکش دار و… تقسیم بندی می‌گردد.

 

هزینه اجرای سقف کاذب پی وی سی

هزینه اجرای سقف کاذب پی وی سی ارزان به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع و کیفیت پنل‌های مورد استفاده بر قیمت سقف کاذب پی وی سی تمام شده اجرای آن نقش بسیار مهمی دارد. متراژ کار عامل دیگر تاثیر گذار بر هزینه اجرای سقف کاذب پی وی سی است. برای محاصبه این قیمت باید بدانید که سقف کاذب پی وی سی متری چنده. اجرت نصاب نیز تعیین کننده قیمت اجرای این سقف است و به طور کلی به دلیل مقاومت و دوام بالای این نوع سقف کاذب اجرای آن از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است.

تصویر سقف کاذب پی وی سی در سالن

سقف کاذب پی وی سی آشپزخانه

اجرای سقف آشپزخانه پی وی سی در آپارتمان‌های نوساز و یا در حال بازسازی بعد از سقف کاذب پی وی سی پذیرایی مهم‌ترین اجرای دکوراتیو داخلی شده است و سقف pvc توانسته جایگاه ویژه‌ای در انتخاب‌های عمومی پیدا نماید و مورد توجه قرار بگیرد.

 

چه سقف کاذبی برای آشپزخانه مناسب است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای سقف آشپزخانه خود دچار سردرگمی شوید و یک سری سوالات در زمینه این موضوع برای شما پیش آمده باشد که پاسخ مناسبی برای آن بدست نیاوردید؛ سوالاتی مانند:

 آیا می‌توان از سقف کاذب گچی یا سقف کناف یا پی وی سی برای آشپزخانه استفاده کرد؟

 آیا سقف کاذب از جنس طلق و پی وی سی تحمل گرمای محیط آشپزخانه را دارد؟

 آیا می‌توان از سقف کاذب دکوراتیو استفاده کرد که قابلیت شستشو دارد؟؟

 و هزاران سوال دیگری که باعث شده شما را در انتخاب متزلزل باشید.

تصویر سقف کاذب pvc سفید

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب سقف کاذب آشپزخانه جنس انتخابی است. شما اول باید شرایط محیط را در درجه اول شناسایی نمایید؛ همچون میزان رطوبت هوا میزان گرما و میزان ایمنی لازم که هر یک از موارد یاد شده در انتخاب جنس اصلح  بسیار موثر است. همچنین باید این نکته رو هم در نظر بگیرید که جنس انتخابی شما قابل شستشو باشد؛ زیرا امکان جرم گرفتن این قسمت از خانه بدلیل پخت و پز بسیار زیاد در زمان کم وجود دارد که اگر به این نکته توجه نکنید، باید در مدت کوتاه اقدام به ترمیم و یا تعویض سقف کاذب خود نمایید؛ زیرا چهره و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. با توجه به موارد یاد شده سقف کاذب کشسان یا آسمان مجازی یا پی وی سی و طلقی یا همان پلکسی بسیار مناسب است؛ زیرا در برابر حرارت مقاوم هستند. بعد از انتخاب نوع جنس به انتخاب طرح می‌رسد که باید به فاکتور‌هایی همچون میزان نور، ابعاد آشپزخانه، در خانه و… توجه کرد. به عنوان مثال اگر اشپزخانه با محیط نشیمن به صورت یکپارچه باشد باید طرحی انتخاب کنید که در عین تفاوت همخوانی لازم را با سایر مناطق خانه داشته باشد و با اینکه اگر اشپزخانه شما کم نور باشد باید سقفی را انتخاب کنید که امکان نورپردازی مورد نیاز جهت فعالیت در این قسمت را تامین نماید. و مورد اخر اندازه آشپزخانه شما است؛ به عنوان مثال اگر ابعاد آشپزخانه شما محدود باشد باید از انتخاب سقف‌های شلوغ و پر طرح اجتناب نمایید؛ زیرا سبب می‌شود تا محیط شما کوچک‌تر به نظر برسد. ضمن اینکه سقف پی وی سی در آشپزخانه  از محبوبیت خاصی برخوردار است، می‌توان از آن در جاهای دیگر خانه استفاده نمود؛ مانند راهروی ورودی، سقف کاذب پی وی سی سرویس بهداشتی و حمام؛ از جمله کاربرد‌های دیگرش نیز می‌توان به استفاده در سقف سالن ورودی و سالن انتظار اداره‌ها و شرکت‌ها اشاره کرد.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی و شناخت همه جانبه از سقف‌های کاذب پی وی سی پرداختیم و همچنین در کنار این موضوع به مواردی همچون ویژگی‌ها و نحوه اجرا و همچنین هزینه اجرای آن پرداختیم. امیدواریم نکات ذکر شده برای شما مفید و همچنین کاربردی بوده باشد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت